Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Junavitsejä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #25 : Huhtikuu 20, 2015, 01:33:39 »

Lähijunalinjat:
Y=ylimääräinen
S=sopimaton
U=uhmaikäisille
L=lakkauttaminen
E=ei matkustajia
A=ahdas
M=mahdoton
I=ikkunaton
K=kelvoton
N=nonni, pitihän se arvata
T=toivoton tapaus
H=(huokaus)
R=rikki
Z=zombeille
Oliko tässä jotain hauskaa?

Oli, mua ainakin hymyilytti Iskee silmää
tallennettu
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #26 : Huhtikuu 20, 2015, 01:37:14 »

Tokassa on VR:n konduktöörien ja rautatieliikenteen tulevaisuus 2 vuoden päästä.


* ae461f2f5fe14e29a5b7dc0cc8f968ac.jpg (57.23 kilotavua, 650x201 - tarkasteltu 2036 kertaa.)

* 6de0635412e745b5bec4912c7ba233fb.jpg (113.15 kilotavua, 650x625 - tarkasteltu 1256 kertaa.)
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2129


« Vastaus #27 : Huhtikuu 20, 2015, 07:06:26 »

Tokassa on VR:n konduktöörien ja rautatieliikenteen tulevaisuus 2 vuoden päästä.
Onko siinä jotain suomalaisista erityisolosuhteista johtuvaa? Olen vuonna 2012 matkustanut Saksassa Schwandorfista München Hbflle. Ja junan kahvilavaunussa minua palveli junan konduktööri, joka suoritti myös Regensburg Hbf:llä junan kulkusuunnan ja vetovoiman vaihtuessa myös jarrujen tarkastuksen. Myös kärrymyynti näytti sujuvan tältä moniammattilaiselta.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #28 : Huhtikuu 20, 2015, 07:35:41 »

Vielä "paremmaksi" kaikki muuttuu, kunhan junakulun valvonta kehittyy. Saadaan vet.kuljettaja hoitamaan kaikki nuo asiat.  Hymyilee Mies (henkilö) ja juna.
tallennettu
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #29 : Huhtikuu 20, 2015, 13:01:45 »

Tokassa on VR:n konduktöörien ja rautatieliikenteen tulevaisuus 2 vuoden päästä.
Onko siinä jotain suomalaisista erityisolosuhteista johtuvaa? Olen vuonna 2012 matkustanut Saksassa Schwandorfista München Hbflle. Ja junan kahvilavaunussa minua palveli junan konduktööri, joka suoritti myös Regensburg Hbf:llä junan kulkusuunnan ja vetovoiman vaihtuessa myös jarrujen tarkastuksen. Myös kärrymyynti näytti sujuvan tältä moniammattilaiselta.

Mun mielestä tällänen ei vaan suomeen kuulu, etenkään kun nytkään konduktöörit ei ehdi tarkastaa kaikilta lippuja. Miten sitten ehtisi mitään kärryä työnnellä tai ravintolavaunussa kaljaa känniääliöille tarjoilla. Ehkä sitten jos henkilökuntaa lisätään, mutta sitähän vähennetään vaan koko ajan.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #30 : Huhtikuu 25, 2015, 19:27:19 »

Tulevaisuuden IC-junassa.
Matkustajat nousevat junaan Helsingissä. Junassa ei ole henkilökuntaa, vaan yksi automaatti. Matkustaja kysyy automaatilta: "Meneekö tämä juna Tampereelle?" "Lippunne, olkaa hyvä." automaatti sanoo ja tulostaa lipun.  "Mutta..." matkustaja aloittaa, mutta lippuautomaatti keskeyttää: "Lippunne, olkaa hyvä." ja tulostaa uuden lipun.
Junan lähdettyä automaatti tiedottaa: "Hyvät matkustajat, tämä on InterCity-juna Turkuun. Pysähdyspaikkamme ovat..." "Mitä!" matkustaja huudahtaa "Minun piti päästä Tampereelle. Miten nyt pääsen sinne?"
"Junassa ei ole ravintolavaunua", automaatti vastaa.
Toinen matkustaja yrittää nousta, mutta kompastuu ja kaatuu lattialle. Hänen kasvoistaan alkaa tulla verta. "Tuon miehen kasvoista vuotaa verta! Tehkää jotain!" kolmas huutaa. "Nopeutemme on 185.8 km/h," automaatti ilmoittaa.
"Hei!," huutaa neljäs " Tuolla ei ole lippua, heittäkää hänet ulos!" "VR on parantanut palvelujaan helpottaakseen sinunkin elämääsi..." automaatti tiedottaa.
Seuraavana päivänä kyseisessä junassa ei ole matkustajia.
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #31 : Huhtikuu 26, 2015, 09:52:53 »

VR = Venaile Rauhassa
Vaunut Romuna
Veturit Rikki
Voihan Räkä
Yksi tuttuni (eläkkeellä oleva vek) puhuu Vaarallisista Rattaista...
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #32 : Huhtikuu 26, 2015, 12:26:45 »

Onko siinä jotain suomalaisista erityisolosuhteista johtuvaa? Olen vuonna 2012 matkustanut Saksassa Schwandorfista München Hbflle. Ja junan kahvilavaunussa minua palveli junan konduktööri, joka suoritti myös Regensburg Hbf:llä junan kulkusuunnan ja vetovoiman vaihtuessa myös jarrujen tarkastuksen. Myös kärrymyynti näytti sujuvan tältä moniammattilaiselta.
Mun mielestä tällänen ei vaan suomeen kuulu, etenkään kun nytkään konduktöörit ei ehdi tarkastaa kaikilta lippuja. Miten sitten ehtisi mitään kärryä työnnellä tai ravintolavaunussa kaljaa känniääliöille tarjoilla. Ehkä sitten jos henkilökuntaa lisätään, mutta sitähän vähennetään vaan koko ajan.
Myös Ruotsissa ainakin Tåg i Bergslagen -liikennealueella Regina-sähkömoottorijunissa on pienet kahviot. Junissa on henkilökuntaa kaksi henkilöä, kuljettaja ja konduktööri. Sen ajan kun konduktööriä ei tarvita konduktöörin tehtävissä, hän hoitaa kahviota. Olutta noissa kahvioissa en kyllä huomannut myytävän.
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #33 : Huhtikuu 29, 2015, 15:56:40 »

Tämänpäiväiseltä Roiskeläppä-palstalta poimittu:

Juna-asemalle tuli kaksi miestä, joista toinen meni istumaan ja toinen meni lippuluukulle ja kysyi:
- Saisinko lipun Kalakoskelle?
Virkailija vähän hädissään etsi tietokoneista ja kartoista, missäpäin semmoinen paikka oikein oli. Kun ei löytynyt, niin joutui kysymään:
- Missä tämä Kalakoski oikein on?
- No tuollahan se istuu odottamassa junalippuaan.

----------------------------------------------------------------------------
Ps. Tampereen bussiasemalla muutama vuosi sitten kuultua:
- Mihin tämä bussi menee?
- Ai bussiko.. Bussi menee juhannukseksi Kalakoskelle!
tallennettu

Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #34 : Huhtikuu 29, 2015, 21:04:18 »

Koistinen (nimi muutettu), jalkavikainen, meni lippuluukulle ja pyysi: "Kiikkaan eestaas". Niin, kyllä minä sen huomasin, mutta minne olette matkalla, kysyi lippuvirkailija. Hymyilee
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2015, 07:39:08 kirjoittanut Esko Ampio » tallennettu
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #35 : Toukokuu 25, 2015, 21:39:07 »

Junaaminen on (itsekeksitty) termi. Selitetään termi sitten.

Oireet:

Kokee vastustamatonta himoa tietää kaikkien tavaravaunujen numerot

Kokee suurta tyydytystä tekemällä listaa 10 vuotta sitten romutetuista vaunuista

Näkee unia siitä että ei saa kaikkia numeroita kirjattua ylös

Näkee unia tavarajunasta myöhästymisestä

Hätätilanteessa kelpaa kännykkäkamerakin

Kokee kiinnostuneensa suunnattomasti numerosarjasta 50 10 2697 001 joka tarkoittaa Ed 28001

Palvoo kiskoja ja veturinkuljettajaa suurena jumalana

Kauhea halu pyöräillä 20 kilometriä lakkautetulle liikennepaikalle

------------------------------------------

Ja kuinka selvitä junaamisesta:

Lukita itsensä sisälle

Katsoa linja-auton kuvaa muutaman tunnin

Alkaa junaamaan linja-autoja

------------------------------------------

Junaamista on sanaväännös sanasta Junakuvaamista.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #36 : Toukokuu 31, 2015, 12:08:14 »

PoRHa:n lisäksi Suomessa on toinenkin rautatieharrastajien yhdistys joka on nimetty jonkun Suomen alueen mukaan. Itäsuomen Harrastus Rautatieläiset eli IHRa. Yhdistyksen kotisivut: https://www.ihrakasat.fi
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #37 : Toukokuu 31, 2015, 12:51:14 »

PoRHa:n lisäksi Suomessa on toinenkin rautatieharrastajien yhdistys joka on nimetty jonkun Suomen alueen mukaan. Itäsuomen Harrastus Rautatieläiset eli IHRa. Yhdistyksen kotisivut: https://www.ihrakasat.fi
"Verkkosivu ei ole käytettävissä." Ei tuollaista yhdistystä ole edes olemassa ainakaan virallisesti, joten se on todennäköisesti huijaus. Edit: Jaa, se olikin tämä ketju...
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #38 : Toukokuu 31, 2015, 14:26:10 »

Kulus ollaa ja Vikkaa mennää!
tallennettu
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #39 : Toukokuu 31, 2015, 15:59:56 »

VR:n palvelua: "Matkusta kuuseen junalla!"
Liitteessä M-juna "kuusessa"


* Screenshot_2015-05-03-12-44-09.png (277.66 kilotavua, 480x800 - tarkasteltu 821 kertaa.)
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #40 : Kesäkuu 14, 2015, 17:09:42 »

Rovaniemi-Kemijärvi radalla ennen lakkautusta vuonna 2006 junat pysähtyivät Misin lisäksi Kuusessa ja Vikassa. Tuolloin kuului siis kondyktöörin kuulutus:"Kuses ollaan ja Vikaan mennään!"
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #41 : Kesäkuu 14, 2015, 17:26:50 »

Rovaniemi-Kemijärvi radalla ennen lakkautusta vuonna 2006 junat pysähtyivät Misin lisäksi Kuusessa ja Vikassa. Tuolloin kuului siis kondyktöörin kuulutus:"Kuses ollaan ja Vikaan mennään!"

Kulus ollaan ja Vikkaan mennään!  Hymyilee
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #42 : Kesäkuu 14, 2015, 19:07:56 »

Rovaniemi-Kemijärvi radalla ennen lakkautusta vuonna 2006 junat pysähtyivät Misin lisäksi Kuusessa ja Vikassa. Tuolloin kuului siis kondyktöörin kuulutus:"Kuses ollaan ja Vikaan mennään!"

Kulus ollaan ja Vikkaan mennään!  Hymyilee
Miten tuo liittyy tuohon laittamaani vitsiin?
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #43 : Kesäkuu 14, 2015, 20:22:54 »

Rovaniemi-Kemijärvi radalla ennen lakkautusta vuonna 2006 junat pysähtyivät Misin lisäksi Kuusessa ja Vikassa. Tuolloin kuului siis kondyktöörin kuulutus:"Kuses ollaan ja Vikaan mennään!"

Kulus ollaan ja Vikkaan mennään!  Hymyilee
Miten tuo liittyy tuohon laittamaani vitsiin?

Miten kusi liittyy kuuseen?
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #44 : Kesäkuu 14, 2015, 21:00:00 »

Rovaniemi-Kemijärvi radalla ennen lakkautusta vuonna 2006 junat pysähtyivät Misin lisäksi Kuusessa ja Vikassa. Tuolloin kuului siis kondyktöörin kuulutus:"Kuses ollaan ja Vikaan mennään!"

Misin lisäksi Kuluksessa* ja Viassa* :) "Kulus ollaan ja Vikaan mennään"

Ps. se on konduktööri*
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #45 : Kesäkuu 15, 2015, 08:29:19 »

Rovaniemi-Kemijärvi radalla ennen lakkautusta vuonna 2006 junat pysähtyivät Misin lisäksi Kuusessa ja Vikassa. Tuolloin kuului siis kondyktöörin kuulutus:"Kuses ollaan ja Vikaan mennään!"

Kulus ollaan ja Vikkaan mennään!  Hymyilee
Miten tuo liittyy tuohon laittamaani vitsiin?

Miten kusi liittyy kuuseen?
Joskus kun sanotaan kuusi esim. jollain murteella tai nopeasti niin se saattaa kuulostaa kuin sanoisi "kusi" eikä"kuusi". No, tuon aseman virallinen nimi oli "Kuusivaara" mutta hällä väliä.
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #46 : Kesäkuu 25, 2015, 20:45:24 »

Kolarin yöjunan konduktööri kuuluttaa: "Pellos ollaa ja Kolarii ajetaa".
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #47 : Kesäkuu 26, 2015, 09:05:26 »

Mites kuuluikaan konduktöörin kuulutus koskien Kouran asemaa?.
tallennettu
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #48 : Kesäkuu 26, 2015, 20:27:28 »

"Pellos ollaa ja Kolarii ajetaa".

Ei pitäisi vitsailla tämmöisistä aiheista...

http://yle.fi/uutiset/tasoristeyskolari_pellossa/8108987
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #49 : Heinäkuu 05, 2015, 13:50:30 »

"Me oltiin kavereiden kaa Kolaris ja Varkaudes."
"Millaisessa seurassa sä liikut?!"

Joensuu-Nurmes taajamajunassa kajahtaa kuulutus: "Ja ollaan Kohta vaarassa."
Matkustajat: "Apua!"
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Junavitsejä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina