Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 53 | Siirry alas Tulostusversio
Jouni Ijäs
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #500 : Marraskuu 02, 2015, 16:16:02 »

Voisin vaikka veikata huomisen T 55712 vetureina olevan 2 Dv12  Pyörittää silmiään

Ei ollut vaan Sr1 + reilu satsi umpivaunuja, siis Raumalta lähtiessä.  Vihainen

 Vihainen

Tänään sitten parempaa onnea: T 53712 veturina Dv12 2749 perässään tyhjiä vaunuja Kokemäelle!

Hyvä  Hymyilee Täytyykin seuraavalla Rauman reissulla käydä havainnoimassa.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #501 : Marraskuu 02, 2015, 16:56:01 »

Tänään ilmeisesti vararunko, kun oli yksi sinenkin vaunu porin välilllä.

Joku korvaava vaunusto. H467 ja H470 kokoonpanolla Sr1 + EFit + Ed + Ex + Ex + Expt. Junatyypitkin on tänään vanhojen aikojen mukaisia. Huomenna taas IC...  Virnistää
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #502 : Marraskuu 03, 2015, 16:40:31 »

Huomenna aika vilkasta liikennettä Pori/MN/Hva akselilla. Lisäjuna Tampereelta, tuloa ja menoa Talvivaarasta ym:ta.

http://junat.dy.fi/liikenne/asema/HVA/2015-11-04
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #503 : Marraskuu 03, 2015, 17:59:30 »

Huomenna aika vilkasta liikennettä Pori/MN/Hva akselilla. Lisäjuna Tampereelta, tuloa ja menoa Talvivaarasta ym:ta.

http://junat.dy.fi/liikenne/asema/HVA/2015-11-04

ko junista jonkinverran peruttuna.
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #504 : Marraskuu 04, 2015, 15:58:37 »

Tänään näyttäisi Tahkoluodon radalla olevan oikein junaliikennettä!
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #505 : Marraskuu 08, 2015, 23:20:12 »

Eipä ole herkkua olla veturinkuljettajana Porin radalla tällä hetkellä, taas ilmeisesti alle jäänti.
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1195005321601/artikkeli/henkilovahinko+viivastyttaa+helsingista+poriin+matkaavan+junan+aikataulua.html
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #506 : Marraskuu 09, 2015, 18:55:17 »

T3712 2dv12 veturia keulilla, 2732 ja 2636. Harjavallasssa perässä useampi sata metriä kontteja ja vgoboja.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #507 : Marraskuu 09, 2015, 19:01:59 »

T3712 2dv12 veturia keulilla, 2732 ja 2636. Harjavallasssa perässä useampi sata metriä kontteja ja vgoboja.

Onko ne Norilskin nikkelikivikuljetukset Venäjältä alkaneet?
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #508 : Marraskuu 09, 2015, 19:12:27 »

Itse olen lukenut vain uutisen, että marraskuun aikana.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #509 : Marraskuu 09, 2015, 19:14:16 »

Eikö tälläin maanantaisin ole yleensä lähtenyt Kemiin Bolidenin nikkelikivikontteja uudelle reissulle?  Pyörittää silmiään

Muistaako KH oliko kontit kotimaisessa vai ei-kotimaisessa vaunussa? Onko kuvamateriaalia julkaistavaksi?
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #510 : Marraskuu 09, 2015, 19:23:04 »

Uutta raaka-ainetta voi alkaa tulemaan ihan koska tahansa, uusi varastohalli vihitty virallisesti käyttöön perjantaina. (lähde NN Harjavallan Twitter)
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #511 : Marraskuu 09, 2015, 20:58:20 »

Eikö tälläin maanantaisin ole yleensä lähtenyt Kemiin Bolidenin nikkelikivikontteja uudelle reissulle?  Pyörittää silmiään

Muistaako KH oliko kontit kotimaisessa vai ei-kotimaisessa vaunussa? Onko kuvamateriaalia julkaistavaksi?


Suomalaisissa avovaunuissa, olisiko ollut occ vaunuissa.
Lisäksi lähdössä oli happojuna T3821.

Mahtaakohan NN:n kivi kulkea ihan omana junanaan vai tuleeko T3807 junan mukana. Todennäköisesti aika raskas juna, no onhan 3807 tosin välillä muutenkin kulkenut kahdella sr1:llä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #512 : Marraskuu 12, 2015, 08:12:11 »

Tänään oli veturinsiirto VET 11459 Raumalta Poriin kulussa ilmeisesti tänään kulkevan T3816:n takia. En ole koskaan ennen nähnyt että Raumalta Poriin tai toisin päin olisi veturinsiirtoa kulussa. Onko Tampereen suunnilla kenties kalustopulaa kun sieltä kerran ei tällä kertaa ole tuotu veturia Poriin?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #513 : Marraskuu 12, 2015, 10:25:23 »

Tänään oli veturinsiirto VET 11459 Raumalta Poriin kulussa ilmeisesti tänään kulkevan T3816:n takia. En ole koskaan ennen nähnyt että Raumalta Poriin tai toisin päin olisi veturinsiirtoa kulussa. Onko Tampereen suunnilla kenties kalustopulaa kun sieltä kerran ei tällä kertaa ole tuotu veturia Poriin?

Tuollaisia on kyllä ollut ennenkin. Olisi tässä tapauksessa ollut turhaa ajoa viedä veturi Tampereelle, kun kerran sitä tarvitaan Porissa. Hymyilee
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #514 : Marraskuu 12, 2015, 11:30:34 »

Tänään oli veturinsiirto VET 11459 Raumalta Poriin kulussa ilmeisesti tänään kulkevan T3816:n takia. En ole koskaan ennen nähnyt että Raumalta Poriin tai toisin päin olisi veturinsiirtoa kulussa. Onko Tampereen suunnilla kenties kalustopulaa kun sieltä kerran ei tällä kertaa ole tuotu veturia Poriin?

Tuollaisia on kyllä ollut ennenkin. Olisi tässä tapauksessa ollut turhaa ajoa viedä veturi Tampereelle, kun kerran sitä tarvitaan Porissa. Hymyilee


Joskus ennen vanhaan, viime vuosikymmenellä erään edesmenneen Vka-Rma tavarajunan (3717?) veturi kulki vettinä Raumalta Poriin hakemaan T3812 Tampereelle, tämä muistaakseni toistui Ma-Pe
tallennettu
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 427


« Vastaus #515 : Marraskuu 12, 2015, 12:01:34 »

15/5-2006 alkaen asetettiin vakinaisena kulkuun VET 3754, joka lähti Raumalta klo 13:58 ja saapui Poriin klo 15:27. Veturisiirto oli kulussa tiistaista perjantaihin. Veturi oli tuonut Raumalle tavarajunan, ja mahdollisti Porista Tampereelle ajavan henkilöjunan H 466 kulkemisen Sr1-vedolla. Siihen saakka Tampereen ja Porin välinen Dv12-kierto meni sill' viissiin, että T 3801 tuli Tampereelta Mäntyluotoon Dv12-parilla, ja vastaavasti Porista Tampereelle ajava H 466 ja Mäntyluodosta Tampereelle ajava T 3800 kulkivat kumpikin yhdellä Dv12:lla. 3/9-2006 alkaen voimaan tulleissa aikatauluissa vastaavan veturisiirron numero näkyy muuttuneen VET 1356:ksi, ja 7/1-2007 Rma-Pri -veturisiirto näyttäisi vallan lakkauttaneen kulkunsa.

Mutta myös porilaiset ovat suunnanneet kulkunsa Rauman rautatielle. Kauttuan viimeiset vakinaiset tavarajunat tulivat Porista käsin palvellen Kauttuan paperi- ja pakkaustarviketeollisuutta. Sikäli jotenkin käsittämätöntä, kun Raumalta käsin olisi päässyt suoraan ilman ympäriajoa Kokemäellä ja Kiukaisissa. Jospa järjestelyn syy ei ollutkaan niinkään logistinen kuin byrokraattinen. Koneena muistaakseni kolmasti viikossa kulkeneessa järjestelyjunaparissa oli Dv16. Tuo liikenne lakkautettiin kannattamattomana v. 1997.
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #516 : Marraskuu 12, 2015, 13:55:01 »

Huomenna kulussa lisäjuna Tampereelta Harjavaltaan. Onkohan tämä se kauan odotettu Nikkelijuna Venäjältä? Näyttää kieltä

http://julia.dy.fi/timetables?s=58811&d=13.11.2015
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #517 : Marraskuu 12, 2015, 16:45:39 »

Huomenna kulussa lisäjuna Tampereelta Harjavaltaan. Onkohan tämä se kauan odotettu Nikkelijuna Venäjältä? Näyttää kieltä

http://julia.dy.fi/timetables?s=58811&d=13.11.2015

En osaa sanoa, täytyy selvitellä asiaa.
Tällä viikolla näytti muuten olevan tulleen taas Talvivaaran nykyisen Terraflamen konttivaunuja Harjavaltaan.
Aika vilkkaaksi käy Harjavallan liikenne, jos/kun ko kaivoslain alkaa pyörimään täydellä höyryllä. Muutama vuosi sittenhän happojakin kulki vielä päivittäin.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #518 : Marraskuu 16, 2015, 17:17:05 »

Huomenna kulussa lisäjuna Tampereelta Harjavaltaan. Onkohan tämä se kauan odotettu Nikkelijuna Venäjältä? Näyttää kieltä

http://julia.dy.fi/timetables?s=58811&d=13.11.2015

En osaa sanoa, täytyy selvitellä asiaa.
Tällä viikolla näytti muuten olevan tulleen taas Talvivaaran nykyisen Terraflamen konttivaunuja Harjavaltaan.
Aika vilkkaaksi käy Harjavallan liikenne, jos/kun ko kaivoslain alkaa pyörimään täydellä höyryllä. Muutama vuosi sittenhän happojakin kulki vielä päivittäin.

En tiedä oliko kontteja tullut. Jotain venäläisiä alustoja kyllä oli ratapihalla.
Muutenkin näytti ahtaalle ja ratapiha oli täynnä pääratoja lukuunottamatta.
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« Vastaus #519 : Marraskuu 17, 2015, 20:30:59 »

On tullut ja taitaa olla purettukin jo junasta. Jos en väärin muista niin Twitterissä oli kuviakin.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #520 : Marraskuu 17, 2015, 21:25:23 »

On tullut ja taitaa olla purettukin jo junasta. Jos en väärin muista niin Twitterissä oli kuviakin.
Jees!  Hymyilee

https://pbs.twimg.com/media/CT7_N6NWIAQWQuh.jpg:large
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #521 : Marraskuu 19, 2015, 11:45:11 »

http://julia.dy.fi/timetables?s=58805&d=19.11.2015

Mikähän lie kyseessä?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #522 : Marraskuu 19, 2015, 18:08:16 »


Junassa oli 2xSr1 ja ainakin säiliövaunuja. Eräs toinen vorginjäsen täydentänee kokoonpanoa jos katsoo tarpeelliseksi.
tallennettu

Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #523 : Marraskuu 30, 2015, 15:39:44 »

Nikkelikiviralli paisuu: Tänään saapui Tampereelta Harjavaltaan aamujunissa peräti 46 konttia! (Bolidenille 26 kpl 13 Occ vaunussa ja NN 20 konttia 10 Vof vaunussa)  Virnistää
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #524 : Joulukuu 01, 2015, 10:29:38 »

Nikkelikiviralli paisuu: Tänään saapui Tampereelta Harjavaltaan aamujunissa peräti 46 konttia! (Bolidenille 26 kpl 13 Occ vaunussa ja NN 20 konttia 10 Vof vaunussa)  Virnistää


Itse olen ymmärtänyt, että tämä ralli kuitenkin kasvaisi isommaksi ensi keväänä. No saa nähdä, toivotaan isoja kuljetuksia.
Poriin ja Mäntyluotoon taas ei ole tainnut taas aikoihin kulkea aamun junissa T3807 ja T3811 mitään. Onkohan vika Hacklinin vai VR:n päässä?
Kuulin huhut, että konttijunaa olisi tarjottu Mäntyluotoon, mutta Hacklin olisi ilmoittanut etteivät ehdi sellaisia hoitaa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 53 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina