Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: SK: "Viimeisetkin ”siniset vaunut” väistyvät Porin radalta"  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1319


« Vastaus #25 : Maaliskuu 10, 2015, 13:03:09 »

Vr:n mukaan "Kaukoliikenteen Pendolino- ja InterCity-junissa voit matkustaa Ekstra-luokassa. Siellä on mahdollisuus tehdä työtä rauhassa, rentoutua ja noutaa kahvia (...)

Tämän mainoshenkilön ajattelutavan mukaan nämä eivät onnistu yleensä junassa.

tietenkin jos joku niin kauheesti tykkää 1+2 istumajärjestyksestä pendossa niin voi seki olla plussaa Hymyilee leveästi

Mutta kaksikerrosvaunun yläkerrassa on 2+2 istumajärjestys ja penkit samanlevyiset kuin Eko-luokassa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #26 : Maaliskuu 16, 2015, 22:24:59 »

Aiheesta puheenollen. Kuinkas moni aikoo pyrkiä Porin rautatieasemalle 28.3. klo 19.47 aikoihin katsomaan Porin radan viimeisen taajamajunan (H 471) saapumisen? Allekirjoittanut on ainakin lupautunut suuntaamaan silloin sinne.
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 142


« Vastaus #27 : Maaliskuu 17, 2015, 07:57:08 »

Koska lauantaina 19.47 saapuvan juna palaa Tampereelle sunnuntaina 10.15, pitäisin todennäköisenä että H471 ajetaan intercity-kalustolla lauantaina 28. 3.
Mahtaakohan viimeiseksi siniseksi jäädä junapari H469 / H472 , joka kääntyy Porissa 17.47 - 18.15 ?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #28 : Maaliskuu 17, 2015, 12:27:54 »

Se varmaan on sitten se viimeinen sinivaunuinen, jos tilanne on tämä. Tässä tapauksessa pitääkin aikaistaa Poriin lähtöä kyseisenä päivänä vähintään kahdella tunnilla.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1122


« Vastaus #29 : Maaliskuu 18, 2015, 12:12:52 »

VR: "Jatkossa sarja- ja kausiliput ostetaan kaikkiin juniin kelpaavina, jolloin niiden hinta muuttuu hieman. Esimerkiksi 30 päivän kausilipun hinta Pori-Tampere-välille on jatkossa 398,40 euroa eli noin 10 euroa matkaa kohden." Vai, että "hieman" muuttuu lipunhinta...

Lähde: http://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/uutishuone/uutiset-ja-tiedotteet/porin-junavuorot-uudistuvat-intercity-juniksi-180320151129/

Toisaalla internetissä asiasta kerrottiin 4.3.2015 otsikolla "Porin taajamajunat muuttuvat IC-juniksi – lippuhinnat nousevat yli 20 %".
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #30 : Maaliskuu 19, 2015, 08:54:03 »

Taitaa Porin junien matkustajamäärät lähteä hienoiseen laskuun, jos kerran hintoja aletaan nostamaan junatyypin muuttumisen yhteydessä. Näin opiskelijan näkökulmasta kuulostaa hurjalta summalta maksaa kuukausilipusta 398 euroa, vaikka itselläni ei tarvitsisikaan maksaa kun vain puolet tuollaisista hinnoista jos on tarvetta. Onneksi ei ole.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #31 : Maaliskuu 19, 2015, 12:40:14 »

VR: "Jatkossa sarja- ja kausiliput ostetaan kaikkiin juniin kelpaavina, jolloin niiden hinta muuttuu hieman. Esimerkiksi 30 päivän kausilipun hinta Pori-Tampere-välille on jatkossa 398,40 euroa eli noin 10 euroa matkaa kohden." Vai, että "hieman" muuttuu lipunhinta...

Lähde: http://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/uutishuone/uutiset-ja-tiedotteet/porin-junavuorot-uudistuvat-intercity-juniksi-180320151129/

Toisaalla internetissä asiasta kerrottiin 4.3.2015 otsikolla "Porin taajamajunat muuttuvat IC-juniksi – lippuhinnat nousevat yli 20 %".

Alkoi kyseenalainen otsikointi vähän epäilyttää ja laskin ihan itse:

Kausilippu kaikkiin juniin: 468,70 € -> 398,40 € (- 15,0 %)
Muutos taajamajunista IC-juniin: 386,70 € -> 398,40 € (+ 3,1 %)

10 matkan lipun uutta hintaa ei ole vielä missään.

30 matkan sarjalippu kaikki junat: 711,00 € -> 519,00 € (- 26,7 %)
Muutos taajamajunista IC-juniin: 498,00 € -> 519,00 € (+ 4,2 %)

Peruslippu, taajamajuna: 19,50 €
Peruslippu, IC-juna: 20,30 € (useimmat junat)
Muutos taajamajunista IC-juniin: 19,50 € -> 20,30 € (+ 4,1 %) (useimmat junat)


Näissä ei ole mitään yli 20 % korotusta missään.


* kausilippu-tpe-pri.jpg (31.89 kilotavua, 742x238 - tarkasteltu 213 kertaa.)

* sarjalippu-tpe-pri.jpg (55.67 kilotavua, 739x390 - tarkasteltu 251 kertaa.)

* lippuhintoja-pe-3-4.jpg (68.83 kilotavua, 739x456 - tarkasteltu 190 kertaa.)
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1122


« Vastaus #32 : Maaliskuu 19, 2015, 13:25:15 »

Alkoi kyseenalainen otsikointi vähän epäilyttää ja laskin ihan itse:

Miten lipulla, joka kelpaa pika- ja taajamajuniin, voi matkustaa InterCity-junissa? Se on tässä koko homman pointti. Vertaa asiaa esim. Rantarataan, jossa on vain IC-tarjontaa - VR:n verkkokaupassa ei edes ole osto-optiota pika- ja taajamajuniin kyseiselle rataosalle, sillä niitä ei siellä kulje. Miksi Tampere-Pori-rataosa tekisi tästä poikkeuksen 29.3.2015 alkaen?

Niin ja pari huomiota:
- VR:n uudet hinnat tulevat näkyviin VR:n verkkokauppaan 23.3.2015
- Jos tuo nyt todellakin tulee olemaan noin niin kuin Juhani ylle kirjoittaa, tarkoittaa se Tpe-Pri-välin matkustajille huomattavasti halvempia IC-lippuja kuin muualla Suomessa kulkeville IC-matkustajille, mitä tulee hintaan per kilometri. Tätä vertailua varten tsiigasin nopeasti Tpe-Pri- ja Hki-Slo-matkojen hintoja Eko-luokassa.

Toivottavasti tässä asiassa ei tule käymään Porin-radan osalta näin:
--
www.talouselama.fi/uutiset/a2152462

--


* vr-verkkokauppa 18032015 II.png (155.91 kilotavua, 963x1107 - tarkasteltu 214 kertaa.)
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #33 : Maaliskuu 19, 2015, 13:32:06 »

Miten lipulla, joka kelpaa pika- ja taajamajuniin, voi matkustaa InterCity-junissa? Se on tässä koko homman pointti. Vertaa asiaa esim. Rantarataan, jossa on vain IC-tarjontaa - VR:n verkkokaupassa ei edes ole osto-optiota pika- ja taajamajuniin kyseiselle rataosalle, sillä niitä ei siellä kulje. Miksi Tampere-Pori-rataosa tekisi tästä poikkeuksen 29.3.2015 alkaen?

Vertasin nykyisiä taajamajunien hintoja tuleviin IC-junien hintoihin.

Uudet hinnat on vain VR:n tiedotteessa ja verkkokauppa ei niitä ainakaan nyt näytä.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #34 : Maaliskuu 19, 2015, 13:48:23 »

- Jos tuo nyt todellakin tulee olemaan noin niin kuin Juhani ylle kirjoittaa, tarkoittaa se Tpe-Pri-välin matkustajille huomattavasti halvempia IC-lippuja kuin muualla Suomessa kulkeville IC-matkustajille, mitä tulee hintaan per kilometri. Tätä vertailua varten tsiigasin nopeasti Tpe-Pri- ja Hki-Slo-matkojen hintoja Eko-luokassa.

Löytyy muualta rataverkolta isojakin hintaeroja. Esimerkiksi Tampere-Orivesi peruslippu taajamajuna 6,70 € ja IC 11,70 €. Toki uusi järjestelmä hinnoittelee laskennallisen kysynnän mukaan ja kaukojunien hinnat ovat vaihtelevia. Näin myös Tampere-Pori radalla lähtee hinnat vaeltamaan ja tämä vaikeuttaa vertailua tulevaan.


* tpe-ov-19-3.jpg (67.33 kilotavua, 743x460 - tarkasteltu 165 kertaa.)
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1122


« Vastaus #35 : Maaliskuu 19, 2015, 14:23:26 »

Jotta tämä olisi kyllin yksinkertaista, miksi VR:n eilisessä tiedotteessa lukee näin:
--
"Edullisia vaihtoehtoja junamatkojen hintoihin

Porin junamatkoille tulee nyt myös entistä laajemmin tarjolle edullisin ennen matkaa ostettava Ennakkolippu.
"

Onhan Porin-radan taajiksiin saanut aiemminkin ennen matkaa ostettavia Ennakkolippuja. Mikä siis muuttuu?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #36 : Maaliskuu 19, 2015, 14:32:29 »

Jotta tämä olisi kyllin yksinkertaista, miksi VR:n eilisessä tiedotteessa lukee näin:
--
"Edullisia vaihtoehtoja junamatkojen hintoihin

Porin junamatkoille tulee nyt myös entistä laajemmin tarjolle edullisin ennen matkaa ostettava Ennakkolippu.
"

Onhan Porin-radan taajiksiin saanut aiemminkin ennen matkaa ostettavia Ennakkolippuja. Mikä siis muuttuu?

Tässä olet kyllä ihan oikeassa, että niitä on saanut ennenkin. Siinä ei siis ole mitään uutta.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1122


« Vastaus #37 : Maaliskuu 19, 2015, 14:51:47 »

Nyt mä vasta hiffasin tän suuren hintaeroasian: suurimmat hinnankorotukset kohdistuvat jatkossa nimenomaan edullisiin ennen matkaa ostettaviin Ennakkolippuihin.

VR:n eilinen tiedote ja heidän viestintä FB-sivuillaan oli niin huikean epäselvää, että vaadittiin 27 tuntia asian oivaltamiseen.

Tässä kuvakaappaukset:
--


* Tpe-Pri 27032015.png (97.71 kilotavua, 738x673 - tarkasteltu 256 kertaa.)

* Tpe-Pri 03042015.png (97.04 kilotavua, 741x665 - tarkasteltu 272 kertaa.)
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #38 : Maaliskuu 19, 2015, 22:06:02 »

Vr:n vahvuus hinnoittelussa on se että on monopoli henkilöliikenteessä. Bussipuolella kun kilpailu levinnyt niin myös  matkahuolto (EB) pudottanut hintoja. Matkustus lisääntynyt satoja tuhansia vuoden aikana.
VR hinnoittelee valtionyhtiön vahvuudella, Ei virkamies pysty siihen markkinaherkkyyteen kuin yksityinen toimija.
Tämä on se monopolin heikkous.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1122


« Vastaus #39 : Maaliskuu 23, 2015, 11:59:06 »

Nyt meikäläinen alkaa tippua kärryiltä VR:n hinnoittelun suhteen. VR:n viime viikon tiedotteessa lukee näin: "Lippu on aina edullisin ennakkoon ostettaessa, ja samalla varmistaa itselleen istumapaikan."

VR:n verkkokauppa on asiasta kuitenkin toista mieltä. Selittäkää nyt hyvän tähen tällaiselle vähäjärkiselle Martinlaakson jättiläiselle, että mikä logiikka tuossa on? Aina edullisin ennakkoon ostettu lippu näyttäisi asettuvan hinnaltaan Perus-lipun ja Joustava-lipun välimaastoon.
--


* IC469 29032015 Tpe-Pri.png (106.77 kilotavua, 745x713 - tarkasteltu 334 kertaa.)
tallennettu
Taavi Ahonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #40 : Maaliskuu 23, 2015, 15:38:42 »

Nyt meikäläinen alkaa tippua kärryiltä VR:n hinnoittelun suhteen. VR:n viime viikon tiedotteessa lukee näin: "Lippu on aina edullisin ennakkoon ostettaessa, ja samalla varmistaa itselleen istumapaikan."

VR:n verkkokauppa on asiasta kuitenkin toista mieltä. Selittäkää nyt hyvän tähen tällaiselle vähäjärkiselle Martinlaakson jättiläiselle, että mikä logiikka tuossa on? Aina edullisin ennakkoon ostettu lippu näyttäisi asettuvan hinnaltaan Perus-lipun ja Joustava-lipun välimaastoon.
--


Kai sillä tarkoitettaan sitä että on halvin vaihtoehto ostaa lippu etukäteen eikä vasta junasta. Eihän tuossa sanota "Ennakkolippu on halvin ennakkoon ostettaessa" kun valkataan lippua reilummin eteenpäin, vaikkapa 13.4. niin hinta on selkeästi halvempi, 14,70<20,90.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #41 : Maaliskuu 24, 2015, 20:55:18 »

Neljä päivää elinaikaa jäljellä. Niin uskomattomalta kuin se tuntuu, noin vähän aikaa on enää jäljellä Porin radan taajamajunilla.  Itkee
tallennettu
Sauli Vähäkoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #42 : Maaliskuu 24, 2015, 22:16:38 »

Neljä päivää elinaikaa jäljellä. Niin uskomattomalta kuin se tuntuu, noin vähän aikaa on enää jäljellä Porin radan taajamajunilla.  Itkee


Oliskohan kilpailu halpabussien kanssa jouduttanut kaluston uusimista Porin radalla Järkyttynyt
tallennettu
Sami Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #43 : Maaliskuu 28, 2015, 14:28:17 »

Tulin juuri Porin asemalta. Siellä kuulin sellaisen tiedon, että viimeinen sinisellä kalustolla Poriin/Porista ajettava vuoropari olisi H467/H470 eli kello 15.47 Poriin saapuva ja kello 16.15 Porista lähtevä. Onko kellään varmaa tietoa?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #44 : Maaliskuu 28, 2015, 15:12:42 »

En ole itse ainakaan varma tuosta vaunujutusta, mutta kiitos mahdollisen tosiasian tiedottamisesta. Olenkin itseasiassa paraikaa Porin asemalla odottamassa junan saapumista.
tallennettu
Sami Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #45 : Maaliskuu 28, 2015, 16:52:33 »

Aiemmin mainitsemani junapari oli sinisellä kalustolla. Eräs harrastaja (jääköön nimi mainitsematta varmuuden vuoksi  Hymyilee ) kertoi, että vielä saattaisi olla mahdollisuus yhteen siniseen junapariin: H469 (tuloaika Poriin 17.47) ja H472 (lähtöaika 18.15.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #46 : Maaliskuu 28, 2015, 17:10:30 »

Samaa minäkin ajattelisin kun katselin aseman aikatauluista. Yksi edestakainen junakokoonpano näyttää olevan vielä tälle päivälle luvassa.
tallennettu
Sami Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #47 : Maaliskuu 28, 2015, 18:42:40 »

Jos ei muuta tietoa tule, niin viimeinen sinisellä kalustolla kulkenut taajamajuna H469 Poriin koostui näistä: Sr1 3003, Ein 23212, Ein 23213, EFiti 23663 ja Ein 23225. Sama kokoonpano lähti junana H472 Tampereelle.

Lisäys: laitoin 20 kuvaa Flickriin omaan albumiin.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2015, 20:04:31 kirjoittanut Sami Nordlund » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #48 : Huhtikuu 02, 2015, 15:19:32 »

Kappas, minäkin olen näköjään päätynyt yhteen kuvistasi Sami. Hymyilee leveästi
tallennettu
Sami Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #49 : Huhtikuu 02, 2015, 18:34:55 »

Kappas, minäkin olen näköjään päätynyt yhteen kuvistasi Sami. Hymyilee leveästi

Sehän on vaarana tällaisissa tapauksissa ja tilaisuuksissa. Hymyilee leveästi Koko paikalla ollut porukka taisi tallentua junan lähtöä kuvaavaan videoon enemmän tai vähemmän. Youtubesta vain "bongaamaan".

Monessakohan kuvassa itse mahdan haahuilla?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: SK: "Viimeisetkin ”siniset vaunut” väistyvät Porin radalta"  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina