Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Joensuun seudulta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 ... 14 | Siirry alas Tulostusversio
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« : Helmikuu 01, 2015, 15:52:54 »

eilen oli Joensuun asemalla puutavarajuna jossa oli vihreä ja punainen dv12 lähdössä helsinkiin päin

// otsikko korjattu
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2015, 21:06:39 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen » tallennettu
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #1 : Helmikuu 01, 2015, 19:26:11 »

Kävin Joensuun asemalla Nurmeksen taajamajuna Dm12 4411 ja 4406 Helsingin intercity vihreä sr2 ja e?-ed-erd-edfs . Pieksämäen taajamajuna 726 dv12 2535-ei-efit-ein varikolla kymmenkunta dv12 joista 2 vihreää
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #2 : Helmikuu 01, 2015, 20:33:58 »

Kävin Joensuun asemalla Nurmeksen taajamajuna Dm12 4411 ja 4406 Helsingin intercity vihreä sr2 ja e?-ed-erd-edfs . Pieksämäen taajamajuna 726 dv12 2535-ei-efit-ein varikolla kymmenkunta dv12 joista 2 vihreää
Ei millään pahalla, mutta mitä epätavallista tuossa on?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #3 : Helmikuu 01, 2015, 23:05:09 »

Periaatteessahan ketjun otsikko ei vaadi havainnoilta epätavallisuutta. Käytännössä toki vain epätavallisuudet kiinnostavat lukijoita, joten voisin kuvitella, että hyvä lähtökohta on pidättäytyä niissä epätavallisuuksissa.
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #4 : Helmikuu 02, 2015, 10:11:01 »

Periaatteessahan ketjun otsikko ei vaadi havainnoilta epätavallisuutta. Käytännössä toki vain epätavallisuudet kiinnostavat lukijoita, joten voisin kuvitella, että hyvä lähtökohta on pidättäytyä niissä epätavallisuuksissa.

Päinvastoin. Poikkemat ovat toki kiinnostavia, mutta eniten ainakin minua kiinnostavat havainnot arkiliikenteestä. Varsinkin nykyään kaiken vain sähköisessä muodossa julkaistavan liikennedatan kadotessa bittiavaruuteen ovat tällaiset havainnot aikanaan tärkeää tietoa rautateiden liikennehistorian tutkijoille.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« Vastaus #5 : Helmikuu 02, 2015, 10:18:40 »

Periaatteessahan ketjun otsikko ei vaadi havainnoilta epätavallisuutta. Käytännössä toki vain epätavallisuudet kiinnostavat lukijoita, joten voisin kuvitella, että hyvä lähtökohta on pidättäytyä niissä epätavallisuuksissa.

Päinvastoin. Poikkemat ovat toki kiinnostavia, mutta eniten ainakin minua kiinnostavat havainnot arkiliikenteestä. Varsinkin nykyään kaiken vain sähköisessä muodossa julkaistavan liikennedatan kadotessa bittiavaruuteen ovat tällaiset havainnot aikanaan tärkeää tietoa rautateiden liikennehistorian tutkijoille.
Samaa mieltä Juhan kanssa. Mitenkäs sitä vaikka 30 tai 50 vuoden päästä tiedetään mikä oli normaali tilanne, jos sitä ei koskaan havainnota. Hyvä periaate olisi ainakin kerran aikataulukaudessa listata "normaali" tilanne ja siihen päälle pysyvät muutokset. Aikoinaan oli niin paljon tyhjää paperia, että saattoi pitää omaa listaa rutiineista ja toista poikkeuksista. Jos pilvipalveluissa on tilaa, niin täydellisyyteen pyrkivä tekisi samanlaisen jaon myös tietokoneaikakaudella.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #6 : Helmikuu 02, 2015, 10:30:45 »

Kävin Joensuun asemalla Nurmeksen taajamajuna Dm12 4411 ja 4406 Helsingin intercity vihreä sr2 ja e?-ed-erd-edfs . Pieksämäen taajamajuna 726 dv12 2535-ei-efit-ein varikolla kymmenkunta dv12 joista 2 vihreää
Ei millään pahalla, mutta mitä epätavallista tuossa on?
Jos rungossa todella oli Ei eikä Ep/Eip, sehän on muutos ainakin vielä joulukuussa vallinneeseen tilanteeseen.

Ei-vaunuja taitaa olla ylimääräisiä ja jos niitä on nyt laitettu taajamajunarunkoihin, se tietänee menolippua Myllyojalle ainakin 231xx-sarjan Eip-vaunuille.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #7 : Helmikuu 02, 2015, 11:21:26 »

Ymmärrän myös ylläolevat argumentit. Kuitenkin, normaalia arkiliikennettä on dokumentoitu ketjuihin, joissa käsitellään aikataulumuutoksia.
tallennettu
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #8 : Helmikuu 02, 2015, 14:22:55 »

Minä olen nähnyt Pieksämäen junassa viimeaikoina muutaman kerran EI vaunuja
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #9 : Helmikuu 02, 2015, 15:44:31 »

Sen takia olen pyrkinyt aina harrastajauran alusta alkaen tallentamaan mm. tavarajunien kokoonpanot, muuttuvaista kaikki kun on. Kun on huomannut miten liikenne on muuttunut vaikka jo 10 vuodessa, niin huomaa että se on kannattanut. Olen ehdottomasti aina iänkaikkisesti samaa mieltä Juhan ja Eljaksen kanssa.  Hymyilee

Ymmärrän toki hyvin myöskin "pelkkien kuvaajien" kannan, mutta minua henk.koht harmittaisi jos kaikkien omien kuvien taustalla olisi vaikka apuveturien takana tiedot 27xx+25xx. Mutta pääasia että kuvia tulee!  Virnistää
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #10 : Helmikuu 02, 2015, 21:11:45 »

H760 ajettiin tänään kahdella Dm12:lla, aina ollut vain yksi kun olen sen nähnyt.
Yritän ottaa vetureista sellaiset kuvat että numerot näkyy, Dr16:n kohdalla tämä on joskus haasteellista.
Toinen havainto tältä päivältä (ja eiliseltä Niiralassa) oli huomattavasti lyhempi Kemiralle menevä runko. Tuleekohan tällä viikolla sitten kolme satsia?
tallennettu
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #11 : Helmikuu 03, 2015, 12:57:07 »


H760 ajettiin tänään kahdella Dm12:lla, aina ollut vain yksi kun olen sen nähnyt.

 
sen pitäisi mennä yhdellä paitsi pe ja su kahdella
tallennettu
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #12 : Helmikuu 12, 2015, 08:53:52 »

Ic3 korvattu eilen kiskobussilla (dm12 4415)
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #13 : Helmikuu 12, 2015, 08:55:26 »

Ic3 korvattu eilen kiskobussilla (dm12 4415)
Järkyttynyt Koko matkan osalta vai? Ei kai sentään...
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Miska Nikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1201


« Vastaus #14 : Helmikuu 12, 2015, 09:31:23 »

Ic10 oli korvattu kiskobussilla Joensuu-Parikkala väliltä. Oikea runko oli myöhässä.
tallennettu

Miska Nikkinen
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #15 : Helmikuu 12, 2015, 10:03:56 »

ic10 parikkala - joensuu korvattu sillä kiskobusilla samoin ic3 joensuu-parikkala
koska oikea runko oli niin paljon myöhässä 
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #16 : Helmikuu 12, 2015, 12:01:14 »

ic10 parikkala - joensuu korvattu sillä kiskobusilla samoin ic3 joensuu-parikkala
koska oikea runko oli niin paljon myöhässä 
Toisin päin... IC3 korvattu Parikkalasta Joensuuun ja kymppi Joensuusta Parikkalaan...
tallennettu
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #17 : Helmikuu 12, 2015, 12:11:54 »

Aivan
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 456


« Vastaus #18 : Helmikuu 12, 2015, 13:10:39 »

Toisin päin... IC3 korvattu Parikkalasta Joensuuun ja kymppi Joensuusta Parikkalaan...

IC:t 3 ja 10 oli jossain vaiheessa tarkoitus korvata kiskobussilla Kiteen ja Joensuun väliltä, mutta loppujen lopuksi IC 3 peruttiinkin kokonaan Parikkalan ja Joensuun väliltä (matkustajat IC 5:een), ja IC 10 korvattiin Dm12:lla Joensuusta Parikkalaan (kuva).
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #19 : Helmikuu 12, 2015, 13:15:40 »

Toisin päin... IC3 korvattu Parikkalasta Joensuuun ja kymppi Joensuusta Parikkalaan...

IC:t 3 ja 10 oli jossain vaiheessa tarkoitus korvata kiskobussilla Kiteen ja Joensuun väliltä, mutta loppujen lopuksi IC 3 peruttiinkin kokonaan Parikkalan ja Joensuun väliltä (matkustajat IC 5:een), ja IC 10 korvattiin Dm12:lla Joensuusta Parikkalaan (kuva).
Ok, itsehän en tiedä tilanteesta melkein mitään, mutta korjasin vain nuo Rasmuksen junanumerot Hymyilee
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #20 : Helmikuu 16, 2015, 16:43:32 »

H760 oli lähes tunnin myöhässä, ja T4713 oli 2 tuntia tästä johtuen (oli kylmä odottaa kuvattavaksi) ja IC3 näytti olevan vararungolla. Lisäksi Kemiran vaunut eivät tulleet ajallaan ja täten T4678 ei kulkenut. Kelikameran perusteella vaunut ovat tätä kirjoitettaessa juuri tulleet Niiralaan.
http://vaunut.org/kuva/99133 ja http://vaunut.org/kuva/99134
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 16, 2015, 17:28:13 kirjoittanut Teemu Saukkonen » tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #21 : Helmikuu 17, 2015, 17:25:02 »

T4678 oli vasta tänään liikenteessä, vieläpä 3xDv12 voimin, jostain syystä oli Joensuussa vielä 15:45. Ja se lähti Niiralasta 45 minuuttia etuajassa ja myöhästyin minuutin kuvauspaikalta, ja iltapäivällä taas ei ollut kamera mukana.
tallennettu
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #22 : Helmikuu 26, 2015, 18:46:33 »

juuri äsken joensuun prisman ohitti dv12 ja rapuvaunu dv12 vaihtotyö valot päällä kuva alhaalla anteeksi huono laatu kuvattu puhelimella liikkuvasta autosta


* WP_20150226_023_copy.jpg (55.38 kilotavua, 648x364 - tarkasteltu 701 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2015, 19:10:00 kirjoittanut Rasmus Piironen » tallennettu
Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 133


« Vastaus #23 : Helmikuu 26, 2015, 18:57:06 »

juuri äsken joensuun prisman ohitti dv12 ja rapuvaunu dv12 vaihtotyö valot päällä kuva alhaalla anteeksi huono laatu kuvattu puhelimella liikkuvasta autosta

Huono laatu onkin kun mitään kuvaa ei näy Iskee silmää
tallennettu
Rasmus Piironen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #24 : Helmikuu 26, 2015, 19:10:48 »

noniin se ei ollut jostain syystä tallentanut sitä
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 14 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Joensuun seudulta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina