Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Flirttailua Virossa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #25 : Joulukuu 14, 2017, 10:17:24 »

No hyvä hyvä Tuukka, et usko kuinka hankalaa aiemmin jenkkilässä asuneena oli yrittää saada niitä kiinni mun oikeasta nimestä, joten sitten tuo suora käännös (ilman sitä Riihtä) pelasti asian. Ei se taiteilijanimi ole salaisuus kuten monilla kirjailijoilla ja taiteilijoilla, pelkkä käytännöllisyyden sanelema juttu. Ajattele: jos junaihmisten kanssa keskustelusta ensin menee minuutti-pari nimen lausumisen ja rakenteen ihmettelyyn, niin silloinhan tuo osuus jää junien ihmettelystä Virnistää


Tuukalle ihan vaan tiedoksi täältä takavasemmalta, että Juha tykkää käyttää "taiteilijanimeä" John McKey ja kuvat ovat hänen ottamiaan.

Kiitos tiedosta!
Vähän ihmetyttää, miksei tätä varsin ei-ilmeistä asiaa aiemmin kukaan maininnut. Tekee nimittäin ison eron tuon "nauran kippurassa" -kommentin tulkintaan.
Niin, Juha on elokuun jälkeen näköjään julkaissut kokonaista 5 kuvaa tänne keskustelualueelle ja kaikki ovat olleet hänen ottamiaan ja liittyneet keskustelun aiheeseen. Vähän ihmetyttää, miksi keskustelualueella on liitteiden lisäysmahdollisuus, jos sitä ei ole tarkoitus käyttää...

Kyse on toki tuosta kohdasta "hänen ottamiaan". Olen ollut useasti ärsyyntynyt siitä, että Juha on esittänyt täällä kuvia, joista on hyvin selvästi ilmennyt nimi, joka selvästikään ei ole hänen nimensä. Minua on häirinnyt nimenomaan se, että on näyttänyt siltä, että muiden materiaalia käytetään kuin omaa kunnioittamatta alkuperäisen kuvaajan oikeuksia. Ärsytystäni on pahentanut se, että vuosien saatossa olen samalle henkilölle maininnut asiasta useaan otteeseen, ilman mitään reaktiota.
Nyt kun ilmenee minun olleen väärässä, olen tietysti iloinen - se tarkoittaa, että vuosien aikana muodostunut negatiivinen kuva Juhasta muiden kuvaajien pileuksia arvostamattomana epämääräisenä hyypiönä onkin ollut virheellinen. Koska Hannu nyt puhdisti Juhan maineen, vorkin selaaminen on mulle huomattavasti aiempaa mukavampaa. Kiitos siitä!
Toki musta näyttää siltä, että tuo taiteilijanimi on haluttu pitää salaisuutena, joten hienotunteisempaa olisi ollut viestittää asia mulle privana, jolloin olisin voinut korjata kirjoitukseni ja tehdä selventävän uuden kommentin.

Joka tapauksessa: hyvä näinkin, oma fiilikseni parani rutkasti!
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Flirttailua Virossa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina