Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Savon yöjunat  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« : Huhtikuu 05, 2015, 12:14:16 »

Milloin  P81/84Hki-Ol kulki edelleen Oulusta Rovaniemelle ja millä aikataululla?
Milloin yöjuna P83/82 Hki-? kulki? Millä aikataululla?
Onko Savoon ollut autojuna-yhteys? Milloin?
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 122


« Vastaus #1 : Huhtikuu 06, 2015, 19:10:08 »

P84 ainakin tuli viimeisinä aikoinaan Rovaniemeltä asti.
Täältä löytyy jonkin verran tietoa aikatauluista:
http://web.archive.org/web/20020205130001/http://www.vr.fi/heo/aika/kaukoaikajp.htm

Kuvan http://vaunut.org/kuva/13512? yhteydessä todetaan autovaunuliikenteen Kontiomäelle loppuneen vuonna 2002.
tallennettu

Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #2 : Huhtikuu 06, 2015, 22:34:46 »

P84 ainakin tuli viimeisinä aikoinaan Rovaniemeltä asti.
Täältä löytyy jonkin verran tietoa aikatauluista:
http://web.archive.org/web/20020205130001/http://www.vr.fi/heo/aika/kaukoaikajp.htm

Kuvan http://vaunut.org/kuva/13512? yhteydessä todetaan autovaunuliikenteen Kontiomäelle loppuneen vuonna 2002.

Mutta loppuiko autojunaliikenne Kuopioon myös 2002?
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1117


« Vastaus #3 : Huhtikuu 06, 2015, 22:56:32 »

Mutta loppuiko autojunaliikenne Kuopioon myös 2002?

Autojunaliikenne Kuopioon? Makkuuvaanuliikenne tokkiinsa loppui nuilla nurkin, mutta en kyllä muista/tiedä, että mikään operaattori tässä vapaassa suomalaisessa rautatiemarkkinassa olisi autovaunuja koskaan Kuopioon kuskannut.
tallennettu
Mikko Miettinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 19


« Vastaus #4 : Huhtikuu 06, 2015, 22:57:11 »

P81/84 kulki Rovaniemelle ainakin tammikuuhun 2003, vuoden 2003 lopusta eteenpäin pääteasemana oli Oulu ja Rovaniemelle oli yhteys junilla P601/602.

Liitteenä aikataulu Ol-Roi vuodelta 2002.


* 8184.png (21.73 kilotavua, 427x255 - tarkasteltu 351 kertaa.)
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #5 : Huhtikuu 06, 2015, 23:25:57 »

Mutta loppuiko autojunaliikenne Kuopioon myös 2002?

Autojunaliikenne Kuopioon? Makkuuvaanuliikenne tokkiinsa loppui nuilla nurkin, mutta en kyllä muista/tiedä, että mikään operaattori tässä vapaassa suomalaisessa rautatiemarkkinassa olisi autovaunuja koskaan Kuopioon kuskannut.

Kyllä niitä on kulkenut, autonlastauslaituri on edelleen asemalla ( http://vaunut.org/kuva/98213 tuossa nyt vähän huonosti näkyy, mutta näkyy kuitenkin, vasemmanpuolimmaisin raide) ja myös autojunalippuja on joskus lipputoimistosta saanut. ks. kuvassa olevan henkilön yläpuolella oleva kyltti: http://vaunut.org/kuva/50968?s=1

Oletettavasti autonlastaus/purku Kuopiossa on loppunut joskus 1990-luvulla, ja vasta myöhemmin (tuolloin 2002) Kontiomäessä. Ne junat joissa autovaunuja on Kuopioon/sta kulkenut, lienevät olleet samoja jotka Kontiomäellekin kulkivat.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Huhtikuu 07, 2015, 07:36:33 »

Hämärä muistikuva on, että Kontiomäki ei ole aina ollut Savon yöjunien autovaunun "määräasema". Hetken aikaa se oli Kajaani. En muista, mutta saattoi siirtyä Kontiomäelle samoihin aikoihin kun Kuopion Auto junassa -palvelu päättyi.
tallennettu
Juhani Suntioinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #7 : Huhtikuu 07, 2015, 07:52:17 »

Kouvolassakin oli autovaunuasema, on vielä jäljellä. Yhteys oli muistaakseni Rovaniemelle joskus 1970-1980.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #8 : Huhtikuu 07, 2015, 07:54:56 »

Kouvolassakin oli autovaunuasema, on vielä jäljellä. Yhteys oli muistaakseni Rovaniemelle joskus 1970-1980.

Väärin, Kouvolan autoramppi ja siihen liittyvä raide purettiin n. vuonna 2009 aseman perusparannuksen yhteydessä.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #9 : Kesäkuu 24, 2015, 19:55:04 »

2005: yöjunat aiotaan lakkauttaa  Järkyttynyt EI KÄY MEILLE! Vihainen http://www.raideryhma.fi/kapina.html
2007: Joensuun yöjunaa vaaditaan takaisin  Vihainen http://rautatiet.blogspot.fi/2007/08/joensuun-yjunaa-vaaditaan-takaisin.html
2009: Kannanotto Sisämaan yöjunaliikenteestä: http://www.rautatiematkustajat.fi/Uusia.pdf
2009-2010: Yöjunat palutettava
http://www.rautatiematkustajat.fi/Kajaani.pdf
http://www.rautatiematkustajat.fi/TarjouspyyntoLVM.pdf
http://www.rautatiematkustajat.fi/Avoin01072010.pdf
http://www.rautatiematkustajat.fi/Jns_Kon_yojuna.pdf
http://www.rautatiematkustajat.fi/SisJuna.pdf
2010: Sisämaan yöjunaliikenne selvitettiin tappiolliseksi. TAAS http://rautatiet.blogspot.fi/2010/03/sisamaan-yojunat-selvitettiin-taas.html
2012: LVM päätös: EI PALAUTETA http://www.rautatiematkustajat.fi/LVM_julkiset_tiedot_2013.pdf  Järkyttynyt
No jo on ollut yrityksiä. Ihme ettei palautus ole vieläkään mennyt lävitse.
Mun ehdotus olisi junat P263, 270 ja 272 korvattaisiin junaparilla P281/284. Aikataulu olisi suunnilleen:
Helsinki 22.00                  08.00
Kouvola 23.50-00.30  05.30-06.10
Kuopio 03.40-04.00    02.00-02.20
Kajaani 06.40-07.00  23.15-23.25
Oulu 09.15-09.40      20.40-21.00
Kolari 13.50               16.30
Juna pysähtyisi matkan kaikilla kaukoliikenteen käytössä olevilla asemilla.
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 294


« Vastaus #10 : Kesäkuu 25, 2015, 00:41:27 »

Helsinki 22.00                  08.00
Kouvola 23.50-00.30  05.30-06.10
Kuopio 03.40-04.00    02.00-02.20
Kajaani 06.40-07.00  23.15-23.25
Oulu 09.15-09.40      20.40-21.00
Kolari 13.50               16.30
Juna pysähtyisi matkan kaikilla kaukoliikenteen käytössä olevilla asemilla.

Muuten olisin samaa mieltä mutta laittaisin junan kulkemaan Tampereen ja Jyväskylän kautta.
Ja Tampereelta olisi yhteys Turun satamaan aamuin illoin. Toisaalta koko juna voisi myös lähteä Turusta. Kuten myös pitäisin tärkeänä että Itä-Suomesta pääsisi edes Rovaniemellekkin ja Oulun eteläpuolelta Kolariin, jolloin saapuminen Ouluun tulisi olla tuntia aikaisemmin. Toisinpäin tuo onnistuu tuolla aikataululla kun P266 saapuu yhdeksän aikoihin Ouluun.

Tampere 23.30
Pieksämäki  2.10
Kuopio 3.15
Kajaani 5.30
Oulu 7.50




tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #11 : Kesäkuu 25, 2015, 14:41:12 »

Helsinki 22.00                  08.00
Kouvola 23.50-00.30  05.30-06.10
Kuopio 03.40-04.00    02.00-02.20
Kajaani 06.40-07.00  23.15-23.25
Oulu 09.15-09.40      20.40-21.00
Kolari 13.50               16.30
Juna pysähtyisi matkan kaikilla kaukoliikenteen käytössä olevilla asemilla.

Muuten olisin samaa mieltä mutta laittaisin junan kulkemaan Tampereen ja Jyväskylän kautta.
Ja Tampereelta olisi yhteys Turun satamaan aamuin illoin. Toisaalta koko juna voisi myös lähteä Turusta. Kuten myös pitäisin tärkeänä että Itä-Suomesta pääsisi edes Rovaniemellekkin ja Oulun eteläpuolelta Kolariin, jolloin saapuminen Ouluun tulisi olla tuntia aikaisemmin. Toisinpäin tuo onnistuu tuolla aikataululla kun P266 saapuu yhdeksän aikoihin Ouluun.

Tampere 23.30
Pieksämäki  2.10
Kuopio 3.15
Kajaani 5.30
Oulu 7.50





Tai: junan reitti Hki-Tpe-Pie-Kuo-Ol-Kolari. Makuuvaunuja siirrettäisiin Tampereelle Turusta tulleesta junasta ja Pieksämäellä Joensuuhun menevät vaunut irrotettaisiin ja ne ajettaisiin ylimääreisenä aamujunana Joensuuhun. Eli tulisi junan lisäksi makuuvaunureitit: Hki-Tpe-Pie-Jns, Tku-Tpe-Pie-Kuo-Ol-Kolari ja Tku-Tpe-Pie-Jns.
Näin tulisi sekä poikittaisyhteys että Kajaanin yöjunayhteys. Kulkupäivät: junalla K P L ja To L S. Tku-Jns ja Jns-Tku K P L ja To L. Tku-Kolari P L Hki-Jns K P L.
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Savon yöjunat  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina