Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Junan alle jäänyt kuoli Tampereella  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 493


« : Joulukuu 28, 2013, 20:23:32 »

"Junan alle jäänyt henkilö menehtyi Tampereen Kaukajärvellä lauantaina illalla.
Tampereen ja Jyväskylän väliä ajanut matkustajajuna törmäsi Hyllilänpolun kohdilla jalan liikkeellä olleeseen henkilöön kello 18.24 aikoihin. Junan alle jäänyt kuoli.

Poliisi ei vielä tässä vaiheessa osaa kertoa junan alle jääneen sukupuolta tai ikää.

Turmapaikassa ei ole tasoristeystä."

IS
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Joulukuu 28, 2013, 21:28:50 »

Ilmeisesti kyseessä on ollut junavuoro S 91 ?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Joulukuu 28, 2013, 21:57:35 »

Lisätietoa tähän uutiseen. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288636948514.html
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Joulukuu 29, 2013, 07:02:13 »

Ilmeisesti kyseessä on ollut junavuoro S 91 ?

S 91 kyseessä tosiaan, S 94:nä tuli takaisin. Pendon keulakin otti vähän osumaa, http://vaunut.org/kuva/88903
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #4 : Joulukuu 29, 2013, 09:35:13 »

Ilmeisesti kyseessä on ollut junavuoro S 91 ?

S 91 kyseessä tosiaan, S 94:nä tuli takaisin. Pendon keulakin otti vähän osumaa, http://vaunut.org/kuva/88903

Olisiko allejäänti/-jättäytyminen estetty, jos pendon etuosa olisi turvallisuusteipattu? Vai onko tuo vaaleanvihreä pläntti puskinvalojen välissä juuri sitä?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #5 : Joulukuu 29, 2013, 11:12:10 »

Vai onko tuo vaaleanvihreä pläntti puskinvalojen välissä juuri sitä?
On, kyllä.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #6 : Joulukuu 29, 2013, 15:04:25 »


Sijainti muuttui Hyllilänpolulta Kauppilaisenkaduksi. Jo tuota Hyllilänpolku ihmettelinkin, sillä siellä on olosuhteet radan ylitykseen vähintäänkin haastavat, kun radan varteen ei pääse suoraan tieltä ja maastossa on talvitulvien täyttämiä metrisiä ojia ym esteitä.

Sen sijaan tuo Kauppilaisenkadun ja radan pohjoispuolella jatkuvan Pukinekujan ja/tai Vestonkulman kohde on Vehmaisten entinen ratapiha ja edelleen yleisesti käytössä olevan radanylityspaikka. Vanha tasoristeys on suljettu yksinkertaisella puominpätkällä ja radanylitys onnistunee joulukuun rospuuttokelissäkin vaikka nappaskengissä. Näkyvyyttähän tuolla kyllä riittää eli juna ei tule hetkessä päälle, jos yhtään kykenee ympäristöään havainnoimaan.

En ole tuolla hetkeen käynyt, mutta ainakin vuonna 2011 otetuisssa Googlen kuvissa rataa ei ole aidattu. http://goo.gl/maps/ceXuR
tallennettu
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 339


« Vastaus #7 : Joulukuu 30, 2013, 12:06:14 »


En ole tuolla hetkeen käynyt, mutta ainakin vuonna 2011 otetuisssa Googlen kuvissa rataa ei ole aidattu. http://goo.gl/maps/ceXuR

Paikalla ei ole aitaa. Tämän päivän Aamulehdessä puhuttiinkin jo alueen aitaamisesta, mikä olisi varmaankin tullut totetutumaan aiemminkin. Kyseessä on kyllä suosittu radanyrltyspaikka. Paikalla bongaillessa kyllä näkee radanylittäjiä. Messukylässäkin oli ja lienee edelleenkin niin paljon radanylittäjiä että sinne tuli aidat syksyllä.
tallennettu

"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #8 : Joulukuu 30, 2013, 12:35:28 »

Jos näkemät ovat yli 500m kumpaankin suuntaan niin allejääneen on pakko olla kännissä tai mennyt omasta halusta päättämään päivänsä. Paikalla on 140km/h rajoitus, joten junan ei pitäisi tulla huomaamatta. Eiköhän tuohonkin kohta ilmesty aita harrastajien kiusaksi.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Joulukuu 30, 2013, 14:42:52 »

Jos näkemät ovat yli 500m kumpaankin suuntaan niin allejääneen on pakko olla kännissä tai mennyt omasta halusta päättämään päivänsä. Paikalla on 140km/h rajoitus, joten junan ei pitäisi tulla huomaamatta. Eiköhän tuohonkin kohta ilmesty aita harrastajien kiusaksi.

Itseäni kyllä ihmetyttää puheet "harrastajien kiusaksi". Juu kyllähän ne hyviä kuvauspaikkoja varmasti vievät, mutta pakkohan niitä on tuollaisiin paikkoihin rakentaa, kun radanylitystä ei muuten saada hillittyä. Viime syksynä on rakennettu aidat myös Kauniaisiin, jossa ylitettiin aina raiteet 3-5. Radanylitys loppu kuin seinään tämän jälkeen.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #10 : Joulukuu 30, 2013, 15:17:42 »

Jos näkemät ovat yli 500m kumpaankin suuntaan niin allejääneen on pakko olla kännissä tai mennyt omasta halusta päättämään päivänsä. Paikalla on 140km/h rajoitus, joten junan ei pitäisi tulla huomaamatta. Eiköhän tuohonkin kohta ilmesty aita harrastajien kiusaksi.

Itseäni kyllä ihmetyttää puheet "harrastajien kiusaksi". Juu kyllähän ne hyviä kuvauspaikkoja varmasti vievät, mutta pakkohan niitä on tuollaisiin paikkoihin rakentaa, kun radanylitystä ei muuten saada hillittyä. Viime syksynä on rakennettu aidat myös Kauniaisiin, jossa ylitettiin aina raiteet 3-5. Radanylitys loppu kuin seinään tämän jälkeen.

Jos joku haluaa mennä alle niin ei se aita sitä pidättele, perkiössä jotkut pojat ylittivät 12-15 raidetta joilla kahdella on SN 200, pendolinot 160-200km/h koska ne on tehottomia IC2 kalustoa rajoittaa kaarteet, kiipesivät aidan yli, harmi etten saanut tunnistus kelpoista valokuvaa. Rautatien ylittäminen on laissa kiellettyä ja laittomasti omalla vastuulla. Sähkötolpanväli voi toimia hyvin suuntaa antavana mittarina n.66m, jos juna on näköpiirissä alle 2km en lähde ylittämään. Sähkötolppiin on tullut metrilukemat joiden avulla voi laskea tolppien etäisyyden toisistaan. Tampereen pärrinkoskenalueella rakennettiin entiseen epäviralliseen ylitys kohtaan alikulku joka oli mielestäni järkevä ratkaisu.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #11 : Joulukuu 30, 2013, 15:30:21 »

Viime syksynä on rakennettu aidat myös Kauniaisiin, jossa ylitettiin aina raiteet 3-5. Radanylitys loppu kuin seinään tämän jälkeen.

Huh, miksiköhän tonne kauniaisiin ei olla rakennettu mieluummin virallista ylikäytävää? Raiteella 3 on Sn käsittääkseni 35 km/h, raiteilla 4 ja 5 liikenteen tyypillinen nopeus on 0 km/h. MIten tuolla oikein pääsisi junan alle edes yrittämällä?
Outoa rahantuhlausta rakentaa tuonne aita.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #12 : Joulukuu 30, 2013, 15:54:48 »

Jos joku haluaa mennä alle niin ei se aita sitä pidättele, perkiössä jotkut pojat ylittivät 12-15 raidetta
Ilmeisesti Perkiössä ei ole kovin lähellä mitään muuta reittiä siitä radan yli. Ainakaan en ole hoksannut sellaista missään... Pikkupojat ja vähän isommatkin pääsee toki aitojen yli.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #13 : Joulukuu 30, 2013, 16:35:23 »

Jos joku haluaa mennä alle niin ei se aita sitä pidättele, perkiössä jotkut pojat ylittivät 12-15 raidetta
Ilmeisesti Perkiössä ei ole kovin lähellä mitään muuta reittiä siitä radan yli. Ainakaan en ole hoksannut sellaista missään... Pikkupojat ja vähän isommatkin pääsee toki aitojen yli.

Ylitys paikan puuttuminen perkiössä tekee sen että joutuu tekemään 2km lenkin. Sen jälkeen kun etelä ja pohjoispäähän radan länsipuolelle tuli aita tai toinen ehdotus olisi avata kevyenliikenteenväylä rukkamäkeen silloin ratapihaa ei tarvise ylittää ja samalla kevyenliikenteen väylä toimisi huoltotienä. Kalliimpiratkaisu olisi rakentaa ratapihan keskivaiheille samanlainen silta kuin Haapamäelle.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #14 : Joulukuu 30, 2013, 17:09:55 »

Jos joku haluaa mennä alle niin ei se aita sitä pidättele, perkiössä jotkut pojat ylittivät 12-15 raidetta
Ilmeisesti Perkiössä ei ole kovin lähellä mitään muuta reittiä siitä radan yli. Ainakaan en ole hoksannut sellaista missään... Pikkupojat ja vähän isommatkin pääsee toki aitojen yli.

Tamperelaisena kummeksun tuon paikan nimittämistä Perkiöksi, kun kyse on kuitenkin Vehmaisten rautatieasemasta. Paikalla sijaitse asemarakennus 1883 - 2000 ja viimeinen matkustajajuna pysähtyi 29.5.1988.

Tuosta satavuotiaasta historiasta seuraa se, että ympäröivä asutus on levittäynyt rautatien molemmille puolille ja mistä muualtakaan rataa on ylitetty kuin rautatieasemalta? Sittemmin ratavaltio lakkautti aseman, purki ratapihan, mutta kaikki muu ennalleen. Ratavaltion ja Tampereen kaupungin välistä rajapyykkiä ei ylitetty, joten katuverkko jäi täysin ennalleen, toisinsanoen ohjaa ainakin kevyen liikenteen vanhalla rautatieasemalle. Mitään ylikulkuja ym. ei tietenkään rakennettu.

Paikkana tuo on sellainen, että jos olisin liikkeellä jalkaisin tai fillarilla, en todellakaan lähtisi kiertämään 2-3 km ketunlenkkiä rautatien alitse päästäkseni. Vanhan ratapihan paikalla rautatiekin kulkee viivasuoraan, joten huolellinen ylittäjä kyllä näkee luotijunat ja hitaammatkin kulkijat. Jos jossain voi rautatien ylittää, niin tuolla kohtaa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #15 : Joulukuu 31, 2013, 10:36:51 »

Viime syksynä on rakennettu aidat myös Kauniaisiin, jossa ylitettiin aina raiteet 3-5. Radanylitys loppu kuin seinään tämän jälkeen.

Huh, miksiköhän tonne kauniaisiin ei olla rakennettu mieluummin virallista ylikäytävää? Raiteella 3 on Sn käsittääkseni 35 km/h, raiteilla 4 ja 5 liikenteen tyypillinen nopeus on 0 km/h. MIten tuolla oikein pääsisi junan alle edes yrittämällä?
Outoa rahantuhlausta rakentaa tuonne aita.

Onhan siellä sellainen aseman Helsingin päädyssä? Alikulku menee Kirkkonummen päädyssä ja ylikäytävä Helsingin päädyssä. Harva niitä kautta kiersi vaan oikaisi suoraan radan yli. Nyt tämä on omien havaintojeni mukaan kitketty kokonaan pois ja viralliset kulkutiet paremmassa käytössä. Kolmosraiteellakin kun liikennettä poikkeustilanteissa on, nimimerkillä L-junalla kolmoselle kerran pari kertaa pysähdytty.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #16 : Joulukuu 31, 2013, 11:19:11 »

Lainaus käyttäjältä:  Tuukka Ryyppö
Huh, miksiköhän tonne kauniaisiin ei olla rakennettu mieluummin virallista ylikäytävää? Raiteella 3 on Sn käsittääkseni 35 km/h, raiteilla 4 ja 5 liikenteen tyypillinen nopeus on 0 km/h. MIten tuolla oikein pääsisi junan alle edes yrittämällä?
Outoa rahantuhlausta rakentaa tuonne aita.

Onhan siellä sellainen aseman Helsingin päädyssä?

On vain raiteiden 1 ja 2 yli.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #17 : Joulukuu 31, 2013, 15:04:22 »

Otsikkoa jouduttaneen muuttamaan "junan alle jätetyksi" tms, sillä poliisi epäilee hengissä selvinnyttä miestä taposta.

Lainaus
Pirkanmaan poliisi on ryhtynyt tutkimaan Tampereella junan alle jääneen miehen kuolemaa rikoksena.

Kaksi miestä jäi junan töytäisemäksi Tampereella viime lauantaina iltakuuden jälkeen. Toinen miehistä kuoli onnettomuudessa välittömästi ja toinen loukkaantui vakavasti.

Poliisin suorittamissa tutkimuksissa ja puhutteluissa on tullut ilmi sellaisia seikkoja, joiden perusteella asiassa on syytä epäillä rikoksen tapahtuneen.

Tällä hetkellä rikosnimikkeenä on tappo, mutta se voi tutkinnan edetessä vielä tarkentua ja muuttua.

Poliisi on ottanut kiinni tapahtuman yhteydessä loukkaantuneen vuonna 1964 syntyneen Tamperelaisen miehen. Miehen kuulustelut pyritään aloittamaan mahdollisimman pian. Asiasta tiedotetaan seuraavan kerran perjantaina.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194863840740/artikkeli/poliisi+epailee+junan+alle+jaaneen+miehen+kuolemaan+liittyy+rikos.html
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #18 : Joulukuu 31, 2013, 16:46:52 »

Lainaus käyttäjältä:  Tuukka Ryyppö
Huh, miksiköhän tonne kauniaisiin ei olla rakennettu mieluummin virallista ylikäytävää? Raiteella 3 on Sn käsittääkseni 35 km/h, raiteilla 4 ja 5 liikenteen tyypillinen nopeus on 0 km/h. MIten tuolla oikein pääsisi junan alle edes yrittämällä?
Outoa rahantuhlausta rakentaa tuonne aita.

Onhan siellä sellainen aseman Helsingin päädyssä?

On vain raiteiden 1 ja 2 yli.

Ahaa, kiitos täsmennyksestä!
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #19 : Joulukuu 31, 2013, 19:02:33 »

Saatiinpa taas malliesimerkki joutavasta aitavouhkaamisesta.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #20 : Joulukuu 31, 2013, 20:48:43 »

Enpä hämmästyisi, jos paljastuu lähistöllä tukikohtaa pitävän Bandidoksen touhuiksi.

Jäsenyyden ehtonahan on kuulemma erilaisten tehtävien suorittaminen. Kuten epäsuosioon joutuneen jäsenen juottaminen sammuksiin ja sen jälkeen raahaminen kiskoille junaa odottamaan. Melko näppärää ja kiinnijäämisriski lienee ainakin henkirikosten asteikolla melko pieni, jos vaan satunnainen koirank*settaja ei satu yllätystodistajaksi.

Nyt jokin vaan meni pieleen, kun hang around -jäsenkin otti osumaa moottorijunan kanssa.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #21 : Tammikuu 03, 2014, 14:00:27 »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014010317895691_uu.shtml
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #22 : Tammikuu 03, 2014, 17:59:24 »

Miksikähän tuossa puhutaan taposta?
Tappo on se kun pari kaveria käy äkillisesti toistensa kimppuun ja toinen kuolee.
Jos joku etukäteen  päättää tappaa, tai saa komennuksen sen tehdä , kyseessä on murha.
tallennettu
Pertti Bruun
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #23 : Tammikuu 03, 2014, 20:07:02 »

Jospa tuo toinen avitti siinä alle jäämisessä??
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #24 : Tammikuu 10, 2014, 12:52:44 »

Taposta epäiltyä ei enää epäillä taposta.

Lainaus
Junaturmassa Tampereella loukkaantunutta miestä ei enää epäillä taposta, kertoo poliisi. Viime vuoden lopulla juna töytäisi kahta tamperelaista miestä, joista toinen kuoli heti ja toinen loukkaantui.

Poliisin mukaan tapaus on nyt selvitetty, eikä rikosepäilyille ole perusteita. Tutkintavankeudessa ollut mies on vapautettu tällä viikolla.

Pirkanmaan käräjäoikeus vangitsi vuonna 1964 syntyneen miehen epäiltynä taposta viikko sitten perjantaina. Poliisi epäili vielä tuolloin, että mies tappoi toisen miehen junaradalla 28. joulukuuta illalla Tampereen Vehmaisten kaupunginosassa. Uhri jäi junan alle ja kuoli välittömästi.

Eloon jääneen miehen kertomuksen perusteella poliisi piti mahdollisena, että hän olisi syyllistynyt tappoon.

– Hän ei halunnut kertoa kaikkea poliisille, inhimillisistä syistä. Tapaus on nyt tutkittu, eikä enää ole aihetta epäillä rikosta, kertoo rikoskomisario Jari Kinnunen.

Turmassa kuollut on vuonna 1979 syntynyt tamperelaismies. Uhri ja epäilty tunsivat toisensa entuudestaan.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194866206682/artikkeli/poliisi+tampereen+junaturmassa+loukkaantunutta+ei+enaa+epailla+taposta.html
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Junan alle jäänyt kuoli Tampereella  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina