Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Flirttailua Virossa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« : Tammikuu 03, 2014, 23:50:49 »

Elronin vuoden 2014 ensimmäinen Flirt-matka Pärnusta on päässyt lehtien sivuille http://www.parnupostimees.ee/2647540/esimese-elroni-rongi-valjumine-parnust-ei-moodunud-torgeteta/ . Ilman ongelmia ei tainnut matka alkaa (?). Valitettavasti Eestin kielen tulkitsemisen taito puuttuu täysin, joten en pysty tekstiä kääntämään. Linkin takaa löytyy kuitenkin muutama kuva matkasta - kaikkialle nuo suomalaiset ehtivät.
tallennettu
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 387


« Vastaus #1 : Tammikuu 04, 2014, 14:49:48 »

Aika hyvin, kuvat ja kaikki. Harvoinpa meillä uunituoretta Pärnu Postimees'tä pääsee lukemaan.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #2 : Tammikuu 04, 2014, 16:40:26 »

Kuulin seuraavaa eräältä tälle ensimmäiselle Pärnusta lähteneelle ELRONin junavuorolle: ELRON alkoi liikennöimään diesel-Flirteillä 1.1.2014., muutamia vastoinkäymisiäkin koettiin.
ELRONin FLIRT-junien kuljettajilla on oma henk.koht. USB-muistitikku, joka ennen matkalle lähtöä tulee laittaa ajopöytään (= junan käyttöönotto). Nyt toisen pään ajopöytä ei tunnistanut muistitikkua, joten siitä ei voinut ajaa. Junan olisi pitänyt siirtyä yöpymispaikaltaan (Pärnun tavara-asemalta - Pärnu Kaubajaam) muutaman kilometrin päähän Pärnun seisakkeelle ja lähteä takaisin päin kohti Lelleä (Tallinnan suuntaan). Junan olisi voinut painattaa lähtöasemalleen, mutta näissä junissa olevalla rahastajalla ei ole tähystyspätevyyttä.
Kaikissa aloituspäivän diesel-Flirteissä oli Stadlerin asentaja mukana. Runko sukkuloi päivän Pärnun ja Lellen välillä (2 junaparia). Asentaja vaihtoi pääteasemilla toimivan VEPS-näytön (heidän turvalaitenäyttönsä) kulloisenkin ajosuunnan ohjaamoon - pitkät kääntöajat sallivat moisen toimenpiteen. Ainoaksi harmiksi tällä linjalla jäi siis aamun ensimmäisen vuoron lähtöaseman muutos. Lehdistö ja yksi matkustaja kuljetettiin tuo alkumatka autolla.
Tuohon kuljettajan USB-tikkuun tallentuu kuulemma paljon tietoa matkan varrelta mm. missä olet viheltänyt, oletko noussut istuimeltasi jne.
tallennettu
Joni Lahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 255


« Vastaus #3 : Tammikuu 04, 2014, 19:35:58 »

Elronin myynti- ja kehitysjohtaja Norbert Kaaraste sanoo, että junan teknillisen konevian takia jäi matka osuudella Pärnun tavara-asema – Papiniidu – Pärnun tavara-asema väliin. Pärnun tavara-asemalta Lellen suuntaan juna lähti ilman konevikaa. Tästä eteenpäin junat kulkevat jutun mukaan aikataulun mukaisesti.

Vain suomalainen rautatieharrastaja Sakari K. Salo odotteli aamulla junan saapumista Papiniiduun. Hänelle oli kerrottu, että jos Papiniiduun tulee muutama matkustaja, ottakoot taksin ja ajakoot Pärnun tavara-asemalle. Koska Papiniiduun ei tullut enempää väkeä, vei Pärnu Postimehen tilaisuutta kuvaamaan tullut kuvaaja Ants Liigus miehen tavara-asemalle. 

Jotakin tuohon suuntaan lehdessä. Korjailkaa, jo on tarvetta. Vioista ei siinä tarkemmin puhuta.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #4 : Tammikuu 05, 2014, 00:14:10 »

Ehkäpä tuo viallinen VEPS-näyttö ei tunnistanut kuljettajan USB-tikkua ja näin esti diesel-moottorien käynnistymisen = tekninen vika. Illalla Pärnuun oli jo toimitettu uusi ja toimiva VEPS-näyttö, joten siltä osin homma tuli kuntoon.
Yllättävän pienillä ongelmilla ELRON selviytyi, täysin uudella kalustolla, ottaessaan haltuunsa Edelraudteen diesel-linjat, mm. kuljettajien kokemattomuus uuteen kalustoon - erittäin lyhyt perehdytys/harjoittelu-ajot. Kalusto odotteli työtehtäviään kauan aidatulla Paldinskin satama-alueella suojassa ilkitöiltä, jonne ne oli hinattu rautateitse Puolan tehtaalta. Flirtit ajettiin 1.1.2014. yöllä määränpäihinsä odottelemaan aamun lähtöjä ja Edelraudteen vanha kalusto palautettiin illan viimeisiltä matkoiltaan takaisin kotivarikoille. Jostain aamun lähdöstä saattoi puuttua kuljettaja, joltakin loppui poltto-aine kesken matkan, lipunmyynti junissa kangerteli tietoyhteysongelmien vuoksi...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2014, 10:19:36 kirjoittanut Jorma Toivonen » tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #5 : Tammikuu 05, 2014, 22:04:58 »

Jostain aamun lähdöstä saattoi puuttua kuljettaja, joltakin loppui poltto-aine kesken matkan, lipunmyynti junissa kangerteli tietoyhteysongelmien vuoksi...

Hih, kuulostaa ihan Edelaraudteelta. Toistaiseksi siis mikään ei ole muuttunut Hymyilee leveästi
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #6 : Joulukuu 02, 2014, 00:04:27 »

Diesel-Flirtit ovat kärsineet luotettavuusongelmista.

http://news.err.ee/v/scitech/d8b7be4d-1caf-467c-aca3-5e138abe4c7b
tallennettu
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #7 : Huhtikuu 16, 2017, 01:03:21 »

Flirttien teräspyörät eivät kestä pohjoisessa ilmastossa, joten ne on vaihdettava.

http://news.err.ee/589914/elron-forced-to-replace-over-300-wheelsets
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #8 : Huhtikuu 16, 2017, 11:32:51 »

Flirttien teräspyörät eivät kestä pohjoisessa ilmastossa, joten ne on vaihdettava.

http://news.err.ee/589914/elron-forced-to-replace-over-300-wheelsets

Onkohan Virossa huolellisempi kaluston ylläpito (ei yllättäisi) vai tekeekö Stadlerin tehdas Puolassa pyörät eri materiaalista kuin Stadlerin tehdas Sveitsissä?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #9 : Huhtikuu 16, 2017, 13:09:23 »

Flirttien teräspyörät eivät kestä pohjoisessa ilmastossa, joten ne on vaihdettava.

http://news.err.ee/589914/elron-forced-to-replace-over-300-wheelsets

Onkohan Virossa huolellisempi kaluston ylläpito (ei yllättäisi) vai tekeekö Stadlerin tehdas Puolassa pyörät eri materiaalista kuin Stadlerin tehdas Sveitsissä?
Tokkopa Stadler itse valssaa pyöräkertoja, luulisin tulevan joltain alihankkijalta.
tallennettu
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #10 : Lokakuu 07, 2017, 02:22:09 »

Korvaavat pyöräkerrat tulevat Venäjältä.

http://news.err.ee/634723/first-replacement-wheelsets-for-elron-trains-arrive-from-russia
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #11 : Marraskuu 05, 2017, 11:35:34 »

Vai onkos syynä ilmaston sijaan erilainen kiskokoostumus? Muistan jostain lukeneeni, että ex. Venäjän maiden kiskot olisivat kovempaa terästä ja aiheuttaisivat sen takia ongelmia, jos asiaa ei oteta suunnittelussa huomioon. Sinänsä ilahduttavaaa että junia on käytetty enemmän kuin suunniteltiin Hymyilee

Flirttien teräspyörät eivät kestä pohjoisessa ilmastossa, joten ne on vaihdettava.

http://news.err.ee/589914/elron-forced-to-replace-over-300-wheelsets

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2017, 10:32:12 kirjoittanut Juha Riihimäki » tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #12 : Marraskuu 05, 2017, 12:22:12 »

Juha, tämä on tänään jo toinen kuva, jonka näen sinun lähettäneen tälle foorumille mainitsematta sitä, että kuva on jonkun muun (John McKey) ottama tai edes sitä,  mitä lisätietoa kuvan sisältävä viestisi tuo keskusteluun.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #13 : Marraskuu 05, 2017, 13:55:55 »

Säälin kaikkia älypuhelinten käyttäjiä hitaan netin takana ja pienellä ruudulla..
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #14 : Marraskuu 06, 2017, 09:08:57 »

Jaa, omia kuvia saa kyllä lähettää, ja luvalla muutenkin Virnistää

Keskustelukulttuureja on monenlaisia, ja ehkä olet sen itsekin huomannut joskus. Kuvahan keventää keskustelua ja aika harva meistä on loppujen lopuksi tutustunut eestiläisiin Stadlerin juniin. Joten mielestäni kaikki lisäinfo on aina hyvästä.

Vaikka asiantuntemuksesi on laajaa, ja arvostan yleensä pohdiskelevaa asennettasi paljon, en pidä tässä ketjussa besserwisser-asenteestasi. Tämä on _meidän_kaikkien_ käyttäjien foorumi ja meistä jokainen tuo tähän osansa. Kaikki eivät pidä kaikesta, mutta niinhän se aina on. 

Juha, tämä on tänään jo toinen kuva, jonka näen sinun lähettäneen tälle foorumille mainitsematta sitä, että kuva on jonkun muun (John McKey) ottama tai edes sitä,  mitä lisätietoa kuvan sisältävä viestisi tuo keskusteluun.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #15 : Marraskuu 06, 2017, 09:39:25 »

Jaa, omia kuvia saa kyllä lähettää, ja luvalla muutenkin Virnistää

Keskustelukulttuureja on monenlaisia, ja ehkä olet sen itsekin huomannut joskus. Kuvahan keventää keskustelua ja aika harva meistä on loppujen lopuksi tutustunut eestiläisiin Stadlerin juniin. Joten mielestäni kaikki lisäinfo on aina hyvästä.

Vaikka asiantuntemuksesi on laajaa, ja arvostan yleensä pohdiskelevaa asennettasi paljon, en pidä tässä ketjussa besserwisser-asenteestasi. Tämä on _meidän_kaikkien_ käyttäjien foorumi ja meistä jokainen tuo tähän osansa. Kaikki eivät pidä kaikesta, mutta niinhän se aina on. 

Juha, tämä on tänään jo toinen kuva, jonka näen sinun lähettäneen tälle foorumille mainitsematta sitä, että kuva on jonkun muun (John McKey) ottama tai edes sitä,  mitä lisätietoa kuvan sisältävä viestisi tuo keskusteluun.
Kuvitus on usein kivaa ja ymmärrän sulla olevan hyvän tarkoituksen.  Kuitenkaan kuva tuosta junasta ei liity oikein mitenkään kirjoitukseen pyörien kestävyydestä tai kiskojen ominaisuuksista.  Omalla kohdallani turhat kuvat ärsyttävät myös,  koska olen joutunut maksamaan niistä ja koska ne ovat kaataneet nettiselaintani. Suomen ulkopuolella nettikäyttö maksaa käytön mukaan ja  kun kortilta on rahat lähes loppu ja selailen vorkkia siksi,  että se on poikkeuksellisen kevyt sivu,  yhtäkkiä pamahtaa ruudulle iso läjä lähes pakkaamattomia kuvia, joiden lataaminen ensin maksaa rahaa ja sitten kaataa puhelimeni niin,  että keskusteluketjun avaamista pitää yrittää uudelleen - ja maksaa taas niistä samoista kuvista tai jättää ketjun seuraaminen siltä päivältä väliin. Kuvasi tuovat olemattoman määrän lisäarvoa, loukkaavat ottajiensa oikeuksia, heikentävät lukemisen sujuvuutta ja hankaloittavat sivun käyttöä. Jos ne edes olisivat pienempiä,  esim. 600 pikseliä leveitä.

Muutenkin, linkkaamistasi kuvista löytyy vastaavan aiheiset kuvat vaunut.orgista yleensä. Voisit helposti etsiä sopivan Flirt-kuvan tältä sivustolta, kysyä yksityisviestillä luvan kuvaajalta ja sitten lisätä kuvan ihan luvan kanssa. Ja mielellään pienennettynä. Tai ehkä ei ollenkaan. Muistutan,  että sivuja kuten balticrailpics, 4rail, railfaneurope ja parovoz osaamme käyttää me muutkin,  eli noi samat kuvat joita lähettelet, ovat jo saatavillamme.

(Lisäksi: ei ole kyse omasta kuvastasi ja tuskin on lähetetty McKeyn luvallakaan.)
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #16 : Marraskuu 06, 2017, 09:49:14 »

Nöyrät pahoittelut kun tietoliikennekaistan kulutus ottaa päähän ja sanojesi mukaan aiheuttaa sinulle kustannuksia Surullinen   Mulla nuo kuvat lataantuvat mobiiliyhteyden yli niin nopeasti ettei mitän viiveitä ehdi nähdä, joten hidasta kaistaa ei osaa oikein ajatella. Joten hyvä kun kerroit että netti ei toimikaan näin kaikkialla. Voin tietysti yrittää hyödyntää 600-pikseliä leveitä toiveen mukaan? Tuli itsellekin yllätyksenä, että palvelin ei enää tee isoista kuvista pieniä kuten aiemmin.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #17 : Marraskuu 06, 2017, 09:53:38 »

Heh, nauran kippurassa Iskee silmää

(Lisäksi: ei ole kyse omasta kuvastasi ja tuskin on lähetetty McKeyn luvallakaan.)
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #18 : Marraskuu 06, 2017, 11:32:24 »

Jaa, omia kuvia saa kyllä lähettää, ja luvalla muutenkin Virnistää

Kannattaa mainita, että kuvan julkaisuun on oikeus. Ei se sen kummempaa.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #19 : Marraskuu 06, 2017, 11:46:57 »

Jossain vaiheessa oli ajatuksena, että Eestistä tehtäisiin lisätilaus Flirteistä Stadlerille. Onkohan tuo täysin hautautunut, vai kuuluuko asiassa jotain uutta?
tallennettu
Hannu Peltola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 137


« Vastaus #20 : Joulukuu 13, 2017, 18:11:47 »

Jaa, omia kuvia saa kyllä lähettää, ja luvalla muutenkin Virnistää

Keskustelukulttuureja on monenlaisia, ja ehkä olet sen itsekin huomannut joskus. Kuvahan keventää keskustelua ja aika harva meistä on loppujen lopuksi tutustunut eestiläisiin Stadlerin juniin. Joten mielestäni kaikki lisäinfo on aina hyvästä.

Vaikka asiantuntemuksesi on laajaa, ja arvostan yleensä pohdiskelevaa asennettasi paljon, en pidä tässä ketjussa besserwisser-asenteestasi. Tämä on _meidän_kaikkien_ käyttäjien foorumi ja meistä jokainen tuo tähän osansa. Kaikki eivät pidä kaikesta, mutta niinhän se aina on. 

Juha, tämä on tänään jo toinen kuva, jonka näen sinun lähettäneen tälle foorumille mainitsematta sitä, että kuva on jonkun muun (John McKey) ottama tai edes sitä,  mitä lisätietoa kuvan sisältävä viestisi tuo keskusteluun.
Kuvitus on usein kivaa ja ymmärrän sulla olevan hyvän tarkoituksen.  Kuitenkaan kuva tuosta junasta ei liity oikein mitenkään kirjoitukseen pyörien kestävyydestä tai kiskojen ominaisuuksista.  Omalla kohdallani turhat kuvat ärsyttävät myös,  koska olen joutunut maksamaan niistä ja koska ne ovat kaataneet nettiselaintani. Suomen ulkopuolella nettikäyttö maksaa käytön mukaan ja  kun kortilta on rahat lähes loppu ja selailen vorkkia siksi,  että se on poikkeuksellisen kevyt sivu,  yhtäkkiä pamahtaa ruudulle iso läjä lähes pakkaamattomia kuvia, joiden lataaminen ensin maksaa rahaa ja sitten kaataa puhelimeni niin,  että keskusteluketjun avaamista pitää yrittää uudelleen - ja maksaa taas niistä samoista kuvista tai jättää ketjun seuraaminen siltä päivältä väliin. Kuvasi tuovat olemattoman määrän lisäarvoa, loukkaavat ottajiensa oikeuksia, heikentävät lukemisen sujuvuutta ja hankaloittavat sivun käyttöä. Jos ne edes olisivat pienempiä,  esim. 600 pikseliä leveitä.

Muutenkin, linkkaamistasi kuvista löytyy vastaavan aiheiset kuvat vaunut.orgista yleensä. Voisit helposti etsiä sopivan Flirt-kuvan tältä sivustolta, kysyä yksityisviestillä luvan kuvaajalta ja sitten lisätä kuvan ihan luvan kanssa. Ja mielellään pienennettynä. Tai ehkä ei ollenkaan. Muistutan,  että sivuja kuten balticrailpics, 4rail, railfaneurope ja parovoz osaamme käyttää me muutkin,  eli noi samat kuvat joita lähettelet, ovat jo saatavillamme.

(Lisäksi: ei ole kyse omasta kuvastasi ja tuskin on lähetetty McKeyn luvallakaan.)

Tuukalle ihan vaan tiedoksi täältä takavasemmalta, että Juha tykkää käyttää "taiteilijanimeä" John McKey ja kuvat ovat hänen ottamiaan.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #21 : Joulukuu 13, 2017, 19:53:41 »


Tuukalle ihan vaan tiedoksi täältä takavasemmalta, että Juha tykkää käyttää "taiteilijanimeä" John McKey ja kuvat ovat hänen ottamiaan.

Kiitos tiedosta!
Vähän ihmetyttää, miksei tätä varsin ei-ilmeistä asiaa aiemmin kukaan maininnut. Tekee nimittäin ison eron tuon "nauran kippurassa" -kommentin tulkintaan.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Hannu Peltola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 137


« Vastaus #22 : Joulukuu 13, 2017, 21:00:38 »


Tuukalle ihan vaan tiedoksi täältä takavasemmalta, että Juha tykkää käyttää "taiteilijanimeä" John McKey ja kuvat ovat hänen ottamiaan.

Kiitos tiedosta!
Vähän ihmetyttää, miksei tätä varsin ei-ilmeistä asiaa aiemmin kukaan maininnut. Tekee nimittäin ison eron tuon "nauran kippurassa" -kommentin tulkintaan.
Niin, Juha on elokuun jälkeen näköjään julkaissut kokonaista 5 kuvaa tänne keskustelualueelle ja kaikki ovat olleet hänen ottamiaan ja liittyneet keskustelun aiheeseen. Vähän ihmetyttää, miksi keskustelualueella on liitteiden lisäysmahdollisuus, jos sitä ei ole tarkoitus käyttää...
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #23 : Joulukuu 13, 2017, 21:33:11 »

Moi, et varmaan Tuukka muista, mutta muistelen että tästä on kanssasi aina aika ajoin keskustelua :/  Viimeksi taidettiin jutella facebookin rautatieharrastus -ryhmässä ( https://www.facebook.com/groups/805007689568130/ ) ...vai olikohan se joku muu joka kyseli samaa asiaa...mutta hyvä aina aika ajoin tarkistaa Hymyilee   

Jutun juuri on loppujen lopuksi niinkin yksinkertainen, että mun nimeä on erityisesti amerikkalaisten kauhean vaikea ääntää ja kirjoittaa (veikkaan että sulla on sama ongelma), joten aikojen alussa päädyin ihan suoraan vaan kääntämään nimen englanninkielisten kanssa toimiessa. Ja kun julkaisin melkein 20 vuotta lähes pelkästään englanniksi, ja olisihan tuo edelleenkin mielenkiintoista, niin aineistoa on tietysti kertynyt aivan hirveän paljon nimikäännökselle. 

Yritän vaikuttaa nykyään nimenomaan facebookin Rautatieharrastus-forumilla, jossa käyttöliittymä on tältä vuosituhannelta Hymyilee  Tervetuloa kaikki muutkin sinne Tuukan ja mun lisäksi! Siellä on aivan valtavasti toimintaa ja keskustelua, kuvia ja videoitakin. 


Tuukalle ihan vaan tiedoksi täältä takavasemmalta, että Juha tykkää käyttää "taiteilijanimeä" John McKey ja kuvat ovat hänen ottamiaan.

Kiitos tiedosta!
Vähän ihmetyttää, miksei tätä varsin ei-ilmeistä asiaa aiemmin kukaan maininnut. Tekee nimittäin ison eron tuon "nauran kippurassa" -kommentin tulkintaan.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #24 : Joulukuu 14, 2017, 05:43:37 »


Tuukalle ihan vaan tiedoksi täältä takavasemmalta, että Juha tykkää käyttää "taiteilijanimeä" John McKey ja kuvat ovat hänen ottamiaan.

Kiitos tiedosta!
Vähän ihmetyttää, miksei tätä varsin ei-ilmeistä asiaa aiemmin kukaan maininnut. Tekee nimittäin ison eron tuon "nauran kippurassa" -kommentin tulkintaan.
Niin, Juha on elokuun jälkeen näköjään julkaissut kokonaista 5 kuvaa tänne keskustelualueelle ja kaikki ovat olleet hänen ottamiaan ja liittyneet keskustelun aiheeseen. Vähän ihmetyttää, miksi keskustelualueella on liitteiden lisäysmahdollisuus, jos sitä ei ole tarkoitus käyttää...

Kyse on toki tuosta kohdasta "hänen ottamiaan". Olen ollut useasti ärsyyntynyt siitä, että Juha on esittänyt täällä kuvia, joista on hyvin selvästi ilmennyt nimi, joka selvästikään ei ole hänen nimensä. Minua on häirinnyt nimenomaan se, että on näyttänyt siltä, että muiden materiaalia käytetään kuin omaa kunnioittamatta alkuperäisen kuvaajan oikeuksia. Ärsytystäni on pahentanut se, että vuosien saatossa olen samalle henkilölle maininnut asiasta useaan otteeseen, ilman mitään reaktiota.
Nyt kun ilmenee minun olleen väärässä, olen tietysti iloinen - se tarkoittaa, että vuosien aikana muodostunut negatiivinen kuva Juhasta muiden kuvaajien pileuksia arvostamattomana epämääräisenä hyypiönä onkin ollut virheellinen. Koska Hannu nyt puhdisti Juhan maineen, vorkin selaaminen on mulle huomattavasti aiempaa mukavampaa. Kiitos siitä!
Toki musta näyttää siltä, että tuo taiteilijanimi on haluttu pitää salaisuutena, joten hienotunteisempaa olisi ollut viestittää asia mulle privana, jolloin olisin voinut korjata kirjoitukseni ja tehdä selventävän uuden kommentin.

Joka tapauksessa: hyvä näinkin, oma fiilikseni parani rutkasti!
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Flirttailua Virossa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina