Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR suunnittelee: Junat eivät enää pysähdy Haukivuorella  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 | Siirry alas Tulostusversio
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2337


« Vastaus #175 : Toukokuu 16, 2014, 00:04:45 »

Ajatellaan vaikka näin: sähkön ns. Spot-hinta on nyt ollut noin 40 €/MWh. Sitten 110kV verkossa siirtomaksu on noin  luokkaa 3 €/MWh. Päälle sähkövero, luokka II noin 7 €/MWh. Näin saadaan sähkön hinnaksi n. 50 €/MWh ja kulutuksella 94 kWh kustannuksiksi 4,70 €.
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #176 : Toukokuu 16, 2014, 06:17:17 »

Aloitusnopeudeksi Haukivuoren jarrutukselle on otettava 120 km/h, joka tulee pysymään valtion taloudellisen tilanteen vuoksi kauan.

"Valmiina olevan ratalinjan perusparannusten yhteydessä kaarresäteet ovat sitä
mitä ovat, eikä niitä voi kohtuullisin kustannuksin suurentaa."

22 • 2011 LIIKENNEVIRASTON TUTKIMUKSIA JA SELVITYKSIÄ
Raidegeometrian suunnittelu
3.2.1 Pääraiteen kaarresäteet
http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf3/lts_2011-22_raidegeometrian_suunnittelu_web.pdf

Lisähintaa teoreettiselle kaarresäteen loiventamiselle tekee vielä se, että kaarre on ratapihalla, joka päättyy valtatie 72 sillan alitukseen. Hintalappuun kannattaa laskea mukaan myös sähköjarrulla ajolankaan takaisin syötetty energia
(veturivetoisilla pikajunilla 8-15% junan käyttämästä kokonaisenergiasta jarruvastuksiin välillä Helsinki - Pieksämäki - Helsinki vuonna 1981)  sekä nopeampi kiihdytys Sr3:lla.

Tulevalle viikonlopulle olen ostanut Leppävaara - Haukivuori meno-paluu-lippuja hinnalla 249,60€, joten kannattaa pysähtyä...
tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #177 : Toukokuu 16, 2014, 11:34:19 »

http://yle.fi/uutiset/liikenneministeri_virkkunen_vr_ei_voi_lopettaa_junien_pysahtymista_haukivuorelle_kokonaan/7240577
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 176


« Vastaus #178 : Kesäkuu 06, 2014, 11:11:39 »

Haukivuoren pysähdykset loppuvat sitten kuitenkin.

http://yle.fi/uutiset/haukivuoren_junaliikenne_lakkaa_sittenkin__ministeriosta_lupa_liikennoinnin_lopettamiseen/7282633
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2337


« Vastaus #179 : Kesäkuu 06, 2014, 12:16:47 »

VR:n monopoliasemaa turvaavan velvoitteen näköjään pystyy tuolleen kätevästi tarvittaessa poistamaan.
tallennettu
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #180 : Kesäkuu 06, 2014, 18:12:01 »

Joillekin toimijoille, noin 15000 maksavaa asiakasta vuodessa on vähän, joita ei ole syytä palvella ja tarjota ”palveluitaan”. Oikeille yrityksille, 15000 asiakasta yhdellä paikkakunnalla, olisi aivan oikea mahdollisuus eikä pelkkä uhka.

tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2463


« Vastaus #181 : Kesäkuu 06, 2014, 18:34:18 »

Joillekin toimijoille, noin 15000 maksavaa asiakasta vuodessa on vähän, joita ei ole syytä palvella ja tarjota ”palveluitaan”. Oikeille yrityksille, 15000 asiakasta yhdellä paikkakunnalla, olisi aivan oikea mahdollisuus eikä pelkkä uhka.

Voi että kun Jarmo on vanhanaikainen, ei ketään kiinnosta matkustajien määrä. 15000 on hatusta vedetty alakanttiin luku, koska Suomessa virkamiehet saa valehdella mielensä mukaan (ei kukaan tiedä paljonko niitä matkustajia on ihan oikeasti Haukivuorella, koska tilastointi on järjestetty hävittämään todelliset tiedot). Oikeasti kaikki pennit, jota saa pönnittyä itselle ennen omaa ekstra-eläkettä joko tavalla tai toiselta bonuksina tai muina etuina, on kotiinpäin. Se se vasta on sitä nykypäivää.
tallennettu
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #182 : Kesäkuu 06, 2014, 22:06:19 »

Hyvä Eljas, olen pahoillani että, epämääräisellä luvullani tuotin sinulle tuskaa ja mielipahaa mutta kun luotin VR:n antamaan lukuun ja uskoin sen olevan totuus, vain ja ainoastaan, oikea totuus oikeista matkustajamääristä.

Yritän oppia vielä lisää totuudesta ja sen oikeanlaisesta ymmärtämisestä, vaikka vaikeata se minulle on - sen oppiminen ja oivaltaminen. Eljas, antaisitko vielä tämän kerran anteeksi minulle, sitä toivon mä?  Virnistää
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2463


« Vastaus #183 : Kesäkuu 06, 2014, 23:38:39 »

Kyllä sinä anteeksi saat Jarmo. Tottakai mina muistan, että Sinä olet myös sitä sukupolvea, jolle opetettiin, että "Rehellisyys maan perii". Me ollaan vain pudottu kärryltä.

Isä Mikael oppi nopeammin, että jos belgialaiset eivät menneet halpaan, niin kyllä pikkasen viilaamalla toimintaa  suomalaiset ovat täysin nenästä vedettäviä. Harmi, että suomen lehdistö on hampaatonta ja minä täällä naapurissa olen niin vanha etten viitsi hjelpata. Mutta sitä saa mitä tilaa, joten itsehän olette valinneet tienne.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #184 : Kesäkuu 06, 2014, 23:41:58 »

Tämä hämmentävä käänne asettaa erityisen outoon valoon VR:n hallintoneuvoston puheenjohtaja Kari Rajamäen (sd.) toiminnan. Rajamäen hehkutukset neljä viikkoa sitten julkaistuissa uutisissa verrattuna siihen, mitä tosiasiassa sen jälkeen tapahtui, ovat hämmästyttäviä.

www.ita-savo.fi/uutiset/lähellä/junat-pysähtyvät-edelleen-haukivuorella-147647

Myös Juhanin edellä lausuma huomio velvoiteliikenteestä monopolin vastineena on merkittävä. Nyt tapahtunut todistaa, että velvoiteliikenne on pelkkä teatteriesitys, joka on laadittu EU:ta varten ja EU:n harhauttamiseksi. Velvoitteen sormeileminen yhteispelillä velvoitteen myöntäjän (LVM) kanssa, jotta monopolitoimija pääsee eroon jostakin liikenteestä, asettaa Suomen toiminnan laillisuuden kyseenalaiseksi, ja siitä tulee kannella.

Suomen Rautatiepolitiikan Musta Kirja on saanut jälleeen uuden luvun.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1782


« Vastaus #185 : Kesäkuu 06, 2014, 23:44:11 »

Kyllä omistajaa taas ohjataan.

Tämä asettaa outoon valoon koko hallintoneuvoston olemassaolon, jos se ei sitten tosipaikan tullen kuitenkaan kykene mihinkään asioiden poliittiseen ohjailuun, josta juhlapuheissa puhutaan. Kuvittelisi, että hallintoneuvosto tai valtioneuvoston omistajaohjausosasto voisi yksinkertaisesti määrätä, että junat pysähtyvät Haukivuorella ja Lievestuoreella kuten ennenkin. Asiasta keskustelu päättyy tähän. Mutta ei kai sitten.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2014, 00:08:07 kirjoittanut Jouni Hytönen » tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2463


« Vastaus #186 : Kesäkuu 06, 2014, 23:59:05 »

Tämä on nuorille ihmisille malliesimerkki siitä, että kirjalliset sopimukset eivät ole edes vessapaperin arvoisia, koska ne on tehty väärälle paperille. Tämä koskee kaikkia sopimuksia, eikä vain junavuoroihin liittyviä.
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #187 : Kesäkuu 07, 2014, 05:44:49 »

Lisäksi "15000" on kerrottava matkustajien matkustamilla kilometreillä, eli euroilla. Lukumäärään on lisättävä myös ne Haukivuorelle matkustajat, jotka ostavat esim. Helsinki-Kuopio lipun, joka voi olla halvempi kuin Helsinki-Haukivuori lippu.
Esimerkkitapauksessa menopaluulippu Kehä I:n sisäpuolelta Haukivuorelle kahdelle aikuiselle ja yhdelle
eläkeläiselle: 249,60€ eli 83,20€ / matkustaja.
85-vuotias naishenkilö pääsi myös omin avuin uudesta kalustosta matalalle laiturille,
vaikka konduktööri tarjosi ystävällisesti apua sen jälkeen, kun oli ensin kolmioavaimella avannut vaunun oven.

Elinikäisenä rautateiden ja VR:n ystävänä toisessa polvessa sanon tässä ja nyt, että asiaan liittyvät
perustelut tulee saattaa julkisuuteen, jotta asia voidaan käsitellä faktoihin perustuen.
Matkustajamäärä x lipputulot? Matalat laiturit? 200 km/h? Laiturivalaistus? Lumen auraus?
Suomen hiilidioksidipäästöt? Liikenneturvallisuus? Energian kulutus ja hinta Oy Suomi Ab:lle?
Jatkuvat ylinopeudet Suomen maanteillä? Liikennepolitiikka?

Maa, jonka jätämme tuleville sukupolville nykyisten asiakkaiden ja äänestäjien jälkeen?
Jukka Ahtiainen, sähköinsinööri - asiakkuuksia ja verotuloja Haukivuorellekin toisessa polvessa 44 vuotta.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1126


« Vastaus #188 : Kesäkuu 07, 2014, 07:29:06 »

Elinikäisenä rautateiden ja VR:n ystävänä toisessa polvessa sanon tässä ja nyt, että asiaan liittyvät
perustelut tulee saattaa julkisuuteen, jotta asia voidaan käsitellä faktoihin perustuen.

Samaa alleviivaan minä. VRLeaksin alkuaikoina jotkut olivat sitä mieltä, että meikäläisellä on VR:ää vastaan jotain. Tämähän ei pitänyt paikkaansa, kuten olen erittäin monessa asiayhteydessä sanonut. Sen sijaan, jos yhteiskunnassa on rakenteellisia ongelmia, jotka sitten vaikkapa VR:n tapauksessa johtavat siihen, että yhtiö käskyttää omistajaansa, eikä toisin päin, on asiaan saatava puuttua.

Tämä Haukivuoren ja Lievestuoreen case on ehkäpä kaikkein räikein esimerkki siitä, miten yhtiö käppäilee omistajansa varpaille ja käytännössä haistattaa suoraan sanoen paskat hallintoneuvoston puheenjohtajan (!) päätökselle. Tämä on jotain täysin käsittämätöntä ja sataprosenttisen epäonnistunutta omistajaohjausta.

Olen muuten laittanut merkille, että viimeisten parin vuoden aikana myös rautatieharrastajat ovat alkaneet aivan julkisesti arvostella VR:ää vaikkapa juuri vaunut.orgissa, mikäli siihen on aihetta. Mielestäni tämä on tervettä kehitystä.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1713


« Vastaus #189 : Kesäkuu 07, 2014, 07:36:30 »

Olen muuten laittanut merkille, että viimeisten parin vuoden aikana myös rautatieharrastajat ovat alkaneet aivan julkisesti arvostella VR:ää vaikkapa juuri vaunut.orgissa, mikäli siihen on aihetta. Mielestäni tämä on tervettä kehitystä.

Ei tarvitse olla suurikaan näkijä, jotta voi todeta VR:n joidenkin toimien olevan kaikkea muuta kuin rautateiden etua palvelevia. Harrastajat vaan uskaltavat sanoa sen ääneen.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #190 : Kesäkuu 07, 2014, 08:51:57 »

Elinikäisenä rautateiden ja VR:n ystävänä toisessa polvessa sanon tässä ja nyt, että asiaan liittyvät
perustelut tulee saattaa julkisuuteen, jotta asia voidaan käsitellä faktoihin perustuen.

Samaa alleviivaan minä. VRLeaksin alkuaikoina jotkut olivat sitä mieltä, että meikäläisellä on VR:ää vastaan jotain. Tämähän ei pitänyt paikkaansa, kuten olen erittäin monessa asiayhteydessä sanonut. Sen sijaan, jos yhteiskunnassa on rakenteellisia ongelmia, jotka sitten vaikkapa VR:n tapauksessa johtavat siihen, että yhtiö käskyttää omistajaansa, eikä toisin päin, on asiaan saatava puuttua.

Tämä Haukivuoren ja Lievestuoreen case on ehkäpä kaikkein räikein esimerkki siitä, miten yhtiö käppäilee omistajansa varpaille ja käytännössä haistattaa suoraan sanoen paskat hallintoneuvoston puheenjohtajan (!) päätökselle. Tämä on jotain täysin käsittämätöntä ja sataprosenttisen epäonnistunutta omistajaohjausta.

Olen muuten laittanut merkille, että viimeisten parin vuoden aikana myös rautatieharrastajat ovat alkaneet aivan julkisesti arvostella VR:ää vaikkapa juuri vaunut.orgissa, mikäli siihen on aihetta. Mielestäni tämä on tervettä kehitystä.
Liikennevirasto joutuu kampailee yhä pahenemassa olevan rahoitusvajeen kanssa, lisäksi kun leikataan 100 miljoonaa euroa pois perusväylänpidosta, niin yhä useampi asemakin joudutaan sulkemaan näin se vaan menee. Vr:ään ei taas kiinnosta pysäytellä IC junia joka maitolaiturilla niin yhtälö on valmis..
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #191 : Kesäkuu 07, 2014, 10:04:58 »

Kyllä omistajaa taas ohjataan.

Tämä asettaa outoon valoon koko hallintoneuvoston olemassaolon, jos se ei sitten tosipaikan tullen kuitenkaan kykene mihinkään asioiden poliittiseen ohjailuun, josta juhlapuheissa puhutaan. Kuvittelisi, että hallintoneuvosto tai valtioneuvoston omistajaohjausosasto voisi yksinkertaisesti määrätä, että junat pysähtyvät Haukivuorella ja Lievestuoreella kuten ennenkin. Asiasta keskustelu päättyy tähän. Mutta ei kai sitten.

VR:n hallintoneuvoston tehtävistä voi lukea VR:n www -sivuilta http://www.vr-konserni.fi/fi/index/vr_konserni_2/Konserninrakenne/Hallintoneuvosto.html:

Lainaus
Tehtävä

Hallintoneuvoston tehtävä on valvoa, että yhtiön asioita hoidetaan terveiden liikeperiaatteiden mukaan ja kannattavuutta silmällä pitäen sekä yhtiöjärjestyksen ja yhtiökokouksen päätöksiä noudattaen.

Hallintoneuvosto antaa hallitukselle ohjeita laajakantoisista tai periaatteellisesti tärkeistä asioista, käsittelee talous- ja vuosisuunnitelmat ja antaa yhtiökokoukselle lausunnon tilinpäätöksen ja tilintarkastuskertomuksen johdosta. Hallintoneuvosto myös päättää asioista, jotka koskevat yhtiön toiminnan huomattavaa supistamista tai laajentamista tai yhtiön organisaation olennaista muuttamista.

Ottamatta tähän pysähdysasiaan kantaa, tulkitsen tuon tarkoittavan sitä ettei hallintoneuvosto voi puuttua kuin "ison kuvan" linjauksiin. Yksittäinen pysähdys ei siis sellainen nähdäkseni ole.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1782


« Vastaus #192 : Kesäkuu 07, 2014, 10:14:14 »

Poliitisen ohjauksen soisi hoitavan sen tehtävän, että yhteiskunnan kokonaisetu toteutuu. Se, että junat pysähtyvät vaikka Haukivuorella on aivan varmasti yhteiskunnan kokonaisedun kannalta tehokkain tapa tuottaa Haukivuorelle joukkoliikennepalveluita. ELY-keskuksen ostoliikenteestä puhuminen on joutavaa sanahelinää, kun tiedetään, ettei saman palvelun ostamiseen linja-autoliikenteenä ole kuitenkaan varaa. Päinvastoin ostoliikenne vähenee jo nykytasosta. Koko valtakunnan tason joukkoliikennejärjestelmää pitäisi optimoida kokonaisuutena ja ehkä päinvastoin pysäyttää junia vielä monissa sellaisissakin paikoissa, joissa ne eivät nyt pysähdy. Ruotsissa on ollut poliittista osaamista tämän asian hoitamiseen, Suomesta se puuttuu.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1126


« Vastaus #193 : Kesäkuu 07, 2014, 10:28:06 »

Isä Mikael oppi nopeammin, että jos belgialaiset eivät menneet halpaan, niin kyllä pikkasen viilaamalla toimintaa  suomalaiset ovat täysin nenästä vedettäviä.

Sniff, sniff, aivan niin kuin täällä nyt hieman tuoksahtaisi Samsonitelle. Odotas, haistelen vielä kerran... Kyllä, matkalaukuiltahan tämä nyt haiskahtaa. Mutta missä ne Samsonitet ovat?

Yllä oleva ei ole vitsi. Kaikki asianosaiset tietävät, mistä tässä on kyse, ennen kaikkea myös Vilhonkatu 13.
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1325


« Vastaus #194 : Kesäkuu 07, 2014, 11:20:18 »

Tälläkin palstalla on väitetty, ettei Suomessa ole liikennepolitiikkaa. En tiedä, eikö siinä nähdä metsää puilta vai mikä tökkii, mutta totta kai meillä on liikennepolitiikka. Siihen kuuluu mm. se, että VR Group tekee niin kuin itse hyväksi näkee. Sille on muutamia vuosia sitten nimitetty uusi johto, joka on ilmeisesti saanut selkeät eväät nimittäjältään. VR Group vähentää tavaraliikennettään omin perusteluinsa, ja kappas, juuri samaan aikaan nostetaan Euroopan suurimpien rekkojen kokoa Euroopan suurimmiksi rekoiksi +33%. Selkeästi liikennepolitiikkaa: rahdit pahalta valtio-omisteiselta rautatielaitokselta maanteille kilttien yksityisten yrittäjien rahastett...öh, huolehdittavaksi.

Päätös junien pysähtymisestä tai sen lopettamisesta tietyillä asemilla, vaikka siinä ei päälle päin näytä olevan välttämättä järkeä eikä se välttämättä hyödytä ketään, on liikennepolitiikkaa: VR saa jälleen tehdä siten, kuin hyväksi näkee. Ei riitä, että tehdystä päätöksestä ei VR:ltä ketään harjata puhumattakaan siitä, että joku saisi ns. kenkää, ei, vaan VR:n päätös koetaankin yhtäkkiä yhteiskunnallisesti niin myönteisenä, että korkeimmat päättäjät pannaan syömään julkisuudessa antamansa lausunnot ja mitätöimään antamansa vakuutukset.

Valtakunnassa kaikki (?) hyvin.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #195 : Kesäkuu 07, 2014, 12:54:50 »

Tälläkin palstalla on väitetty, ettei Suomessa ole liikennepolitiikkaa. En tiedä, eikö siinä nähdä metsää puilta vai mikä tökkii, mutta totta kai meillä on liikennepolitiikka. Siihen kuuluu mm. se, että VR Group tekee niin kuin itse hyväksi näkee. Sille on muutamia vuosia sitten nimitetty uusi johto, joka on ilmeisesti saanut selkeät eväät nimittäjältään. VR Group vähentää tavaraliikennettään omin perusteluinsa, ja kappas, juuri samaan aikaan nostetaan Euroopan suurimpien rekkojen kokoa Euroopan suurimmiksi rekoiksi +33%. Selkeästi liikennepolitiikkaa: rahdit pahalta valtio-omisteiselta rautatielaitokselta maanteille kilttien yksityisten yrittäjien rahastett...öh, huolehdittavaksi.

Päätös junien pysähtymisestä tai sen lopettamisesta tietyillä asemilla, vaikka siinä ei päälle päin näytä olevan välttämättä järkeä eikä se välttämättä hyödytä ketään, on liikennepolitiikkaa: VR saa jälleen tehdä siten, kuin hyväksi näkee. Ei riitä, että tehdystä päätöksestä ei VR:ltä ketään harjata puhumattakaan siitä, että joku saisi ns. kenkää, ei, vaan VR:n päätös koetaankin yhtäkkiä yhteiskunnallisesti niin myönteisenä, että korkeimmat päättäjät pannaan syömään julkisuudessa antamansa lausunnot ja mitätöimään antamansa vakuutukset.

Valtakunnassa kaikki (?) hyvin.

Liikennepolitiikkaa kyllä löytyy ja se on se että mahdollisimman pienellä budjettipanostuksella tehdään asioita. Rekkojen massojen korottamiseen infran suhteen satsattu muutamia miljoonia mitä tulee budjettiin.  On laskettu että syntyisi vuosittain 200 miljoonan euron kansantaloudelliset positiiviset vaikutukset.
Mutta tässä samassa yhteydessä on myös kerrottu että tähän pääsy edellyttää myös kymmenien miljoonien eurojen satsauksia infraan. Ja nyt näyttää siltä että satsaukset jäävät lähes nollaan eli hyöty jää paljon pienemmäksi. Esimerkki kertoo vaan siitä että kuinka hölmöläisen hommaa harrastetaan. Kun katsotaan vaan kuluja niin tuottopuolikin heikkenee. Ostoliikenne samassa tilassa, vähennetään ja vähennetää. ja kokonaiskustannukset nousevat jollain toisella sektorilla..
Huolestunut oon siitä että tälläistä kansantaloudellista keskustelua ei käydä valtiovarainministeriön taholta olleenkaan lukuun ottamatta Viron viinarallia.
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #196 : Kesäkuu 07, 2014, 13:34:24 »

Haukivuoren liikennepaikka ei paljon kustanna. Rautatieaseman omistaa yksityinen (muussa käytössä). Asema-alueen valaistuksen voi toteuttaa ledeillä ja silloin, kun valaistukselle on tarvetta. Uskoisin, että lumen auraukseen ja hiekoitukseen löytyy roponen Mikkelin kaupungilta. Vaihteita tarvittaneen yksiraiteisella rataosalla liikenteenohjauksellisista syistä. Jos ei tarvitse, niin ottaa vaihteet pois, mistä kyllä seuraa häiriöiden yhteydessä pidemmät myöhästymiset.

Jollain aikataululla öljyn vähetessä ja hinnan noustessa lentomatkustajat laskeutuvat maan kamaralle ja tavaraliikenne siirtyy kiskoille. Olisi syytä, että maa on rakennettu siten, että sitä palvelee toimiva rautatieinfra.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1713


« Vastaus #197 : Kesäkuu 07, 2014, 13:45:04 »

Jollain aikataululla öljyn vähetessä ja hinnan noustessa lentomatkustajat laskeutuvat maan kamaralle ja tavaraliikenne siirtyy kiskoille. Olisi syytä, että maa on rakennettu siten, että sitä palvelee toimiva rautatieinfra.

Se päivä lienee niin kaukana, ettei nykyisen rautatieinfran elinkaari yllä sinne asti. Toiseksi voi kysyä, että onko silloin enää järkevää asuttaa kaikenmaailman haukivuoria?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #198 : Kesäkuu 07, 2014, 14:19:24 »

VR Group vähentää tavaraliikennettään omin perusteluinsa, ja kappas, juuri samaan aikaan nostetaan Euroopan suurimpien rekkojen kokoa Euroopan suurimmiksi rekoiksi +33%. Selkeästi liikennepolitiikkaa: rahdit pahalta valtio-omisteiselta rautatielaitokselta maanteille kilttien yksityisten yrittäjien rahastett...öh, huolehdittavaksi.

Tämä kommentti menee jo oikeastaan ohi aiheesta, mutta kun tuo rahtipuoli ja "pahat yksityiset" otettiin esiin, niin tälläinen ajankohtainen kommentti pompsahti netistä http://www.satonen.fi/2014/06/06/6008/ vastaan:

Lainaus
Miksi VR on mukana tavaraliikenteessä ja linja-autoliikenteessä?

Jätin tiistaina omistajaohjauksesta vastaavalle ministerille Pekka Haavistolle vastattavaksi kysymyksen VR:n maaliikennetoiminnoista. Kysyn miksi VR ei keskity raideliikenteeseen, vaan toimii myös erittäin kilpailuilla rahti- ja linja-autoliikenteessä. Kysyin myös aiheuttavatko VR:n yhtiöt VR Transpoint ja Pohjolan liikenne omalla toiminnallaan markkinahäiriöitä? VR Transpointin liikevaihto vuonna 2013 oli 880 miljoonaa ja Pohjolan Liikenteen 41 miljoonaa. Molemmat ovat omalla alallaan erittäin isoja toimijoita. Kun alan muut toimijat ovat yksityisiä ja kilpailu toimii, niin mikä on se peruste, että valtion kannattaa olla näin vahvasti toimijana näillä aloilla? Odotan vastausta ministeri Haavistolta 3-4 viikon kuluessa. Kysymys perusteluineen löytyy http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_423_2014_p.shtml.

Tämä http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_436_2014_p.shtml kysymys myös kuvaa toimintamallia, jolla VR Transpointin kumipyörärahti liikkuu. 
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1126


« Vastaus #199 : Kesäkuu 07, 2014, 14:30:48 »

Lukekaa tämä juttu klo 16.00 jälkeen, kun tämä tulee julki. Veikkaisin, ettei asia ehkä jää tähän:
--
http://vrleaks.wordpress.com/2014/06/07/a07062014/
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR suunnittelee: Junat eivät enää pysähdy Haukivuorella  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina