Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Pori-Haapamäki-radan uudelleen avaus  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 783


« Vastaus #25 : Joulukuu 09, 2017, 00:00:04 »


Näkyy Nurmisella olevan vajaat 400 tavaravaunua, mutta muuten firma on aika heikossa hapessa. Olen vuosien mittaan ihmetellyt Vuosaaren terminaalin toimintaa, 10 henkilöautoa aidan vieressä ja muutama kärri laiturin reunassa. http://www.nurminenlogistics.fi/Palvelut/Kalusto/   
tallennettu

Skiffari 40
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #26 : Joulukuu 09, 2017, 00:40:15 »

Resiina 2/-17 s32: ""suomalainen logistiikkafirma" olisi kiinnostunut vetämään rautatietransitiota suomalaisella rataverkolla". Kiinnostuksen kohteina, vanhat amerikan tuonnit, Tapan varikolla modernisoidut C30-M veturit.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 290


« Vastaus #27 : Joulukuu 09, 2017, 04:01:02 »

Kuulemma Konepajayritys Hollming Oy:lla oli 1990-luvun alussa suunnitelmissa tehdä Pori-Haapamäki radalta sivuraide Kankaanpään tehtaalle. Tätä sivuraidetta pitkin olisi saatu Raahesta tuleva teräs suoraan tehtaalle, mutta suunnitelmat kariutuvat osaksi Valtionrautateiden vastustukseen.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #28 : Helmikuu 27, 2018, 18:21:08 »

Puolustusvoimat haluavat palauttaa Mierontien takaisin liikenteelle välille Pori-Parkano-Haapamäki.

Tänään LVM runkoverkkotilaisuudessa kuultu mielipide. Kohdassa 37:30 Youtube-videolla https://youtu.be/tKxTSmHaRwk
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #29 : Helmikuu 27, 2018, 23:55:08 »

Siinä olisi mahdollisuus saada PLM:n kautta myös rahaa radan korjaukseen.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 290


« Vastaus #30 : Helmikuu 28, 2018, 00:25:16 »

Joskus pohtinut, että voisiko pieniä palasia rataa uusia siten, että pioneerit purkaisivat koulutusmielessä ja rakentaisivat uusista palasista rataa. Vai kuuluuko tuollainen enää nykyajan sodankäyntiin..
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1684


« Vastaus #31 : Helmikuu 28, 2018, 06:08:14 »

Puolustusvoimat haluavat palauttaa Mierontien takaisin liikenteelle välille Pori-Parkano-Haapamäki.

Tänään LVM runkoverkkotilaisuudessa kuultu mielipide. Kohdassa 37:30 Youtube-videolla https://youtu.be/tKxTSmHaRwk

Olin samaisessa tilaisuudessa ja ajattelin tulla tänne päivittämään, mutta ehtivämmät ehtivät ensin.

Foorumi vain oli väärä, koska kyse oli runkoverkosta ja rautateistä sille listalle noussee vain tärkeimmät radat. Ten-T -verkossa on vain päärata Kemiin asti ja rantarata sekä yhteys oikorataa pitkin Vaalimaalle.

Mierontiellä ei ole kerrassaan mitään mahdollisuuksia nousta runkoverkon osaksi, koska sinne ei nouse valtaosa käytössäkään olevasta rataverkosta.

Jos vielä tarkkaan kuuntelee sotavaltion edustajan kannan, niin hän painotti Niiniisalon varuskunnan tarpeita harjoituksiin kuljetettavan kaluston osalta, joka joutuu nyt kiertämään Tampereen kautta. Ilmeisesti rahdilla on heidän näkökulmasta niin kiire, ettei ehtisi Tampereelta kulkea.

Edelleen hän kannatti Tampereen eteläisen oikoradan rakentamista ja perusteli sitä vaarallisten aineiden kuljetuksilla. Tämäkään asia ei liity oikein mitenkään tilaisuuden tarkoitukseen, mutta ajatteli kertoa kaiken mitä rautateihin liittyen mieleen pätkähti.

Helppohan se on erilaisia asioita kannattaa kun ei ole kyse edustamansa viranomaisen resursseista.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #32 : Helmikuu 28, 2018, 06:48:00 »

Kyllähän Pori-Parkano SEKÄ Parkano-Haapamäki radat liittyvät tuohon ehdotettuun runkoverkkoon.
Mielestäni tilaisuuden vetäjän löpinä taasen oli täyttä paskaa ja rahan kerjäämistä sekä vänkäämistä että eivät edes haluaisi pitää teitä kunnossa. EY:n TEN-radat voi painua minne haluaa kun tämä kapitalistien liittouma kaatuu muutamassa vuodessa.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1684


« Vastaus #33 : Helmikuu 28, 2018, 07:29:48 »

Kyllähän Pori-Parkano SEKÄ Parkano-Haapamäki radat liittyvät tuohon ehdotettuun runkoverkkoon.

Hämmästyn todella suuresti jos noin olisi.

Täytyy odotella jokun viikko niin ollaan viisaampia tässäkin. Nyt eivät suostuneet edes vilauttamaan hahmotelmiaan.

Maanteiden osalta en hämmästy, vaikka runkoverkko olisi pohja maksulliseksi tuleville väylille. Tämä liikenneministeri Kyllösen aloittama selvitys yritetään hoitaa Bernerin toimesta maaliin. Rautateiden osaltahan kilometrivero on ollut jo vuosia käytössä.


Mielestäni tilaisuuden vetäjän löpinä taasen oli täyttä paskaa ja rahan kerjäämistä sekä vänkäämistä että eivät edes haluaisi pitää teitä kunnossa. EY:n TEN-radat voi painua minne haluaa kun tämä kapitalistien liittouma kaatuu muutamassa vuodessa.

Kerro ihmeessä tarkempaa analyysiä, kun noin pitkälle ole jo ajatustasi jalostanut.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2018, 07:44:38 kirjoittanut Simo Virtanen » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #34 : Helmikuu 28, 2018, 09:15:55 »

Joskus pohtinut, että voisiko pieniä palasia rataa uusia siten, että pioneerit purkaisivat koulutusmielessä ja rakentaisivat uusista palasista rataa. Vai kuuluuko tuollainen enää nykyajan sodankäyntiin..

Tärkeintä olisi pitää nykyisin käytössä oleva rata toiminnassa ja "parantaa" se sallimaan myös raskaat veturit. Nyt Suomessa on vain yksi veturi, joka voi liikennöidä tuolla radalla.

Seuraavaksi pitäisi rakentaa Niinisalo-Pori väli uudelleen palasina.
tallennettu
Jarmo Puntanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #35 : Maaliskuu 07, 2018, 19:10:20 »

Kyllä se pojat ja tytöt on niin, että rautateiden aika oli ja meni.

Rahtiliikenne on Suomessa voi sanoa kehityskelvoton ala, henkilöliikenne vielä jollakin lailla vetää.
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #36 : Maaliskuu 07, 2018, 20:46:36 »

Kyllä se pojat ja tytöt on niin, että rautateiden aika oli ja meni.

Rahtiliikenne on Suomessa voi sanoa kehityskelvoton ala
Eikä ole.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #37 : Maaliskuu 08, 2018, 00:27:31 »

Tuntuu hullulta
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #38 : Maaliskuu 08, 2018, 07:40:27 »

Kuka olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut Jyväskylä-Äänekoski-radan sähköistämiseen. Sen ajateltiin olevan purkukunnossa.
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 342


« Vastaus #39 : Maaliskuu 08, 2018, 10:57:29 »

Puolustusvoimat haluavat palauttaa Mierontien takaisin liikenteelle välille Pori-Parkano-Haapamäki.

Tänään LVM runkoverkkotilaisuudessa kuultu mielipide. Kohdassa 37:30 Youtube-videolla https://youtu.be/tKxTSmHaRwk

Olin samaisessa tilaisuudessa ja ajattelin tulla tänne päivittämään, mutta ehtivämmät ehtivät ensin.

Foorumi vain oli väärä, koska kyse oli runkoverkosta ja rautateistä sille listalle noussee vain tärkeimmät radat. Ten-T -verkossa on vain päärata Kemiin asti ja rantarata sekä yhteys oikorataa pitkin Vaalimaalle.

Mierontiellä ei ole kerrassaan mitään mahdollisuuksia nousta runkoverkon osaksi, koska sinne ei nouse valtaosa käytössäkään olevasta rataverkosta.

Jos vielä tarkkaan kuuntelee sotavaltion edustajan kannan, niin hän painotti Niiniisalon varuskunnan tarpeita harjoituksiin kuljetettavan kaluston osalta, joka joutuu nyt kiertämään Tampereen kautta. Ilmeisesti rahdilla on heidän näkökulmasta niin kiire, ettei ehtisi Tampereelta kulkea.

Edelleen hän kannatti Tampereen eteläisen oikoradan rakentamista ja perusteli sitä vaarallisten aineiden kuljetuksilla. Tämäkään asia ei liity oikein mitenkään tilaisuuden tarkoitukseen, mutta ajatteli kertoa kaiken mitä rautateihin liittyen mieleen pätkähti.

Helppohan se on erilaisia asioita kannattaa kun ei ole kyse edustamansa viranomaisen resursseista.

Eikö kukaan tehnyt vastaesitystä siitä, että eikö sotavaltion kannattaisi siirtää Niinisalon varuskunta lähemmäs käyttökelpoista rataa? Esimerkiksi Parkanon varikon maillahan nyt olisi tilaa ja Isokankaan hiekkakuopan radan uudelleen rakentaminenkaan tuskin maksaisi maltaita.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 290


« Vastaus #40 : Maaliskuu 08, 2018, 11:24:24 »

Eiköhän osa sotilaskalustokuljetuksista johdu Pohjankankaan ampuma-alueesta eikä siitä itse varuskunnasta. No toki niitäkin kuljetuksia on kun Niinisalonkin kalustoa lähtee Rovajärvelle.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1684


« Vastaus #41 : Maaliskuu 08, 2018, 11:36:33 »

Kuka olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut Jyväskylä-Äänekoski-radan sähköistämiseen. Sen ajateltiin olevan purkukunnossa.

Jos joku päättää rakentaa Parkanoon tai Kankaanpäähän maailman suurimman sellutehtaan biotuotejalostamon, niin en yhtään ihmettelisi mierontien avaamista ja sähköistämistä.

Ei Äänekoskellekaan ajolankoja pelkästä vetämisen halusta vedetty.

Ihan pienenä vinkkinä sinne kuntapoliitikoille, rautatieintoilijoille ja muille mesenaateille: Kannattaisi keskittyä luomaan tarvetta rautatielle, eikä vaatia rataa radan vuoksi.

Talvivaarakin sen osoitti, että kun isopyörä saadaan pyörimään, ei siinä rautateiden saaminen ja rakentaminen ole enää mikään vaikeus.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #42 : Maaliskuu 08, 2018, 11:46:10 »

Kuka olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut Jyväskylä-Äänekoski-radan sähköistämiseen. Sen ajateltiin olevan purkukunnossa.

Jos joku päättää rakentaa Parkanoon tai Kankaanpäähän maailman suurimman sellutehtaan biotuotejalostamon, niin en yhtään ihmettelisi mierontien avaamista ja sähköistämistä.

Ei Äänekoskellekaan ajolankoja pelkästä vetämisen halusta vedetty.

Ihan pienenä vinkkinä sinne kuntapoliitikoille, rautatieintoilijoille ja muille mesenaateille: Kannattaisi keskittyä luomaan tarvetta rautatielle, eikä vaatia rataa radan vuoksi.

Talvivaarakin sen osoitti, että kun isopyörä saadaan pyörimään, ei siinä rautateiden saaminen ja rakentaminen ole enää mikään vaikeus.

Toisaalta rautatiet houkuttelevat paikkakunnille teollisuuslaitoksia.

tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 290


« Vastaus #43 : Maaliskuu 08, 2018, 13:43:32 »

Kankaanpäässä nyt se pieni potentiaali teollisuuden kuljetuksille mutta.

Ja miten raaka-puu. Parkanossa lastataan iso määrä puuta, mutta riittääkö tilaa kaikille metsäyhtiöille.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #44 : Maaliskuu 08, 2018, 22:56:33 »

Kankaanpäässä nyt se pieni potentiaali teollisuuden kuljetuksille mutta.

Ja miten raaka-puu. Parkanossa lastataan iso määrä puuta, mutta riittääkö tilaa kaikille metsäyhtiöille.

Kaksi kuormajunaa päivässä näyttää olevan tyypillinen kapasiteetti, mitä käytetään tällä hetkellä, jos on tarvetta.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Pori-Haapamäki-radan uudelleen avaus  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina