Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 ... 20 | Siirry alas Tulostusversio
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« : Huhtikuu 06, 2015, 16:46:23 »

Osoitteesta www.fenniarail.fi/nyt.html löytyi aika tarkat tiedot FER:n uusista vetureista, jotka tulevat aikataululla: vuoteen 2016 mennessä 3, vuoteen 202X mennessä 10.

Oma kalusto
Dr18 101-105

Läntiset vaunut
Laaiis "paljon"

Liikennöi myös:
Vop, RZD
Vocp, RZD
Kbps-v 43103424031 , Teräspyörä
Kbs  43103424002 , Teräspyörä
BOv 070463-070465, VR-Track
BHpy  980130, 980177 , VR-Track
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2018, 15:45:59 kirjoittanut Antti Tapani Häkkinen » tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #1 : Huhtikuu 06, 2015, 16:54:57 »

Osoitteesta www.fenniarail.fi/nyt.html löytyi aika tarkat tiedot FER:n uusista vetureista, jotka tulevat aikataululla: vuoteen 2016 mennessä 3, vuoteen 202X mennessä 10. Mikäköhän näiden litteraksi tulee ja menevätköhän Dv- vai Dr-sarjaan? Ja entäs vaunukalusto?
Dr-sarjaan tietenkin, jos niille edes tulee suomalaista tunnusta.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #2 : Huhtikuu 06, 2015, 17:04:26 »

Osoitteesta www.fenniarail.fi/nyt.html löytyi aika tarkat tiedot FER:n uusista vetureista, jotka tulevat aikataululla: vuoteen 2016 mennessä 3, vuoteen 202X mennessä 10. Mikäköhän näiden litteraksi tulee ja menevätköhän Dv- vai Dr-sarjaan? Ja entäs vaunukalusto?
Dr-sarjaan tietenkin, jos niille edes tulee suomalaista tunnusta.
Luulisi tulevan. Suomalainen kalusto, Suomalainen tunnus. Kyllähän LiikenneVirasto niille jonkun tunnuksen antaa.
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #3 : Huhtikuu 06, 2015, 22:54:59 »

Sarjatunnukset, kuten Sr1 ja Sm6 antaa tosiaan Ennevirasto. Tämän voi nähdä jo ihan siitäkin, että Allegrot ja Flirtit ovat saaneet sarjamerkinnän, vaikkeivät ole VR:n kalustoa.

Samalla samainen byroo antaa kalustolle /myöskin/ EVN-numeron, joka on sitten, no, jotain. Flirtille osuivat sarjamerkinnät Sm5 ja 2081.
Saa nähdä, tuleeko FR:n vetureista Dr17 vai jotain tyyliin Dr50.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Simo Toikkanen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 119


« Vastaus #4 : Huhtikuu 07, 2015, 07:29:27 »

Sarjatunnukset, kuten Sr1 ja Sm6 antaa tosiaan Ennevirasto.

Samalla samainen byroo antaa kalustolle /myöskin/ EVN-numeron, joka on sitten, no, jotain.
Liikennöivän rautatiekaluston rekisteröinnistä vastaava viranomainen on Suomessa Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi, joka siis määrittelee kaluston sarjatunnukset ja EVN-numeroinnin. Sama taho antaa kalustolle käyttöönottoluvat eli käytännössä hyväksyy sen.

Liikennevirasto puolestaan antaa lausunnon kaluston sopivuudesta valtion rataverkolle. Käytännössä tällöin käydään läpi kaluston suoraan rataan liittyvät ominaisuudet, kuten esim. ulottuma ja pyörästömitat.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #5 : Huhtikuu 07, 2015, 11:25:30 »

Euroopan rautatievirasto (ERA) puolestaan myöntää kaluston haltijatunnuksen (Vehicle Keeper Marking, VKM). Lista 1.4.2015 tilanteen mukaan löytyy täältä:

http://www.era.europa.eu/Document-Register/Pages/list-VKM.aspx

Sen mukaan Fennia Railin VKM-tunnus onkin FERFI. FR ja FER ovat jo käytössä toisaalla.
tallennettu
Johannes Erra
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 243


« Vastaus #6 : Huhtikuu 08, 2015, 19:09:18 »

Sarjatunnukset, kuten Sr1 ja Sm6 antaa tosiaan Ennevirasto. Tämän voi nähdä jo ihan siitäkin, että Allegrot ja Flirtit ovat saaneet sarjamerkinnän, vaikkeivät ole VR:n kalustoa.

Samalla samainen byroo antaa kalustolle /myöskin/ EVN-numeron, joka on sitten, no, jotain. Flirtille osuivat sarjamerkinnät Sm5 ja 2081.
Saa nähdä, tuleeko FR:n vetureista Dr17 vai jotain tyyliin Dr50.
Dr17 on tunnuksena jo varattu, vaikkei kyse VR:n kalustosta olekaan. Siksi Dr18 on todennäköisempi tunnus, ellei sitä ole jo ehditty varata VR:n seuraavalle dieselveturihankinnalle.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #7 : Huhtikuu 14, 2015, 08:10:16 »

Niin, tuossa Dr-sarjojen numeroinnissa on vähän aukkoja. Sarjat alkavat Dr12- sarjasta, jonka jälkeen Dr13, Dr14, Dr15, Dr16 ja Dr17. Sen jälkeen hypätään Dr45-sarjaan jonka jälkeen Dr50, Dr55 ja tuollein. Toden näköisesti joko Dr18 tai Dr60.

Mutta Mitenkäs vaunukalusto? Venäläisiähän ei saa käyttää koska Euroopan turvallisuus kriteerit ja Eurooppalisia vaunuja ei voi koska raideleveys.
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #8 : Kesäkuu 27, 2015, 14:30:23 »

Sarjatunnukset, kuten Sr1 ja Sm6 antaa tosiaan Ennevirasto. Tämän voi nähdä jo ihan siitäkin, että Allegrot ja Flirtit ovat saaneet sarjamerkinnän, vaikkeivät ole VR:n kalustoa.

Samalla samainen byroo antaa kalustolle /myöskin/ EVN-numeron, joka on sitten, no, jotain. Flirtille osuivat sarjamerkinnät Sm5 ja 2081.
Saa nähdä, tuleeko FR:n vetureista Dr17 vai jotain tyyliin Dr50.
Dr17 on tunnuksena jo varattu, vaikkei kyse VR:n kalustosta olekaan. Siksi Dr18 on todennäköisempi tunnus, ellei sitä ole jo ehditty varata VR:n seuraavalle dieselveturihankinnalle.
Tunnukseksi tosiaa tulee Dr18.
http://www.mainlinediesels.net/index.php?nav=1000001&lang=en&id=7790&action=shownews#.VY6Wl0bu7_2 :n mukaan Fennia Railin ensimmäinen veturi on koeajossa Tsekissä. Ensimmäinen veturi rantautuu Suomeen kesän aikana: http://app.kauppalehti.fi/uutiset/uusi-kilpailija-rautateille/gLtY8Wcp/yrittaminen
Vaunuista ei vieläkään tietoa.
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #9 : Kesäkuu 27, 2015, 14:44:48 »

Vaunuista ei vieläkään tietoa.

Vaunuista löytyy juttua täältä:

http://www.kymichamber.fi/export/sites/www.kymichamber.fi/liitetiedostot/Kimmo_Rahkamo_250515.pdf
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #10 : Kesäkuu 28, 2015, 21:00:18 »


Eli siis junalauttavaunut tekevät paluun Suomeen, kiinteästi sijoitettuna?
Ja eikös niiden akselitkin ollut jo aiemmin ostettuna jemmaan...
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #11 : Kesäkuu 28, 2015, 21:22:26 »


Eli siis junalauttavaunut tekevät paluun Suomeen, kiinteästi sijoitettuna?
Ja eikös niiden akselitkin ollut jo aiemmin ostettuna jemmaan...

En tiedä toiveajattelenko vaan, mutta ei kai se olisi hirveän suuri vaiva aloittaa vähintään Haaparannan ylittävää liikennettä noilla vaunuilla uudestaan, varmaan junalauttaliikennekin saataisiin aika vaivatta käynnistettyä. Vai onko terminaalin paikalle jo rakennettu jotain, mikä on vaikea purkaa?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #12 : Kesäkuu 28, 2015, 21:38:05 »


Eli siis junalauttavaunut tekevät paluun Suomeen, kiinteästi sijoitettuna?
Ja eikös niiden akselitkin ollut jo aiemmin ostettuna jemmaan...

En tiedä toiveajattelenko vaan, mutta ei kai se olisi hirveän suuri vaiva aloittaa vähintään Haaparannan ylittävää liikennettä noilla vaunuilla uudestaan, varmaan junalauttaliikennekin saataisiin aika vaivatta käynnistettyä. Vai onko terminaalin paikalle jo rakennettu jotain, mikä on vaikea purkaa?

Mutta miksi pitäisi esimerkiksi Vapon sahan tuotteita rahdata pohjoiseen, jos ne kuitenkin ovat pääsääntöisesti laivoilla merien taakse matkaavaa tavaraa?
Odottelen myös, että tulevaisuudessa kalustoon tulee myös avovaunuja...
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #13 : Kesäkuu 28, 2015, 22:24:50 »

Mutta miksi pitäisi esimerkiksi Vapon sahan tuotteita rahdata pohjoiseen, jos ne kuitenkin ovat pääsääntöisesti laivoilla merien taakse matkaavaa tavaraa?
Odottelen myös, että tulevaisuudessa kalustoon tulee myös avovaunuja...

On niitä raiteita Suomessa muuallakin kuin etelärannikolla.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Arto Hellman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 41


« Vastaus #14 : Elokuu 15, 2015, 12:07:29 »

http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/finnish-open-access-locomotive-on-test.html
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #15 : Elokuu 15, 2015, 14:21:11 »

Arto Hellman kertoi että FERFI:n veturi tulee olemaan Dr18.
http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,8529.0.html
http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/finnish-open-access-locomotive-on-test.html
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #16 : Elokuu 15, 2015, 16:45:28 »

Hyvältä näyttää. Erikoisesti Dr18:n päämoottori on vakuuttava. Euro IIIA-luokitettu, maailmalla koeteltu Caterpillar julistaa, että ympäristöystävällisyyden uusi tunnusväri rautateillä on vastedes sininen!

(6o-lukuinen nokivasara ei nimittäin muutu vihreäksi edes maalaamalla.)
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #17 : Elokuu 16, 2015, 12:58:19 »

Fennia Railin uusi kalustopäälikkö on Tapani Parviainen. http://www.fenniarail.fi/nyt.html
Kun kerran on kalustopäällikkö niin luulisi että on myös kalustoa. Millä aikataululla vaunut muuten tulevat?
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #18 : Elokuu 16, 2015, 20:10:34 »

Muutoin, onko jo kuljettajat valittuna/koulutettuna? Voisi kuvitella, että väki pitäisi olla palkattuna ja lupalapullisena ennen vetureiden saapumista Suomeen.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #19 : Elokuu 16, 2015, 20:25:50 »

Muutoin, onko jo kuljettajat valittuna/koulutettuna? Voisi kuvitella, että väki pitäisi olla palkattuna ja lupalapullisena ennen vetureiden saapumista Suomeen.

Ei tämä nyt kuitenkaan veturin ostoa estä.  Iskee silmää
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #20 : Elokuu 16, 2015, 20:36:13 »

Muutoin, onko jo kuljettajat valittuna/koulutettuna? Voisi kuvitella, että väki pitäisi olla palkattuna ja lupalapullisena ennen vetureiden saapumista Suomeen.

Ei tämä nyt kuitenkaan veturin ostoa estä.  Iskee silmää

Eihän toki  Hymyilee leveästi

Mutta ihan käytännöllisestä näkökohdasta ajattelin asiaa - vähän kuin ostettaisiin auto ja kun se olisi pihassa, aloitettaisiin autokoulu? Olisihan se hullua, että vetureiden saapuessa ei olisi ketään, joka niillä luvallisesti voisi liikkua rataverkolla.
tallennettu
Hannu Koskenvaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 60


« Vastaus #21 : Syyskuu 16, 2015, 07:35:32 »

Onkohan noin. Käsittääkseni dieseleiden ympäristöystävällisyyden kehitys on ollut pitkälti sitä, että mottorinvalmistajat pienentävät hiukkaskokoa niin, että se läpäisee normien seulan, ja viranomaiset tihentävät seuloja muutaman vuoden välein. Hyvä juttu, byrokraatti ja tuotekehitysnörtti ansaitsevat leipänsä ja näkyvä savu ei pelota ihmisiä, paitsi yksi mutta: mitä pienempi nokihiukkanen, sitä vaarallisempi se on keuhkoissa. Se  hurun säkkiin lapioitava savu, jossa leijailee lumihiutaleen kokoisia nokilappuja, ei ole niin vaarallista kuin se näyttää. Eikä niin vaarallista kuin modernin koneen nanohiukkaset.
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #22 : Syyskuu 20, 2015, 13:53:22 »

Ensimmäinen Dr18 on ollut eilen puoliltapäivin jo lähellä Pietaria, joten kauaa tuskin menee ennen kuin veturi on Suomessa:

https://www.facebook.com/142052859183420/photos/a.388580967863940.96186.142052859183420/883451081710257/?type=1&fref=nf
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #23 : Syyskuu 21, 2015, 22:56:24 »

Ei luulisi matkan Pietarista kauan kestävän. Hieman liikkuvaa kuvaa kakkosveturin testailusta http://pardubice.idnes.cz/foto.aspx?r=pardubice-zpravy&c=A150828_2187394_pardubice-zpravy_jah&foto=V150828_101820_budejovice_jda
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #24 : Syyskuu 22, 2015, 10:13:44 »

Sunnuntaina veturi oli nähtävissä jo meille hieman tutumpien vaunujen kera:

https://trainpix.org/photo/143378/
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 20 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina