Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: ERd-Ravintolavaunut  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 | Siirry alas Tulostusversio
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #125 : Huhtikuu 23, 2014, 06:21:13 »

ERd-vaunuihin on ilmestynyt kuvan kaltainen huomautus portaisiin, jotka vievät vaunun yläkertaan. Ilmoitus on laitettu (ilmeisesti) juuri siksi, että sinne on myös mennyt matkustajia, joilla ei ole ollut paikkaa sinne varattuna.
Kyseinen tarra löytyi 1. ERd-vaunusta jo tammikuun lopulla sen ensimmäisellä ajolla.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #126 : Huhtikuu 23, 2014, 08:23:03 »

ERd-vaunuihin on ilmestynyt kuvan kaltainen huomautus portaisiin, jotka vievät vaunun yläkertaan. Ilmoitus on laitettu (ilmeisesti) juuri siksi, että sinne on myös mennyt matkustajia, joilla ei ole ollut paikkaa sinne varattuna.
Kyseinen tarra löytyi 1. ERd-vaunusta jo tammikuun lopulla sen ensimmäisellä ajolla.
taitaa olla että tuo tarra asennetaan jo tehtaalla.
tallennettu

Teemu Lokka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #127 : Huhtikuu 23, 2014, 20:02:54 »

Koskas saadaan noita Savon radalle?! Tuolla ylhäällä kelpaisi istuskella kun menen Muorilla käymään Otavaan, parasta olisi jos juna pysähtyisi Otavassa Iskee silmää
tallennettu
Jarno Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 89


« Vastaus #128 : Huhtikuu 29, 2014, 17:17:49 »

Koskas saadaan noita Savon radalle?!
Joskus helmi-maaliskuun tienoilla verkkokaupassa oli varattavissa DuettoPlus-paikkoja junapariin 71/78. Ensimmäinen liikennöintipäivä olisi ollut muistaakseni 24. tai 25.4.2014. Sittemmin DuettoPlus on kadonnut verkkokaupassa ko. junaparista. Mitä lie tapahtunut, "haasteita" vaunujen valmistumisessa?

Vai liittyiskö laajempaan konseptin muuttumiseen Savon radalla ja halutaan kaikki uudistukset ajoittaa samaan aikaan? Haukivuori pois -> aikataulu-uudistus -> kenties Edo ja Erd liittyvät kuvioon?
tallennettu
Sauli Vähäkoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #129 : Toukokuu 10, 2014, 17:13:24 »

Perjantaina 9.5. IC 78:ssa Kajaanista Helsinkiin oli ERd DuettoPlus ravintolavaunu 28709 heti veturin jälkeen.


* duetto.jpg (74.94 kilotavua, 800x497 - tarkasteltu 787 kertaa.)
tallennettu
Teemu Lokka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #130 : Toukokuu 11, 2014, 13:31:00 »

Koskas saadaan noita Savon radalle?!
Joskus helmi-maaliskuun tienoilla verkkokaupassa oli varattavissa DuettoPlus-paikkoja junapariin 71/78. Ensimmäinen liikennöintipäivä olisi ollut muistaakseni 24. tai 25.4.2014. Sittemmin DuettoPlus on kadonnut verkkokaupassa ko. junaparista. Mitä lie tapahtunut, "haasteita" vaunujen valmistumisessa?

Vai liittyiskö laajempaan konseptin muuttumiseen Savon radalla ja halutaan kaikki uudistukset ajoittaa samaan aikaan? Haukivuori pois -> aikataulu-uudistus -> kenties Edo ja Erd liittyvät kuvioon?

Mene ja tiedä. Noh ei auta kuin seurata milloin ERd tulee savonradalle Iskee silmää
tallennettu
Teemu Lokka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #131 : Toukokuu 22, 2014, 12:59:51 »

Näemmä ainakin huomenna on IC73:ssa EDr istutin muorin kolmoseen kun sillä on tuo mummo kassi Hymyilee
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #132 : Toukokuu 22, 2014, 14:03:22 »

Näemmä ainakin huomenna on IC73:ssa EDr istutin muorin kolmoseen kun sillä on tuo mummo kassi Hymyilee

Mitäs iso D ja pieni r litteroissa merkitsevät? Ei löydy vihreän vorgin sarjamerkintälistauksesta Surullinen
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 456


« Vastaus #133 : Toukokuu 22, 2014, 21:02:03 »

Maaliskuun lopussa vaunuja tulee liikenteeseen lisää ja DuettoPlus-vaunulla voi matkustaa myös Helsingin ja Joensuun välillä. Helsingistä juna lähtee kohti Joensuuta päivittäin klo 10.12, Imatralle klo 20.12. Joensuusta Helsinkiin klo 15.17 ja Imatralta klo 6.12 (ma-la) ja klo 8.12 (su).
ERd näkyy nyt kulkevan myös IC:issä 9 ja 4, ei tosin (ainakaan verkkokaupan mukaan) ihan kaikkina päivinä.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1109


« Vastaus #134 : Toukokuu 23, 2014, 20:59:26 »

VR ei jostain syystä vastannut alla olevaan kysymykseeni VR:n FB-saitilla, mutta tässä harrastajille tällainen juttu tiedoksi, mikä kannattanee huomioida lipunostoa harkitessa:

--

Tein sellaisen havainnon verkkokaupassanne asioidessani, että DuettoPlus-ravintolavaunuun ei voi varata itselleen yläkerrasta paikkaa, mikäli matkustaa Ennakkolipulla. Minulta kului tunti siihen, että keksin syyn, miksi DuettoPlus-vaunut ovat aina täysiä toukokuun lopusta eteenpäin.

Oletuksena VR Verkkokauppa nimittäin ehdottaa Ennakkolippua matkalipuksi. Vasta kun keksin laittaa valinnan Eko-luokan kohdalle, alkoi DuettoPlusastakin löytyä tilaa.

Olisiko tällaista asiaa syytä kertoa nettisivuillanne asiakkaille?

--

Lähde: https://www.facebook.com/VRyhteisellamatkalla/posts/10152416763651278
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1318


« Vastaus #135 : Toukokuu 23, 2014, 22:41:00 »

Aiemmin ketjussa puhuttiin itsumajärjestyksestä enkä ymmärrä nyt tätä:

http://www.vr.fi/CMS/henkiloliikenne/fi/index/palvelut/vaunukuvasto/vaunutiedot.html.stx?asemanTunnus=Edb

Tuolla mainitaan Edb:n istumajärjestykseksi Ekstra-luokassa (mitähän tuo Ekstra-sana tarkoittaa? Se lienee norjaa? Hymyilee  ) 2+1. Kuitenkin ainakin aiemmin Ekstra oli vaunun yläkerrassa, jossa oli tuon kuvan mukainen järjestely.

tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« Vastaus #136 : Toukokuu 23, 2014, 23:07:13 »

Vilkaisin Kimmon linkittämää sivua ja ensinäkemältä syntyi kaksi ihmettelyä:
a) yksi pistorasia kahdelle penkille. Ei voi olla totta, paitsi jos yhdessä pistorasiassa on paikka kahdelle töpselille. Muutoin on kyllä tosi ihmeellinen säästökohde.

b) Mihin isommat matkalaukut, pyöräkassit ja lastenvaunut laitetaan? Takimmaisten penkkien takana ei varmaan ole naftin neliömetrin vapaata tilaa, jos päätypaikoilla ei ole säädettäviä istuinselkänojia. Eikö Suomessa ole kuin 8 matkustajaa matkalla lentokentälle, ei yhtään lastenvaunua eikä kukaan kulje ison pyöräkassin kanssa (sellaisen millä minä siirrän juna- ja autokirjoja paikasta toiseen)?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #137 : Toukokuu 23, 2014, 23:12:32 »

b) Mihin isommat matkalaukut, pyöräkassit ja lastenvaunut laitetaan? Takimmaisten penkkien takana ei varmaan ole naftin neliömetrin vapaata tilaa, jos päätypaikoilla ei ole säädettäviä istuinselkänojia. Eikö Suomessa ole kuin 8 matkustajaa matkalla lentokentälle, ei yhtään lastenvaunua eikä kukaan kulje ison pyöräkassin kanssa (sellaisen millä minä siirrän juna- ja autokirjoja paikasta toiseen)?

Nämä kulkevat EFit-vaunun rahtiosastossa vaivattomasti ja mukavasti*

(*palvelulla rajoitettu saatavuus)

Muussa kalustossa lastenvaunut, pyöräkassit ja isommat matkalaukut voi mielenosoituksellisesti jättää eteiseen, siihen matkalaukkulokeron eteen kaikkien jalkoihin pyörimään. Tai sitten niillä voi tukkia käytävän, kävelkööt toisen kerroksen kautta!

Terveisin nimimerkki "Tunturin joskus vessassa kuljettanut".
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #138 : Toukokuu 24, 2014, 00:21:58 »

Tuolla mainitaan Edb:n istumajärjestykseksi Ekstra-luokassa (mitähän tuo Ekstra-sana tarkoittaa? Se lienee norjaa? Hymyilee  ) 2+1. Kuitenkin ainakin aiemmin Ekstra oli vaunun yläkerrassa, jossa oli tuon kuvan mukainen järjestely.

Istuimia on todellisuudessa 2+2, mutta toiselta puolelta myydään vain ikkunapaikka.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #139 : Toukokuu 24, 2014, 05:01:34 »

Tuolla mainitaan Edb:n istumajärjestykseksi Ekstra-luokassa (mitähän tuo Ekstra-sana tarkoittaa? Se lienee norjaa? Hymyilee  ) 2+1. Kuitenkin ainakin aiemmin Ekstra oli vaunun yläkerrassa, jossa oli tuon kuvan mukainen järjestely.

Istuimia on todellisuudessa 2+2, mutta toiselta puolelta myydään vain ikkunapaikka.

Ja tämä juontaa juurensa siihen että joissakin ruuhkasimmissa ja sesonkijunissa Edb saattaa olla ihan Eko-luokan vaununa ylä- sekä alakerran osalta (yrittää matkia Edb:tä). Tietenkään kahvi jne. tarjoilua silloin ei siinä vaunussa ole. Ja siis nyt tarkoitan toist Edb-vaunua sen normaalin myyntinumero 1:nä olevan lisäksi.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #140 : Toukokuu 24, 2014, 20:34:33 »

Ja tämä juontaa juurensa siihen että joissakin ruuhkasimmissa ja sesonkijunissa Edb saattaa olla ihan Eko-luokan vaununa ylä- sekä alakerran osalta (yrittää matkia Edb:tä). Tietenkään kahvi jne. tarjoilua silloin ei siinä vaunussa ole. Ja siis nyt tarkoitan toist Edb-vaunua sen normaalin myyntinumero 1:nä olevan lisäksi.
Vastaavasti Edb-vaunuja on ainakin aikaisemmin näkynyt korvatun Ed-vaunuilla. Kuinkahan mahtaa käydä kahvitarjoilun kanssa tuossa tapauksessa? Pystyykö ravintolavaunu tai kärrymyyntipiste taikomaan Ed-vaunuun kahvitarjoilun, vaikka tarjoilupistettä ei Ed-vaunussa ole?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #141 : Toukokuu 25, 2014, 06:23:25 »

En muista onko ollut mainintaa, mutta IC 1/8 näyttää myös saaneen ERd:n (ainakin tänään lähti ERd:n kanssa).
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1318


« Vastaus #142 : Toukokuu 25, 2014, 13:23:29 »


Istuimia on todellisuudessa 2+2, mutta toiselta puolelta myydään vain ikkunapaikka.

Ihan suoraan sanoen tämä on jokseenkin typerin järjestely, josta olen koskaan kuullut. Maksat EKSTRAA, ja saat saman penkin, viereen voi tulla joku tai sitten ei, ja saat samat palvelut. Ai niin, unohdin sen termarissa seisovan kahvin. Sitä ei varmaan saisi mistään. Iltalehtiäkään tuskin asemilla myydään.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #143 : Toukokuu 25, 2014, 14:25:51 »

Maksat EKSTRAA, ja saat saman penkin, viereen voi tulla joku tai sitten ei, ja saat samat palvelut.

No, sen voi lippua ostaessa valita, kummalta puolelta paikan ottaa. Se yksittäismyytävä puoli on merkitty paikanvalintakartassa.

Veikkaanpa kuitenkin, että ERd-vaunujen yleistyessä tuleva ekstra-luokka sijaitsee ERd-vaunun yläkerrassa...
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1318


« Vastaus #144 : Toukokuu 25, 2014, 17:26:19 »

Jossain Venäjällä ehkä menisi tuollainen. Laitetaan lappu, että tämä on nyt se kalliimpi osasto. Sitten ne, jotka osaavat kysyä, voivat varmistaa, että viereen ei tule ketään Muut istuvat yhtä ahtaasti kuin normaali- tai tarjoushinnan maksavat. Vähän sellainen köyhän operaattorin järjestely.

Jos haluaisi saada matkustajat viihtymään, pitäisi kalliimmassa luokassa olla paremmat istuimet, mahdollisuus erilaisiin istuinryhmien järjestelyyn ja joku neuvotteluhuoneen tapainen. Tällainen voimassa oleva on maksavien matkustajien aliarviointia eikä mitään muuta. Eli kun IC2-junissa ei pääse tupakalle eikä saa lämmintä ruokaa, niin edes maksamalla EKSTRAA ei saa parempaa mukavuutta. Toivottavasti tulevaisuus tuo parempaa.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1078


« Vastaus #145 : Toukokuu 25, 2014, 18:29:50 »

Jossain Venäjällä ehkä menisi tuollainen. Laitetaan lappu, että tämä on nyt se kalliimpi osasto. Sitten ne, jotka osaavat kysyä, voivat varmistaa, että viereen ei tule ketään Muut istuvat yhtä ahtaasti kuin normaali- tai tarjoushinnan maksavat. Vähän sellainen köyhän operaattorin järjestely.

Kuka on joutunut istumaan Ekstrassa ahtaasti?
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1109


« Vastaus #146 : Toukokuu 25, 2014, 21:46:07 »

Veikkaanpa kuitenkin, että ERd-vaunujen yleistyessä tuleva ekstra-luokka sijaitsee ERd-vaunun yläkerrassa...

Äläpä Topi veikkaa mitään, meilla VRLeaksissa on tulevasta tarkat tiedot.
tallennettu
Mikko Tarkiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 100


« Vastaus #147 : Toukokuu 25, 2014, 22:12:12 »


Istuimia on todellisuudessa 2+2, mutta toiselta puolelta myydään vain ikkunapaikka.

Ihan suoraan sanoen tämä on jokseenkin typerin järjestely, josta olen koskaan kuullut. Maksat EKSTRAA, ja saat saman penkin, viereen voi tulla joku tai sitten ei, ja saat samat palvelut. Ai niin, unohdin sen termarissa seisovan kahvin. Sitä ei varmaan saisi mistään. Iltalehtiäkään tuskin asemilla myydään.


Samoin koko EKSTRA ja EKO luokat. Kukakohan valopää on nämä oikein keksinyt? Fläppitaulukonsultti käynyt pitämässä turhan esitelmän ja saanut muka "kevään raikkaan idean" muutetaan selkeät 1. ja 2. luokka joksikin viherpiirperöhötöksi, niin saadaa kansaa juniin
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1318


« Vastaus #148 : Toukokuu 26, 2014, 01:13:50 »


Kuka on joutunut istumaan Ekstrassa ahtaasti?

Hän, joka on varannut itselleen ja kaverilleen vierekkäiset paikat ja on siinä käsityksessä, että junassa kuuluu istua nimetyillä paikoilla. Istuin on kapea (suhteellisesti, tietenkin, ei voi verrata lentsikan turistiluokkaan eikä bussiin) ja jalkatila yms. herkut samaa luokkaa kuin halvemmassakin osastossa.
tallennettu
Hannu Siitari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 155


« Vastaus #149 : Toukokuu 26, 2014, 06:49:47 »

VR ei jostain syystä vastannut alla olevaan kysymykseeni VR:n FB-saitilla, mutta tässä harrastajille tällainen juttu tiedoksi, mikä kannattanee huomioida lipunostoa harkitessa:

--

Tein sellaisen havainnon verkkokaupassanne asioidessani, että DuettoPlus-ravintolavaunuun ei voi varata itselleen yläkerrasta paikkaa, mikäli matkustaa Ennakkolipulla. Minulta kului tunti siihen, että keksin syyn, miksi DuettoPlus-vaunut ovat aina täysiä toukokuun lopusta eteenpäin.

Oletuksena VR Verkkokauppa nimittäin ehdottaa Ennakkolippua matkalipuksi. Vasta kun keksin laittaa valinnan Eko-luokan kohdalle, alkoi DuettoPlusastakin löytyä tilaa.

Olisiko tällaista asiaa syytä kertoa nettisivuillanne asiakkaille?

--

Lähde: https://www.facebook.com/VRyhteisellamatkalla/posts/10152416763651278

Varmasti ei VR vastaakaan, sillä verkkokaupassa lippuvarauksen etenemisjärjestys on täysin väärä. Ensin kysytään, että haluaako ennakkolipun, Eko- vai Ekstra-lipun. Tämän valinnan jälkeen tarjotaan sitten erilaisia paikkavaihtoehtoja. Makuupaikkaa ei ennakkolipun valitsemisen jälkeen saa eli tässä joudutaan umpikujaan. Olen monille tuttaville joutunut kertomaan, että pitää valita Eko-lippu ja sen jälkeen pääsee valitsemaan makuupaikkoja. Tuttavat ovat luulleet, että makuupaikat ovat olleet junassa loppuunmyytyjä, kun ennakkolipun valinnan jälkeen ei makuupaikkoja ole tarjolla.
Kuinkahan paljon makuupaikkoja on jäänyt myymättä tämän takia ja kuinka moni asiakas on valinnut muun liikennevälineen yöjunan sijaan? Ensin pitäisi tietysti kysyä paikkatyyppi eli istumapaikka, makuupaikka vai DuettoPlus-vaunun yläkerta. Nämä tiedot ovat vuoden takaa, jolloin edellisen kerran olen ostanut makuupaikan verkkokaupasta. Tämän hetkistä ostotapahtuman etenemisjärjestystä en tiedä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2014, 08:06:31 kirjoittanut Hannu Siitari » tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: ERd-Ravintolavaunut  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina