Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Pendojankutus.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 339


« Vastaus #25 : Syyskuu 07, 2012, 18:11:01 »

Harrastusringin rikkaus on erittäin suuri ikähaitari, josta löytyy tietojeni mukaan ainakin 1930-2000 lukujen välillä syntyneitä.
Öhömm... Pikkarainen junailee vieläkin, ja vm 2001... Iskee silmää

Mutta, kun katsoo vanhempia kuviani ja kommentteja, näkyy siinä tämä kehityskaari. Jännää, että vorkissa iällä ei kehittymisen suhteen näytä olevan vaikutusta, itse aloitin vorkkailun 7 tai 8-vuotiaana, ja nyt kirjoittelen mielestäni melko sujuvaa ja asiallista teksitä.

Tsemppiä vorkin nuorimmalta aktiiviselta! (?)
tallennettu

"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #26 : Syyskuu 07, 2012, 18:11:09 »

Puu makuuvaunujen sarja merkki oli, Em  on oma kohtaisia matkustus kokemuksia. 50 vuotta sitten  ennen Cemt:jä ja Edm:miä. Taskunauris on taskukello, toisaalta iso manni oli mahtava näky esim 1970 luvulla, oulaisten asemalla ne säilyvät. Minunkin muistoissa mutta eletään tätä päivää, ja suunataan katse kohti uusia seikkailuja Hymyilee leveästi.
Pilkunviilaus:CEmt. OT:Kävin tänään saattamassa yhden tuttavaperheen Kemijärvellä  Hymyilee :)Edm 28511:n. Ja he tykkäsivät yläkerran hyteistä. Eivät mitään kokeneita junamatkustajia.Oli se läppäpenkkien kangaskin vihertynyt. Homeessa? Virnistää Hymyilee leveästi
tallennettu

Sr1 Siperian Susi
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #27 : Syyskuu 08, 2012, 16:00:43 »

Mikä transsaaki tämä oikein on? katselin, eilen erään henkilön pendo kuvia. Mielestäni hyvin otettuja valokuvia. Olen saanut matkustaa muutaman kerran, Pendolla ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kertaakaan ei ole ollut ongelmia aikataulun yms suhteen. Ja kotiinkin, olen päässyt. Kaikki kuluu mitä käytetään kun huomioidaan, miten paljon ajetaan junia per vrk niin vaunut kuin veturit. Toisekseen kaluston ylläpitokaan ei ole halpaa lystiä, mitään ei saa ilmaiseksi kaikki maksaa eli sellainen laulu ja leikki. Hyvä esimerkki on  Tampere junaan nro 3435 Tpet - Jsk puolenpäivän aikaan on pula, esim idän ihmeistä kun. Joudutaan tekemään ns lentovaihto eli, veturi saapuu jostain junasta ja vaihtokuljettaja odottaa saapuvaa veturia vaihtopaikalla veturimiehet. Vaihtuu ja lähtevä kuljettaja, lähtee samalla veturilla junan eteen. Tämäkin on osoitus siitä kuinka veturit ovat, käytössä eli otat sen minkä saat.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2012, 19:47:08 kirjoittanut Jyrki Talvi » tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #28 : Syyskuu 08, 2012, 16:09:04 »

Mikä transsaaki tämä oikein on? katselin, eilen erään henkilön pendo kuvia. Mielestäni hyvin otettuja valokuvia. Olen saanut matkustaa muutaman kerran, Pendolla ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kertaakaan ei ole ollut ongelmia aikataulun yms suhteen. Ja kotiinkin, olen päässyt. Kaikki kuluu mitä käytetään kun huomioidaan, miten paljon ajetaan junia per vrk niin vaunut kuin veturit. Toisekseen kaluston ylläpitokaan ei ole halpaa lystiä, mitään ei saa ilmaiseksi kaikki maksaa eli sellainen laulu ja leikki.
Mikä on transsaaki?
tallennettu

Sr1 Siperian Susi
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #29 : Syyskuu 08, 2012, 16:22:43 »

Transsaaki on eteläpohjanmaan murretta ja tarkoittaa, suomennettuna. Kiusantekoa ja samasta, asiasta koko ajan puhumista. Lyhyesti sanottuna elä, ja anna toistenkin elää. Vain mitä Hymyilee leveästi.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2012, 19:48:33 kirjoittanut Jyrki Talvi » tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #30 : Syyskuu 09, 2012, 16:49:16 »

Eilen menin itsekkin tupla-pendola (toinen yksikkö suljettu) ja jälleen kerran meni matka täydellisesti. Mukavat kallistukset 200km/h:n vauhdissa mutkissa  Iskee silmää Myöhässä oltiin Mikkeli - Kouvola välillä, mutta sekin johtui ainoastaan 10min myöhässä olleesta IC707:sta jota jouduttiin kohtauspaikalla odottamaan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #31 : Syyskuu 09, 2012, 17:35:34 »

Ja lisätään vielä että saapui Pieksämäelle n. 4min myöhässä ja pääsi lähtemän n. 8min myöhässä sokeille matkustajille, jotka eivät osaa lukea että yksikössä lukee näytöissä "SULJETTU". Etummainen yksikkö oli siis siirrossa ja takimmainen normaalisti käytössä, mutta matkustajat olivat kerääntyneet kaikki asemalaiturin etupäähän ja kun pendolino pysähtyi, painelivat he pitkään etummaisen yksikön ovinappeja, eivätkä lukeneet ollenkaan näytön tekstejä, vaikka varmasti vaununnumeronkin siitä katsoivat... Niitähän sitten odoteltiin, ennenkuin tajusivat että yksikkö on suljettu..
tallennettu
Antti Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #32 : Syyskuu 22, 2012, 01:22:58 »

Eiköhän myö mahduta tänne kaikki,ei täs ittekään kaikkea tiedä ja vanhempi jo olen
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #33 : Syyskuu 22, 2012, 20:13:21 »

Ottamatta muuten kantaa kirjoituksiin, totean minäkin, että varsinkin yöjunissa, joissa sinisiä vaunuja on vielä liikenteessä ne ovat kyllä ihan mukavia matkustajan vinkkelistä. Totta on sekin, että ne ovat jo vanhoja ja elinkaarensa lopussa. Ei kai kukaan tosissaan haikaile lättähattujenkaan perään, vaikka aikanaan nekin olivat edityksellisiä.

Kirjoitellaan vaan tänne palstalle mutta ei mennä ( kovin pahasti ainakaan) henkilökohtaisuuksiin. Joku tykkää äidista ja toinen tyttärestä!
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2122


« Vastaus #34 : Syyskuu 24, 2012, 07:18:56 »

Puukoristen makuuvaunujen sarjamerkkiksi tuli vasta sen jälkeen kun ne 'alennettiin' 2. luokkaan. Sitä ennen sarjamerkinnät olivat:
Cm    1. lk puukorinen makuuvaunu (ennen 1956 I & II lk), numerot 21xx
CEm  1. ja 2. luokan puukorinen makuuvaunu (Ennen 1956 I, II ja III luokan ) numerot 24xx
Em    2. luokan puukorinen makuuvaunu (Ennen 1956 luokan makuuvaunu) numerot 27xx
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Pendojankutus.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina