Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Mallard vapise  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« : Tammikuu 17, 2015, 21:37:47 »

Tällä hetkellä Englannissa on rakenteilla useita höyryvetureita uusina versioina kadonneille malleille. Esimerkkiä tietysti näytti "Tornado". Rakenteilla on mm Crab, Patriot ja LNER:n P2 (1'D1'), jonka testeistä Ranskassa kerrottiin The Railway Magazine-lehden joulukuun 2014 numerossa (sn 82.8 mph eli 133 km/h). Mielenkiintoisia olivat myös tiedot SNCF:n Vitry'n testipaikan rollaattorien aiheuttamista ongelmista sille ja muillekkin. Rullat eivat vapisuttaneet veturia kuten oikea rata ja se aiheutti voiteluongelmia ja laakerien kuumanakäyntiä pidemmllä testijaksoilla.

Nyt on suunnitelmissa myös toinen samanlainen veturi eri kopalla. Se olisi Mallardin näköinen, mutta ei otsikon peljästys.

Jenkeissä on tarkoitus rakentaa uusi kopio PRR (Pennsylvania RR) veturista sarjaa T1, joka tulee saamaan numeron 5550. Sen akselijärjestys oli 2'BB2'. Alkuperäisiä ei ole yhtään jäljellä, mutta niillä on todistetusti ajettu nopeudella 193 km/h (vähemmän todistetusti 209 km/h) ja 1000-jenkkitonnin kanssa kymmeniä maileja putkeen yli 161 km/h nopeudella. Jos vakuutusyhtiöt antavat luvan, niin ehkä uusi nopeusennätys on mahdollisuuksien rajoissa.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« Vastaus #1 : Tammikuu 20, 2015, 20:05:14 »

Pennsylvanian T1-veturin rakentamista suunnittelevan porukan kotisivu on täällä  http://www.prrt1steamlocomotivetrust.org/ 

Aika komea höyryveturi koteloiduksi veturiksi. Sivulla pannaan suurin huhuttu nopeus paremmaksi, kuin mitä olen aiemmin nähnyt eli 140 mph = 225 km/h. Tällaista nopeutta olen nähnyt tarjottavan PRR:n S-1 sarjalle.
tallennettu
Paul Straw
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #2 : Maaliskuu 31, 2017, 12:30:33 »

We also bring back to life types of Diesel locomotive that have been all scrapped...

See this project to make a class 22 diesel-hydraulic from a class 37 diesel-electric!  The class 22s operated in the Western routes of England, particularly on short passenger and freight trains.  They were all withdrawn by the end of 1972.

http://project22society.co.uk/

tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Mallard vapise  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina