Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Easmar haastaa VR:n tarjoamalla vaihtotyöpalveluita Kouvolassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1694


« Vastaus #25 : Joulukuu 17, 2013, 08:09:50 »

Simo Virtanen sanoi junalipun hinnan olleen "muutamaa kolikkoa vaille 100 euroa".

Mietityttää myös, mistä Simo Virtanen on tuollaisen hinnan saanut? Yhdestä henkilöstähän oli kyse? Itse näen korkeimmaksi hinnaksi 85e ja risat ja tämä tasan yhdessä yhteydessä (Tampereelta klo 17:00 S 62 ja vaihto IC 11). Keskimäärin hinta on n. 65 euroa (päivävuorot vaihtelee 61-69e välillä, yksi vuoro oli n. 75e) Halvimmillaan on 58e ja risat yhteytenä S 89 Tampereelta 16:07 ja vaihto H 785.

Tuo tasan yksi yhteys oli lähellä 100 euroa, mutta ei sekään "muutamaa kolikkoa vaille". Ja Simo sanoi vielä "tänään aamupäivällä", eli siis maanantai aamupäiv. Nopeimmat yhteydet on hiukan vajaa 5h ja ne ovat myös halvimmat ja lyhyimmät ja vähiten vaihtoja ja kustantavat 61,16e (klo 09:05) ja 61,95e (klo 12:05). Tuo ei ole lähellekkään muutamaa kolikkoa vaille 100e.

Meni nyt vähän ohi aiheen, mutta oli pakko puuttua tähän vääryyteen. Kiitos Kimmolle, jonka viestiä lainasin. Muuten en olisi edes huomannut tuota Simon lausetta ja päässyt vähän todellisia hintoja kirjoittelemaan, ettei ihan huuhaa puheeksi mene.

Melko paksuksi käy nuo väitteenne kun minua huijariksi väitätte. Jos jossakin on vääryys tapahtunut, niin sitten se on VR:n nettipalvelussa. Tapoihini ei kuulu vedättää, joten onneksi minulla on skannattuna tuo matkalaskua varten tulostamani hinta VR:n nettipalvelusta.

Tampereelta Tikkurilaan P 266 04:37 - 06:31 ja Tikkurilasta Joensuuhun IC 1 07:28 - 11:40. Tämä yhteys lienee ainoa mahdollisuus matkustaa Joensuuhun niin, että on perillä aamupäivällä.

Hintaa tulosteen mukaan lipuilla on 90,13 €. Siihen päälle nyssen (arvokortilta 1,70) 2,50 ja Joensuussa Lehtosen kertalippu 3,30. Palaveri alkoi klo 12, niin tuskinpa tuonne olisi paikallisbussilla edes ehtinyt, joten olisi pitänyt ajaa vielä taksilla tuo loppupätkä.

Tuon setin kun maksaa satasella, niin käteen jää joitakin kolikoita. Ei ensimmäistäkään paperirahaa.


* Junaliput_161213.pdf (169.79 kilotavua - ladattu 234 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2013, 08:50:26 kirjoittanut Simo Virtanen » tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #26 : Joulukuu 17, 2013, 10:32:12 »

Hieman ihmetyttää (pientä kulkijaa), mitenkä tämä Kouvolan vaihtotyö yllättäen kääntyikin matkustajaliikenteen laskelmiin? Easmarin suurin ongelma taitanee olla vaunujen siirto terminaalista Kouvolan ratapihalle, jota ei Cargon taholta suoriteta tilaajan haluammalla tavalla? Idän liikenteen hoitamiseen on mielestäni jopa palkattu "erityis-osaamista", onko puute tietämättömyydestä vai haluttomuudessa? Tuo Panun mainitsema 500:n traktorin kuljetus olisi jo vaatinut VR:n suosimia  kokojuna-kuljetuksia, mutta ei tuotakaan osattu käyttää VR:n pohjattoman kassan täytteeksi:

Parhaimmillaan tämä voi johtaa tuottavaan yhteistyöhön uuden ja vanhan toimijan välillä. Luovuttamalla kalliina pitämänsä vaihtotyöt Easmarille voisi VR keskittyä ydinliiketoimintaansa, eli kermankuor... siis kokojunien vetämiseen asemien välillä. Win-win!

Pahimmillaan taas VR:n suuresta ja mahtavasta organisaatiosta heitellään niin paljon kapuloita kilpailijan rattaisiin, että Easmar joutuu ennen pitkään luopumaan koko touhusta. Aika näyttää kuinka tässä käy.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #27 : Joulukuu 17, 2013, 12:15:00 »

Hieman ihmetyttää (pientä kulkijaa), mitenkä tämä Kouvolan vaihtotyö yllättäen kääntyikin matkustajaliikenteen laskelmiin? Easmarin suurin ongelma taitanee olla vaunujen siirto terminaalista Kouvolan ratapihalle, jota ei Cargon taholta suoriteta tilaajan haluammalla tavalla? Idän liikenteen hoitamiseen on mielestäni jopa palkattu "erityis-osaamista", onko puute tietämättömyydestä vai haluttomuudessa? Tuo Panun mainitsema 500:n traktorin kuljetus olisi jo vaatinut VR:n suosimia  kokojuna-kuljetuksia, mutta ei tuotakaan osattu käyttää VR:n pohjattoman kassan täytteeksi:

Parhaimmillaan tämä voi johtaa tuottavaan yhteistyöhön uuden ja vanhan toimijan välillä. Luovuttamalla kalliina pitämänsä vaihtotyöt Easmarille voisi VR keskittyä ydinliiketoimintaansa, eli kermankuor... siis kokojunien vetämiseen asemien välillä. Win-win!

Pahimmillaan taas VR:n suuresta ja mahtavasta organisaatiosta heitellään niin paljon kapuloita kilpailijan rattaisiin, että Easmar joutuu ennen pitkään luopumaan koko touhusta. Aika näyttää kuinka tässä käy.


Se vaan tulee väistämättä kohta eteen sellainen tilanne, että Transpointin asiakkailla tulee ns. mitta täyteen tätä farssia.

Kyllä on tämä Vr Transpointin nykyinen asiakaslehti Linked sellaista vessapaperimateriaalia, ettei hyvä tosikaan. Ennen vanhaan Vr Cargon oma  asiakaslehti oli monesti täyttä asiaa. Oli asiakaskertomuksia yms.

Mutta HEI se on hyvä asia, että Vr:n junat liikkuvat vesivoimalla!

http://vrtranspoint.fi/attachments/newfolder_3/6LjaRNpG8/LN0313-PDF-WWW-HQ.pdf
tallennettu
Mikko Tarkiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 100


« Vastaus #28 : Joulukuu 17, 2013, 13:14:08 »

Nykymeno kun jatkuu, niin eiköhän kohta koko roska (VR, radat) ole myyty ulkomaisille sijoittajille.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #29 : Joulukuu 17, 2013, 14:14:01 »

Hintaa tulosteen mukaan lipuilla on 90,13 €. Siihen päälle nyssen (arvokortilta 1,70) 2,50 ja Joensuussa Lehtosen kertalippu 3,30. Palaveri alkoi klo 12, niin tuskinpa tuonne olisi paikallisbussilla edes ehtinyt, joten olisi pitänyt ajaa vielä taksilla tuo loppupätkä.

Tuon setin kun maksaa satasella, niin käteen jää joitakin kolikoita. Ei ensimmäistäkään paperirahaa.



Mistäköhän sä tollasia hintoja revit. Ihan täysin samaan aikaan perillä ja myöhemmin jopa lähtökin, nään hinnaksi 78e (sun liiitteessä lähtö 04:37, ite löytämässäni lähtö 06:04).
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #30 : Joulukuu 17, 2013, 14:30:08 »

Hintaa tulosteen mukaan lipuilla on 90,13 €. Siihen päälle nyssen (arvokortilta 1,70) 2,50 ja Joensuussa Lehtosen kertalippu 3,30. Palaveri alkoi klo 12, niin tuskinpa tuonne olisi paikallisbussilla edes ehtinyt, joten olisi pitänyt ajaa vielä taksilla tuo loppupätkä.

Tuon setin kun maksaa satasella, niin käteen jää joitakin kolikoita. Ei ensimmäistäkään paperirahaa.



Mistäköhän sä tollasia hintoja revit. Ihan täysin samaan aikaan perillä ja myöhemmin jopa lähtökin, nään hinnaksi 78e (sun liiitteessä lähtö 04:37, ite löytämässäni lähtö 06:04).

Samanlaisia hintoja saatavissa ihan Vr:n matkahausta.  Hymyilee
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #31 : Joulukuu 17, 2013, 14:31:42 »

Hintaa tulosteen mukaan lipuilla on 90,13 €. Siihen päälle nyssen (arvokortilta 1,70) 2,50 ja Joensuussa Lehtosen kertalippu 3,30. Palaveri alkoi klo 12, niin tuskinpa tuonne olisi paikallisbussilla edes ehtinyt, joten olisi pitänyt ajaa vielä taksilla tuo loppupätkä.

Tuon setin kun maksaa satasella, niin käteen jää joitakin kolikoita. Ei ensimmäistäkään paperirahaa.



Mistäköhän sä tollasia hintoja revit. Ihan täysin samaan aikaan perillä ja myöhemmin jopa lähtökin, nään hinnaksi 78e (sun liiitteessä lähtö 04:37, ite löytämässäni lähtö 06:04).

Samanlaisia hintoja saatavissa ihan Vr:n matkahausta.  Hymyilee

Itse löysin ainoastaan maanantaille samanhintasen ja tuossa yllä kuitenkin mainitsin samaan aikaan perillä olevan, nopeamman ja halvemman yhteyden. Harhaanjohtavasti Simo on ottanut jostain syystä hitaimman, kiertävimmän ja kalleimman yhteyden esimerkkiinsä.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1694


« Vastaus #32 : Joulukuu 17, 2013, 15:30:24 »

Ziggy, kerropa nohevana näin etukäteen - ettei synny jälkipuheita - miten minun kannattaisi hankkiutua perjantaiaamuksi Jyväskylään?

Siis Tampereelta Jyväskylään, jossa palaveri alkaa klo 09:00.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1694


« Vastaus #33 : Joulukuu 17, 2013, 17:40:14 »

Ziggy, kerropa nohevana näin etukäteen - ettei synny jälkipuheita - miten minun kannattaisi hankkiutua perjantaiaamuksi Jyväskylään?

Siis Tampereelta Jyväskylään, jossa palaveri alkaa klo 09:00.

Kello 6.05 lähtevä JunaBussi? Näkyy paperiaikataulussa mutta ei Verkkokaupassa vaikka pitäisi.

Tuollaisesta en ole kuullutkaan. Miksiköhän aikataulu ei sitä tunne?

Samaan aikaan lähtisi myös tavallinen Expressbussi, mutta se on Jyväskylässä vasta 09:00 eikä se riitä mitenkään. Kokous alkaa laitakaupungilla samaan aikaan, enkä ole siinä asemassa, että minua odotettaisiin kuin piispaa tai kenraalia ikäänsä..
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1694


« Vastaus #34 : Joulukuu 30, 2013, 18:47:20 »

Nyt taas osa voi huudella kalustopankkien puolesta ja osa taas selittää, kuinka vr on deeverinsä hankkinut ylivoimaisen business-osaamisen tuotoilla.

Vakavasti puhuen, nuo Easmarin kertovat vaikeudet aikataulujen ym. suhteen ovat valitettavasti linjassa sen kanssa, mitä muutkin yritykset VR:stä kertovat. Kannattamattomuuspolitiikka jyllää.

Lainaus

Kilpailu tavaraliikenteestä takkuaa rautateillä


Vaikka tavarakuljetukset vapautuivat kilpailulle jo vuonna 2007, VR on pysynyt ainoana kuljettajana Suomen rautateillä. Syynä kilpailun takkuamiseen ovat liian kalliit investoinnit. Kilpailijat syyttävät VR:ää johtavan markkina-aseman väärinkäytöstä.

Kouvolassa toimiva logistiikkayritys Easmar on purkanut ja lastannut Venäjälle lähteviä junanvaunuja jo 20 vuotta.

Kuljetusyrityksen toiminta on ollut tähän asti kokonaan VR:n varassa, koska ainoastaan rautatieyhtiöllä on ollut lupa vaihtaa ja kuljettaa vaunuja valtion kiskoilla Kouvolan ratapihalla. Tämä on aiheuttanut sen, että pahimmillaan junanvaunun kuljetus Venäjän rajalle 90 kilometrin päähän on saattanut kestää jopa kolme viikkoa.

– Viimeiset vuodet VR:n palvelutaso on huonontunut, ja me olemme menettäneet paljon kuljetuksia sen takia, kertoo yrittäjä Saku Sopanen.

Epävarmuus palvelun pelaamisesta on vaikeuttanut töiden suunnittelua.

– Toinen asia on se, ettemme pysty kertomaan asiakkaalle kuljetusaikatauluja tai milloin vaunut ovat rajalla saatika kohteessa perillä, Saku Sopanen sanoo.

Easmarin tilanne on kuitenkin helpottumassa, koska se on saanut vastikään luvat vaihtaa vaunuja Kouvolassa myös valtion rata-alueella.
VR:n toiminta närästää yrittäjiä

Tavarakuljetukset vapautuivat kilpailulle vuonna 2007. Tästä huolimatta VR:llä on vasta kaksi varsinaista kilpailijaa, ja niistä kumpikaan ei ole vielä aloittanut tavarakuljetuksia.

Pieksämäellä toimiva Proxion Train kinaa VR:n kanssa kalliista kalustosta, jota VR ei suostu vuokraamaan kilpailijalleen. Imatralainen Ratarahti on vasta tehnyt koeajoja paikallisen paperitehtaan alueella.

Kouvolassa toimivan Easmarin mukaan VR on vaikeuttanut kilpailua pelaamalla hintapeliä, jossa joidenkin yritysten hintoja on korotettu ja joidenkin laskettu.

– Meihin se vaikuttaa siten, että niiden terminaalien, joille me pystyttäisiin palveluja tarjoamaan, hintoja on laskettu, sanoo Easmarin yrittäjä Saku Sopanen.

VR kiistää jarruttavansa kilpailua.

– Hinnoittelumme myös Kouvolassa perustuu meidän kustannuksiimme, joita meille koituu, kun tuotamme palveluja. Tästä näkökulmasta me kohtelemme kaikkia asiakkaita tasapuolisesti, sanoo VR Groupin logistiikkadivisioonan johtaja Rolf Jansson.

Kilpailu kiristynee lähivuosina itärajalla. Yksi tekijä on se, että Suomi ja Venäjä neuvottelevat maiden välisten junaliikenteen vapauttamisesta kilpailulle aikaisintaan vuonna 2015.

http://yle.fi/uutiset/kilpailu_tavaraliikenteesta_takkuaa_rautateilla/7005432
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #35 : Maaliskuu 14, 2014, 11:42:00 »

Easmar Logistics Oy:n kirje valtioneuvostolle, liikenne- ja viestintäministeriölle ja eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnalle

http://www.easmar.fi/binary/file/-/id/3/fid/75/

Kyllä nuo Transpointin touhut vihaksi pistää ei voi minkään. Haluaisin ymmärtää, mutta ei pysty ei millään.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #36 : Maaliskuu 14, 2014, 12:45:08 »

Haluaisin ymmärtää, mutta ei pysty ei millään.
Älä huoli, kyllä niitä ymmärtäjiä tässä maassa riittää.

Tärkeintä on huolehtia yhden toimijan asemasta, ei kuljetusten ja yhteiskunnan toimivuudesta tai teollisuuden edellytyksistä. Tällaisella velattomalla ja taloudellisesti ylivertaisessa iskussa olevassa maalla nyt vain on varaa tällaiseen.

Ministerit eivät tule tuohonkaan kirjelmään sanomaan yhtään mitään.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #37 : Maaliskuu 14, 2014, 14:49:49 »

Lainaus
"VR:n osakkuusyritys Oy ContainerTrans Scandinavia Ltd on asettanut operointi- ja kaupallisen kiellon Easmar Logistics Oy:n konttikuljetuksille 8.1.2014 alkaen."

Pikkupoikien puuhastelua hiekkalaatikolla. Mitäpä tähän muuta.
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #38 : Maaliskuu 14, 2014, 14:58:29 »

Lainaus
"VR:n osakkuusyritys Oy ContainerTrans Scandinavia Ltd on asettanut operointi- ja kaupallisen kiellon Easmar Logistics Oy:n konttikuljetuksille 8.1.2014 alkaen."

Pikkupoikien puuhastelua hiekkalaatikolla. Mitäpä tähän muuta.

Enpä tiijä pitäisikö tässä itkeä vai nauraa...?  Surullinen
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #39 : Maaliskuu 14, 2014, 16:38:15 »

Pahimmillaan taas VR:n suuresta ja mahtavasta organisaatiosta heitellään niin paljon kapuloita kilpailijan rattaisiin, että Easmar joutuu ennen pitkään luopumaan koko touhusta. Aika näyttää kuinka tässä käy.

"Näinkö meille aina täällä käy käy käy käy..."
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #40 : Maaliskuu 14, 2014, 16:46:55 »

Eikö tälle farssille saisi mitenkään loppua? Kohta Vr Transpointilla ei ole yhtään tyytyväistä asiakasta... Tuo on aivan sairasta miten ko. firma kohtelee asiakkaitaan. Jos tarvisin rautatiepalveluja niin vaihtaisin nopeasti palvelujen tuottajaa. Ainiin, ups ei voikkaan!

Jos ja kun Itäinen liikenne avautuu kilpailulle, nautin siitä jos joku tulee laittamaan kampoihin tälle meidän mediaseksikäälle ympäristöystävällisesti vesivoimalla käyvällä yhtiölle. Ai että nauttisin siitä! Idän liikenteessä on sellaiset volyymit, että kenties kilpailua saattaisi syntyä.

No nyt lopetan viimein "valituksen" ja itseni toiston aiheesta tähän. Hyvää päivänjatkoa vaan itse kullekin!  Hymyilee

Ps. sanotaan tässä vielä, että kritiikkini ei kohdistu kenenkään ko. yrityksen työntekijään henk.koht. missään tapauksessa. Ja olen valmis muuttamaan mielipidettäni Transpointista koska vaan, siihen tarvitaan vaan tekoja. Sitä odotellassa..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2014, 17:38:48 kirjoittanut Riku Outinen » tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Easmar haastaa VR:n tarjoamalla vaihtotyöpalveluita Kouvolassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina