Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 32 | Siirry alas Tulostusversio
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 61


« Vastaus #475 : Tammikuu 01, 2017, 10:35:52 »

Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan

Eli nopeasti pääteltynä tavaraliikenne tulee vilkastumaan Mn-Pri-Hva-radalla!
tallennettu

Porilaista hulluutta.
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #476 : Tammikuu 01, 2017, 13:33:46 »

Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan

Vai tuleekohan rikastevaunuilla pohjoisesta, kun itse kuulin, että tulisi jatkossakin rautapyörillä?
No sen näämme varmaan alkuvuonna..
tallennettu
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #477 : Tammikuu 01, 2017, 14:14:30 »

Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan

Vai tuleekohan rikastevaunuilla pohjoisesta, kun itse kuulin, että tulisi jatkossakin rautapyörillä?
No sen näämme varmaan alkuvuonna..

Laivalla on jo tullut Kevitsan rikasteita Mäntyluotoon kuulemma. Mitä rikastevaunuihin tulee niin vuosi sitten siitä oli jo huhuja, mutta vr:llä ei riitä vaunut ja rikasteen jäätyminen on ongelmana pohjoisesta vaunuilla tuotaessa. Nykyiset puolikkaat kontitkin ovat työllistäneet pakkasella kivasti vaikka sisältä ovat muovitetut.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #478 : Tammikuu 01, 2017, 14:49:00 »

Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan

Vai tuleekohan rikastevaunuilla pohjoisesta, kun itse kuulin, että tulisi jatkossakin rautapyörillä?
No sen näämme varmaan alkuvuonna..



Laivalla on jo tullut Kevitsan rikasteita Mäntyluotoon kuulemma. Mitä rikastevaunuihin tulee niin vuosi sitten siitä oli jo huhuja, mutta vr:llä ei riitä vaunut ja rikasteen jäätyminen on ongelmana pohjoisesta vaunuilla tuotaessa. Nykyiset puolikkaat kontitkin ovat työllistäneet pakkasella kivasti vaikka sisältä ovat muovitetut.


Selvä, laivallakin tietysti on hyvä mahdollisuus.
No näemme tämän sitten tulevaisuudessa mihin on päädytty.
Satamallehan se olisi parempi, että laivattaisiin.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #479 : Tammikuu 02, 2017, 10:32:33 »

Vastaan nyt itselleni kun kukaan ei aio nyt keskustella: Mäntyluodon junassa tänään mm. merikontteja ja venäläisiä vaunuja.  Iskee silmää
Millä numerolla tuo Kevitsan viimeinen konttijuna kulki?
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #480 : Tammikuu 02, 2017, 16:45:21 »

Vastaan nyt itselleni kun kukaan ei aio nyt keskustella: Mäntyluodon junassa tänään mm. merikontteja ja venäläisiä vaunuja.  Iskee silmää
Millä numerolla tuo Kevitsan viimeinen konttijuna kulki?

Minulla ei ole tuohon vastausta, mutta kontit ovat yleensä tulleet maanantaisin Hvaan junassa T 3811.

Mitä näille konteille tapahtuu tämän jälkeen? Jääkö ne jonnekkin pölyyntymään vai onko jotain uutta kuljetettavaa näköpiirissä?

Joko 3807 tai 3811 Harjavaltaan ja lähtenevät tänään Harjavallasta junalla 3812.
tallennettu
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #481 : Tammikuu 02, 2017, 19:27:35 »

Lainaus
Mitä näille konteille tapahtuu tämän jälkeen? Jääkö ne jonnekkin pölyyntymään vai onko jotain uutta kuljetettavaa näköpiirissä?

Eiköhän Baltic Bulk löydä niille käyttöä.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #482 : Tammikuu 04, 2017, 10:02:53 »

Pakkaset tekee taas kiusaa?

http://yle.fi/uutiset/3-9386531
tallennettu
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 61


« Vastaus #483 : Tammikuu 22, 2017, 19:29:09 »

Tänään olikin sitten vähän harvinaisempaa! Junat 468 ja 467 kohtasivat Porissa! 465 tuli 90 min myöhässä, joten eipä siinä sitten muuta vaihtoehtoa ollut. Kyllä nää "poikkeuspäivät" tuppaa olemaan kivoja.




(Jos nyt jollekkin ei selvinnyt niin 468 lähti suoraan, kun 467 oli saapunut.)
tallennettu

Porilaista hulluutta.
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #484 : Helmikuu 03, 2017, 19:10:14 »

Vastaan nyt itselleni kun kukaan ei aio nyt keskustella: Mäntyluodon junassa tänään mm. merikontteja ja venäläisiä vaunuja.  Iskee silmää
Millä numerolla tuo Kevitsan viimeinen konttijuna kulki?

Tänään lähteekin iso määrä rikastevaunuja Harjavallasta 3812:lla. 13 taim-tw:tä ja noin 20 taimn vaunua. Lähtisikö kuitenkin Kevitsan rikastetta hakemaan?
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #485 : Helmikuu 03, 2017, 21:06:44 »

Lähtisikö kuitenkin Kevitsan rikastetta hakemaan?

Minulla ei ole mitään varmaa tietoa mutta liittyisiköhän nämä junat tähän havaintoon?

https://julia.dy.fi/timetables?s=53053&d=4.2.2017
https://julia.dy.fi/timetables?s=55006&d=6.2.2017

Epäilen, että liittyy. Ei muuta kuin kuvaajat radan varteen. Hymyilee leveästi
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2337


« Vastaus #486 : Helmikuu 05, 2017, 21:13:56 »

Oletetulla* Kemi-Harjavalta rikastejunalla näyttäisi olevan heti uusi keikka pohjoiseen. Ensin lopetettiin konttikuljetukset ja nyt ollaan liikkeellä Taimn kalustolla, mielellään kuulisi lisää miten tälläiseen ratkaisuun ollaan päädytty?

https://julia.dy.fi/timetables?s=53053&d=8.2.2017
https://julia.dy.fi/timetables?s=55006&d=9.2.2017

*Kuvaraportteja ja havaintoja ei vielä Tampere-Kemi junaparista?  Huh

On vähän turkasen pimeää. Ja kylmää. Kevväämmällä... Cool
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #487 : Helmikuu 06, 2017, 04:39:00 »

Lähtisikö kuitenkin Kevitsan rikastetta hakemaan?

Minulla ei ole mitään varmaa tietoa mutta liittyisiköhän nämä junat tähän havaintoon?

https://julia.dy.fi/timetables?s=53053&d=4.2.2017
https://julia.dy.fi/timetables?s=55006&d=6.2.2017

Epäilen, että liittyy. Ei muuta kuin kuvaajat radan varteen. Hymyilee leveästi

Oletetulla* Kemi-Harjavalta rikastejunalla näyttäisi olevan heti uusi keikka pohjoiseen. Ensin lopetettiin konttikuljetukset ja nyt ollaan liikkeellä Taimn kalustolla, mielellään kuulisi lisää miten tälläiseen ratkaisuun ollaan päädytty?

https://julia.dy.fi/timetables?s=53053&d=8.2.2017
https://julia.dy.fi/timetables?s=55006&d=9.2.2017

*Kuvaraportteja ja havaintoja ei vielä Tampere-Kemi junaparista?  Huh


Oletin vain junanumerosta että olisi normaali tyhjä paperi/ paperi junapari. Oli ajatuksena sunnuntaina käydä katsomassa, mutta oli sen verran etusessa että oli jo mennyt kun rupesin katsomaan että miten kulkee.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #488 : Helmikuu 06, 2017, 10:48:45 »

Lähtisikö kuitenkin Kevitsan rikastetta hakemaan?

Minulla ei ole mitään varmaa tietoa mutta liittyisiköhän nämä junat tähän havaintoon?

https://julia.dy.fi/timetables?s=53053&d=4.2.2017
https://julia.dy.fi/timetables?s=55006&d=6.2.2017

Tällainen aamulla huomenna:
https://julia.dy.fi/timetables?s=53805&d=7.2.2017
tallennettu
Henrik Hietala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #489 : Helmikuu 06, 2017, 21:26:43 »

Tässä T55006 Oulun pohjoispuolella.
Tuli aika hätäinen kuva, kun juna kulki n. 20min etuajassa, enkä kerennyt alkuunkaan suunnitellulle paikalle Hymyilee


* _MG_4390-p.jpg (936.56 kilotavua, 1360x868 - tarkasteltu 283 kertaa.)
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #490 : Helmikuu 07, 2017, 12:06:46 »

Tässä T55006 Oulun pohjoispuolella.
Tuli aika hätäinen kuva, kun juna kulki n. 20min etuajassa, enkä kerennyt alkuunkaan suunnitellulle paikalle Hymyilee

No niin, veikkaus osui oikeaan. Tuskin tuolla junalla mitään muuta tuolta roudataan taimn vaunuissa kuin Kevitsan rikastetta.
Onkohan vaunuilla sitten sama tiistai-perjantai-tiistai kuin Pyhäsalmella.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #491 : Helmikuu 10, 2017, 19:20:45 »

Viime vuosikymmenellä Tampere-Pori aamutavarana tunnettu T 3805 tekee paluun paanalle. eli jatkossa maanantain lisäksi tiistaina ja perjantaina aamuisin kulkee jatkossakin kaksikin vakinaista(?) tavarajunaa peräkkäin Tampereelta Poriin.

https://julia.dy.fi/timetables?s=3805&d=14.2.2017
https://julia.dy.fi/timetables?s=3805&d=17.2.2017

Sopisi aika hyvin tälle Kevitsan rikastekuljetukselle tämäkin aikataulu.
Tänään lähti taas 3812 junassa mm.:ssa 15 taimn vaunua.
tallennettu
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 61


« Vastaus #492 : Helmikuu 16, 2017, 19:51:55 »

Viime vuosikymmenellä Tampere-Pori aamutavarana tunnettu T 3805 tekee paluun paanalle. eli jatkossa maanantain lisäksi tiistaina ja perjantaina aamuisin kulkee jatkossakin kaksikin vakinaista(?) tavarajunaa peräkkäin Tampereelta Poriin.

https://julia.dy.fi/timetables?s=3805&d=14.2.2017
https://julia.dy.fi/timetables?s=3805&d=17.2.2017

Näköjään oli 14.2 juna peruttu, tuossa aikatauluja katsellessani huomasin, että T3865:n (Hva-Mn klo 8.58 saapuminen Poriin) pysähdys Porissa on noin puoli tuntia eli 3805:n vaunut laitetaan varmaankin sitten kohti Mäntyluotoa!
tallennettu

Porilaista hulluutta.
Teijo Sarajärvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4


« Vastaus #493 : Helmikuu 16, 2017, 22:14:01 »

Lähtisikö kuitenkin Kevitsan rikastetta hakemaan?

Minulla ei ole mitään varmaa tietoa mutta liittyisiköhän nämä junat tähän havaintoon?

https://julia.dy.fi/timetables?s=53053&d=4.2.2017
https://julia.dy.fi/timetables?s=55006&d=6.2.2017

Epäilen, että liittyy. Ei muuta kuin kuvaajat radan varteen. Hymyilee leveästi

Oletetulla* Kemi-Harjavalta rikastejunalla näyttäisi olevan heti uusi keikka pohjoiseen. Ensin lopetettiin konttikuljetukset ja nyt ollaan liikkeellä Taimn kalustolla, mielellään kuulisi lisää miten tälläiseen ratkaisuun ollaan päädytty?

https://julia.dy.fi/timetables?s=53053&d=8.2.2017
https://julia.dy.fi/timetables?s=55006&d=9.2.2017

*Kuvaraportteja ja havaintoja ei vielä Tampere-Kemi junaparista?  Huh



Rikaste konttikuljetuksesta pidettiin tauko siirryttäessä koko juna kuljetuksiin taimn-vaunuilla. Helmikuun kulkee vajaana eli 15 vaunua mutta maaliskuusta alkaen 22 vaunua per juna. Ma ja To lähtö päivät Kemistä. Tyhjät saapuu la ja ke.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #494 : Helmikuu 16, 2017, 22:25:33 »

Lähtisikö kuitenkin Kevitsan rikastetta hakemaan?

Minulla ei ole mitään varmaa tietoa mutta liittyisiköhän nämä junat tähän havaintoon?

https://julia.dy.fi/timetables?s=53053&d=4.2.2017
https://julia.dy.fi/timetables?s=55006&d=6.2.2017

Epäilen, että liittyy. Ei muuta kuin kuvaajat radan varteen. Hymyilee leveästi

Oletetulla* Kemi-Harjavalta rikastejunalla näyttäisi olevan heti uusi keikka pohjoiseen. Ensin lopetettiin konttikuljetukset ja nyt ollaan liikkeellä Taimn kalustolla, mielellään kuulisi lisää miten tälläiseen ratkaisuun ollaan päädytty?

https://julia.dy.fi/timetables?s=53053&d=8.2.2017
https://julia.dy.fi/timetables?s=55006&d=9.2.2017

*Kuvaraportteja ja havaintoja ei vielä Tampere-Kemi junaparista?  Huh



Rikaste konttikuljetuksesta pidettiin tauko siirryttäessä koko juna kuljetuksiin taimn-vaunuilla. Helmikuun kulkee vajaana eli 15 vaunua mutta maaliskuusta alkaen 22 vaunua per juna. Ma ja To lähtö päivät Kemistä. Tyhjät saapuu la ja ke.

22 juu menee kivasti Sr-1:llä, mutta sinänsä 15 vaunua ei Harjavaltaan ole huono, koska se määrä täälläkin kulkee rikastejunissa ja se taitaa olla määrä joka mahtuu kerralla purkuun.
tallennettu
Teijo Sarajärvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4


« Vastaus #495 : Helmikuu 17, 2017, 04:27:02 »

Lähtisikö kuitenkin Kevitsan rikastetta hakemaan?

Minulla ei ole mitään varmaa tietoa mutta liittyisiköhän nämä junat tähän havaintoon?

https://julia.dy.fi/timetables?s=53053&d=4.2.2017
https://julia.dy.fi/timetables?s=55006&d=6.2.2017

Epäilen, että liittyy. Ei muuta kuin kuvaajat radan varteen. Hymyilee leveästi

Oletetulla* Kemi-Harjavalta rikastejunalla näyttäisi olevan heti uusi keikka pohjoiseen. Ensin lopetettiin konttikuljetukset ja nyt ollaan liikkeellä Taimn kalustolla, mielellään kuulisi lisää miten tälläiseen ratkaisuun ollaan päädytty?

https://julia.dy.fi/timetables?s=53053&d=8.2.2017
https://julia.dy.fi/timetables?s=55006&d=9.2.2017

*Kuvaraportteja ja havaintoja ei vielä Tampere-Kemi junaparista?  Huh



Rikaste konttikuljetuksesta pidettiin tauko siirryttäessä koko juna kuljetuksiin taimn-vaunuilla. Helmikuun kulkee vajaana eli 15 vaunua mutta maaliskuusta alkaen 22 vaunua per juna. Ma ja To lähtö päivät Kemistä. Tyhjät saapuu la ja ke.

22 juu menee kivasti Sr-1:llä, mutta sinänsä 15 vaunua ei Harjavaltaan ole huono, koska se määrä täälläkin kulkee rikastejunissa ja se taitaa olla määrä joka mahtuu kerralla purkuun.

Juuri siksi helmikuu ajetaanki 15 vaunun letkalla, koekuljetus. Ja hyvinhän homma on toiminut.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #496 : Helmikuu 18, 2017, 08:55:55 »

Tänään Mäntyluodossa havaittu sahatavaravaunuja, tiettävästi ensinmäinen kerta tänä vuonna kun sahatavaraa saapuu junalla  Virnistää

Tuli muuten todennäköisesti  mäntyluodosta myös venäläinen Vgka eilen. Harjavallasta matkaan lähti 12 Tamn-tw vaunua ja 15 taimn vaunua.
tallennettu
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #497 : Helmikuu 18, 2017, 21:56:39 »


Ihan mielenkiinnolla täytyy kysyä miten Mäntyluodon juniin riittää rikastevaunuja Kevitsan ja Pyhäkummun junien ohella? Onko esim. Satakuntaan tuotu lisää Tamn-tw vaunuja?

Kolme letkaa on aina Harjavalta-Mäntyluoto kierrossa. Tämän päiväisen H:valta-Mäntyluoto ajelun perusteella näytti olevan 1 Tamn-tw letka eli tehdas-slangilla norsu ja pari vanhaa kipattavaa versiota kierrossa(Taimn). Noita Taimn vaunuja on ihan senkin takia, kun nikkelin purkuun ei ole kippauslaitteistoa tehtaalla. Noissa Taimneissahan on hydrauliikka kun vaan pumpun iskee letkuilla kiinni.

Ja vastaus kysymykseen: Kyllä niitä näyttää löytyvän.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #498 : Helmikuu 19, 2017, 14:24:01 »


Ihan mielenkiinnolla täytyy kysyä miten Mäntyluodon juniin riittää rikastevaunuja Kevitsan ja Pyhäkummun junien ohella? Onko esim. Satakuntaan tuotu lisää Tamn-tw vaunuja?

Kolme letkaa on aina Harjavalta-Mäntyluoto kierrossa. Tämän päiväisen H:valta-Mäntyluoto ajelun perusteella näytti olevan 1 Tamn-tw letka eli tehdas-slangilla norsu ja pari vanhaa kipattavaa versiota kierrossa(Taimn). Noita Taimn vaunuja on ihan senkin takia, kun nikkelin purkuun ei ole kippauslaitteistoa tehtaalla. Noissa Taimneissahan on hydrauliikka kun vaan pumpun iskee letkuilla kiinni.

Ja vastaus kysymykseen: Kyllä niitä näyttää löytyvän.

Itse olin näkeväni rungon jossa oli pelkkiä tamn-t vaunuja 12. Nämä taitaakin olla 100 tonnin vaunuja.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #499 : Maaliskuu 02, 2017, 14:07:16 »

Täällä onkin hiljaista. MM- kisat vieneet kaikki radanvarresta? Hymyilee leveästi
Huomenna aika vilkas aamu, kun Tampereen suunnastakin tulee neljä junaa jo aamu yhdeksään mennessä!

https://julia.dy.fi/timetables?s=HVA&d=3.3.2017
tallennettu
Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 32 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Porin/Rauman radan havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina