Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR suunnittelee: Junat eivät enää pysähdy Haukivuorella  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11 | Siirry alas Tulostusversio
Eero Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #25 : Huhtikuu 15, 2014, 06:43:56 »

Olisi mukava tietää, minkälaisia matkustajalukemia Haukivuorella on ihan OIKEASTI esim. sunnuntaisin. Nythän on tässä keskustelussa (ei suinkaan VR:n itsensä ilmoittamana) selvinnyt, että välillä Mikkeli - Pieksämäki ei kulje viikonvaihteessa yhtään bussia. Millä nuo matkustajat oikein pääsevät Haukivuorelle/-lta viikonvaihteessa, jos junayhteydetkin lopetetaan? Omalla henkilöautolla?

Meidän veronmaksajien omistama VR ei tunnu ottavan minkäänlaista vastuuta näiden matkustajien pääsemisestä, enintäin VR vain toteaa, että ely-keskukset saavat järjestää korvaavat yhteydet. Siis verovaroin. Mutta käsittääkseni  näitä käytettävissä olevia joukkoliikennerahojakin on jatkuvasti leikattu eivätkä käytettävissä olevat varat riitä edes entisten linjojen tukemiseen. Mielessäni on lukuisia tapauksia, joissa lakkautushetkellä  kerrotaan korvaavat yhteydet järjestetyn, mutta kun vuosi on kulunnut, niin korvaava liikennekin lakkautetaan "kannattamattomana".

Haukivuorelaisten junankäyttäjien tilanne on synkkä vielä senkin suhteen, että kunta liitettiin Mikkelin kaupunkiin vuoden 2007 alusta. Eli jos VR yleensä keskustelee kuntalaisten kanssa, niin keskustelukumppanina on Mikkelin kaupungin johto. Kun Mikkeli ulottuu nykyään Savitaipaleen rajalta Pieksämäen rajalle, niin tuskin kaupungin johto jaksaa kovin tarmokkaasti syrjäseutujensa ongelmiin paneutua verrattuna siihen tilanteeseen, että Haukivuori olisi vielä itsenäinen kunta, jolle junayhteyden jatkuminen olisi elintärkeä kysymys. Kaupungin johto tietää, että eivät henkilöjunat jätä pysähtymättä Mikkelin asemalla (ainakaan vielä toistaiseksi..).
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #26 : Huhtikuu 15, 2014, 07:55:56 »

Haukivuorelaisten junankäyttäjien tilanne on synkkä vielä senkin suhteen, että kunta liitettiin Mikkelin kaupunkiin vuoden 2007 alusta. Eli jos VR yleensä keskustelee kuntalaisten kanssa, niin keskustelukumppanina on Mikkelin kaupungin johto. Kun Mikkeli ulottuu nykyään Savitaipaleen rajalta Pieksämäen rajalle, niin tuskin kaupungin johto jaksaa kovin tarmokkaasti syrjäseutujensa ongelmiin paneutua verrattuna siihen tilanteeseen, että Haukivuori olisi vielä itsenäinen kunta, jolle junayhteyden jatkuminen olisi elintärkeä kysymys. Kaupungin johto tietää, että eivät henkilöjunat jätä pysähtymättä Mikkelin asemalla (ainakaan vielä toistaiseksi..).

Soppii eppäillä, että Haukivuoren tai minkään muunkaan kunnan johdolla olisi minkäänlaista vaikutusta VR-konsernin johtoon. Kun sitä ei ole edes konsernin omistajalla..
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #27 : Huhtikuu 15, 2014, 08:27:31 »

Eivätkös Savon radan, kuten Jyväskylä - Pieksämäki osuudenkin, junat ole ostoliikennettä? Luulisi LVM:llä olevan myös jotain sanottavaa näistä asemien lakkautuksista.

Parhaiten pienten paikkakuntien matkustajia palvelisi paikallisjuna, mutta sellaisten palauttaminen liikenteeseen vuosikymmenten jälkeen vaatii melkoista ponnistusta ja ennen muuta uutta ajattelua Suomen urautuneeseen liikennepolitiikkaan.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Eero Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #28 : Huhtikuu 15, 2014, 11:28:21 »

Haukivuorelaisten junankäyttäjien tilanne on synkkä vielä senkin suhteen, että kunta liitettiin Mikkelin kaupunkiin vuoden 2007 alusta. Eli jos VR yleensä keskustelee kuntalaisten kanssa, niin keskustelukumppanina on Mikkelin kaupungin johto. Kun Mikkeli ulottuu nykyään Savitaipaleen rajalta Pieksämäen rajalle, niin tuskin kaupungin johto jaksaa kovin tarmokkaasti syrjäseutujensa ongelmiin paneutua verrattuna siihen tilanteeseen, että Haukivuori olisi vielä itsenäinen kunta, jolle junayhteyden jatkuminen olisi elintärkeä kysymys. Kaupungin johto tietää, että eivät henkilöjunat jätä pysähtymättä Mikkelin asemalla (ainakaan vielä toistaiseksi..).

Soppii eppäillä, että Haukivuoren tai minkään muunkaan kunnan johdolla olisi minkäänlaista vaikutusta VR-konsernin johtoon. Kun sitä ei ole edes konsernin omistajalla..

Vastahan liikenneministeriö pani asiasta nousseen suuren hälyn johdosta jäihin VR:n suunnitelmat lopettaa U-junien kulku Siuntio-Karjaa rataosalla ja lakkauttaa Purolan ja Nuppulinnan seisakkeet pääradalla. Ja eikös myös Luoman seisakkeen lakkauttaminen mennyt jäihin?

Jos Haukivuori olisi vielä itsenäinen kunta, niin ainakin silloin kunnan johto toisi tarmokkaasti esille ne faktat, mitkä nykyisin vallitsevat (esim. paikkakunnalle ei kulje busseja viikonvaihteisin ja monessa arkena kulkevassa bussissakin näkyy olevan merkintä "koulukautena". Eikä Ely-keskuksilla ole varoja pitää käynnissä entisenlaistakaan ostoliikennettä).

Jos junankäyttäjät ja kunnan johto saavat kansanedustajat ja liikenneministeriön kiinnostumaan toisaalta VR:n esittämistä perusteluista ja toisaalta lakkautusuhan alaisen liikennepaikan asukkaille koituvista konkreettisista haitoista, niin silloin on toivoa että poliittisen paineen johdosta asiaa harkitaan uudelleen. Mutta ennen kaikkea tosiaan minuakin ihmetyttää, että VR-konsernin omistaja eli valtio ei halua puuttua jämäkästi VR:n lakkautusintoon. Tai voiko sitäkään ihmetellä, kun erään asiantuntijan mukaan Suomen rataverkko on kuulemma jo aivan täynnä, joten kaipa tässä tilanteessa eduskunnankin mielestä on sitä parempi mitä vähemmän junat pysähtelevät hidastaen täpötäydellä rataverkolla muiden junien matkaa..
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2129


« Vastaus #29 : Huhtikuu 15, 2014, 11:53:45 »

Eivät he halua, koska ovat hyväksyneet VR-yhtymä OY:n tärkeimmän arvon: Matkustajat ovat yökkösiä, ja niistä pitää päästä eroon.  Lisäksi on muistettava, että kaikki mitä VR-yhtymä OY kertoo on totta, eikä sitä sovi epäillä.

tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #30 : Huhtikuu 15, 2014, 14:22:40 »

Haukivuorelaisten junankäyttäjien tilanne on synkkä vielä senkin suhteen, että kunta liitettiin Mikkelin kaupunkiin vuoden 2007 alusta. Eli jos VR yleensä keskustelee kuntalaisten kanssa, niin keskustelukumppanina on Mikkelin kaupungin johto. Kun Mikkeli ulottuu nykyään Savitaipaleen rajalta Pieksämäen rajalle, niin tuskin kaupungin johto jaksaa kovin tarmokkaasti syrjäseutujensa ongelmiin paneutua verrattuna siihen tilanteeseen, että Haukivuori olisi vielä itsenäinen kunta, jolle junayhteyden jatkuminen olisi elintärkeä kysymys. Kaupungin johto tietää, että eivät henkilöjunat jätä pysähtymättä Mikkelin asemalla (ainakaan vielä toistaiseksi..).

Soppii eppäillä, että Haukivuoren tai minkään muunkaan kunnan johdolla olisi minkäänlaista vaikutusta VR-konsernin johtoon. Kun sitä ei ole edes konsernin omistajalla..

Vastahan liikenneministeriö pani asiasta nousseen suuren hälyn johdosta jäihin VR:n suunnitelmat lopettaa U-junien kulku Siuntio-Karjaa rataosalla ja lakkauttaa Purolan ja Nuppulinnan seisakkeet pääradalla. Ja eikös myös Luoman seisakkeen lakkauttaminen mennyt jäihin?

Y-junien liikenne Siuntio-Karjaa, ei U-junien. Ja Luoman (sekä Mankin) seisakkeen lakkauttamisella ei ole mitään tekemistä Liikenneministeriöön. Ne olivat HSL:n suunnitelmia eikä niistä ole mun tietääkseni vielä luovuttu.
tallennettu
Eero Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #31 : Huhtikuu 15, 2014, 17:32:42 »

Haukivuorelaisten junankäyttäjien tilanne on synkkä vielä senkin suhteen, että kunta liitettiin Mikkelin kaupunkiin vuoden 2007 alusta. Eli jos VR yleensä keskustelee kuntalaisten kanssa, niin keskustelukumppanina on Mikkelin kaupungin johto. Kun Mikkeli ulottuu nykyään Savitaipaleen rajalta Pieksämäen rajalle, niin tuskin kaupungin johto jaksaa kovin tarmokkaasti syrjäseutujensa ongelmiin paneutua verrattuna siihen tilanteeseen, että Haukivuori olisi vielä itsenäinen kunta, jolle junayhteyden jatkuminen olisi elintärkeä kysymys. Kaupungin johto tietää, että eivät henkilöjunat jätä pysähtymättä Mikkelin asemalla (ainakaan vielä toistaiseksi..).

Soppii eppäillä, että Haukivuoren tai minkään muunkaan kunnan johdolla olisi minkäänlaista vaikutusta VR-konsernin johtoon. Kun sitä ei ole edes konsernin omistajalla..

Vastahan liikenneministeriö pani asiasta nousseen suuren hälyn johdosta jäihin VR:n suunnitelmat lopettaa U-junien kulku Siuntio-Karjaa rataosalla ja lakkauttaa Purolan ja Nuppulinnan seisakkeet pääradalla. Ja eikös myös Luoman seisakkeen lakkauttaminen mennyt jäihin?

Y-junien liikenne Siuntio-Karjaa, ei U-junien. Ja Luoman (sekä Mankin) seisakkeen lakkauttamisella ei ole mitään tekemistä Liikenneministeriöön. Ne olivat HSL:n suunnitelmia eikä niistä ole mun tietääkseni vielä luovuttu.

Huomasin heti virheeni (olin painanut viereistä kirjainta), mutta arvelin että aivan jokainen tällä palstalla ymmärtää tekstin ("Siuntio-Karjaa") perusteella tasan tarkkaan korjaamattakin minkä junan lakkauttamisesta  tammi-helmikuussa 2014 on hälisty. Lehtiuutisten mukaan Luoman lakkauttamista vaativat "Liikennevirasto ja HSL", siis molemmat, mutta olennaista on ollut lakkautuksen voimakas vastustaminen ja lakkauttamispäätöksen paneminen jäihin. Perästä kuuluu kuinka lopulta käy. Edellä olevat kommenttini liittyvät nimenomaan siihen, että epäiltiin että edes minkään kunnan johdon mielipiteillä ei ole vaikutusta päätöksiin.

Muutoin - vaikka siis VR oli kovasti lakkauttamassa Purolan seisaketta jopa kesken sitovan ostosopimuksen voimassaoloajan , niin joka tapauksessa kolmannen raiteen ratasuunnitelmasta  (Pasila-Riihimäki välityskyvyn parantaminen) järjestettiin yleisötilaisuus 26.2.2014 Järvenpäässä, ja suunnitelman ensimmäiseen vaiheeseen kuuluvat kuulutuksen mukaan mm. Purolan asema- ja laiturijärjestelyt. Eli eivät oikein käy yksiin Liikenneviraston ja VR:n suunnitelmat, kun Liikennevirasto suunnittelee Purolaan uusia asema- ja laiturijärjestelyjä kolmannen raiteen johdosta ja VR puolestaan suunnittelee seisakkeen lakkauttamista.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #32 : Huhtikuu 16, 2014, 23:19:17 »

Eivät he halua, koska ovat hyväksyneet VR-yhtymä OY:n tärkeimmän arvon: Matkustajat ovat yökkösiä, ja niistä pitää päästä eroon.  Lisäksi on muistettava, että kaikki mitä VR-yhtymä OY kertoo on totta, eikä sitä sovi epäillä.


Lähtisin katsomaan asiaa vähän toiselta kantilta, VR selkeästi panostaa kaupunkien väliseen liikenteeseen. Hyvä näin. Pyrkimys lyhentää matka-aikoja , tärkeää kilpailussa Lentoliikennettä ja yksityisautoilua vastaan.
Sitten tulee tämä paikallisliikennekysymys, tärkeää olisi vapauttaa henkilöliikenne tässä vaiheessa siten että muutkin operaattorit olisivat mahdollisia paikallisesti siten että syntyisi myös hintakilpailua.
Tässä tapauksessa jos Mikkelin kaupunki näkisi tärkeäksi että tarvitaan paikallista liikennettä IC/Pendo-likenteen rinnalla. Jokatapauksessa tarvitaan julkista rahaa että lähiliikenne mahdollista. Kaupungit voisivat kilpailuttaa operaattoreita ja tilaisivat liikenteen tarpeen mukaan.
Toisaalta ei kai mikään estä nykyäänkään tilaamasta paikallisliikennettä VR:ltä? SE mikä on poliittinen tahtotila, sitä en tiedä Kaupungit vs VR ??
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #33 : Huhtikuu 17, 2014, 05:58:02 »

Toisaalta ei kai mikään estä nykyäänkään tilaamasta paikallisliikennettä VR:ltä? SE mikä on poliittinen tahtotila, sitä en tiedä Kaupungit vs VR ??

Suostuuko VR myymään paikallisliikennettä Mikkelin kaupungille?

Ei ole kalustoa ja ratakapasiteettihan on VR:n mukaan Suomesta loppunut. Miten sinne paikkureita enää sijoittaisi?
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2129


« Vastaus #34 : Huhtikuu 17, 2014, 07:08:46 »

[
Suostuuko VR myymään paikallisliikennettä Mikkelin kaupungille?

Ei ole kalustoa ja ratakapasiteettihan on VR:n mukaan Suomesta loppunut. Miten sinne paikkureita enää sijoittaisi?

Tuskin, Eihän VR-yhtymä ole antanut useille sahateollisuusyrityksille enää rautatiekuljetuksista tarjouksia. Katsos on nää suomalaiset erikoisolosuhteet....
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #35 : Huhtikuu 17, 2014, 09:52:52 »

[
Suostuuko VR myymään paikallisliikennettä Mikkelin kaupungille?

Ei ole kalustoa ja ratakapasiteettihan on VR:n mukaan Suomesta loppunut. Miten sinne paikkureita enää sijoittaisi?

Tuskin, Eihän VR-yhtymä ole antanut useille sahateollisuusyrityksille enää rautatiekuljetuksista tarjouksia. Katsos on nää suomalaiset erikoisolosuhteet....

Kyllä täytyy VR Transpointin sekä VR-yhtymän yleensäkin tehdä aivan mielettömän suurta rahallista voittoa, kun on varaa noin ylimielisesti halveksia potentiaalisia asiakkaita.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #36 : Huhtikuu 17, 2014, 10:05:53 »

Liikennepaikkalakkautuksista keskusteltiin myös Ylen Ajantasa-ohjelman alussa:
http://areena.yle.fi/radio/2217844
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #37 : Huhtikuu 17, 2014, 11:27:12 »

Liikennepaikkalakkautuksista keskusteltiin myös Ylen Ajantasa-ohjelman alussa:
http://areena.yle.fi/radio/2217844

Huomio kiinnittyy haastattelun kohdassa 08:00 VR:n ympäristö- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Otto Lehtipuun antamaan lupaukseen.

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, kuinka pitkäaikaiseksi annettu lupaus osoittautuu.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #38 : Huhtikuu 17, 2014, 12:43:41 »

Mikkelissä näyttää virkamiesporras jo täyttä vauhtia toimivan lakkauttamispäätöksen puolesta:

"Mikkelin kaupunki ja ely-keskus selvittävät parhaillaan Haukivuoren linja-autovuorojen yhteensopivuutta junaliikenteen kanssa.
– Varmistamme, että tarjonta on sellainen, että haukivuorelaiset pääsevät junaan ja junasta pois, kertoo Mikkelin kaupungin tekninen johtaja Jouni Riihelä."

http://www.lansi-savo.fi/uutiset/l%C3%A4hell%C3%A4/olemme-osa-mikkeli%C3%A4-133308

Toisin sanoen ryhdytään ostamaan lisää bussivuoroja korvaamaan käytännössä itsensä maksavia junapysähdyksiä - yhteiskunnan kustannukset nousevat ja palvelutaso samalla huononee.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #39 : Huhtikuu 17, 2014, 13:16:07 »

Ajansäästö, joka saavutettaisiin Haukivuoren pysähdyksen lakkautuksen avulla, ei ole mikään rakettitieteellinen asia selvittää. Hakee matkahausta Pm-Mi matkan, ja vertailee Pendolinon ja muiden junatyyppien eroja matka-ajassa. Selviää, että ajansäästö on vaivaiset viisi minuuttia, joka saavutettaneen pelkästään jo sillä, että VR valjastaa KAIKKIEN junien keulille Sr2:n Kouvolasta eteenpäin.


* image.jpg (392.97 kilotavua, 2048x1536 - tarkasteltu 268 kertaa.)
tallennettu
Jani Järviluoto
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 138


« Vastaus #40 : Huhtikuu 17, 2014, 14:51:56 »

Vastaavanlainen tilanne on Tampereen ja Toijalan välillä, jossa kaikilla kaukojunilla menee väliin 21 minuuttia riippumatta siitä, pysähtyvätkö ne Lempäälässä vai eivät. Eli junien pysähtyminen Lempäälässä ei hidasta niitä aikataulujen mukaan yhtään.
tallennettu

Käy myös täällä!
Mikko Tarkiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 100


« Vastaus #41 : Huhtikuu 17, 2014, 15:05:14 »

Huonoksi on mennyt ja huonommaksi menee koko ajan, kun vaan pitää tehdä voittoa, että johtajat ja herrat saa isommat palkkiot. Tuppaa vaan se ydinasia, ihmisten ja paskan kuskaaminen paikasta A paikkaan B unohtumaan

Johtajilla ja herroillakin on isäntänsä eli omistaja. Omistaja on isäntä talossa.

VR:n tapauksessa se onkin täysin käsittämätöntä, kun omistajana on valtio eli me. Kuinka voi omistaja olla niin tahdoton ja mihinkään kykenemätön?

Kyllä oikeassa olet, eikä se ole pelkkä VR, vaan myös kaikki muutkin valtion yhtiöt jotka saavat huseerata miten tahtovat. Hyvä veli verkosto on hoitanut herroille virat, sitten vaan nostellaan palkkioita ja bonuksia samalla kun potkitaan porukkaa pihalla, tai myydään omaisuutta. VR esimerkiksi on alkujaan perustettu palvelemaan kansalaisia, olin silloin ja olen edelleen sitä mieltä, että yhtiöittäminen on ollut virhe.
tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #42 : Huhtikuu 17, 2014, 15:08:19 »

VR on kuulemani mukaan omissa laskelmissaan päätynyt tulokseen, joka osoittaa, että pysähdys on kannattava, mikäli junaan nousee yksi matkustaja, joka matkustaa 200 km matkan normaalihintaisella lipulla.

Mitä operaattoriin tulee: monopoli purkuun, ennen kuin peruuttamattomia vahinkoja syntyy lisää.
tallennettu
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #43 : Huhtikuu 17, 2014, 19:14:45 »

Otto Lehtipuu perustelee Lievestuoreen ja Haukivuoren lakkautusta: http://yle.fi/uutiset/vrleaks_vrn_perustelut_juna-asemien_lakkauttamiselle_perattomia/7195661

Aseman ylläpitokustannuksiksi Lehtipuu mainitsee esimerkiksi lumityöt, aseman valaistuksen, mutta myös asemalaiturien korkeuden.   Järkyttynyt

Eikö edellä mainitut kulut kuulu Liikennevirastolle, ei VR:lle? Onko sopimus muuttunut aiemmasta, vai onko kyse vain näistä kahdesta asemasta, jossa sovelletaan tälläistä toimintamallia?  Pyörittää silmiään

Lisäksi Lehtipuu toteaa mm: VR on investoinut vaunukalustoon, jotta juniin saataisiin turvattua esteetöntä kulkua. Vanhoja asemalaitureja pitäisi nostaa, koska niihin jää nykyisellään merkittävä kynnys, joka estää sisäänpääsyn ja haittaa esimerkiksi rollaattorin kanssa kulkemista.

Olen molemmilla asemilla noussut ja poistunut junasta, sekä sinisistä- että IC-vaunuista, itse en huomannut mitään ”merkittävää kynnystä” joka olisi estänyt kulkuani. En ole aivan sata varma mutta minulla hyvin vahva käsitys, että kukaan ei ole jäänyt laiturille kyseisillä asemilla ”kynnyksen vuoksi”.

Miksi matala laituri ei haittaa yhtään Joensuussa?   Hymyilee leveästi

Mikähän siinä on kun bussi puolella ei vastaavia ongelmia esiinny? Onko bussi matkustajat, kenties eri rotua, joustavia, osaavia, yritteliäitä ja periksiantamattomia vähän niin kuin suomenruotsalaiset?

tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #44 : Huhtikuu 17, 2014, 20:18:32 »

VR on kuulemani mukaan omissa laskelmissaan päätynyt tulokseen, joka osoittaa, että pysähdys on kannattava, mikäli junaan nousee yksi matkustaja, joka matkustaa 200 km matkan normaalihintaisella lipulla.

Mitä operaattoriin tulee: monopoli purkuun, ennen kuin peruuttamattomia vahinkoja syntyy lisää.
Niin onkohan tapauksessa laskettu kulut mitä tulee kun tehdään stoppi. Varmaan pitää paikansa. Mutta aika hypoteetinen kun alkaisi matka-aika kasvaa rajusti ja sitä kautta karsia muita matkustajia eli tuottopuoli kärsii nopeammin verrattuna siihen mitä  "uudet matkustajat" maitolaitureilta tuovat taloon.
Matka-ajalla tietty funktio miten se houkuttelee matkustajia junaan, tässä tapaukseessa tehty toteama että lyhennetään matka-aikaa 5 min Helsinki-Kuopio välillä niin saadaan enemmän matkustajia mitä haukivuorella menetetään.
Näin se vaan menee..
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 332


« Vastaus #45 : Huhtikuu 17, 2014, 21:02:21 »

Matka-ajalla tietty funktio miten se houkuttelee matkustajia junaan, tässä tapaukseessa tehty toteama että lyhennetään matka-aikaa 5 min Helsinki-Kuopio välillä niin saadaan enemmän matkustajia mitä haukivuorella menetetään.
Näin se vaan menee..

Mihin ihmisillä on kiire? Varmaan kuolinvuoteella maatessa lämmittää mieltä, että tulipahan säästettyä 5 minuuttia eräällä junamatkalla. No, niin se kyllä menee, että jotkut paahtaa lomalle hirveällä kiireellä ja vielä kiireemmin takaisin kotiin. Kyllä siinä hermot lepää, silmäpussit kasvaa ja ressi helpottaa.

Nyt kun asemia lakkautetaan, niin nuo kaikkea hankaluutta ja pahoinvointia aiheuttavat matalat laiturit varmaan puretaan ensi tilassa ettei matkustajaliikennettä voida jatkossa edes harkita ko. asemalle.
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #46 : Huhtikuu 17, 2014, 22:00:53 »

Jatkoa asemien lakkautuksille tai junien pysähtymisille hiljaisemmilla asemilla näyttäisi olevan luvassa:

"VR:lle on tulossa uusia sähkövetureita, joiden keskinopeus tulee olemaan 200 kilometriä tunnissa. Näitä junia ei VR:n yhteiskuntasuhde- ja ympäristöjohtaja Otto Lehtipuun mukaan kannata pysäyttää pienillä asemilla ja nykyiset ratkaisut tukevat tätä ajatusmallia."

(Haukivuoren Seutu 17.04.2014)
tallennettu

Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #47 : Huhtikuu 17, 2014, 22:57:37 »

Pitäisiköhän laittaa palautetta, että ehkäpä VR:n pitäisi lopettaa pysähtymiset muiltakin matalat laiturit omaavilta asemilta, kuten esim. edellä mainittu Joensuu, Riihimäki ja Pieksämäki? Haapamäkikin taitaa olla tappolistalla myös...  Huh
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #48 : Huhtikuu 17, 2014, 23:08:14 »

Jatkoa asemien lakkautuksille tai junien pysähtymisille hiljaisemmilla asemilla näyttäisi olevan luvassa:

"VR:lle on tulossa uusia sähkövetureita, joiden keskinopeus tulee olemaan 200 kilometriä tunnissa. Näitä junia ei VR:n yhteiskuntasuhde- ja ympäristöjohtaja Otto Lehtipuun mukaan kannata pysäyttää pienillä asemilla ja nykyiset ratkaisut tukevat tätä ajatusmallia."

(Haukivuoren Seutu 17.04.2014)
Hyvin ymmärtää VR:ää. Ei oo enää valtiota turvana maksamassa miljarditappioita kuin "ennenvanhaa".
Ja ei kai kaukoliikennekkään ole mitenkään itsestään selvää kannattavuuden suhteen kaikilla rataosuuksilla?.
Kannatan itse kilpailun avaamista koko rataverkolla mutta on kirkastunut ajatus että maakunnat ja kaupungit HSL:n ulkopuolella ovat haluttomia satsaamaan joukkoliikenteeseen raidepuolella. Asetelma ei muutu vaikka joku toinen operaattori tarjoaisi palveluita 20-30% edullisemmin. Edelleenkin tarvitaan se poliittinen päätös että satsataan riihikuivaa tietyllä osuudella jotta joku ottaa kopin ja alkaa liikennöimääm.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #49 : Huhtikuu 17, 2014, 23:28:46 »

Paljonkohan tuon Vectronin huippunopeus onkaan todellisuudessa, jos VR:n johtajatason henkilö, Otto, livauttelee paljastuksia 200km/h:n keskinopeuksista...
Pelkään myös Riihimäen puolesta pysähdysten suhteen, korkeaa laituria ei löydy kuin pätkä II-laiturin pohjoispäästä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2014, 00:10:21 kirjoittanut Jorma Toivonen » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR suunnittelee: Junat eivät enää pysähdy Haukivuorella  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina