Resiina  |  Resiinan nettisivusto  |  Aihe: Kuvien kokorajoitus vaunut.orgissa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1117


« : Syyskuu 15, 2014, 16:36:44 »

Olen pähkäillyt sellaista, että miksi vorgin kuvien kokorajoitus on vielä vuonna 2014 400 kt ja kuvien pikselirajoitus 1200 x 900? Voisi kuvitella, että nämä olisivat perua vuodelta 1999, mutta että vielä.
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #1 : Syyskuu 15, 2014, 16:51:42 »

Olen pähkäillyt sellaista, että miksi vorgin kuvien kokorajoitus on vielä vuonna 2014 400 kt ja kuvien pikselirajoitus 1200 x 900? Voisi kuvitella, että nämä olisivat perua vuodelta 1999, mutta että vielä.
Tämä on juuri yksi tämän sivuston ongelmista. Paljon helpompaa ja nopeampaa lisätä kuvia Google plussaan tai Facebookiin.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Teemu Peltonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 259


« Vastaus #2 : Syyskuu 15, 2014, 17:30:07 »

Itse asiassa ne ovat perua Vorgin Suuren Uudistuksen ajalta eli arviolta 2008.  1200 x 900 on valittu pitkälti siten, ulkoasuun sopivaksi, 4:3 kokoiseksi ja nätiksi tasaluvuksi. Varmaankin esimerkiksi 1920 x 1080 olisi trendikkäämpi nykypäivänä, mutta toisaalta hyöty/toteutuksen kustannus ei nähdäkseni mene selkeästi ykkösen yläpuolelle.

Tiedostokoon rajoitukseen ei sen suurempaa salatiedettä sisälly. Joku kokorajoitus täytyy olla ja nyt se on 400kt, mitään vakuuttavia perusteita sen nostamiselle tai laskemiselle ei ole toistaiseksi esiintynyt.
tallennettu
Pave Saarinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 131


« Vastaus #3 : Lokakuu 13, 2014, 09:03:17 »

Olen pähkäillyt sellaista, että miksi vorgin kuvien kokorajoitus on vielä vuonna 2014 400 kt ja kuvien pikselirajoitus 1200 x 900? Voisi kuvitella, että nämä olisivat perua vuodelta 1999, mutta että vielä.

Olen pähkäillyt sitä, miten voisin vaikuttaa siihen, missä koossa kuvat näkyvät vorgissa. Skannattujen kuvien kokomäärittely on aika vaikeaa. Tällaiset kuvat kun ovat usein rajattuja ja sitten on pysty- tai vaakakuvia. Kyllä siinä askarrellessa aikaa kuluu. Ilmeisesti vorgi on suunniteltu tiedostoille standardikokoon ja vaakatasoon. On aika hanlaa saada tuo 400 kb täyteen, usein se jää kovastikin vajaaksi. Muuten selviän kyllä, mutta toinen kysymys on kuvien ilmiasu vorgissa. Mielestäni kyllä omassa blogissani sama kuva on paremman näköinen. Tietysti joku Googlen bloggeri on paljossa parempi ohjelma. Nämä ovat kai iäisyyskysymyksiä.

tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #4 : Lokakuu 13, 2014, 18:33:59 »

Olen pähkäillyt sellaista, että miksi vorgin kuvien kokorajoitus on vielä vuonna 2014 400 kt ja kuvien pikselirajoitus 1200 x 900? Voisi kuvitella, että nämä olisivat perua vuodelta 1999, mutta että vielä.

Kaikkilla ei vielä ole 4G yhteyttä ja isojenkuvien avaaminen esim 2G yhteydellä kestää ikuisuus. Jos kyläyhteisö päättää että valokuitukaapeli vedetään niin liityn siihen heti, kaveri omistaa kaivinkoneen niin ei tarvitse ojaa kaivaa lapiolla, halvemmaksi tulee että samalla vaihdetaan matalajännite ilmajohdot maakaapeihin ja kaivuutyö tehdään tilojen "ominatöinä", ojat kun ovat valmiita sähköyhtiö vetää kaapelit ja taas ominatöinä ojat umpeen. Naapuri kokeilee langatonta 4G-yhteyttä ja kertoo minulle että toimiiko.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #5 : Lokakuu 13, 2014, 20:15:07 »

Tämä on juuri yksi tämän sivuston ongelmista. Paljon helpompaa ja nopeampaa lisätä kuvia Google plussaan tai Facebookiin.

Ero on siinä, että kun vaunut.orgissa täytyy kuvan skaalaus ja laadunmuutos tehdä käsin, niin ainakin FB tekee sen itse, jolloin lopputulokseen ei itse pääse vaikuttamaan. Pikaisesti muutaman FB-kuvan tarkistettuani niiden koko oli alle 100 kB, eli vaunut.orgiin kuvat saa halutessaan merkittävästi laadukkaampina.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Resiina  |  Resiinan nettisivusto  |  Aihe: Kuvien kokorajoitus vaunut.orgissa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina