Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Valtasiirto Oy aloittanee raideliikenteen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Miro Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 87


« Vastaus #25 : Toukokuu 09, 2015, 18:58:02 »

Ok, mä voisin kuvitella, että tuo liikenne sujuisi vallan mainiosti ilman, että niitä vaunuja palloteltaisiin päivystäjän ja linjaveturin välillä. Ja VR todennäköisesti joutuu noista päivystäjistä sen myötä leikkaamaan. Toisaalta, voiko sitä alueen suurinta rahtiasiakasta syyttää siitä että se haluaa tehokkaasti operoitua ja hintatasoltaan hallittavissa olevaa rautatielogistiikkaa.
tallennettu

"Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu"
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« Vastaus #26 : Toukokuu 09, 2015, 21:01:43 »

Voisi kuvitella että myös kemikaaliliikennettä ainakin jossain määrissä haviteltaisiin kiskoille.

Mikä estää Valtasiirtoa ottamasta haltuunsa myös Seikun raakapuuliikennettä tai valmiiden tuotteiden kuljetusta satamaan?
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #27 : Heinäkuu 03, 2015, 02:05:23 »

Täältä sopiva rikastevaunukalusto Valtasiirrolle...?

http://kirunawagon.com/products/side-dumper
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #28 : Heinäkuu 05, 2015, 08:31:29 »

"Raha ja talous eivät ole olleet tärkein keskustelunaihe vaan se, että VR:n kalusto on vanhaa ja epäluotettavaa, sanoo Valtasiirron toimitusjohtaja Pasi Kusmin"

Vr:n "änkyrät" mahdollistaa näköjään kilpailun myös näin;-) . VR:llä isoja "laadullisia" ongelmia tavarapuolella asiakkaiden silmissä.

tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1318


« Vastaus #29 : Heinäkuu 05, 2015, 09:40:21 »

VR:n osuudesta pistää miettimään, että tuskin VR:n päivystäjä Harjavallassa ja Mänty/Tahkoluodossa mikään itseisarvo on. Ne ovat kalliita kilometrejä, mitä päivystäjä vaunuja liikuttelee ja ne maksetaan vain linjatavaraliikenteen tukitoimena. Ellei ole linjatavaraliikennettä, ei aivan varmasti ole päivystäjiäkään.

Ketjun alussa sivuttiin teollisuuden omia päivystäjiä, sellaisia ei tässä liikenteessä taida olla? En ymmärtänyt mainintaa siitä, että Valtasiirto hoitaisi teollisuusalueiden sisäistä liikennettä. Missä ja millä?

Jos joku yksityinen yhtiö vie VR:ltä kannattavat kuljetukset, VR pistää toimipisteensä Porissa säppiin. Ei liikennettä, ei päivystäjiä.
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #30 : Heinäkuu 05, 2015, 10:36:22 »

"Raha ja talous eivät ole olleet tärkein keskustelunaihe vaan se, että VR:n kalusto on vanhaa ja epäluotettavaa, sanoo Valtasiirron toimitusjohtaja Pasi Kusmin"

Vr:n "änkyrät" mahdollistaa näköjään kilpailun myös näin;-) . VR:llä isoja "laadullisia" ongelmia tavarapuolella asiakkaiden silmissä.

Onko Kuisminilla vanhaa tietoa? Eikös VR-yhtymä ole romututtanut Imatrankoskella kaiken vanhan ja epäluotettavan? Tosin on sinne kuulemma mennyt ihan käyttökelpoistakin henkilöliikennevaunua pois kilpailijoiden (keiden?, minkä?) saatavilta.
tallennettu
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #31 : Heinäkuu 05, 2015, 16:34:22 »

Mihinkähän Mänty- / Tahkoluodossa tarvitaan oikeasti päivystäjää? Jos kerran tai pari kertaa kuussa, sattuu tulemaan muutama sahatavaravaunu Mäntyluotoon tai 4 – 5 kertaa vuodessa tulee vaunuja jotka eivät sovi maan sisäiseen liikenteeseen, eikö linjaveturilla voida vaunut viedä perille asti vai tarvitaanko siihen päivystäjän erityisosaamista? Joskus sitä joutuu oikein ihmettelemään kun kahdella veturilla käydään Mäntyluodossa ja kummatkin, myös ilman vaunuja takaisin Poriin palaavat, sitä ihmetellessäni on joskus tullut mieleeni, harjoittaisiko yksityinen liikenteenharjoittaja tälläistä liikennettä, vaikka olisikin vihreätä löpöä käytettävissä ja kaikki muutkin viherarvot kohdallaan?

Muutama vuosi sitten Mäntyluotoon kulki vielä kaksi tavarajunaa ma-pe: http://vaunut.org/kuva/102867
 mutta kun leikki-yhtiö toimeen tarttui, tällaisesta joutavanpäiväisestä liikenteestä on päästy lähes täysin eroon ja se on saatu siirrettyä valtateille. Viimeisin onnistunut siirto oli Ruosniemen kaasuvaunuliikenteen lopettaminen mutta siitä kiittää erityisesti Simeon ja aikataulun mukaan, Simeon kiitää valtatie kakkosella.

Tulevaisuudessa, kun uudet operaattorit tulevat ja VR:n nykyinen suhmurointikin päättyy, sille taitaa käydä samoin kuin Turun kaupungin liikennelaitokselle aikoinaan kävi, ylivertainen ja ylimielinen osaaminen eivät riittäneet mihinkään. Toivottavasti olen täysin väärässä!
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1694


« Vastaus #32 : Heinäkuu 05, 2015, 16:47:00 »

Jos joku yksityinen yhtiö vie VR:ltä kannattavat kuljetukset, VR pistää toimipisteensä Porissa säppiin. Ei liikennettä, ei päivystäjiä.

Onko se sitten VR:n asiakkaiden tehtävä maksaa ylihintaa ja hyväksyä mukisematta huono palvelutaso, ja sekin vain siksi, että VR voisi ylläpitää jotakin tehotonta muuta liikennettä?

Mistä ihmeestä kumpuaa tuollainen ajatus? Liittyykö siihen myös luulo siitä, että harjavaltalaiset tehtaat saavat maailmanmarkkinoilta nostettua hitusen korkeampaa hintaa sillä perusteella, että halutaan tukea ylihintaista VR:ää?
tallennettu
Henri Jacobsson
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 7


« Vastaus #33 : Heinäkuu 11, 2015, 17:06:13 »

VR voisi varmasti hinnoitella sopimukset joita Valtasiirto uhkaa uudestaan edullisemmiksi, mutta on teollisuuden etu lisätä kilpailua. Uskoisin että Harjavallassa ollaan valmiita siirtämään sopimus Valtasiirrolle mikäli saadaan nykytasoa edullisemmin riittävällä laadulla sama palvelu kuin VR:lta nykyisin vaikka VR lähtisikin hintakilpailuun mukaan. Tällä tavalla saadaan kilpailua luovia uusia yhtiöitä markkinoille mikä on pitkällä aikavälillä ehdottomasti Suomen teollisuuden etu.

Kuten linja-automarkkinassa on nähty, kilpailu tuo asiakkaalle etua. Toivottavasti myös matkustajaliikenteessä kiskoilla saataisiin kilpailu nopeasti ilman lisälykkäyksiä tuomaan etua kuluttajille.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #34 : Heinäkuu 12, 2015, 07:56:45 »

Kilpailu on nykyinen toimintatapa. Mihin se johtaa, varsinkin äärimmilleen vietynä. Mikä on äärimmilleen? Mistä pitäisi alkaa tinkiä ja kuinka paljon. Työntekijöiden palkoista, johtajien bonuksista..ko. Halvempaa, halvemmin hoidettua huonokuntoisempaa kalustoa? Jossainvaiheessa pitäisi pää tulla vetävän käteen.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1694


« Vastaus #35 : Heinäkuu 12, 2015, 08:54:45 »

Kilpailu on nykyinen toimintatapa. Mihin se johtaa, varsinkin äärimmilleen vietynä. Mikä on äärimmilleen? Mistä pitäisi alkaa tinkiä ja kuinka paljon. Työntekijöiden palkoista, johtajien bonuksista..ko. Halvempaa, halvemmin hoidettua huonokuntoisempaa kalustoa? Jossainvaiheessa pitäisi pää tulla vetävän käteen.

Mikä on sitten vaihtoehtona, jonkinlainen suunnitelmatalousko?

Se on nähty mihin sekin johtaa. Tehottomuuteen, palveluhaluttomuuteen, näköalattomuuteen eli kehityksen pysähtymiseen ja ennen kaikkea ylihinnoitteluun. Sitä kokeiltiin kekkoslovakiassa eli vielä 80-luvun Suomessa, eikä siihen aikaan ole paluuta.

Valitettavasti nuo kaikki sopivat nykyisen rautateiden monopolioperaattorin kuvaan, jota nyt pikkuruinen Onnibus on onnistunut edes hitusen järkyttämään. Tavaraliikenteen puolellahan VR:n Transpoint on jo pitkään operoinut markkinatalouden opeilla ja hyvin on rekat kulkeneet, vaikka kilpailu on ollut täysin vapaata jo 25 vuotta.
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« Vastaus #36 : Elokuu 17, 2015, 12:28:57 »

Nyt Harjavaltaan haetaan jo "rautatieliikenteen ammattilaista". Eli sinne sitten joku innokas laittamaan papereita vetämään. Kyllä Viita taitaa ihan tosissaan olla.

http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/8760914_fi.htm
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #37 : Lokakuu 21, 2015, 20:10:21 »

VR näyttäisi valmistautuvan hyvissä ajoin Valtasiirron aluevaltaukseen: Resiinalehden mukaan 1 rikastevaunu (Taimn) on jo saannut romutuspäätöksen!  Virnistää
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #38 : Lokakuu 21, 2015, 21:46:03 »

Siinäpähän romuttaa. Kyllä järkevälle liiketoiminnalle maailmalta rahaa löytyy ja uusi yrittäjä saa hankittua kalustoa ilman VR:n omaisuuden ryöstämistä. Ai niin se kalustopankki, ihan hyvä idea jos se ulotetaan koskemaan myös muita aloja, vaikka maarakennus, paperiteollisuus, mekaaninen puunjalostus, no jatkakaa listaa Virnistää

Jos tavaran roudaaminen kiskoja pitkin olisi niin hyvää bisnestä kuin useimmat täällä uskovat, niin takuuvarmasti sen aloittamiseen maailmalta rahaa löytyisi ja loppuisi tämä ainainen jakomielinen itkeminen markkinatalouden kurjuudesta ja kapitalismin pahuudesta. Ei kelpaa monopoli, ei kelpaa markkinatalous sen lainalaisuuksineen, sosiaalidemokraattinen valtiojohtoinen puolkommunismi kyllä.
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #39 : Marraskuu 18, 2015, 21:55:42 »

Vahvan huhun mukaan VR saamassa edelleen sopimuksen Bolidenin rikastekuljetuksista.
Toisaalta myös Valtasiirto jälleen lehdessä uhosi tilaavansa lähiaikoina kaksi veturia ja 50 yleisvaunua, mitkään yleisvaunut nyt tuskin parhaita on tuollaiseen rikasteliikenteeseen. Jostain Huntsmanin kuljetuksista Tahkoluotoon kuulin tutulta, mutta tämä siis ihan huhua.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1694


« Vastaus #40 : Marraskuu 18, 2015, 22:31:04 »

Siinäpähän romuttaa. Kyllä järkevälle liiketoiminnalle maailmalta rahaa löytyy ja uusi yrittäjä saa hankittua kalustoa ilman VR:n omaisuuden ryöstämistä. Ai niin se kalustopankki, ihan hyvä idea jos se ulotetaan koskemaan myös muita aloja, vaikka maarakennus, paperiteollisuus, mekaaninen puunjalostus, no jatkakaa listaa Virnistää

Väität, että mainitsemasi teollisuuden alat on perustettu ja rakennettu valtion budjetista tulleella rahoituksella?

Jos oikeasti niin ajattelet, niin en ihmettele, että vallitseva markkinatalous vaikuttaa omituiselta.

Destia on tietysti tuossa poikkeus, mutta senkään kalustosta kovin vähän on enää Tielaitoksen aikaista. Kumipyöräkaluston elinkaari on ratkaisevasti lyhyempi kuin esimerkiksi rautatiekaluston. Destian tase on vahva kiitos soraharjujen ym. apporttina saatujen omaisuuksien. Toisaalta Destiaakaan ei käy vertaaminen VR:ään, koska Destian omistaa nykyisin Ahlströmit.
tallennettu
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #41 : Joulukuu 02, 2015, 13:06:44 »

Tässäpä Valtasiirron toimitusjohtajan jutustelua seminaarissa kiskoille menosta YouTubesta. https://www.youtube.com/watch?v=NUr16wU4B28
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #42 : Joulukuu 02, 2015, 15:24:07 »

Tässäpä Valtasiirron toimitusjohtajan jutustelua seminaarissa kiskoille menosta YouTubesta. https://www.youtube.com/watch?v=NUr16wU4B28


No edelleen aika tyhjän puhumista ja uhoamista ilman näyttöjä. Aika ulkona ainakin toimitusjohtaja on miten säänneltyä ja hankalaa liikenne rautateillä on. Toivotaan, että firmassa olisi oikeasti aika paljon enemmän ammattitaitoakin.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #43 : Joulukuu 02, 2015, 15:44:57 »

Tässäpä Valtasiirron toimitusjohtajan jutustelua seminaarissa kiskoille menosta YouTubesta. https://www.youtube.com/watch?v=NUr16wU4B28


No edelleen aika tyhjän puhumista ja uhoamista ilman näyttöjä. Aika ulkona ainakin toimitusjohtaja on miten säänneltyä ja hankalaa liikenne rautateillä on. Toivotaan, että firmassa olisi oikeasti aika paljon enemmän ammattitaitoakin.

Aikamoista tyhjän puhumista ja uhoamista ilman näyttöjä oli Proxion Railin, nykyään nimeltään Fennia Rail, toiminta ulkoa katsottuna, kunnes sitten lopulta tilasivatkin veturit. Mitä näyttöä Proxion Railin olisi siis pitänyt antaa välttääksen tyhjän puhujalta vaikuttamisen?
Valtasiirron kohdalla ihan sama asia. Mulla ei nyt juuri ole mahdollisuutta katsoa youtubesta videota, koska olen megatavupohjaisesti veloitetun nettiyhteyden päässä, joten kysyn: mihin perustuu väite siitä, että toimitusjohtaja ei ymmärrä rautatieliikenteen sääntelyn ja hankaluuden päälle?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #44 : Joulukuu 02, 2015, 16:03:25 »

Tässäpä Valtasiirron toimitusjohtajan jutustelua seminaarissa kiskoille menosta YouTubesta. https://www.youtube.com/watch?v=NUr16wU4B28


No edelleen aika tyhjän puhumista ja uhoamista ilman näyttöjä. Aika ulkona ainakin toimitusjohtaja on miten säänneltyä ja hankalaa liikenne rautateillä on. Toivotaan, että firmassa olisi oikeasti aika paljon enemmän ammattitaitoakin.

Aikamoista tyhjän puhumista ja uhoamista ilman näyttöjä oli Proxion Railin, nykyään nimeltään Fennia Rail, toiminta ulkoa katsottuna, kunnes sitten lopulta tilasivatkin veturit. Mitä näyttöä Proxion Railin olisi siis pitänyt antaa välttääksen tyhjän puhujalta vaikuttamisen?
Valtasiirron kohdalla ihan sama asia. Mulla ei nyt juuri ole mahdollisuutta katsoa youtubesta videota, koska olen megatavupohjaisesti veloitetun nettiyhteyden päässä, joten kysyn: mihin perustuu väite siitä, että toimitusjohtaja ei ymmärrä rautatieliikenteen sääntelyn ja hankaluuden päälle?


No pari esimerkkiä, korosti itsekin moneen kertaan kuinka hidasta ja vaikeaa on kaikki tekeminen tai sen alkaminen raiteilla. Sai kuvan, että raideliikenne vain aloitetaan kuin joku rekan ajaminen.
Haukkui/on haukkunut moneen kertaan VR:n kaluston ja samalla kertoili miten he jollain monikäyttövaunuilla ajavat niin rikkihapot kuin rikasteetkin. Ihan oikeastiko joku avovaunu nyt on joku mullistus minkä he ovat keksineet?
Heidän veturit ja vaunut on jo pitkään pitänyt olla lähiaikoina tilattu.
Jos meinaisivat 2017 hoitaa vaikka Harjavallan kuljetukset, juna taisi jo mennä. Näin tosin vahva huhu on ollutkin, että VR veti pidemmän korren.
Ylipäätään tämän toimarin esityksestä sai aika ammattitaidottoman kuvan rautatieliikenteestä, ja sen vuoksi olisikin luullut,että joku asioista ymmärtävä olisi puhunut.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1694


« Vastaus #45 : Joulukuu 02, 2015, 18:05:56 »

Haukkui/on haukkunut moneen kertaan VR:n kaluston ja samalla kertoili miten he jollain monikäyttövaunuilla ajavat niin rikkihapot kuin rikasteetkin. Ihan oikeastiko joku avovaunu nyt on joku mullistus minkä he ovat keksineet?

Ei mepa-kuljetukset ainakaan kumipyöräliikenteessä mikään uusi keksintö ole. En keksi mitään syytä, miksei sellainen voisi toimia rautateilläkin jos vaan rahdinantajan tarpeet ovat siihen sopivat ja sopimukset riittävän pitkiä. 50 %:a vähemmän junia, 50 %:a vähemmän henkilökuntaa, 50 %:a vähemmän vaunukalustoa jne.

Tässä kuva ehkä tunnetuimman mepa-kaluston rakentajan eli Saalasti Oy:n (!) valmistamasta MEPA-peräkärrystä. Toiseen suuntaan nestemäistä ja toiseen kappaletavaraa. http://www.returnhauler.com/photos/8.jpg

Käsittääkseni Saalastilla on näyttöjä myös rautapyöräisen kaluston rakentamisesta..


Ylipäätään tämän toimarin esityksestä sai aika ammattitaidottoman kuvan rautatieliikenteestä, ja sen vuoksi olisikin luullut,että joku asioista ymmärtävä olisi puhunut.

Voi toki olla noinkin, mutta ei VR:n kilpailijaksi kannata ryhtyä, jos tavoitteena on nousta toiseksi VR:ksi. Jotain uutta on kyettävä tarjoamaan ja hakemaan kilpailuvaltit siitä.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #46 : Joulukuu 02, 2015, 19:10:59 »

Haukkui/on haukkunut moneen kertaan VR:n kaluston ja samalla kertoili miten he jollain monikäyttövaunuilla ajavat niin rikkihapot kuin rikasteetkin. Ihan oikeastiko joku avovaunu nyt on joku mullistus minkä he ovat keksineet?

Ei mepa-kuljetukset ainakaan kumipyöräliikenteessä mikään uusi keksintö ole. En keksi mitään syytä, miksei sellainen voisi toimia rautateilläkin jos vaan rahdinantajan tarpeet ovat siihen sopivat ja sopimukset riittävän pitkiä. 50 %:a vähemmän junia, 50 %:a vähemmän henkilökuntaa, 50 %:a vähemmän vaunukalustoa jne.

Tässä kuva ehkä tunnetuimman mepa-kaluston rakentajan eli Saalasti Oy:n (!) valmistamasta MEPA-peräkärrystä. Toiseen suuntaan nestemäistä ja toiseen kappaletavaraa. http://www.returnhauler.com/photos/8.jpg

Käsittääkseni Saalastilla on näyttöjä myös rautapyöräisen kaluston rakentamisesta..


Ylipäätään tämän toimarin esityksestä sai aika ammattitaidottoman kuvan rautatieliikenteestä, ja sen vuoksi olisikin luullut,että joku asioista ymmärtävä olisi puhunut.

Voi toki olla noinkin, mutta ei VR:n kilpailijaksi kannata ryhtyä, jos tavoitteena on nousta toiseksi VR:ksi. Jotain uutta on kyettävä tarjoamaan ja hakemaan kilpailuvaltit siitä.


Kyllä Valtasiirto voi joskus saada vielä kuljetuksia rautateillekin. Nyt kuunnellessa ja katsellessa toiminnan aloittamista uskon vahvasti, että se päivä ei ole vielä 2017 alussa.

Monikäyttövaunut on varmasti paikassaan hyviä, mutta Harjavallan teollisuuspuiston liikenne on luonteeltaan sellaista, että täysiä rikastekunia ajetaan sinne non-stoppina Porin satamista. Ei siinä mitään kontteja nostella junista ja käydä kippaamassa. Rikkihappoa viedään Talvivaaraan niin, että vaunut ovat matkalla/purussa/kuormauksessa jne.

Ehkä tuollaisilla monikäyttövaunuilla voi satamaan ajaa kappaletavaraa tai kontteja.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #47 : Joulukuu 05, 2015, 21:37:28 »

Päivän lehden mukaan Valtasiirrossa yt:t päättyneet ja 30 lähtee pihalle. Suurin määrä Kaanaassa Huntsmanilla jossa Huntsman päättänyt heidän välisen sopimuksen. Siirtyyköhän ilmeniitti kuljetukset taas raiteille VR:lle?
Myös sopimukset Harjavallassa ja Porin kuparipuistossa ovat muuttuneet ja ovat johtaneet irtisanomisiin.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #48 : Joulukuu 08, 2015, 16:32:58 »

Tuota, eikös talouselämä toimi näin, aina yritetään ja joskus onnistuu, toisella kertaa ei. Valtasiirto yritti ehkä selvitä työpaikkojensa vähennyksestä etsimällä ratarahdin kautta lisätyötä?

Kellekään ei pitäisi tulla yllätyksenä lähes kaikkien metallien maailmanmarkkinahintojen alakulo:   http://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=copper&months=120

Toista oli raaka-aineiden supersyklin aikana muutama vuosi sitten. Nyt Bolidenkin joutuu karsimaan rankasti. Ei selvästikään innovatiivinen ala?
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #49 : Joulukuu 10, 2015, 18:08:33 »

Kiitos kritiikistä, kumma kun firma palkkaa lisää työvoimaa kun maailmanmarkkinahinta mataa pohjamudissa. Laajennuksesta en tiennytkään, tieto on todellakin hyvin yllättävä. Tutkin Bolidenin tuoreita tuloslukuja ja viime vuonna huonokuntoinen firma onkin päässyt uudelleen vauhtiin.

Oletko sinä tietoinen, paljonko tuotanto Harjavallassa kasvaa jos työntekijöitä otetaan lisää? Onko palkattavien lukumäärä tiedossa? Onko tuloksen parantumiseen jokin erityisen tekninen tai taloudellinen perusta? Minusta vaikuttaa että saatat tietää vastauksen kaikkiin näihin kysymyksiin.

Perustele tarkemmin miksi junahommalla ja yt:illä ei ole yhteyttä? Väite vaikuttaa minusta erikoiselta, useinhan yritysjohto näkee hyvin pitkälle eteenpäin ja kriiseissä pyrkii varmistamaan työntekijöiden työt jotain kautta. Jolloin työn hakeminen työntekijöille eri tehtävistä on yksi vaihtoehto. Toki en tunne Valtasiirron yrityskulttuuria.

Tuota, eikös talouselämä toimi näin, aina yritetään ja joskus onnistuu, toisella kertaa ei. Valtasiirto yritti ehkä selvitä työpaikkojensa vähennyksestä etsimällä ratarahdin kautta lisätyötä?

Kellekään ei pitäisi tulla yllätyksenä lähes kaikkien metallien maailmanmarkkinahintojen alakulo:   http://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=copper&months=120

Toista oli raaka-aineiden supersyklin aikana muutama vuosi sitten. Nyt Bolidenkin joutuu karsimaan rankasti. Ei selvästikään innovatiivinen ala?

Voisi sanoa suoraan, että koko kommenttisi oli 100% huuhaata kuparin hintakehitystä lukuun ottamatta. Ei juna hommalla ollut mitään yhteistä Yt:neuvotteluihin ja mitä Bolideniin tulee niin sinnehän palkataan väkeä vaan lisää, niin mistään karsimisesta on ihan turha puhua.

Kuvassa yritteliään ja ilmeisen avarakatseisen firman Otso Robot Harjavallasta:
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 10, 2015, 18:22:31 kirjoittanut Juha Riihimäki » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Valtasiirto Oy aloittanee raideliikenteen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina