Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Canon Power Shot SX50 HS  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2426


« : Marraskuu 06, 2013, 12:17:01 »

Ostin pari viikkoa sitten uuden kameran, Canon Power Shot SX50 HS, joka täyttää hyvin minun vähäiset tarpeeni: kevyt käyttää arkistokuvauksessa ja pitkä zoomi, jottei tarvitse kävellä lähelle kun joskus harvoin kuvaan ulkoilmassa junia, busseja tms ratapihoilta tai muilta aidatuilta alueilta.

Muutoin olen ollut varsin tyytyväinen hankintaani, mutta huonoissa valaistusolosuhteissa etenkin videoklippipuolella on kumma ominaisuus: Kun yrittää tarkentaa, niin näyttöruudulla kuva vaeltaa ympäri ruutua kuin humalainen sihtailisi. En tarkoita, että vanhoilla tutisevilla käsillä yrittäisin tarkentaa satojen metrien päähän, vaan että kuva vaeltaa myös jalustalla tai muulla kiintällä alustalla ollessaan.

En ole löytänyt ohjeista mitään tätä ominaisuutta poistavaa kohtaa. Osaako joku auttaa tai edes selittää mistä ominaisuus johtuus. Se esiintyy paljon lievempänä myös jossain vanhemmista videokameroistani (Panasonic ehkä).
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #1 : Marraskuu 06, 2013, 13:31:36 »

Kuvanvakautustoiminto? Tuntuu kyllä koomiselta, että se toimii myös kameran ollessa kiinni jalustassa.
tallennettu
Pertti Bruun
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #2 : Marraskuu 06, 2013, 13:36:20 »

Kuvanvakautustoiminto? Tuntuu kyllä koomiselta, että se toimii myös kameran ollessa kiinni jalustassa.
Eipä se kyllä toimikkaan.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2426


« Vastaus #3 : Marraskuu 06, 2013, 14:53:38 »

Liittyisiköhän se tosiaan kuvanvakaustoimintaan:  "Videokuvausta ei voi tehdä oikein, jos aloitat videon kuvaamisen pitäessäsi < > -painiketta painettuna, koska kuvan sommittelu voi muuttua kuvanvakautuksen tason muuttuessa".

Eli kamera on päällä ja heiluu kädessäni, sitten asettelen sitä jalustan kanssa sopivalle kivelle tai johonkin ja sitten haluaisin alkaa kuvauksen (liian nopeastiko?). Nopeus on valttia, koska kiinnostavimmilla kohteilla on kumma taipumus kadota nurkan taakse heti havainnon jälkeen.
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #4 : Marraskuu 06, 2013, 23:21:14 »

Kuvanvakaimen saa pois päältä manuaalisesti. Se auttanee tilanteessa jossa kamera on jalustassa kiinni ja kuvaa videota.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2426


« Vastaus #5 : Marraskuu 22, 2013, 14:51:57 »

Kuvanvakaimen saa pois päältä manuaalisesti. Se auttanee tilanteessa jossa kamera on jalustassa kiinni ja kuvaa videota.
Ongelma oli tosiaan kuvanvakaimen toiminta ja se poistui ottamalla sen pois päältä. Suuret kiitokset kaikille avustajille. En kyllä itse osannut ajatella tätä syytä. Laitteet uudistuu nopeammin kuin minun oppimiskykyni.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Canon Power Shot SX50 HS  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina