Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Kuvanlisäys jäissä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2586


« : Elokuu 24, 2014, 23:07:55 »

Ilmoitan, etten lisää tänne Vaunut.orgiin kuvia, ennen kuin muilla somekanavilla esiintyvä raukkamainen toisten ottamien kuvien, jopa kuvaajien halveksinta loppuu.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #1 : Elokuu 25, 2014, 11:13:19 »

Noin suurin piirtein olen sitä mieltä, että epäkohdat pitäisi hoitaa siellä sijainnissa, jossa ne ovat syntyneetkin, jotta eripura leviäisi mahdollisimman vähän.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2586


« Vastaus #2 : Elokuu 25, 2014, 18:23:31 »

Olet ehkä oikeassa. Mutta epäilemättä, minua suututtaa, kun muiden ottamia kuvia arvostellaan muiden kuullen hyvin ikävään sävyyn. Mielipiteitä saa ja pitää olla, mutta täytyy muistaa, ettei aivan kaikkea tarvitse silti sanoa ääneen. Ei myöskään minun, joten tarkennettakoon, että yritetään, vaikka kuppi joskus, Hannu Karpon sanoin, kaatuu.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1118


« Vastaus #3 : Elokuu 25, 2014, 18:41:28 »

Itse näkisin näin toimittajan näkökulmasta asian näin: kunnioitetaan toisten duuneja ja ollaan kohteliaita toisten tekemisiä ja sanomisia kohtaan. Siinä ei ole mitään pahaa, että on eri mieltä toisen ihmisen kanssa, kuten olen lukuisat kerrat sanonut eri asiayhteyksissä. Käytöstavat kuitenkin ovat mielestäni tärkeitä pitää mielessä, oli sitten kyse face-to-face-jutusteluista tai vaikkapa nettikeskusteluista.

STT:n Tyylikirja antaa siteerauksista hyvät ohjeet, olkaatten hyvätten (alleviivaan sitä, että olen friikkutoimittaja, eikä mulla ole mitään tekemistä STT:n kanssa):
--
2.3.5
Ns. krediitit muille viestimille
NOUDATA HYVÄÄ TAPAA JA ANNA ARVO KOLLEGOIDEN TYÖLLE SILLOINKIN, KUN TEET OMAN JUTUN TOISEN MEDIAN ENSIN KERTOMASTA ASIASTA.


Lähde: http://www.stt.fi/sites/default/files/uploads/stt_tyylikirja_2.3_siteeraukset_ja_muun_median_uutisten_jatkaminen.pdf
--

Vaikka en Jimin tapausta lainkaan tunnekaan, yllä olevilla ohjeilla pääsee mielestäni hieman puuta pidemmälle.

Myönnän toki itse syyllistyneeni yksityishenkilönä varmasti joskus toisille vi**uiluun, mutta kenenkään kuvia en ole koskaan missään luvatta tai lähteyttämättä julkaissut.

Journalismista kiinnostuneiden kannattaa paneutua STT:n Tyylikirjaan (http://www.stt.fi/content/tyylikirja), se on nimittäin aewa heleweti hywä. Niin ikään Journalistin ohjeisiin kannattaa tutustua, jos ala kiinnostaa. Ne löytyvät puolestaan tästä:
--
http://www.journalistiliitto.fi/@Bin/3734721/Journalistin+ohjeet+2011.pdf

Lisäksi kannattaa paneutua tähän liitteeseen:
--
http://www.journalistiliitto.fi/@Bin/6365093/Liite+Journalistin+ohjeisiin+05092011.pdf
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 25, 2014, 19:17:46 »

Vaikka itsekin jonkin verran somea käytän, niin en ole (onneksi) moiseen törmännyt. Nyt heräsi lähinnä mielenkiinto, mistä on kyse. Haluaisitko Jimi kertoa jonkin esimerkin, mm. missä näin tapahtuu?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #5 : Elokuu 25, 2014, 19:48:56 »

Vaikka itsekin jonkin verran somea käytän, niin en ole (onneksi) moiseen törmännyt. Nyt heräsi lähinnä mielenkiinto, mistä on kyse. Haluaisitko Jimi kertoa jonkin esimerkin, mm. missä näin tapahtuu?

En ole Jimi, mutta suurinpiirtein tiedän, mitä Jimi tarkoittaa, joten kerron: meillä on WhatsApissa muutama keskustelupalsta, niin siellä nimeltä mainitsemattomat henkilöt haukkuvat muiden kanavalla olevien vorgiin laittamiakuvia vaikka oikeasti kuvissa ei ole mitään vikaa, ja myös itse kuvaajia haukutaan. Jimi jatkanee minun viestiä, jos katsoo tarpeelliseksi.
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Elokuu 25, 2014, 19:57:03 »

Vaikka itsekin jonkin verran somea käytän, niin en ole (onneksi) moiseen törmännyt. Nyt heräsi lähinnä mielenkiinto, mistä on kyse. Haluaisitko Jimi kertoa jonkin esimerkin, mm. missä näin tapahtuu?

En ole Jimi, mutta suurinpiirtein tiedän, mitä Jimi tarkoittaa, joten kerron: meillä on WhatsApissa muutama keskustelupalsta, niin siellä nimeltä mainitsemattomat henkilöt haukkuvat muiden kanavalla olevien vorgiin laittamiakuvia vaikka oikeasti kuvissa ei ole mitään vikaa, ja myös itse kuvaajia haukutaan. Jimi jatkanee minun viestiä, jos katsoo tarpeelliseksi.
Kiitos Roope. No tämä tieto oikeastaan riittää minulle, ja koska itse en WhatsAppia käytä niin enpä olisi varmaan koskaan edes tähän törmännytkään, mutta selvisipä nyt kuitenkin.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2586


« Vastaus #7 : Elokuu 25, 2014, 20:12:40 »

Vaikka itsekin jonkin verran somea käytän, niin en ole (onneksi) moiseen törmännyt. Nyt heräsi lähinnä mielenkiinto, mistä on kyse. Haluaisitko Jimi kertoa jonkin esimerkin, mm. missä näin tapahtuu?

En ole Jimi, mutta suurinpiirtein tiedän, mitä Jimi tarkoittaa, joten kerron: meillä on WhatsApissa muutama keskustelupalsta, niin siellä nimeltä mainitsemattomat henkilöt haukkuvat muiden kanavalla olevien vorgiin laittamiakuvia vaikka oikeasti kuvissa ei ole mitään vikaa, ja myös itse kuvaajia haukutaan. Jimi jatkanee minun viestiä, jos katsoo tarpeelliseksi.
Siinäpä tuo on kerrottu varsin mallikkaasti.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #8 : Elokuu 25, 2014, 20:45:29 »

Eipä kai tuossa auta muuta kuin hakeutua ryhmiin ja porukoihin, joihin ei ole mainitunlainen pahansuopuus niin hanakasti pesiytynyt. Ajan myötä pahansuovat ihmiset kyllä huomaavat jääneensä yksin, kun fiksut ovat vaihtaneet maisemaa.

Itseäni on pyydetty kolmeen rautatiemuseaaliseen aktiivitoimintaan mukaan. Kuitenkin yhden toimijan johtavaan jäsenistöön kuuluu (tai ainakin silloin kuului) henkilöitä, joiden tiedän puhuneen pahaa selkäni takana. Aiheettomasti (ainakin sillä kertaa Iskee silmää).

Siispä olen enemmän tai vähemmän osallistunut vain kahden toimijan toimintaan. Riittävän moni kun toimii samojen periaatteiden mukaisesti, niin rautatieskene tervehtyy vähitellen.
tallennettu
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 891


« Vastaus #9 : Elokuu 26, 2014, 11:52:38 »

Ilmoitan, etten lisää tänne Vaunut.orgiin kuvia, ennen kuin muilla somekanavilla esiintyvä raukkamainen toisten ottamien kuvien, jopa kuvaajien halveksinta loppuu.

Etköhän sinä, Jimi, nyt hauku väärää puuta, eli boikotoi väärää foorumia?
Jos WhatsAppissa on vastuuttomat säännöt ja vastuuttomia toimijoita, niin eikö oikea boikotoinnin kohde olisi WhatsApp eikä Vaunut.org?

Tottahan kuviesi halveksunta WhatsAppissa lakannee, jos uusia kuvia ei tule. Mutta poistaako se ongelman? Eikö olisi järkevämpää hylätä ne ääliöt kiehumaan keskenään omaan liemeensä ja jatkaa rauhassa Vorgissa?

Aina on olemassa ihmisiä, jotka saavat kiksinsä toisten mollaamisesta, sille et voi mitään. Mutta on älytöntä antaa heidän typeryytensä pilata oma harrastuksesi. Unohda heidät, sanon minä, ja jatka täällä.
 
tallennettu

"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2586


« Vastaus #10 : Elokuu 26, 2014, 20:07:07 »

kuviesi
Tässähän ei nyt ollut kyse minun kuvien arvostelusta, vaan toisten. En halua, että muut haukkuvat myöskään muiden kuvia, kuten onkin varmaan jo tullut ilmi. Sellainen tympii samalla tavalla kuin omienkin kuvien mollaus, jos ne muiden kuvat tosiaan ovat aivan kelvollisia.

Luin kyllä Kurt koko viestisi läpi; huomasin siitä tuon tahattoman erheen ja korjasin sen…
Mutta ketään en ole tässä nyt unohtamassa. Antaa sen asian olla.

Voinhan toki lisätäkin tänne kuvia, ei siinä sitten kai mitään, jos sitä mieltä olette. (No, vain 11 kuvaa on muutenkin jäljellä. Ehkä säästelen niitä vielä loppuvuotta varten.)

Kuitenkin, sanomani on: Älkää oikeasti, kuka tahansa, mollatko toisten kuvia tai toisianne kuvien perusteella, edes vitsillä! Siinä ei ole mitään järkeä ja sellainen aiheuttaa vain pahaa mieltä ja väärinkäsityksiä. Tämä siis jokaiselle, minullekin.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 387


« Vastaus #11 : Syyskuu 01, 2014, 20:58:54 »

Voisiko joku valistaa ulkopitäjäläistä (ja kai sivistyksestä eristetyllä saarella asujaa) että mikä asja se Some oikeesti on?? Nykyään kun on niin paljon näitä kirjainyhdistelmiä HIV ja IS ja NATOonkin pitäisi joidenkin mielestä liittyä.
     On siis ilmeisesti olemassa jokin sivusto, jossa saa meitä porukoita vastaan hyökätä naama näkymättä. Ei siis piisaa ne hävyttömyydet itse Vorgissa, joiden kohteeksi voi joutua jos poikkeaa liika paljon perus-suomalaisten yksisilmäisestä näkövinkkelistä.
     Ylläpitoa on monet arvostelleet mutta ilman näitä, keskustelu saattaisi ajoittain päättyä p - tunkiolle.
     Jonka se ajoittain tekee, kuitenkin.
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #12 : Syyskuu 01, 2014, 21:22:57 »

Voisiko joku valistaa ulkopitäjäläistä (ja kai sivistyksestä eristetyllä saarella asujaa) että mikä asja se Some oikeesti on?? Nykyään kun on niin paljon näitä kirjainyhdistelmiä HIV ja IS ja NATOonkin pitäisi joidenkin mielestä liittyä.
     On siis ilmeisesti olemassa jokin sivusto, jossa saa meitä porukoita vastaan hyökätä naama näkymättä. Ei siis piisaa ne hävyttömyydet itse Vorgissa, joiden kohteeksi voi joutua jos poikkeaa liika paljon perus-suomalaisten yksisilmäisestä näkövinkkelistä.
     Ylläpitoa on monet arvostelleet mutta ilman näitä, keskustelu saattaisi ajoittain päättyä p - tunkiolle.
     Jonka se ajoittain tekee, kuitenkin.
"Some" on lyhenne sanoista "Sosiaalinenmedia". Kun puhutaan Somesta, tarkoitetaan sosiaalista mediaa, esim.Facebookkia, Twitteriä tai Whatsappia. Kai tää Vorkkiki voidaa luokitella jossain määrin Someksi.
tallennettu
Misa Lammio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #13 : Syyskuu 01, 2014, 22:19:48 »

Sosiaalinen media (lyhennetään usein some[1]) tarkoittaa verkkoviestintäympäristöjä, joissa jokaisella käyttäjällä tai käyttäjäryhmällä on mahdollisuus olla aktiivinen viestijä ja sisällöntuottaja tiedon vastaanottajana olon lisäksi. Siinä Wikipedian lyhennys.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Kuvanlisäys jäissä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina