Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Palvelut paranevat Haarajoen asemalla.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« : Kesäkuu 16, 2014, 15:33:40 »

http://www.hs.fi/kaupunki/a1402804093934?jako=695e6de39976105f188dac22b09bede5&ref=fb-share

Osa hesarin jutun kommenteista on suoraan sanottuna törkeitä, saa nähdä koska joku virkamiehenp....ainen sulkee tuon kioskin.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #1 : Kesäkuu 16, 2014, 15:48:55 »

Miksi sulkisi? Luvat on kunnossa.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #2 : Kesäkuu 16, 2014, 16:05:42 »

Miksi sulkisi? Luvat on kunnossa.

Aina niitä kateellisia löytyy jotka etsivät virheitä suurennuslasilla. Täällä maaseudulla on toisin jos minä teen onnistuneen kokeilun "pienelläalalla 1 aari", jos se onnistuu niin sitä voi koittaa suuremmalla alalla ja tietenkin naapureita neuvotaan että kuinka sen saa onnistumaan. Mikään ei voita kotona tehtyä kutunjuustoa ja senkin valmistusohje on sukusalaisuus.

Tuohon lehtijuttuun jos 16 vuotias tyttö tekee 16-20h päivää niin työn tulos kuuluu vain hänelle, toivottavasti muistaa ostaa jauhot suoraan myllyltä 50kg säkeissä että kauppias jää välistä pois tai jos "omalla tilalla" on mylly niin tietenkin sitten sieltä.
tallennettu
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 387


« Vastaus #3 : Kesäkuu 16, 2014, 16:36:02 »

Osa kommenteista oli tosiaan kielteisiä ja sitäpaitsi epäasiallisia. Tuon kielteisyyden muistan teinivuosiltani valitettavan hyvin, niinsanoaksemme epä-rohkaisevan asenteen (englanniksi: Discourage, kun taas courage merkitsee rohkaista) ikävä kyllä sekä kotona, että koulussa.
     Ruotsissa sanotaan Jantelagen, lieneekö suomeksi Janten laki. Et Sinä mitään osaa, eikä tuosta mitään tule. Siis se piirre suomalaisten väitetystä kansanluonteesta ei ole vieläkään kadonnut vaikka maa on viime vuosina monessa suhteessa niin valtavasti kehittynyt.
     Kun tyttö pärjää niin sitäkin vähätellään ja ettet Sinä varmaan ole läheskään kaikkea itse tehnyt.
     
tallennettu
Mikael Erkkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 36


« Vastaus #4 : Kesäkuu 16, 2014, 19:59:30 »

Ihan mukava kun tuollaisia yrittäjiä löytyy. Haarajoellahan ei mitään palveluja olekaan.
tallennettu
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 387


« Vastaus #5 : Kesäkuu 16, 2014, 21:06:57 »

Mikko missä landella Sinun perhekuntasi asustelee? Minulla on juuret Tuusulan kantapitäjässä, joka tosin sotien jälkeen hajosi moneksi muuksi ... muunmuassa Järvenpään asemakylä omaksi kauppalakseen, ja myöhemmin kaupungiksi.
     Tunnen valtaisaa sympatiaa puheenvuorojasi kohtaan, Ne edustavat sitä maailmaa joka oli Suomen arkitodellisuutta lapsuudessani 1950 -luvulla. 1960 -luvulla kaikki muuttui kauhistuttavan nopeasti ja ei lie liioittelua sanoa,että valtaosa Suomen väestöstä repäistiin nopeasti juuriltaan.
     Itse muutin Ruotsiin syyskuulla 1971. Monet haavat märkivät vielläkin.
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #6 : Kesäkuu 16, 2014, 21:28:17 »

Lainaus
Asiakkaat ovat olleet haltioissaan. Eräs asiakas toi Jämsälle lahjaksi leivontavälineitä, toinen maalasi kuppikakun muotoisen kyltin kioskille.

"Jännitti tosi paljon, miten ihmiset ottaisivat vastaan, kun olen näin nuorikin. Mutta kaikki ovat olleet niin mukavia ja ihania", Jämsä kertoo.

Kioskin ja paikan Jämsä on vuokrannut. Järjestelyt onnistuivat hänestä yllättävän helposti.

Asiakkaat ovat tyytyväisiä, yrittäjä on tyytyväinen... joku mustamaalaaja julistaa että kyllä viranomaiset pistävät kioskin kiinni. Vaikka "järjestelyt onnistuivat yllättävän helposti" - tarkoittanee myös järjestelyjä viranomaisten kanssa.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #7 : Kesäkuu 16, 2014, 22:46:42 »

Mikko missä landella Sinun perhekuntasi asustelee? Minulla on juuret Tuusulan kantapitäjässä, joka tosin sotien jälkeen hajosi moneksi muuksi ... muunmuassa Järvenpään asemakylä omaksi kauppalakseen, ja myöhemmin kaupungiksi.
     Tunnen valtaisaa sympatiaa puheenvuorojasi kohtaan, Ne edustavat sitä maailmaa joka oli Suomen arkitodellisuutta lapsuudessani 1950 -luvulla. 1960 -luvulla kaikki muuttui kauhistuttavan nopeasti ja ei lie liioittelua sanoa,että valtaosa Suomen väestöstä repäistiin nopeasti juuriltaan.
     Itse muutin Ruotsiin syyskuulla 1971. Monet haavat märkivät vielläkin.

Äitini vanhemmat ovat syntyperäisiä Punkalaitumelaisia, Isän puolelta taas Nokialaisia siksi uskalsin ottaa kantaa Nokiayhtiön kapearaide kuviin. Naapurin vanhaemäntä sanoi että olen puoliksi Punkalaitumelainen ja nyt elän kotiseuduilla. Jos päättäjät yrittävät pakottaa minut kaupunkiin niin ampuisivat ennemmin koska minä en enään siihen betoniseen koirankoppiin mene.
tallennettu
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 387


« Vastaus #8 : Kesäkuu 18, 2014, 13:53:45 »

Aika hyvin sanottu.
tallennettu
Jarno Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 89


« Vastaus #9 : Kesäkuu 18, 2014, 16:32:28 »

Tämä on nyt erittäin off topic, ei mitään henkilökohtaista ketään kohtaan, vain yleinen havainto, joka särähtää minun silmään päivittäin erinäisissä yhteyksissä. Jopa arvostetun Helsingin Sanomien toimittajat syyllistyvät siihen toisinaan. En ole äidinkielen lehtori tai muutenkaan ammattilainen, joten minulla ei ole varaa arvostella ketään, eikä tarkoituksenikaan ole arvostella. Tarkoitukseni ei ole myöskään missään nimessä keljuilla yhtään ketään kohtaan tai muuten koinia pilkkua.

Tämän pohjustuksen jälkeen rohkaisen mieleni todetakseni, että adjektiivit kirjoitetaan pienellä. Myös kirjoitettaessa erisnimiä, kansallisuuksia. Eli punkalaitumelainen, nokialainen, suomalaisena, yli-iiläinen, nilsiäläisenä jne.

Törmään harmillisen usein tämän kieliopillisen säännön unohdukseen, erityisesti netissä. Kuten mainitsin, sitä tapahtuu myös valtamedioissa, eikä vain meidän amatöörikirjoittelijoiden toimesta. Älköön siis kukaan ottako nokkiinsa tahi suuttuko. Minun paksuun kalloon on vain taottu tätä koulussa niin paljon, että sen laiminlyönti hyökkää silmään.  Hymyilee
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Kesäkuu 19, 2014, 05:53:17 »

     Ruotsissa sanotaan Jantelagen, lieneekö suomeksi Janten laki. Et Sinä mitään osaa, eikä tuosta mitään tule. Siis se piirre suomalaisten väitetystä kansanluonteesta ei ole vieläkään kadonnut vaikka maa on viime vuosina monessa suhteessa niin valtavasti kehittynyt.
     Kun tyttö pärjää niin sitäkin vähätellään ja ettet Sinä varmaan ole läheskään kaikkea itse tehnyt.

Martin hyvä, asenteissa Suomi on vielä niin kovin kaukana länsimaista.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 274


« Vastaus #11 : Kesäkuu 19, 2014, 10:18:45 »

     Ruotsissa sanotaan Jantelagen, lieneekö suomeksi Janten laki. Et Sinä mitään osaa, eikä tuosta mitään tule. Siis se piirre suomalaisten väitetystä kansanluonteesta ei ole vieläkään kadonnut vaikka maa on viime vuosina monessa suhteessa niin valtavasti kehittynyt.
     Kun tyttö pärjää niin sitäkin vähätellään ja ettet Sinä varmaan ole läheskään kaikkea itse tehnyt.

Martin hyvä, asenteissa Suomi on vielä niin kovin kaukana länsimaista.

Sanat "vieläkään" ja "vielä" luovat epärealistisen positiivista mielikuvaa kuin Suomi muka olisi menossa "länsimaiseen" suuntaan asian tiimoilta. Mielestäni Jantelagen on ainakin viime vuosikymmenet mennyt vain pahempaan suuntaan.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #12 : Kesäkuu 19, 2014, 14:03:59 »

Joissakin muissa piireissähän tuon hesarin uutiseen vyörynyt kommenttinarina kuuluu "Oliko ohjaamolupasi/etäisyytesi radasta/radanylityspaikkasi laillisuus jne. kunnossa?".
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Palvelut paranevat Haarajoen asemalla.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina