Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Aikataulut 29.3. alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« : Tammikuu 31, 2015, 15:52:50 »

Tulipa hieman tarkasteltua tulevaa ja kalustomuutoksia on tulossa paljon Esim.:
     Porin radan taajamajunat muuttuvat 3-vaunuisiksi IC:iksi.
     Vaasan ja Seinäjoen välille tulee ERd-vaunuinen IC.
     Moniin Edo-vaunuisiis IC:ihin tulee ERd, myös Rantaradalla.
     Turun - Tampereen viimeinen pikajunapari muuttuu Edo-IC:ksi.
     Tampereen ja Vaasan välinen taajamajuna lakkaa Tampereen ja Seinäjoen välillä sekä vastaava paluupikajuna.
     Rovaniemeltä ei lähde sunnuntaina Pendoliinoa
     Turun ja Helsingin välille tulee Pendoliinopari!

Tutkikaapa lisää!

// otsikko korjattu
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2015, 11:15:47 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen » tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #1 : Tammikuu 31, 2015, 16:23:17 »

- P 265/274 ---> IC 265/274
- P 273/266 ---> IC 273/266
tallennettu
Jani Järviluoto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #2 : Tammikuu 31, 2015, 17:52:45 »

Ainakin maanantaina 30.3. IC 265:ssä on ERd! Yksikerroksisina päivävaunuina ovat Expt ja EFit. IC 273:ssa taas ei ole ERd:tä. Yksikerroksisina vaunuina siinä on Ex, Expt ja EFit.
tallennettu

Käy myös täällä!
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #3 : Tammikuu 31, 2015, 17:56:22 »

Turun ja Helsingin välille tulee Pendoliinopari!

Junat 955 / 966.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 311


« Vastaus #4 : Tammikuu 31, 2015, 18:15:30 »

265:n ja 273:n EFitiksi merkityt vaunut taitavat oikeasti olla EFs- (tai EFits-) vaunuja.

Mielenkiintoista, että joihinkin Edo-juniin tulee ravintolavaunukin. Kaiken kaikkiaan IC-junien kalusto kyllä alkaa mennä huomattavan kirjavaksi. Tokihan IC-junien käyttöaluekin laajenee.
tallennettu
Jari Isolauri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #5 : Tammikuu 31, 2015, 18:37:53 »

rantaradalla myös perjantaisin pendolino S 977 joka kulkee IC973 tilalla, ja lauantaisin S 978 , kulkee IC 950 tilalla.
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 142


« Vastaus #6 : Tammikuu 31, 2015, 19:01:24 »

Ei Vaasan intercityn ravintolasta paljon iloa ole. Ravintolavaunu kulkee suljettuna Seinäjoen - Vaasan välin molempiin suuntiin.
tallennettu
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #7 : Tammikuu 31, 2015, 20:51:49 »

Linkki ?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #8 : Tammikuu 31, 2015, 21:10:01 »

Linkki ?

Päättelisin, että porukka hakee VR:n haulla noita junia. Varsin manuaalisesti siis yhteysväli kerrallaan. Jos sitten menee lippua ostamaan, niin näkee vaunuston. Ostotapahtumaa ei toki tarvitse suorittaa loppuun, vaan keskeyttää homman ennen kuin lähtee paikkoja valitsemaan.
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #9 : Helmikuu 01, 2015, 10:35:45 »

Muutama aikataulumuutos näkyisi olevan:

IC 714, Oulusta 07.12->06:00
IC 928, 09:43-> 09:30, ainakaan 29.3 kokoonpano ei sisällä yksikerrosvaunuja.
Oulun ja Kajaanin välisissä pikajunissa tulee olemaan seuraavanlainen kokoonpano: Ex+EFiti+Eipt
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #10 : Helmikuu 01, 2015, 11:16:30 »

Muutama aikataulumuutos näkyisi olevan:

IC 714, Oulusta 07.12->06:00
IC 928, 09:43-> 09:30, ainakaan 29.3 kokoonpano ei sisällä yksikerrosvaunuja.
Oulun ja Kajaanin välisissä pikajunissa tulee olemaan seuraavanlainen kokoonpano: Ex+EFiti+Eipt

Myös Kuopion ja Rovaniemen välisessä pikajunaparissa 711/710 tulee olemaan Ex+EFiti+Eipt.

Tarkoittaako tuo, että viimeiset kokosiniset pikajunat tulevat olemaan Seinäjoen ja Rovaniemen välillä liikennöivät junat 401-411? Niissä säilyy matkahaun mukaan kokosininen vaunusto.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #11 : Helmikuu 01, 2015, 15:21:14 »

Ihmetystäni herättää Vaasan IC-pari. Menojuna olisi matkahaun mukaan lauantainakin IC vaikkei paluuvuoro kulje silloin,  joten sen pitäisi palautua sunnuntaina jonain taajamajunana. Mutta onkohan asia niin? Luulisin, että Vaasan IC:n
vaunusto saapuu IC 173:ssa mikä ei kulje lauantaisin.
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #12 : Helmikuu 01, 2015, 17:39:10 »

Vielä yksi todella mielenkiintoinen havainto: IC931 kokoonpano 29.3 Edfs+Ex+Expt
Lisäksi IC 923/930:sta on todella mystisesti kadonnut EDO sekä 3. vaunu... aamulla olivat vielä ihan varmasti vaunukartassa.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #13 : Helmikuu 01, 2015, 18:15:54 »

Vielä yksi todella mielenkiintoinen havainto: IC931 kokoonpano 29.3 Edfs+Ex+Expt
Lisäksi IC 923/930:sta on todella mystisesti kadonnut EDO sekä 3. vaunu... aamulla olivat vielä ihan varmasti vaunukartassa.

Kun itse katsoin, 930:ssa on kokoonpano Edo + Edb + Edfs.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #14 : Helmikuu 01, 2015, 18:23:48 »

  930 on varmaan todellisuudessa 4-vaunuinen koska sen todennäköinen vastakohtakin on eli 905. Yksi vaunu kulkenee suljettuna. 924/931 taas käyttää selvästi Porin junien vaunuja koska ne ovat juuri tuollaisia.
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #15 : Helmikuu 01, 2015, 20:35:30 »

Vielä yksi todella mielenkiintoinen havainto: IC931 kokoonpano 29.3 Edfs+Ex+Expt
Lisäksi IC 923/930:sta on todella mystisesti kadonnut EDO sekä 3. vaunu... aamulla olivat vielä ihan varmasti vaunukartassa.

Kun itse katsoin, 930:ssa on kokoonpano Edo + Edb + Edfs.
Hmm..outoa. Itse otin liput IC923:n neitsytmatkalle Ed-vaunuun myyntinumerolla 2 kokoonpanon ollessa Edb+Ed+Edfs  Huh
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #16 : Helmikuu 01, 2015, 21:13:18 »

Onko tuolla jo kaikki? Esim 30.3. Imatra-Joensuu ei lataudu.
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #17 : Helmikuu 01, 2015, 21:16:30 »

Onko tuolla jo kaikki? Esim 30.3. Imatra-Joensuu ei lataudu.
Graafiset eivät taida olla vielä valmiita millekään rataosalle...
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #18 : Helmikuu 02, 2015, 10:05:20 »

IC 953:ssa klo 13.02 Helsingistä Turkuun näyttää olevan vain kolme vaunua, Edfs (3), Edb (2) ja Edo (1).
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 308


« Vastaus #19 : Helmikuu 04, 2015, 22:27:47 »

Edot näyttävät valtaavan myös Joensuun junaparissa 1/8.

ERd-vaunuja näkyy riittävän aika moneen junaan, lieköhän Rx-vaunuja uudella kaudella enää yhdessäkään Helsingistä lähtevässä IC-junassa?
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #20 : Helmikuu 05, 2015, 00:36:45 »

Luulisi että Edoja riittäisi myös Savon radan juniin... ai niin, eihän niitä Sr2:sia riitä kaikkialle eikä Sr3:sia vielä ole maassa. No jospa ehkä parin vuoden sisällä..
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #21 : Helmikuu 05, 2015, 07:41:03 »

Edot näyttävät valtaavan myös Joensuun junaparissa 1/8.

ERd-vaunuja näkyy riittävän aika moneen junaan, lieköhän Rx-vaunuja uudella kaudella enää yhdessäkään Helsingistä lähtevässä IC-junassa?

Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään
tallennettu

Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #22 : Helmikuu 08, 2015, 09:13:51 »

Lauantaisin näyttää IC.juniin 69 Kvl - Kuo ja 68 Kuo - Hki tulevan Edo. Mutta vedetäänköhön Sr 1:llä?
  Kajaanin IC-pari 71/78 näkyy menettävän DUO-ravintolan.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1112


« Vastaus #23 : Helmikuu 08, 2015, 09:50:17 »

Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään

Tätä ihmettelen. Samoin ihmettelen sitä, miksi Hki-Tku/Tus-Hki-junissa käytetään Edo:ja? Varsinkaan Rantaradan liikenteessä Edo:ista ei ole aikataulumielessä mitään hyötyä, sillä junapötköt seisovat joka tapauksessa niin Helsingin kuin Turunkin päässä tunteroisen, minä aikana veturin ympäriajo onnistuisi varmasti.

Taisin joskus ehdottaa VR:lle sitä, että Edo-junia voisi vatkata varsin ketterästi Hki-Tku-Tpe-Hki-kolmiossa, jolloin nopeista käännöistä pääteasemilla olisi oikeaa hyötyä.

Off topic alla oleva:

Luin aamun Hesarin palanpainikkeeksi vuoden 1993 Turistia. Siitäpä löytyikin mielenkiintoisia yksityiskohtia:
- IC 144 Pri-Hki, tulo Tpe 7.00, lähtö Tpe 7.10 (sisältää veturinvaihdon Dv12 -> Sr1 ja vieläpä samaan päähän junaa)
- P 77 Hki-Ilm, tulo Kv 19.58, lähtö Kv 20.06 (sis. veturinvaihdon Kv)
- IC 41 Hki-Vs, lähtö Hki 14.58, tulo Tpe 16.40, lähtö Sk 18.15, tulo Vs 19.03 (vertailun vuoksi nykyisin sähkövetoinen Pendolino taittaa saman matkan samoilla pysähdyksissä minuuttia nopeammin)
- P 70 Roi-Hki, lähtö Roi 13.00, tulo Muu 13.18 (nykyinen P710 lähtö Roi 12.58, tulo Muu 13.15 -> matka-aika nopeutunut niin ikään minuutin)
- P 6 Jns-Hki, lähtö Jns 16.20, tulo Par 17.21 (nykyisin nopein juna on S 2, lähtö Jns 5.28, tulo Par 6.37)
- Junat P 1, P 2, P 3 ja P 4 suoria Hki-Nrm. Lisäksi pari P 9 / P10 Hki-Jns-Kon-Ol
- P 66 Roi-Hki pysähtynyt myös Hyvinkäällä
- M 9478 ja M 9482 Hl-Ri(-Hki) pysähtyneet tarvittaessa Ryttylässä, mutta Tpe-Hki M 9498 pysähtynyt aina Ryttylässä
- Hki-Kli-välillä vain yksi junapari (P 661 / P 652) ja sekin kulussa vain Ti, P / K, L

Lisäksi useissa junissa oli symbolien mukaan puhelin (!) ja TV. Nykyään taitaa olla niin, että yksittäisessä junassa on matkustajien mukanaan tuomia puhelimia ja niihin integroituja TV-lähetysten nettistream-vastaanottimia enemmän kuin koko ysärillä niitä oli kaikessa VR:n kalustossa yhteensä...  Hymyilee
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #24 : Helmikuu 08, 2015, 14:47:45 »

Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään
Lisäksi useissa junissa oli symbolien mukaan puhelin (!) ja TV. Nykyään taitaa olla niin, että yksittäisessä junassa on matkustajien mukanaan tuomia puhelimia ja niihin integroituja TV-lähetysten nettistream-vastaanottimia enemmän kuin koko ysärillä niitä oli kaikessa VR:n kalustossa yhteensä...  Hymyilee

Tämä olisikin ehdottomasti yksi VR:n palveluiden parantamisen paikka, eli päivittää vaunujen langattomat verkot tehokkaammiksi. Se on vaan tosiasia, että junissa tehdään ihan töitä nettiyhteyden varassa ja se olisi osaltaan parempaa palvelua.
Eikä oikea vastaus ole omien langattomien verkkojen käyttö, niilläkin on hankaluuksia liikkuvan junan yhteydessä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Aikataulut 29.3. alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina