Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Oranz revolutsioon - "Vallankumous" Eestin rautateillä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry alas Tulostusversio
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #75 : Huhtikuu 17, 2015, 01:30:03 »

Koidulan rautatieasemalta on kaksi kilometriä Venäjän rajalle ja siitä edelleen kilometri Petseriin. Voisiko tuossa ylittää rajan kävellen?  Huh

Tarkistin: Kyllä voi.
Pari ensimmäistä guuglettelutulosta lähteiksi: https://ru.wikivoyage.org/wiki/%D0%9F%D0%B5%D1%87%D0%BE%D1%80%D1%8B ja http://pln-pskov.ru/accidents/169468.html .

Lisäksi tuon Wikivoyagen mukaan ainakin Imatralta Ensoon pääsee polkupyörän kanssa, luultavasti taluttaenkin. Eli ilmaa ei tarvinne renkaissa olla, kunhan jonkinlainen muodollinen ajoneuvo löytyy.

Yleisesti ottaen mulla on vähän sellainen olo, että suurimman osan Venäjän rajanylityspaikoista voinee ylittää jalan, mutta Suomen rajoilla tämä ei ole mahdollista, kuten on Suomelle aika tyypillistä. Vähän vastaavasti kuin että yleisesti ottaen venäläisjunissa voi tehdä myös esim. Saksan tai Puolan sisäisen matkan, mutta Tolstoihin pääsevät vain kansainväliset matkustajat, koska Suomi.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2015, 01:52:33 kirjoittanut Tuukka Ryyppö » tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #76 : Huhtikuu 17, 2015, 07:51:34 »

Koidulan rautatieasemalta on kaksi kilometriä Venäjän rajalle ja siitä edelleen kilometri Petseriin. Voisiko tuossa ylittää rajan kävellen?  Huh

Tarkistin: Kyllä voi.
Pari ensimmäistä guuglettelutulosta lähteiksi: https://ru.wikivoyage.org/wiki/%D0%9F%D0%B5%D1%87%D0%BE%D1%80%D1%8B ja http://pln-pskov.ru/accidents/169468.html .

Lisäksi tuon Wikivoyagen mukaan ainakin Imatralta Ensoon pääsee polkupyörän kanssa, luultavasti taluttaenkin. Eli ilmaa ei tarvinne renkaissa olla, kunhan jonkinlainen muodollinen ajoneuvo löytyy.

Yleisesti ottaen mulla on vähän sellainen olo, että suurimman osan Venäjän rajanylityspaikoista voinee ylittää jalan, mutta Suomen rajoilla tämä ei ole mahdollista, kuten on Suomelle aika tyypillistä. Vähän vastaavasti kuin että yleisesti ottaen venäläisjunissa voi tehdä myös esim. Saksan tai Puolan sisäisen matkan, mutta Tolstoihin pääsevät vain kansainväliset matkustajat, koska Suomi.
Joo, Imatralla pääsee yli polkupyörän kanssa, todistettu on.

Tolstoilla pääsee tekemään Venäjän sisäisiä matkoja, kuten aikataulu osoittaa: http://preview.tinyurl.com/o5mpdj2 (Kolmas juna ylhäältä on Tolstoi)
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #77 : Huhtikuu 17, 2015, 08:01:11 »

Joo, Imatralla pääsee yli polkupyörän kanssa, todistettu on.
Juu, kyllä minkä tahansa rajanylityspaikan kautta saa mennä Suomesta Venäjälle polkupyörällä, sehän on ajoneuvo.

Onpa kyllä tullut mentyä Nuijamaalta Viipuriin ja takaisin Saimaan kanavaa pitkin kirkkoveneellä soutaen. Virnistää Risteilymatkustajien viisumivapaus ei harmillisesti päde tähän tilanteeseen. Ei varmaan tietysti muutenkaan omalla veneellä liikkuviin.

Tolstoilla pääsee tekemään Venäjän sisäisiä matkoja, kuten aikataulu osoittaa: http://preview.tinyurl.com/o5mpdj2 (Kolmas juna ylhäältä on Tolstoi)
Tolstoissa on ainakin aikaisemmin ollut pari-kolme vaunua Viipuriin. Kun paikkoja on tarjolla vain 30 kpl, vaikuttaisi siltä, että ne ovat juurikin Viipurin vaunuryhmästä.
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #78 : Tammikuu 11, 2016, 21:10:25 »

Latviassa 2012 julkaistu postimerkki, jossa jostain syystä on oranssi FLIRT ja Viron ja Venäjän välinen Ystävyyden silta.

tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #79 : Maaliskuu 31, 2016, 21:45:55 »

Kuinka vanhoja nuo Latvian rautateiden junat ovat? Viime kesänä matkustin Valgasta Valmieraan. Valgan asemalla oli kaksi oikein hienonnäköistä DR1-junaa, toinen virolainen ja toinen latvialainen. Ne olivat ilmeisesti hienoja vain päältäpäin. Latvialaisen junan sisäosa oli vähän kulunut, mutta ei se mitään, vaan kun juna lähti liikkeelle oli kolina ja huojunta aikamoista.

Kai tuo riippuu vähän radankin kunnosta?

Ehkä kysymys on tottumisesta, mutta minusta nykyään on mukava ajaa latvialaisilla DR1:llä, kunhan laittaa korvatulpat korviin. Väliä Valga-Riika on remontoitu jo pitkään, ja ehkä huojunta on vähentynyt siksi. Virolaiset Flirtit huojuvat vaihteissa enemmän, ainakin pikavuorolla Tartto-Tallinna, kun monen aseman ohi ajetaan pysähtymättä.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Oranz revolutsioon - "Vallankumous" Eestin rautateillä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina