Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 53 | Siirry alas Tulostusversio
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #750 : Marraskuu 08, 2016, 10:45:11 »

Huhujen mukaan nikkelikiviä tulossa aamulla Harjavaltaan taas oikein isolla kädellä.
Vetäjiä varmaan tarvitaan 2-3 yhteen junaan.

Näytti ainakin olevan 2xSR1 ja ~40vaunua nikkelikiveä eli arviolta tuollainen 600m ja 3200tonnin juna oli 53807.  Virnistää
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #751 : Marraskuu 08, 2016, 15:58:23 »

Huhujen mukaan nikkelikiviä tulossa aamulla Harjavaltaan taas oikein isolla kädellä.
Vetäjiä varmaan tarvitaan 2-3 yhteen junaan.

Näytti ainakin olevan 2xSR1 ja ~40vaunua nikkelikiveä eli arviolta tuollainen 600m ja 3200tonnin juna oli 53807.  Virnistää

Tämähän onkin jo tavarajunan mittainen! Julian havaintopalstan mukaan aamulla oli kulkenut 3 Sr1 VETtinippu Porista Tampereelle

Mitä tuossa perässä tulleessa lisäjunassa oli? ammoniakkia? rikastejuna Pyhäkummusta?
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #752 : Marraskuu 12, 2016, 15:35:58 »

Nyt tulee kohta vuosi täyteen kun Tahkoluodon radalla kulki hiilivokkijunia Venäjältä. Ei sattuisi ketään tietään tuleeko myös tänä syksynä hiiltä junalla?

Ei ole tietoa. Jonkinlainen koejuna oli tuokin silloin. Satama varmaan kuitenkin haluaisi mielummin ottaa laivan vastaan.

Joo, siltä kovin näyttäisi. Porin sataman laivalistasta/kartasta selviää että tällä hetkellä Viipurin ja Porin välillä liikkuu pari laivaa hiiltä kuljettaen! Eli viime syksyn koejunista huolimatta hiili matkaa tuhansia kilometrejä Siperiasta ja juuri ennen Suomen rajaa juna vaihtuu laivaan.

Olisi mielenkiintoista tietää miksi hiilijunat ei tänä vuonna kulje Poriin asti? Tuliko laivavarustamolta edullisempi tarjous? Eikö Suomen puolella riittänyt vetureita/henkilökuntaa tähän liikenteeseen? Loppuiko Tahkoluodon sataman ratakapasiteetti kesken? Suomen rataverkkohan on tunnetusti täynnä ja sinnehän ei mahdu enenmpää? Tästä olisi ollut kahdelle Sr1 jokunen iso kokojuna vedettäväksi Poriin...

http://junat.dy.fi/liikenne/asema/TKO/2016-11-12

https://www.vrtranspoint.fi/fi/vr-transpoint/linked/artikkeli/kivihiilijuna-poriin-kulki-yli-4-000-kilometrin-matkan-251120151155/
tallennettu
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #753 : Marraskuu 13, 2016, 19:36:15 »

Uskoisin syyn olevan, Porin ja Tahkoluodon radan sähköttömyys mutta kun, piuhat saadaan välille vedettyä niin sitten, junalla tullaan perille asti, eikä Viipuriin enää jäädä.    Virnistää 
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #754 : Marraskuu 13, 2016, 21:42:46 »

Joo, siltä kovin näyttäisi. Porin sataman laivalistasta/kartasta selviää että tällä hetkellä Viipurin ja Porin välillä liikkuu pari laivaa hiiltä kuljettaen! Eli viime syksyn koejunista huolimatta hiili matkaa tuhansia kilometrejä Siperiasta ja juuri ennen Suomen rajaa juna vaihtuu laivaan.

Olisi mielenkiintoista tietää miksi hiilijunat ei tänä vuonna kulje Poriin asti? Tuliko laivavarustamolta edullisempi tarjous? Eikö Suomen puolella riittänyt vetureita/henkilökuntaa tähän liikenteeseen? Loppuiko Tahkoluodon sataman ratakapasiteetti kesken? Suomen rataverkkohan on tunnetusti täynnä ja sinnehän ei mahdu enenmpää? Tästä olisi ollut kahdelle Sr1 jokunen iso kokojuna vedettäväksi Poriin...

Taannoinhan oli myös se tapaus, missä hiiltä ei kannattanut kuljettaa junalla suoraan Venäjältä Jyväskylään, vaan hiili uudelleenlastattiin junasta laivaan Viipurissa ja kuljetettiin sieltä Varkauteen jossa taas oli uusi uudelleenlastaus rekkoihin Jyväskylään viemistä varten.

Ei kai auta kuin toivoa, että venäläiset vaunut uuden yhdysliikennesopimuksen myötä kulkevat Suomen rataverkolla nykyistä edullisemmin sinisen veturin vetäminä.
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« Vastaus #755 : Marraskuu 14, 2016, 13:52:17 »

Eikä varmaan kaukana ole enää sekään tilanne että rakennetaan siirtokuormausasemat Vainikkalaan ja Niiralaan tai rajan taa noille kohdille, vedetään tavara sinne junalla ja sieltä eteenpäin rekalla.

Vielä onneksi rautatieliikenne on pysynyt suht kilpailukykyisenä idän liikenteen suhteen mutta en olisi niin varma tulevaisuudesta.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #756 : Marraskuu 14, 2016, 19:05:49 »

Eikä varmaan kaukana ole enää sekään tilanne että rakennetaan siirtokuormausasemat Vainikkalaan ja Niiralaan tai rajan taa noille kohdille, vedetään tavara sinne junalla ja sieltä eteenpäin rekalla.

Noinhan se on ollut tavallaan jo jokusen vuoden, tosin sillä erolla, että siirtokuormaushallit eivät ole raja-asemilla vaan Kouvolassa. Useimmat Venäjän-liikenteen vaunukuormat eivät nykyisin kulje kiskoilla kuin Vainikkala–Kouvola-välin.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #757 : Marraskuu 15, 2016, 16:51:19 »

Onkohan Harjavallassa lähiaikoina vaihtötöiden, tai peräti vaihtotyöveturien määrä kasvamassa? Ensi viikolla iltaisin alkaa kulkemaan normaalien rikastejunien lisäksi VET Porista Harjavaltaan ja takaisin.

VET 11146
VR-Yhtymä Oy
Pori - Harjavalta
Lähtöaika: ma 21.11.2016 20:40
http://julia.dy.fi/train?s=11146&d=2016-11-21

VET 11147
VR-Yhtymä Oy
Harjavalta - Pori
Lähtöaika: ma 21.11.2016 23:35
http://julia.dy.fi/train?s=11147&d=2016-11-21
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2016, 19:47:00 kirjoittanut Jani Keskinen » tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« Vastaus #758 : Marraskuu 18, 2016, 15:44:49 »

Aamulla näytti Poriin päin menevän Sr1+Dv12 perässään toistakymmentä sahatavaravaunua (voi olla että noiden perässäkin oli vielä jotain). Mielenkiintoista ja harvinaista liikennettä.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #759 : Marraskuu 18, 2016, 16:01:06 »

Tällä viikolla mielenkiintoista liikennettä sataman raideliikenteessä: Maanantaina Tahkoluotoon oli viety junalla jotain ja sahatavaraa tullut harvinaisesti kahtena päivänä viikossa keskiviikkona (7 vaunua) ja perjantaina (8 vaunua)
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #760 : Marraskuu 18, 2016, 21:59:45 »

Aamulla näytti Poriin päin menevän Sr1+Dv12 perässään toistakymmentä sahatavaravaunua (voi olla että noiden perässäkin oli vielä jotain). Mielenkiintoista ja harvinaista liikennettä.

Tämänpäiväiset sahatavaravaunut näyttäisivät tulevan P-karjalasta http://vaunut.org/kuva/115340
tallennettu
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 61


« Vastaus #761 : Marraskuu 26, 2016, 13:28:45 »

Kuinka paljon muuten Aittaluodon rataa enään käytetään?
tallennettu

Porilaista hulluutta.
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #762 : Marraskuu 26, 2016, 15:48:02 »

Kuinka paljon muuten Aittaluodon rataa enään käytetään?

Eikös siellä arkisin käydä 1-2 kertaa päivässä?
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #763 : Joulukuu 02, 2016, 00:26:52 »

P 477
VR-Yhtymä Oy
Tampere asema - Pori
Lähtöaika: ma 12.12.2016 6:03
http://julia.dy.fi/train?s=477&d=2016-12-12

P 478
VR-Yhtymä Oy
Pori - Tampere asema
Lähtöaika: ma 12.12.2016 12:05
http://julia.dy.fi/train?s=478&d=2016-12-12
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #764 : Joulukuu 02, 2016, 11:10:09 »

P 477
VR-Yhtymä Oy
Tampere asema - Pori
Lähtöaika: ma 12.12.2016 6:03
http://julia.dy.fi/train?s=477&d=2016-12-12

P 478
VR-Yhtymä Oy
Pori - Tampere asema
Lähtöaika: ma 12.12.2016 12:05
http://julia.dy.fi/train?s=478&d=2016-12-12

Juu pian alkaa pikajunakin kulkea. Aika kevyt on palvelu näköjään IC-junaan verrattuna.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #765 : Joulukuu 02, 2016, 20:06:18 »

Koskahan edellisen kerran Harjavallassa on ollut aikataulumukainen henkilöjunakohtaus?

Tämän viikon sunnuntaina olisi jälleen tavaraliikennettä Tampereelta ja Porista Harjavaltaan, nikkelikontteja vai ammoniakkia tulossa? Vai kumpaakin? Sekä maanantaiaamun toinen aamujuna kulkee hidastetulla aikataululla.

http://julia.dy.fi/timetables?s=53807&d=4.12.2016
http://julia.dy.fi/timetables?s=53864&d=4.12.2016
http://julia.dy.fi/timetables?s=58811&d=5.12.2016
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #766 : Joulukuu 04, 2016, 18:42:16 »

Tänään T 3716 päätepysäkkinä poikkeavasti Kokemäki.

http://julia.dy.fi/timetables?s=3716&d=4.12.2016
http://julia.dy.fi/timetables?s=11816&d=4.12.2016
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #767 : Joulukuu 04, 2016, 18:58:56 »


Voisi olla raakapuuvaunujen vienti Kokemäelle tai vika kalustossa (laakerin kuumakäynti?).
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #768 : Joulukuu 04, 2016, 19:08:13 »


Voisi olla raakapuuvaunujen vienti Kokemäelle tai vika kalustossa (laakerin kuumakäynti?).

Laittaisin panokseni jälkinmäiseen, edellisen viestini jälkeen on tullut lisää dataa http://julia.dy.fi/timetables?s=58000&d=4.12.2016
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2016, 21:03:59 kirjoittanut Jani Keskinen » tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #769 : Joulukuu 07, 2016, 05:44:41 »

Tänään T 53807 vetopalvelun tarjosi 3 Dv12 ja perässä oli paljon paljon vaunuja
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #770 : Joulukuu 08, 2016, 20:14:19 »

 Cool !

T 55891
VR-Yhtymä Oy
Siilinjärvi Asema - Pori
Lähtöaika: ma 12.12.2016 17:10
http://julia.dy.fi/train?s=55891&d=2016-12-12

Meinaako Porin satama viedä siivun Kokkolalaisilta vai mistähän on kyse? Mielenkiintoinen kulkuväli tosiaan.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2016, 20:41:59 kirjoittanut Jani Keskinen » tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #771 : Joulukuu 12, 2016, 19:40:39 »

Tänään Mäntyluotoon matkasi piiiiiiiiiiiitkästä aikaan merikontteja
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #772 : Joulukuu 12, 2016, 21:09:03 »

Cool !

T 55891
VR-Yhtymä Oy
Siilinjärvi Asema - Pori
Lähtöaika: ma 12.12.2016 17:10
http://julia.dy.fi/train?s=55891&d=2016-12-12

Meinaako Porin satama viedä siivun Kokkolalaisilta vai mistähän on kyse? Mielenkiintoinen kulkuväli tosiaan.

Mahtaako olla kuitenkin Aittaluodon juna? Vai onko Siilinjörvellä puunkuormausta?
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #773 : Joulukuu 13, 2016, 16:38:02 »

Tämä Siilin juna taisi olla toisiaan rapujuna Sänkimäeltä Seikun sahalle, ts varsinaisesti mitään erikoista. Mulla oli epäilys että tämä juna olisi hakenut kuorman Tahkoluodosta. Marinetrafiikista huomasin Porissa olevan liikkeellä selvästi uudenlaista bulkkitavaravirtoja nykyisten rikasteen ja kivihiilen ohella, mutta nämä eivät sittenkään liittyneet toisiinsa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2016, 17:52:06 kirjoittanut Jani Keskinen » tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #774 : Joulukuu 15, 2016, 20:37:15 »

Ja mitä edellisen viestin uusiin kuljetusvirtoihin tulee, tänä iltana Tahkoluodon syväsatamaan on rantautunut varsin mielenkiintoinen alus Tunisiasta, jossa on muutakin kiehtovaa kuin pelkkä nimi:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:3814670/mmsi:477588300/imo:9728368/vessel:XING_YUAN_HAI

Minulla EI OLE varmaa tietoa mitä alus kuljettaa mutta erittäin vahva epäilys että tavara jatkaisi (junalla?) Siilinjärvelle...?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 53 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina