Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 51 52 [53] | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #1300 : Tammikuu 07, 2024, 22:38:20 »

Ensimmäisessä Hankoon kulkevassa Sm-lähijunassa HL 1633 H on kalustona Sm4 6305. Se ajaa Hanko–Karjaa–Hanko -välillä keskiviikkoon 10.1. saakka, jolloin se lähtee Helsinkiin junassa HL 1630 Hanko 20.05 – Helsinki 21.53.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jukka P. T. Ruuskanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 182


« Vastaus #1301 : Tammikuu 07, 2024, 23:45:13 »

Kuopiosta lähti veikeän näköinen kokoonpano Sr1+Sr2+Sm3 kohti etelää. Olikohan Marsu ja Mato kohmettuneet ja Susi tarvittiin viemään poloiset sulamishuoltoon.

Kuot-Jy: https://juliadata.fi/timetables?s=10401&d=7.1.2024
Jy-Tpet: https://juliadata.fi/timetables?s=10411&d=7.1.2024
Tpet-Ilr: https://juliadata.fi/timetables?s=10421&d=8.1.2024
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 113


« Vastaus #1302 : Tammikuu 13, 2024, 16:40:47 »

Mahtoiko T55156 PTG-KEM jäädä Hanhikoskella mäkeen? Ankarasti myöhässä (Koivusta lähtö +281 min) https://juliadata.fi/live/train?n=55156
tallennettu
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 55


« Vastaus #1303 : Tammikuu 13, 2024, 16:55:42 »

Mahtoiko T55156 PTG-KEM jäädä Hanhikoskella mäkeen? Ankarasti myöhässä (Koivusta lähtö +281 min) https://juliadata.fi/live/train?n=55156

Jep, VET 11823 meni hakemaan: https://juliadata.fi/timetables?s=11823&d=13.1.2024
tallennettu

Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 113


« Vastaus #1304 : Tammikuu 13, 2024, 18:31:57 »

PYO KLI-OL/OL-KLI Dr16-vetureiden toimivuustilasto viimeisten kolmenkymmenen päivän ajalta näyttää Julian perusteella tosi hyvältä, huoltopuoli lienee kunnossa.
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 113


« Vastaus #1305 : Tammikuu 16, 2024, 16:04:54 »

T5671 PSK-KON vaikeuksissa.
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 113


« Vastaus #1306 : Tammikuu 18, 2024, 17:55:21 »

PYO 269 toinen Valakko taisi simahtaa Haukiputtaalle https://juliadata.fi/timetables?s=269&d=17.1.2024. Pääsinkin juuri näitä kehumasta...
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 113


« Vastaus #1307 : Tammikuu 18, 2024, 22:13:59 »

Vikaantunut Dr16 oli numero 2815 (http://vaunut.org/kuva/166608?a=1), jonka Sr1 3037 hinasi Nokelaan (http://vaunut.org/kuva/166607?a=1)
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 113


« Vastaus #1308 : Tammikuu 26, 2024, 16:04:37 »

Eilen T3270 KSK-SK simahti Ilmajoella Nikkolan tasoristeykseen, ja vikaantunut veturi siirretään tänään Seinäjoelle, minkä jälkeen junan vaunusto, tyhjä rapuvaunuletka, noudetaan toisella veturilla https://yle.fi/a/74-20071421.
tallennettu
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 55


« Vastaus #1309 : Tammikuu 28, 2024, 11:46:40 »

IC 171 Sm4:llä kalustopulasta johtuen https://juliadata.fi/train?s=171&d=28.1.2024
tallennettu

Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 111


« Vastaus #1310 : Tammikuu 28, 2024, 22:43:11 »

IC 171 Sm4:llä kalustopulasta johtuen https://juliadata.fi/train?s=171&d=28.1.2024

Hyvä vitsi tuo kalustopula. VR:llä on 18 Ex vaunua, 13 Expt vaunua, monta Eil vaunua, Eipt Ilmalassa, EFiti vaunuja ja paljon muuta kivaa, mutta silti päätetään laittaa yksittäinen Sm4. Monikohan luuli R junaksi tuota
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #1311 : Tammikuu 28, 2024, 22:50:52 »


Monikohan luuli R junaksi tuota

Mikäli ihmiset osasi lukea, niin tuskin yksikään. Junan keula ja sivu näytöillä oli selvästi kerrottu mistä on kyse http://vaunut.org/kuva/166723?u=3199&d=28.01.2024
tallennettu

Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 111


« Vastaus #1312 : Tammikuu 28, 2024, 23:04:32 »


Monikohan luuli R junaksi tuota

Mikäli ihmiset osasi lukea, niin tuskin yksikään. Junan keula ja sivu näytöillä oli selvästi kerrottu mistä on kyse http://vaunut.org/kuva/166723?u=3199&d=28.01.2024

Ei ne osaa. Siinä lukee Tampere, joten se on ylimääräinen R juna. Ikävä nousta Tikkurilasta kyytiin mennäkseen Keravalle kun yhtäkkiä huomaa olevansa Riihimäellä.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #1313 : Tammikuu 29, 2024, 00:33:26 »


Ei ne osaa. Siinä lukee Tampere, joten se on ylimääräinen R juna.

R junassa lukee normaalisti määränpään edessä junatyyppi ja numero? Kyllä tuossa VR on toiminut parhaansa mukaan infotakseen matkalaisille että mikä meno.
tallennettu

Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2127


« Vastaus #1314 : Tammikuu 29, 2024, 07:31:45 »


Monikohan luuli R junaksi tuota

Mikäli ihmiset osasi lukea, niin tuskin yksikään. Junan keula ja sivu näytöillä oli selvästi kerrottu mistä on kyse http://vaunut.org/kuva/166723?u=3199&d=28.01.2024

Ei ne osaa. Siinä lukee Tampere, joten se on ylimääräinen R juna. Ikävä nousta Tikkurilasta kyytiin mennäkseen Keravalle kun yhtäkkiä huomaa olevansa Riihimäellä.
Juurikin noin kuin Veeti kirjoittaa. Olen ollut Saksassa matkustamassa erään eläköityneen ministeriön virkamiehen kanssa junalla Saksassa. Tarkoituksena oli nousta kolmeyksikköiseen lähiliikenteen junaan sen ensimmäisellä jakoasemalla. Oikean yksikön löytyminen oli haastavaa, vaikka määräasemat näkyivät selkeästi niin laiturinäytöissä kuin myös junayksikön näytöissäkin.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #1315 : Tammikuu 29, 2024, 10:28:28 »

Asiaa ihan mielenkiinnosta paikan päällä seuranneena voin arvailujen sijaan kertoa muutaman tosiasian tästä Sm4-kaluston käytöstä:
Laiturinäytöissä oli IC 171, junan symbolina oli lähiliikennejuna ilman vaunujen myyntinumeroita. Tämän lisäksi liukuvana tekstinä kerrottiin kalustomuutoksesta. Juna pysähtyi sektorinäyttöjen mukaisesti. Junan ulkonäytöissä oli teksti ”IC 171 TAMPERE”. Konduktöörit olivat laiturilla (myös väliasemilla) varmistamassa oikean tiedon saantia. Junan sisällä kuulutettiin selkeästi kalustomuutoksesta ja kerrottiin, miten lisämaksullisista paikkojenmaksuista voi hakea palautusta. Konduktöörit ketoivat asiasta myös matkustajakohtaisesti lippuja tarkastaessaan. Ainoa hieman huvittava juttu oli vahingossa lipsahtanut automaattikuulutus, missä VR-sovelluksella luvattiin mahdollisuus tilata ruoka-annoksia ravintolavaunusta omalle istumapaikalle. Pahus, kun puhelimessani ei tuota sovellusta ole…  Ja istumapaikkojakin riitti; toki tällä kertaa matkustajien piti lähijunista poiketen päästää viereensä omien laukkujensa sijaan ihmisiä. Kuitenkaan korviini ei valituksia kuulunut. Juna kulki koko matkan aivan aikataulussaan, ja wc:kin toimi! Tampereelle mennyt kalusto palautettiin Helsinkiin välittömästi R-junan 9686 lisärunkona, jolloin tyhjävaunujunaa varten ei tarvinnut varata ratakapasiteettia eikä henkilökuntaa – merkitsee sekin operaattorille jotakin. Näin ollen, ei se mielestäni ihan pieleen mennyt. Vaikka VR sen hoitikin .
SKS
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2024, 10:43:46 kirjoittanut Jorma Toivonen » tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 113


« Vastaus #1316 : Tammikuu 29, 2024, 14:37:37 »

Kyllä asia oli siis aivan oikein hoidettu, ehkä jotkut matkustajat eivät osanneet Pupua mieltää Intercityksi Hymyilee
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 615


« Vastaus #1317 : Tammikuu 29, 2024, 16:45:14 »

No sittenhän tuo lienee hyvin hoidettu. Ehkä noin 25 vuoden takaa on jäänyt mieleen, kun Helsinki-Tampere-pikajuna ajettiin poikkeuksellisesti kahdella Sm1/2-yksiköllä, koska normaalisti vaunusto otettiin tuntia aikaisemmin Helsinkiin saapuneesta pikajunasta, joka tällä kertaa oli rutkasti myöhässä. Asia informoitiin kuuluttamalla, että "pikajuna Tampereelle ajetaan Sm-kalustolla". Silloin jäi pohtimaan, että lieneekö asemakuulutus tarkoitettu junan kuljettajalle ja konduktöörille, kun matkustavan yleisön ei kai voida olettaa tietävän junien sarjatunnuksista mitään.
tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 167


« Vastaus #1318 : Tammikuu 29, 2024, 19:46:01 »

Aina eivät käytetyt termit ole niitä parhaiten ymmärrettäviä. Kerran Helsingistä lähtiessä Sm4 ei tahtonut päästä liikkeelle. Kuulutettiin että juna pitää nollata!
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 111


« Vastaus #1319 : Tammikuu 29, 2024, 21:04:35 »

No sittenhän tuo lienee hyvin hoidettu. Ehkä noin 25 vuoden takaa on jäänyt mieleen, kun Helsinki-Tampere-pikajuna ajettiin poikkeuksellisesti kahdella Sm1/2-yksiköllä, koska normaalisti vaunusto otettiin tuntia aikaisemmin Helsinkiin saapuneesta pikajunasta, joka tällä kertaa oli rutkasti myöhässä. Asia informoitiin kuuluttamalla, että "pikajuna Tampereelle ajetaan Sm-kalustolla". Silloin jäi pohtimaan, että lieneekö asemakuulutus tarkoitettu junan kuljettajalle ja konduktöörille, kun matkustavan yleisön ei kai voida olettaa tietävän junien sarjatunnuksista mitään.

vaunut.org/kuva/155895
Tuossapa parin kesän takaa lähijunanakin tunnettu Pendolino. Näille olisi kiva saada oma ketjunsa, olisi hauskaa tietää mitä kaikkia ratkaisuja on tehty vuosien saatossa. Muistaakseni joskus hyvin kauan sitten oli jopa museovaunuja käytetty kalustopulan takia. Tuolloin Eit 23002 oli vielä päässyt liikkeelle, sen jälkeen se onkin odottanut pelastajaansa Haapamäellä siellä kaiken muun romun keskellä. Jostain muistan kuulleeni näin, ei toki varmaa tietoa.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #1320 : Helmikuu 07, 2024, 23:43:36 »

Mikähän lienee tämä yöllinen tilausjuna Jy-Hki IC 684 (Jy-Tpe-Ri-Lh-Hki)?
tallennettu
Niko Padatsu
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 52


« Vastaus #1321 : Helmikuu 08, 2024, 00:25:48 »

Mikähän lienee tämä yöllinen tilausjuna Jy-Hki IC 684 (Jy-Tpe-Ri-Lh-Hki)?
Toisaalla mainittiin kyseessä olevan Sähköinsinööriliiton tilausjuna.
Näkyy tähän silti voivan ostaa matkalipun esim. VR Mobiilin kautta.
tallennettu
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #1322 : Helmikuu 09, 2024, 12:09:41 »

Sähkömessujen erikoisjuna: https://www.paviljonki.fi/messut/sahkomessut/kavijoille/info/

Lainaus
Ke 7.2. JKL-HKI kulkee lisävuoro, joka lähtee Jyväskylästä 21.44. Junan reitti: Jyväskylä-Tampere-Hämeenlinna-Riihimäki-Lahti-Tikkurila-Pasila-Helsinki.

Ratatöiden takia juna kulkee Lahden kautta. Sähkömessut on varannut Riihimäen asemalta Helsinkiin nopeamman Jumbobus-kuljetuksen, jonka saapumisaika Helsinkiin. Lähtöaika Riihimäen asemalta on klo 01.00 (mahdolliset välipysähdyspaikat Hyvinkään liittymä ja Tikkurila). Iltajunaan ostetulla lipulla matkaa voi jatkaa Riihimäen asemalta kohti Helsinkiä nopeammalla bussikyydillä.
tallennettu
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 55


« Vastaus #1323 : Helmikuu 16, 2024, 14:02:50 »

MV 10496 Oulusta Ilmalaan kokoonpanolla: Sr3 + 2 Ed + Edfs + ERd + CEd + 2 Edo + CEd + ERd + 2 Ed + Edm https://juliadata.fi/train?s=10496&d=16.2.2024
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 16, 2024, 16:35:05 kirjoittanut Samuel Pajunen » tallennettu

Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 292


« Vastaus #1324 : Maaliskuu 16, 2024, 20:26:48 »

Maanantain erikoisin: North Rail Kotka-Kuusankoski https://juliadata.fi/timetables?s=17333&d=18.3.2024
tallennettu
Sivuja: 1 ... 51 52 [53] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina