Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Lahti-havainnot  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #25 : Huhtikuu 27, 2014, 11:11:47 »

No mitä ite oon seurannu tota ni en kyllä koskaan ole nähnyt että Kouvolasta tulisi Lahteen raakapuuta edes Heinolaa varten. Tai no nykyäänhän Järvelää varten tulee Kouvolasta koivua mutta nehän on aina venäläisissä vaunuissa ja Heinolaan matkaavat ovat Sp/Sps ja vastaavat. Viime vuonna kulki vielä satunnaisesti kuitua

Riihimäeltä Heinolaan lauantaisin. Kouvolasta tulee Loviisaan menevät Hbi/Hbin/Hbikk ja joskus Habbin sekä satunnaisesti Occ ja vastaavaa. Heinolaan menee aika paljon Gbln ja Gbls ja Sim. Jos Lahdesta lähtee puuta T2878 mukana Heinolaan niin yleensä Riihimäeltä on tullut Sr1 vetoinen juna joka jättää vaunut ratapihalle.

Tuli vähän kirjoitettua mitä sattuu. Tarkoitin, että Kouvola-Heinola junassa on ollut puuta, mutta toki ne on lisätty siihen Lahdessa. Se on totta ettei Kouvolan suunnasta tule Heinolaan puuta juurikaan. Joskus ajoivat Imatralta Heinolaan puuta. Ja kuitupuutahan Heinolaan menee edelleen.  Hymyilee
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #26 : Toukokuu 14, 2014, 20:56:22 »

Tänään oli Lahdessa mielenkiintoinen tilanne klo 18-19 välillä. 4 Dv12 kasattu nipuksi, ja ratapihalla ei ensimmäistäkään vaunua. (Tässä ei oteta huomioon pussiraiteilla seisovia Vgk/Vtad/Tabd-vaunuja)

tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #27 : Kesäkuu 03, 2014, 21:06:44 »

Kävin asemalla ja ihmettelin ku ykkös raiteen laiturilta katsoin lännen suuntaan eli Riihimäelle ja oikoradalle menevät junat, niin ykkösen länsipäässä oli luotu väylä junalle. Ihmettelin, kun yleensä Kouvolasta tulevat junat ohjataan nelosta joskus myös vitosta pitkin aseman läpi. Vähän aikaa siinä menikin niin etuajassa kulkeva T2096 lipui aseman läpi ykköstä. Aika harvoin näkee tuollaista ja itsellekkin ensimmäinen kerta. Mahtoi moni IC 113 odottava makustaja ihmetellä, kun pönttö tulikin ensin ykköstä pitkin.

Aiheesta myös video: https://www.youtube.com/watch?v=HRUpwV-qzK8
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #28 : Kesäkuu 03, 2014, 21:14:12 »

Kävin asemalla ja ihmettelin ku ykkös raiteen laiturilta katsoin lännen suuntaan eli Riihimäelle ja oikoradalle menevät junat, niin ykkösen länsipäässä oli luotu väylä junalle. Ihmettelin, kun yleensä Kouvolasta tulevat junat ohjataan nelosta joskus myös vitosta pitkin aseman läpi. Vähän aikaa siinä menikin niin etuajassa kulkeva T2096 lipui aseman läpi ykköstä. Aika harvoin näkee tuollaista ja itsellekkin ensimmäinen kerta. Mahtoi moni IC 113 odottava makustaja ihmetellä, kun pönttö tulikin ensin ykköstä pitkin.

Aiheesta myös video: https://www.youtube.com/watch?v=HRUpwV-qzK8
Kakkosveturin ajovalot paloivat Näyttää kieltä
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #29 : Kesäkuu 04, 2014, 03:44:18 »

ajovalot

Mitkä!? Näyttää kieltä
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #30 : Heinäkuu 09, 2014, 21:40:34 »

Lahden päivystäjä siirtämässä Kouvolasta aamulla saapuneita romutuspäätöksen saaneita vaunuja Hbi/Hbin/Hbikk ns tullin raiteelle. Kaikki vaunut eivät mahtuneet vaan roikka pilkottiin useammalle raiteelle. Aiheesta video missä roikkaa työnnetään tullin raiteelle. https://www.youtube.com/watch?v=ufC01CKbZw0
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #31 : Heinäkuu 09, 2014, 22:33:43 »

Lahden päivystäjä siirtämässä Kouvolasta aamulla saapuneita romutuspäätöksen saaneita vaunuja Hbi/Hbin/Hbikk ns tullin raiteelle. Kaikki vaunut eivät mahtuneet vaan roikka pilkottiin useammalle raiteelle. Aiheesta video missä roikkaa työnnetään tullin raiteelle. https://www.youtube.com/watch?v=ufC01CKbZw0
Mahtaakohan letkan seitsemänneksi viimeinen Hbin-vaunu olla ensimmäisiä vihreitä tavaravaunuja, joita VR romuttaa?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #32 : Heinäkuu 09, 2014, 22:34:02 »

Anteeksi, puskinlyhdyt Hymyilee leveästi
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #33 : Heinäkuu 10, 2014, 19:45:29 »

Lahden päivystäjä siirtämässä Kouvolasta aamulla saapuneita romutuspäätöksen saaneita vaunuja Hbi/Hbin/Hbikk ns tullin raiteelle. Kaikki vaunut eivät mahtuneet vaan roikka pilkottiin useammalle raiteelle. Aiheesta video missä roikkaa työnnetään tullin raiteelle. https://www.youtube.com/watch?v=ufC01CKbZw0
Mahtaakohan letkan seitsemänneksi viimeinen Hbin-vaunu olla ensimmäisiä vihreitä tavaravaunuja, joita VR romuttaa?

Eihän siinä vihreää ole kuin pressut.  Virnistää

Olisihan ne voinut kierrättää vielä paremmassa kunnossa oleviin vaunuihin, mutta noi taitaa hiljalleen hävitä muutenkin, siis noi Hbxx-sarjalaiset?
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #34 : Elokuu 24, 2014, 18:09:17 »

Lahteen saapui juuri Kouvolan suunnasta erikoinen yhdistelmä; Sr1 3057 ja ilmeisesti rikki ollut Dr14 1868. Yhdistelmä kulkee hitaasti ja jatkanee  piakkoin matkaansa Ilmalaan.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #35 : Elokuu 24, 2014, 18:55:43 »

Todennäköisesti huollettu Viirukukko, ollut matkalla Ilmalaan. Viirukukot ovat Kv kirjoilla, ja on mahdollisesti Ilmalan tai Sköldviikin päivystys koneena.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #36 : Elokuu 24, 2014, 19:19:40 »

Todennäköisesti huollettu Viirukukko, ollut matkalla Ilmalaan. Viirukukot ovat Kv kirjoilla, ja on mahdollisesti Ilmalan tai Sköldviikin päivystys koneena.
1868:n sijoituspaikka on Wikipedian (ei kuitenkaan ole mikään luotettavin lähde) mukaan Ilmala.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #37 : Elokuu 25, 2014, 09:06:29 »

Juu, useampia vuosiahan jo on ollut Tampereella ja Ilmalassa omat vakioveturinsa eivätkä ne ole sekoittuneet Kouvolan veturien kanssa kuin poikkeustilanteissa. Sköldvikin veturit on vaihdettu Ilmalasta käsin. Oulussahan niitä on käynyt pyöräsorvissa.
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #38 : Syyskuu 06, 2014, 13:04:55 »

Kaukkarintien tasoristeykseen välillä Lahti-Heinola on valmistumassa puolipuomilaitos. 
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #39 : Syyskuu 18, 2014, 14:50:00 »

Vihervalkoinen Dv12 2632 eilen (17.9) makasiinin luona. Ilmeisesti kävi ainakin Järvelässä koska perässä oli tyhjiä Vop.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #40 : Syyskuu 18, 2014, 15:07:08 »

Vihervalkoinen Dv12 2632 eilen (17.9) makasiinin luona. Ilmeisesti kävi ainakin Järvelässä koska perässä oli tyhjiä Vop.
Järvelän junaa ei muuten enää ole säännöllisen liikenteen listoilla. Tämä ei tietenkään tarkoita, että siellä ei enää käytäisi.
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #41 : Syyskuu 19, 2014, 21:47:35 »

Tänää oli taas 2632 makasiinilla perässään Voppeja. Vaikka T2880 ja T2887 ovat poistuneet niin ilmeisesti Järvelässä käydään edelleen. Ilmeisesti myös Lahden päivystäjällä on ollu kyseinen 2632 käytössään. Ja aikaisemminkin päivystäjällä ollut veturi kävi Järvelässä ku yleensä Loviisassa käyneet koneet menevät nykyään Heinolaan.
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #42 : Lokakuu 01, 2014, 17:47:11 »

Jonkin aikaa Lahdessa pyörineestä 2632 on ehkäpä viimein päästy eroon ja takaisin ruotsinlaivojen makuun. Tässä harvinaisempi vieras Lahdessa 2721 http://koti.mbnet.fi/ravemaz/Randomii/2721.jpg .

Junassa T2878(Dv12 2721+2743) Lahdesta Heinolaan kävi lähdön yhteydessä outo juttu. Juna oli valmiina lähtöön ratapihalla ja P705 opastimeen oli luotu väylä. Opastin näytti vihreää ja sitten ku 45min oli kulunut se muuttui keltaiselle.

Sitten tunnin kohdalla opastin lyötiin punaiselle. Syytä en tiedä miksi juna seisoi lähtövalmiina tunnin ajan. Mutta lopulta kellon ollessa 14:45 lähes 90min jäljessä aikataulusta T2878 matkasi kohti Heinolaa.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #43 : Lokakuu 01, 2014, 17:57:29 »

Mitä tarkoitat sillä, että opastin muuttui näyttämään keltaista? Oikein toimiessaanhan pääopastimen ei missään tapauksessa pitäisi voida näyttää niin.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1109


« Vastaus #44 : Lokakuu 01, 2014, 18:27:45 »

Mitä tarkoitat sillä, että opastin muuttui näyttämään keltaista? Oikein toimiessaanhan pääopastimen ei missään tapauksessa pitäisi voida näyttää niin.

Topin kyssäristä hieman ohi aiheen, mutta melko moni tolppa menee keltaisen kautta punaiseksi, kun juna- tai what ever -yksikkö ylittää tolpan eristyksen. Tämän vallankäytön mielettömyyden (Aja, odota seis, seis) voi aistia DDR-pukineissa esimerkiksi Tiksin asemalaiturilla 2/3, kun kuikkii pohjoisen suuntaan säntäävää pikajunaa.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #45 : Lokakuu 01, 2014, 18:40:27 »

Mitä tarkoitat sillä, että opastin muuttui näyttämään keltaista? Oikein toimiessaanhan pääopastimen ei missään tapauksessa pitäisi voida näyttää niin.

Topin kyssäristä hieman ohi aiheen, mutta melko moni tolppa menee keltaisen kautta punaiseksi, kun juna- tai what ever -yksikkö ylittää tolpan eristyksen. Tämän vallankäytön mielettömyyden (Aja, odota seis, seis) voi aistia DDR-pukineissa esimerkiksi Tiksin asemalaiturilla 2/3, kun kuikkii pohjoisen suuntaan säntäävää pikajunaa.

Tosin tässä tilanteessa samassa tolpassa on kaksi eri opastinta, mikä on itseasiassa juurikin syynä havaitulle ilmiölle.

Joku tuon ilmiön osasi selittää taannoin, en sitä tarkalleen muista. Liittyi ehkä siihen, että esiopastin havaitsee eristyksen ylityksen, mutta pääopastimessa on vielä päällä ohituksen jälkeinen viive. Esiopastin ei siis heti saa lupaa pimentää itseään, joten ristiriitatilanteessa ohjautuu näyttämään rajoittavintaan: odota seis. Korjatkaa, kun meni pieleen.
tallennettu
Juhana Hietaranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #46 : Lokakuu 01, 2014, 20:11:06 »

Tämän vallankäytön mielettömyyden (Aja, odota seis, seis) voi aistia DDR-pukineissa esimerkiksi Tiksin asemalaiturilla 2/3, kun kuikkii pohjoisen suuntaan säntäävää pikajunaa.
Rupesin muistelemaan, ja muistin oikein, että olen tästä vajaat kymmenkunta vuotta sitten laittanut oikein kuvasarjankin tänne Hymyilee  http://vaunut.org/kuva/19979 ja siitä nuolta eteenpäin (kuviin http://vaunut.org/kuva/19980 ja http://vaunut.org/kuva/19981). Selityksenä Topin mainitsema kuulostaa omaan korvaani uskottavalta.

Asiaa sivuavana nippelitietna mainittakoot muuten, että Helsingin metrossa on joulukuussa 2012 käyttöönotettujen tietokoneasetinlaitteiden myötä keltavihreä opaste ruvennut syttymään opastimiin silminnähden kaksivaiheisesti: punainen --> keltainen --> keltavihreä. Tämä on ihan ominaisuus, eikä metron opastekäsitteiden valossa edes sinänsä ongelmallinen: seis-opasteesta mennään rajoittavamman kytkentäopasteen (varatulle/päättyvälle raiteelle ajo, ei ohiajovaraa, sn20) kautta normaalit kulkutie-ehdot täyttävään sn35 opasteeseen.
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 308


« Vastaus #47 : Lokakuu 16, 2014, 08:53:33 »

Ic70 lähestyy juuri nyt Lahtea tunnin myöhässä kalustona kolme sinistä vaunua. Ic 3/10 korvataan todennäköisesti vararungolla jos eivät siniset sitten lähde pidemmälle kierrokselle..
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2122


« Vastaus #48 : Lokakuu 16, 2014, 09:45:47 »

Ic70 lähestyy juuri nyt Lahtea tunnin myöhässä kalustona kolme sinistä vaunua. Ic 3/10 korvataan todennäköisesti vararungolla jos eivät siniset sitten lähde pidemmälle kierrokselle..
Ja Liikennetiedotteetkin kertovat vain myöhässäolosta:
16.10. klo 9.37 Myöhästymisiä junaliikenteessä
 InterCity (IC 70) Kajaanista klo 03.55 Helsinkiin on myöhässä noin 65 minuuttia.
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #49 : Marraskuu 15, 2014, 17:07:26 »

Tavarajuna T2874 Heinolasta takaisin Riihimäelle 40min etusessa ja vetureina 2564 sekä "Kouvolan kauhu" nykyisin Tampereen koneita 2760. Ilmeisesti 2564 ei ollutkaan toinen veturi koska se on merkitty romutetuksi.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2014, 20:00:51 kirjoittanut Mikael Sahervo » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Lahti-havainnot  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina