Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Junaverkkoon estolista  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #25 : Helmikuu 27, 2013, 14:12:10 »

No, nykyään näplätään älypuhelinta ja roikutaan Facebookissa joka ikisessä paikassa  Pyörittää silmiään
Aijjaa.

Jotkut näpläävät ja roikkuvat - eivät ehkä joka ikisessä paikassa - vaan juurikin joukkoliikennevälineissä. Siinähän ei sinänsä ole mitään pahaa, kunhan osaavat lepuuttaa aivojaan sitten muualla.

Kun paras paikka aivojen valvelepuuttamiseen ei kuitenkaan ole joukkoliikenneväline (vaan paikka jossa on vähemmän ulkopuolista häiriötekijää), joukkoliikenneväline on itse asiassa yksi parhaita hetkiä suorittaa juuri tuota älypuhelinnäpräystä.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #26 : Helmikuu 27, 2013, 17:10:08 »

Tai sitten tviitataan.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #27 : Helmikuu 27, 2013, 20:33:24 »

Hiljaisia vaunujahan kokeiltiin, mutta palvelu lopetettiin kaikessa hiljaisuudessa. Homo Säpätys ei kyennyt niissäkään olemaan hiljaa.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #28 : Helmikuu 27, 2013, 20:57:41 »

Torkkuvaunuja on edelleen ainakin aamun parissa Turusta Helsinkiin menevässä IC2:ssa. Muistaakseni 3. vai 4. vaunun yläkerta.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #29 : Helmikuu 27, 2013, 21:15:24 »

Torkkuvaunuja on edelleen ainakin aamun parissa Turusta Helsinkiin menevässä IC2:ssa. Muistaakseni 3. vai 4. vaunun yläkerta.

Löytyy myös pääradalta, perustuen ulkopuoliseen havaintoon yhden vaunun yläkerrasta, jossa oli valaistus himmennetty.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #30 : Helmikuu 27, 2013, 23:29:36 »

Muutama ei-säpätysosasto näyttäisi tosjaan olevan yhä olemassa:

IC2 160 (Tampereelta klo 5.33 Helsinkiin), ma-pe vaunu 4 yläkerta (9.12. alkaen ma-pe vaunujen 3 ja 4 yläkerta)
IC 162 (Tampereelta klo 6.04 Helsinkiin), ma vaunun 11 yläkerta, ti-pe vaunun 9 yläkerta
IC 40 (Seinäjoelta klo 5.38 Helsinkiin), ma-pe koko vaunu 7 (9.12. alkaen ma-pe vaunun 5 yläkerta)
IC2 942 (Turusta klo 5.37 Helsinkiin), ma-pe vaunu 4 yläkerta
IC2 944 (Turusta klo 6.25 Helsinkiin), ma-pe vaunu 4 yläkerta
IC2 102 (Kouvolasta klo 6.22 Helsinkiin), ma-pe vaunu 4 yläkerta (9.12. alkaen ma-pe vaunujen 3 ja 4 yläkerta)
S 81 (Helsingistä klo 6.06 Kuopioon), ma-pe vaunu 6, paikat 5-36
IC 69 (Helsingistä klo 5.40 Kuopioon), ma-pe vaunun 2 yläkerta

http://www.vr.fi/fi/index/palvelut/palvelut_junissa/tyomatkalaisille.html
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #31 : Helmikuu 28, 2013, 01:16:29 »

Kysymys ei ollut viestissäni nykytilanteesta josta en edes puolellakaan sanalla maininnut, vaan siitä, että vastoin väitettäsi eilen kl 21.22 LTE tulee leviämään UMTS:iakin nopeammin maaseudulle lähivuosina. Ensin puhuit maaseutu-LTE:stä lähiaikoina ja sitten se yhtäkkiä koskeekin vain kaupunkeja sekä nykyhetkeä. Koska maaseudun 3G-tukareihin tulee varmaan 95%:iin kuituyhteys, niin leviäminen lähtee taajuslupien saamisen jälkeen käyntiin kuin hauki rannasta.
Jaa, missäköhän vaiheessa maaseudulle on noin kattava kuituyhteysverkko rakennettu? Radiolinkit hoitavat monessa mastossa yhteyden runkoverkkoon myös 3g puolella missä ei ole kuitua käytössä ja näitä linkkejä on Paljon.
Elisalla isoja alueita jossa yhteytenä pelkkä 2G, luuletko että ne ovat siellä kuidun päässä? Ja soneralla sama myös ja sitten on erona vielä 3G 900Mhz ja 3G 900 Mhz 21MB/s , näissä erona siirtoyhteyden nopeus runkoverkkoon.
tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #32 : Helmikuu 28, 2013, 21:33:35 »

Kysymys ei ollut viestissäni nykytilanteesta josta en edes puolellakaan sanalla maininnut, vaan siitä, että vastoin väitettäsi eilen kl 21.22 LTE tulee leviämään UMTS:iakin nopeammin maaseudulle lähivuosina. Ensin puhuit maaseutu-LTE:stä lähiaikoina ja sitten se yhtäkkiä koskeekin vain kaupunkeja sekä nykyhetkeä. Koska maaseudun 3G-tukareihin tulee varmaan 95%:iin kuituyhteys, niin leviäminen lähtee taajuslupien saamisen jälkeen käyntiin kuin hauki rannasta.
Jaa, missäköhän vaiheessa maaseudulle on noin kattava kuituyhteysverkko rakennettu? Radiolinkit hoitavat monessa mastossa yhteyden runkoverkkoon myös 3g puolella missä ei ole kuitua käytössä ja näitä linkkejä on Paljon.
Elisalla isoja alueita jossa yhteytenä pelkkä 2G, luuletko että ne ovat siellä kuidun päässä? Ja soneralla sama myös ja sitten on erona vielä 3G 900Mhz ja 3G 900 Mhz 21MB/s , näissä erona siirtoyhteyden nopeus runkoverkkoon.
Puolellakaan sanalla en ole maininnut, että pelkkiin 2G-mastoihin tulisi kuitu. Hymyilee Linkkipeilejä varmastikin löytyy paljon, tuo kuitulinkkien osuutta koskeva arvio oli puhdas veikkaus.
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #33 : Helmikuu 28, 2013, 23:00:45 »

No, nykyään näplätään älypuhelinta ja roikutaan Facebookissa joka ikisessä paikassa  Pyörittää silmiään

Tyypillistä VR:ää kieltoineen ja rajoituksineen. Kas, kun eivät ole vielä älynneet lisätä kaikkiin "lipputuotteisiin" pakollista junaverkkomaksua, joka olisi "entisajan" paikkalipun tyyliin pakollinen hankinta Virnistää

Se junaverkko ole toiminut kunnolla edes kaukoliikenteen myöhäisillan junavuoroissa, vaikka suurin osa vaunukapasiteetista kulkee puolityhjänä ja suurin osa porukasta on jotain ihan muuta kuin himowarettajia. Eroa ei ole ollut edes siinä, liikutaanko 160 km/h vai ollaanko paikallaan asemalla. Melko usein se netti on asemalla ollessakin jumittanut tai toiminut epävarmasti.

Oma mokkula on monet kerrat pelastanut tilanteen. Kohtalaisen usein IC2-vaunussa matkustettaessa pistorasiatkin on kätevästi disabloitu. Herää vain kysymys, onko noudatettu samaa ideologiaa kuin aikanaan intissä eli tuvassa saa olla kerrallaan korkeintaan yksi sähkölaite kiinni valtion verkossa  Pyörittää silmiään
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #34 : Helmikuu 28, 2013, 23:36:47 »

Oma mokkula on monet kerrat pelastanut tilanteen. Kohtalaisen usein IC2-vaunussa matkustettaessa pistorasiatkin on kätevästi disabloitu. Herää vain kysymys, onko noudatettu samaa ideologiaa kuin aikanaan intissä eli tuvassa saa olla kerrallaan korkeintaan yksi sähkölaite kiinni valtion verkossa  Pyörittää silmiään

Jos on oma mokkula, miksi edes yrittää käyttää Junaverkkoa? Sehän on nyt selvä että oma mokkula/datapaketti puhelimessa/tabletissa mikä ikinä onkaan, on parempi kuin Junaverkko...

Tuo pistorasia havainto on erikoinen.. Jokaikisessä junassa millä olen parin vuoden aikana mennyt on pistorasia toiminut normaalisti ja ongelmitta... Joten tuo "kohtalaisen usein" ihmetyttää vähän..
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2431


« Vastaus #35 : Helmikuu 28, 2013, 23:47:25 »

Oma mokkula on monet kerrat pelastanut tilanteen. Kohtalaisen usein IC2-vaunussa matkustettaessa pistorasiatkin on kätevästi disabloitu. Herää vain kysymys, onko noudatettu samaa ideologiaa kuin aikanaan intissä eli tuvassa saa olla kerrallaan korkeintaan yksi sähkölaite kiinni valtion verkossa  Pyörittää silmiään

Jos on oma mokkula, miksi edes yrittää käyttää Junaverkkoa? Sehän on nyt selvä että oma mokkula/datapaketti puhelimessa/tabletissa mikä ikinä onkaan, on parempi kuin Junaverkko...

Tuo pistorasia havainto on erikoinen.. Jokaikisessä junassa millä olen parin vuoden aikana mennyt on pistorasia toiminut normaalisti ja ongelmitta... Joten tuo "kohtalaisen usein" ihmetyttää vähän..
Eri maa, eri ongelmat? Minusta SJ:n yhteys (ilmainen 1. luokassa) ja Veolian yhteys (ilmainen 1. ja 2. luokassa) toimii paremmin kuin oma mokkula silloin kun ollaan metsätaipaleella. Isoilla asemilla oma 4G on kyllä nopeampi, mutta yleensä 3G on luotettavampi junamatkoilla).
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #36 : Maaliskuu 01, 2013, 00:01:57 »

Jos on oma mokkula, miksi edes yrittää käyttää Junaverkkoa? Sehän on nyt selvä että oma mokkula/datapaketti puhelimessa/tabletissa mikä ikinä onkaan, on parempi kuin Junaverkko...

Varmaan siksi, koska junaverkon käyttöä ei ole kielletty. Mokkula on mukana  varmuuden vuoksi ja muutenkin, että saa edes postit luettua. Miksi mainostaa sellaista palvelua, jota ei saisi käyttää ?!

Sen kaistan ei tarvise olla leveä kuin ladonovi, kunhan yhteys on siedettävä.

Tuo pistorasia havainto on erikoinen.. Jokaikisessä junassa millä olen parin vuoden aikana mennyt on pistorasia toiminut normaalisti ja ongelmitta... Joten tuo "kohtalaisen usein" ihmetyttää vähän..

Jos sinulla on toiminut pistorasiat, tarkoittaako se sitä, ettei ongelmia voisi olla ? Kuule, on tullut matkustettua tietyillä junavuoroilla tässä viimeisen >2 vuoden ajan säännöllisesti, ja niitä sähköttömiä hetkiä on osunut kohdalle useammin kuin kerran nimenomaan IC2-vaunussa (yläkerta). Onneksi läppärissä on akku ja mukana pari vara-akkua. Ihmetyttää silti.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #37 : Maaliskuu 01, 2013, 01:11:35 »

Jos on oma mokkula, miksi edes yrittää käyttää Junaverkkoa? Sehän on nyt selvä että oma mokkula/datapaketti puhelimessa/tabletissa mikä ikinä onkaan, on parempi kuin Junaverkko...

Varmaan siksi, koska junaverkon käyttöä ei ole kielletty. Mokkula on mukana  varmuuden vuoksi ja muutenkin, että saa edes postit luettua. Miksi mainostaa sellaista palvelua, jota ei saisi käyttää ?!

Sen kaistan ei tarvise olla leveä kuin ladonovi, kunhan yhteys on siedettävä.

Tuo pistorasia havainto on erikoinen.. Jokaikisessä junassa millä olen parin vuoden aikana mennyt on pistorasia toiminut normaalisti ja ongelmitta... Joten tuo "kohtalaisen usein" ihmetyttää vähän..

Jos sinulla on toiminut pistorasiat, tarkoittaako se sitä, ettei ongelmia voisi olla ? Kuule, on tullut matkustettua tietyillä junavuoroilla tässä viimeisen >2 vuoden ajan säännöllisesti, ja niitä sähköttömiä hetkiä on osunut kohdalle useammin kuin kerran nimenomaan IC2-vaunussa (yläkerta). Onneksi läppärissä on akku ja mukana pari vara-akkua. Ihmetyttää silti.

Enhän mä missään vaiheessa sanonut ettei olisi mahdollista, en sitä epäilekkään. Oudolta se kyllä kuulostaa, etenkin kun vaunut jonkun verran kiertävät.

Ei se olekkaan kielletty, mutta jos on mokkula ja se toimii paremmin niin miksi silti yrittää käyttää Junaverkkoa.. Itse eikä kukaan kenet tunne sitä käytä koska heillä on mokkula/datapaketti vaikka älyluurissa jolla nettiä käyttää/jakaa sitä.

Kohtuullisen hyvin toimii suomessa 3G. Helsinki - Tampere välillä mm. matkapuhelinvahvistimilla varustetuissa junissa toimii koko matkan ajan 3G, Tampereelta - Seinäjoellekkin melkein koko ajan. Sitten tulee pieniä katvealueita joissa ei toimi mutta lyhyitä nekin..

On kyllä ihme porukkaa täällä kun ottaa pultit pienistä mielipiteistä ja vääristelee sanoja..
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #38 : Maaliskuu 01, 2013, 09:16:20 »

Jos sinulla on toiminut pistorasiat, tarkoittaako se sitä, ettei ongelmia voisi olla ? Kuule, on tullut matkustettua tietyillä junavuoroilla tässä viimeisen >2 vuoden ajan säännöllisesti, ja niitä sähköttömiä hetkiä on osunut kohdalle useammin kuin kerran nimenomaan IC2-vaunussa (yläkerta). Onneksi läppärissä on akku ja mukana pari vara-akkua. Ihmetyttää silti.
Taisi olla marraskuussa, kun matkustin lauantaina IC 4:llä Helsinkiin ja sunnuntaina IC 3:lla takaisin. Juuri siinä vaunussa, missä olin, yläkerran pistorasiat eivät toimineet. Tietenkin lippu oli ainoastaan kannettavassa tietokoneessa, joka on ikäloppu ja akku finaalissa (kestää noin 15 min). Jatkossa täytyy muistaa ottaa netistä ostettu lippu myös puhelimeen tai sitten tulostaa se. No, alakerrasta löytyi virtaa. Eikö sunnuntaina sitten ole tuurilla sama runko ja paikka saman vaunun yläkerrasta ja edelleen pistorasiat pimeinä. Vihainen Eipä niitä kyllä taida kukaan lauantai-iltana korjailla, vaikka asiasta lauantaina konduktöörille kyllä mainitsin.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #39 : Maaliskuu 01, 2013, 10:51:35 »


On kyllä ihme porukkaa täällä kun ottaa pultit pienistä mielipiteistä ja vääristelee sanoja..

Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.
 Virnistää
tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #40 : Huhtikuu 18, 2014, 21:48:02 »

Nyt, vuotta myöhemmin 4G:n peittoalue näyttää tältä. Aika laajalle näyttävät Suomen kaupungit levinneen Virnistää
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1318


« Vastaus #41 : Huhtikuu 18, 2014, 22:00:11 »

Viime syksyn Yorkin-reissulla ilmeni, että sikäläinen rautatie- tai kännykkäyhtiö tarjoaa palvelua, jossa ekat n Mt ovat ilmaisia, ja jatkosta maksetaan erikseen. Tämä oli käytäntö muuten myös TT-Linen laivoilla Itämeren eteläosassa.

tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Junaverkkoon estolista  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina