Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Veturi ajautui raiteilta ulos Porvoossa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« : Lokakuu 26, 2014, 12:20:52 »

Pistoraiteelle ohjautunut veturi törmäsi päätypysäyttimeen ja ajautui kiskojen yli Porvoossa sunnuntaina aamupäivällä.
Kukaan ei loukkaantunut turmassa.

Yksinään liikkeellä ollut veturi joutui väärälle raiteelle Kilpilahden ratapihalla vaihdeopastuksen virheen takia. Virheen huomattuaan kuljettaja yritti pysäyttää veturin, mutta matka ei riittänyt.

Veturin keula ajautui muutamia metrejä kiskojen yli, kertoi päivystävä palomestari Mika Siitonen.

Veturin polttoainesäiliöön tuli pieni vuoto. Säiliössä oli kaikkiaan 2 700 litraa polttoainetta, joka imettiin pelastuslaitoksen imuautoon.


http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288755755483.html

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014102618781546_uu.shtml
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2014, 13:55:48 kirjoittanut Mikael Sahervo » tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2130


« Vastaus #1 : Lokakuu 27, 2014, 08:09:53 »

Otsikon luetteani ensiksi tukli mieleen Porvoon asema.... Mutta Sköldvik kuulunee myöskin Porvooseen.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #2 : Lokakuu 27, 2014, 08:21:14 »

"Vaihdeopastuksen virhe" voisi tarkoittaa ehkä sitä, että vaihteen asennonilmaisin oli löystynyt ja näytti virheellistä asentoa. Tästä syystä vaihteen asento tulisikin ensisijaisesti katsoa vaihteen kielistä.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1119


« Vastaus #3 : Lokakuu 27, 2014, 13:47:47 »

Veturin polttoainesäiliöön tuli pieni vuoto. Säiliössä oli kaikkiaan 2 700 litraa polttoainetta, joka imettiin pelastuslaitoksen imuautoon.

Mietin tätä jo eilen, että missähän porvoolaisessa (PMR:n) vehkeessä on niin iso tankki, että siihen mahtuisi 2700 litraa löpöä, mutta Tepon kommentti selvensikin asiaa.
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #4 : Lokakuu 27, 2014, 14:29:11 »

Yksinään liikkeellä ollut veturi joutui väärälle raiteelle Kilpilahden ratapihalla vaihdeopastuksen virheen

Oliko veturi lähtenyt omin luvin liikenteeseen, ja tipahtanut pois kaidalta polulta... ?!  Virnistää
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #5 : Lokakuu 27, 2014, 18:59:10 »

Joskus taannoin Kolarin Rautuvaarassa veturi ajoi pohjoisemmaksi kuin yksikään leveäraiteinen rautatie Suomessa.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #6 : Lokakuu 27, 2014, 21:44:17 »

Toi Rautuvaaran tapaus, on tapahtunut vuonna 1977 mutta kiitos täsmennyksestä Ville.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2014, 20:53:43 kirjoittanut Jyrki Talvi » tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #7 : Lokakuu 27, 2014, 22:44:02 »

Toi Rautuvaaran tapaus, on tapahtunut vuonna 1983.
Ainakin 23.3.1977 Rautuvaaran päätepuskimen läpi ajoivat Dv12 2543 ja 2713 sekä 26.5.-77 2711 ja 2743. Syynä näihin taisivat olla tietääkseni jarrujen jäätyminen ja tekniikan pettäminen.

Itse en muista onko Rautuvaaran päätepuskinta tosiaan enemmänkin koeteltu, mutta Rautuvaarakuvien kommenteista löytyy lisää tietoa.  Iskee silmää
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #8 : Lokakuu 27, 2014, 23:06:27 »

Toi Rautuvaaran tapaus, on tapahtunut vuonna 1983.
Ainakin 23.3.1977 Rautuvaaran päätepuskimen läpi ajoivat Dv12 2543 ja 2713 sekä 26.5.-77 2711 ja 2743. Syynä näihin taisivat olla tietääkseni jarrujen jäätyminen ja tekniikan pettäminen.

Itse en muista onko Rautuvaaran päätepuskinta tosiaan enemmänkin koeteltu, mutta Rautuvaarakuvien kommenteista löytyy lisää tietoa.  Iskee silmää
Oho, ei sitten 2714 rikkonutkaan tänään ennätyksiä, kun kävi Kemijärven puunlastauspaikalla, jos jopa Kolarin pohjoispuolella on käynyt 27-sarjalainen.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #9 : Lokakuu 27, 2014, 23:40:56 »

Hoidetaanko Sköldvikin vaihtotyöt nykyään radio-ohjauskalustolla vaihtotyöjohtajan ohjaamina ilman veturinkuljettajaa?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #10 : Lokakuu 28, 2014, 03:34:19 »

Hoidetaanko Sköldvikin vaihtotyöt nykyään radio-ohjauskalustolla vaihtotyöjohtajan ohjaamina ilman veturinkuljettajaa?

Kyllä.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2586


« Vastaus #11 : Lokakuu 28, 2014, 11:38:39 »

Toi Rautuvaaran tapaus, on tapahtunut vuonna 1983.
Ainakin 23.3.1977 Rautuvaaran päätepuskimen läpi ajoivat Dv12 2543 ja 2713 sekä 26.5.-77 2711 ja 2743. Syynä näihin taisivat olla tietääkseni jarrujen jäätyminen ja tekniikan pettäminen.

Itse en muista onko Rautuvaaran päätepuskinta tosiaan enemmänkin koeteltu, mutta Rautuvaarakuvien kommenteista löytyy lisää tietoa.  Iskee silmää
Tässä eräs kertomus: http://www.kolumbus.fi/~w441971/Rautuvaara_paatepuskin.html
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #12 : Lokakuu 28, 2014, 11:48:23 »

Toi Rautuvaaran tapaus, on tapahtunut vuonna 1983.
Ainakin 23.3.1977 Rautuvaaran päätepuskimen läpi ajoivat Dv12 2543 ja 2713 sekä 26.5.-77 2711 ja 2743. Syynä näihin taisivat olla tietääkseni jarrujen jäätyminen ja tekniikan pettäminen.

Itse en muista onko Rautuvaaran päätepuskinta tosiaan enemmänkin koeteltu, mutta Rautuvaarakuvien kommenteista löytyy lisää tietoa.  Iskee silmää
Tässä eräs kertomus: http://www.kolumbus.fi/~w441971/Rautuvaara_paatepuskin.html


Juurikin tuosta kertomuksesta sekä K. Pyrhösen kommentista laitoinkin tiedot tänne  Hymyilee
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2014, 14:19:55 kirjoittanut Ville Hautamäki » tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Veturi ajautui raiteilta ulos Porvoossa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina