Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Mitä sisältää suomalainen "valtiotieteen maisterin" arvonimi?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 387


« : Maaliskuu 11, 2014, 22:15:12 »

Mitä sisältää suomalainen "valtiotieteen maisterin" arvonimi? Merkonomin tutkinnolla oli jo nuoruusvuosinani suurinpiirtein sama merkitys kuin "muuten vain reipas mies".
     Olen itse lukenut Tukholman Yliopiston taloustieteellisessä 1970-luvun alkupuolella mutta eipä "isänmaa" koskaan niille opinnoille arvoa antanut. Mitä minulta puuttui? Puoluejäsenkirja vai?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #1 : Maaliskuu 11, 2014, 22:49:01 »

Minä taas olen lyhyen urani alkuun "lukenut" elektroniikka-asentajaksi (Tietoliikennetekniikan perustutkinto) ja nykyään pitäisi kaiketi muuttaa Kiinaan, Malesiaan tai muuhun sellaiseen maahan töitä saadakseen. Epävarma Tosin ehkei kannata odottaa mitään arvoa miltään, mitä on tehnyt? Maailmalla pysyvää on vain muutos...
tallennettu
Markus Mälkönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 48


« Vastaus #2 : Maaliskuu 12, 2014, 02:08:07 »

Ylemmän korkeakoulututkinnon yhteiskuntatieteellisellä alalla suorittaneet saivat hakea valtiotieteen maisterin arvonimeä. Sen sai anomuksesta kohtuullista korvausta vastaan.

Nykyään valtiotieteen maisteri (VTM) on yhteiskuntatieteellisen alan ylemmän korkeakoulututkinnon tutkintonimike. Tällainen tutkinto on mahdollista suorittaa niissä yliopistoissa, joiden tutkintonimikevalikoimaan kyseinen tutkintonimike kuuluu. Yhteiskuntatieteelliseltä koulutusalalta on mahdollista valmistautua maisteriksi myös muilla tutkintonimikkeillä. Tällaisia tutkintonimikkeitä ovat hallintotieteiden maisteri (HTM) ja yhteiskuntatieteiden maisteri (YTM).
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Mitä sisältää suomalainen "valtiotieteen maisterin" arvonimi?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina