Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20 | Siirry alas Tulostusversio
Heikki Vilhunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 174


« Vastaus #200 : Tammikuu 28, 2016, 20:07:25 »

Karkea arvioni on 1100 tonnia puuta = 20 Laaiis-vaunua = 540 m junaa.
Yksi junakuorma viikossa vai onko jaettava kahdeksi junaksi? No....eipä hirveästi tule rahaa kassaan.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #201 : Tammikuu 28, 2016, 21:31:01 »

Otetaanpa positiivinen asenne: tämä on ensimmäinen asiakas, ja tästä toiminta lähtee kehittymään! Ehkäpä tämä on yksi niistä pienistä asioista, joista tulee suuria.
tallennettu
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« Vastaus #202 : Tammikuu 28, 2016, 21:41:26 »

Oikeassa olet Juha...positiivinen asenne ja toivotaan parasta, että homma lähtee pyörimään hyvin...ja miksi ei lähtisi...
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #203 : Helmikuu 09, 2016, 16:24:06 »

Julian mukaan ensi viikolla on käynti Kajaanissa ja paluu Kotkaan Mussaloon. Yksi veturi siirto Kuusankoskelle ja sieltä sitten tavarajunia.

http://julia.dy.fi/timetables/advanced?s=1&date=future&range=30&type=%28kaikki%29&number&operator=3385&start&end&via&locomotive&wagon
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #204 : Helmikuu 09, 2016, 20:12:51 »

Joko tälle veturille on keksitty nimiä?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #205 : Helmikuu 09, 2016, 20:17:11 »

Joko tälle veturille on keksitty nimiä?

Fer.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #206 : Helmikuu 09, 2016, 20:53:17 »

Otetaanpa positiivinen asenne: tämä on ensimmäinen asiakas, ja tästä toiminta lähtee kehittymään! Ehkäpä tämä on yksi niistä pienistä asioista, joista tulee suuria.

Viimeistään silloin FR lähtee lentoon, kun se myydään jollekin jättiläismäiselle rautatiealan toimijalle. Sitä varmaan VR:n pääkonttorissakin pelätään. Nykyiseen Fennia Railiin suhtautuminen lienee jotain sellaista, että antaa poikain puuhastella.

Ei tarvitse hakea analogiaa bussiliikennettä kauempaa ja katsella herrojen Möttö ja Helke tekemisiä.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #207 : Helmikuu 09, 2016, 21:01:34 »

Pöh, kuulostaa kovin suomalaiselta.  Pyörittää silmiään

Katsokaa mitä länsinaapurissamme on tapahtunut, ei niitä uusia firmoja ole myyty normaalia enempää. Tyhmähän sen täytyy olla joka yrittäessä uhraa kaikki tulevaisuuden tuotot myymällä...mutta bussipuolesta en toki tiedä.

Otetaanpa positiivinen asenne: tämä on ensimmäinen asiakas, ja tästä toiminta lähtee kehittymään! Ehkäpä tämä on yksi niistä pienistä asioista, joista tulee suuria.

Viimeistään silloin FR lähtee lentoon, kun se myydään jollekin jättiläismäiselle rautatiealan toimijalle. Sitä varmaan VR:n pääkonttorissakin pelätään. Nykyiseen Fennia Railiin suhtautuminen lienee jotain sellaista, että antaa poikain puuhastella.

Ei tarvitse hakea analogiaa bussiliikennettä kauempaa ja katsella herrojen Möttö ja Helke tekemisiä.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #208 : Helmikuu 09, 2016, 21:20:56 »

Pöh, kuulostaa kovin suomalaiselta.  Pyörittää silmiään

Katsokaa mitä länsinaapurissamme on tapahtunut, ei niitä uusia firmoja ole myyty normaalia enempää. Tyhmähän sen täytyy olla joka yrittäessä uhraa kaikki tulevaisuuden tuotot myymällä...mutta bussipuolesta en toki tiedä.


Taitaisivat Möttö ja Helke ajaa edelleen Bovalla Tampereelta Poriin ilman Brian Souterin tuomaa pääomaa. Asioissa on puolensa.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #209 : Helmikuu 09, 2016, 21:23:35 »

Kurkkaa sitä porukkaa, jota Fenniarailin takana on. Tässä ollaan ihan vakavassa mielessä liikkeellä...

Kirjoitan muutamasta ruotsalaisesta yhtiöstä niiden tarinoita vorgiin joskus myöhemmin, kun ei ole niin kiire.   

Pöh, kuulostaa kovin suomalaiselta.  Pyörittää silmiään

Katsokaa mitä länsinaapurissamme on tapahtunut, ei niitä uusia firmoja ole myyty normaalia enempää. Tyhmähän sen täytyy olla joka yrittäessä uhraa kaikki tulevaisuuden tuotot myymällä...mutta bussipuolesta en toki tiedä.


Taitaisivat Möttö ja Helke ajaa edelleen Bovalla Tampereelta Poriin ilman Brian Souterin tuomaa pääomaa. Asioissa on puolensa.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #210 : Helmikuu 09, 2016, 21:35:58 »

Kurkkaa sitä porukkaa, jota Fenniarailin takana on. Tässä ollaan ihan vakavassa mielessä liikkeellä...

Ei kai kukaan muuta ole väittänytkään. Ei tuollaista vuosikausien projektia muutoin olisi maaliin vietykään.

Vakavasti pistää varmasti pohtimaan sekin, kun ulkomaalainen vieras tarjoaa sellaista määrää miljoonia, ettei niiden puolesta tarvitsisi enää koskaan tehdä töitä.

Eikä Mötön ja Helkeen toimintaakaan huuhaana ole pitäneet muut kuin kartelliöyhtiöiden kannattajat.

Kirjoitan muutamasta ruotsalaisesta yhtiöstä niiden tarinoita vorgiin joskus myöhemmin, kun ei ole niin kiire.   

Tuo olisi mielenkiintoinen alustus keskustelusäikeelle.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #211 : Helmikuu 09, 2016, 21:43:26 »

Joo, hyvä kun pähkäillään erilaisia skenaarioita. Onneksi kaikessa ei talous ole ainoa ohjaava tekijä nykyäänkään, vaikka Suomessa usein ylikorostuukin. Puuttuukohan meiltä sellaista monivuosisataista yrittämisen meininkiä kuin esim. saksalaisilla pienyhtiöillä, tai vähän nuoremmilta ruotsalaisilta toimijoilta. 
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #212 : Helmikuu 09, 2016, 21:47:26 »

Joo, hyvä kun pähkäillään erilaisia skenaarioita. Onneksi kaikessa ei talous ole ainoa ohjaava tekijä nykyäänkään, vaikka Suomessa usein ylikorostuukin. Puuttuukohan meiltä sellaista monivuosisataista yrittämisen meininkiä kuin esim. saksalaisilla pienyhtiöillä, tai vähän nuoremmilta ruotsalaisilta toimijoilta. 

Puuttuu.
tallennettu
Heikki Vilhunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 174


« Vastaus #213 : Helmikuu 09, 2016, 22:24:12 »

Onkos tuolla FERillä muitakin tavaravaunuja kuin ne kaksi joita on "mainoskuvissa"?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #214 : Helmikuu 09, 2016, 23:26:19 »

Onkos tuolla FERillä muitakin tavaravaunuja kuin ne kaksi joita on "mainoskuvissa"?

Niitä on rajan takaa saatavilla Transwaggon AB:n vuokrattavasta kalustosta varmasti sen verran, mitä Fenniaraililla koetaan sopivaksi.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #215 : Helmikuu 10, 2016, 10:34:34 »

Tässä lisää potentiaalisia asiakkaita FERille:

http://en.china-kaidi.com/index/columnsId=1.html

http://www.talouselama.fi/uutiset/suomeen-jattimainen-investointi-miljardin-euron-jalostamo-kemiin-6302193

http://economictimes.indiatimes.com/news/international/business/chinas-kaidi-to-build-1-1-billion-biodiesel-plant-in-finland/articleshow/50928809.cms


...ja muulle Suomen yritteliäälle porukalle.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2016, 12:06:35 kirjoittanut Juha Riihimäki » tallennettu
Heikki Vilhunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 174


« Vastaus #216 : Helmikuu 10, 2016, 16:30:58 »

Onkos tuolla FERillä muitakin tavaravaunuja kuin ne kaksi joita on "mainoskuvissa"?

Niitä on rajan takaa saatavilla Transwaggon AB:n vuokrattavasta kalustosta varmasti sen verran, mitä Fenniaraililla koetaan sopivaksi.
Ja Lokakuun Rautateillä varmaan vieläkin enemmän.
Tarkoitin kyllä Suomessa olevaa kalustoa, se kun tuo ruotsalainen vaunusto ei ihan heittämällä käy tänne meidän radoille.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #217 : Helmikuu 10, 2016, 16:38:19 »

Pieksämäellä on RP-Hitsaus joka kai on mutkan kautta FER osakas. Junalauttojen suomalaistelit jopa vietiin jonnekin Pieksään odottamaan koreja päälle puuvaunuiksi mutta projekti on karahtanut. Skodalta Kajaanista saa venäläistyyppisiä vaunuja sekä eurooppalaisia mutta eivät ole suoraan tyypihyväksyttyjä eli paperisotaa pitää tehdä. RZhD:n vaunujen käytön estää em lisäksi kabotaasikielto joka nykymaailmassa on täysin tyhmä. Tämän illan aikana varmaan tänne taas kitistään että kun ne "pensasneuvostoliittolaisen" vaunut uhkaavat suurimpiirtein koko maailman rauhaa ja sit varmaan myös vängätään taas siitä että pyöräprofiili niissä on hitusen eri joka sekään ei vielä 80 vauhdissa oikeastaan mitään meinaa kun täällä ei ihmiset käsitä sitä että junan pyörä on kartio eikä laippa kokoaikaa kahnaa kiskon päätä vasten korkeintaan niitä tarvitaan tiukoisa kaarteissa ja vaihteitten risteyskappaleissa.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #218 : Helmikuu 10, 2016, 16:47:45 »

Onkos tuolla FERillä muitakin tavaravaunuja kuin ne kaksi joita on "mainoskuvissa"?

Niitä on rajan takaa saatavilla Transwaggon AB:n vuokrattavasta kalustosta varmasti sen verran, mitä Fenniaraililla koetaan sopivaksi.
Ja Lokakuun Rautateillä varmaan vieläkin enemmän.
Tarkoitin kyllä Suomessa olevaa kalustoa, se kun tuo ruotsalainen vaunusto ei ihan heittämällä käy tänne meidän radoille.

Minä taas tarkoitin myös Suomessa vuosikymmenet kulkenutta kalustoa. Sillä ovathan ne junalautoilla ja Tornion kautta tänne liikennöineet vaunut yhä enimmäkseen olemassa.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #219 : Helmikuu 10, 2016, 17:08:19 »

Summa summarum: kalustoa näkyy olevan hyvin kun vain ympärille katsoo!  Virnistää

Mutta mikähän mahtaa olla Fenniarailin seuraava asiakas...
tallennettu
Heikki Vilhunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 174


« Vastaus #220 : Helmikuu 10, 2016, 19:55:51 »

Pieksämäellä on RP-Hitsaus joka kai on mutkan kautta FER osakas. Junalauttojen suomalaistelit jopa vietiin jonnekin Pieksään odottamaan koreja päälle puuvaunuiksi mutta projekti on karahtanut.
Luulen että tuon RP-Hitsauksen osakkuus ei vaikuttaisi olevan mikään lahja FERille. Onko se millainen yritys, en ole kuullutkaan moisesta?

Oletko tietoinen, mikä firma omistaa nuo mainitsemasi telit? Voisin käydä Savossa liikkuessani kuikkimassa firman pihalle.
tallennettu
Heikki Vilhunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 174


« Vastaus #221 : Helmikuu 10, 2016, 19:59:09 »

Minä taas tarkoitin myös Suomessa vuosikymmenet kulkenutta kalustoa. Sillä ovathan ne junalautoilla ja Tornion kautta tänne liikennöineet vaunut yhä enimmäkseen olemassa.
Eli FERillä ei siis ole kuin kaksi vaunua? Sitä kai tuo kiertelysi meinaa  Virnistää

Oletko perillä Suomessa kulkeneitten vaunujen pyöristä, onko ne Ruotsissa jemmassa?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #222 : Helmikuu 10, 2016, 20:04:35 »

Minä taas tarkoitin myös Suomessa vuosikymmenet kulkenutta kalustoa. Sillä ovathan ne junalautoilla ja Tornion kautta tänne liikennöineet vaunut yhä enimmäkseen olemassa.
Eli FERillä ei siis ole kuin kaksi vaunua? Sitä kai tuo kiertelysi meinaa  Virnistää

Oletko perillä Suomessa kulkeneitten vaunujen pyöristä, onko ne Ruotsissa jemmassa?

Minä en kiertele. Sanoin suoraan mistä on kyse. Transwaggon AB vuokraa Fenniarailin käyttöön entistä Suomessa kulkenutta kalustoa. Niiden pyöriä on Loimaalla jemmassa. Osa Loimaan pyöristä on ilmestynyt Tornioon.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #223 : Helmikuu 10, 2016, 20:11:05 »

Suosittelen myös tutustumista Transwaggonin kalustoesittelyihin:

http://www.transwaggon.com/index.php?id=348
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #224 : Helmikuu 10, 2016, 20:16:42 »

Pieksämäellä on RP-Hitsaus joka kai on mutkan kautta FER osakas. Junalauttojen suomalaistelit jopa vietiin jonnekin Pieksään odottamaan koreja päälle puuvaunuiksi mutta projekti on karahtanut.
Luulen että tuon RP-Hitsauksen osakkuus ei vaikuttaisi olevan mikään lahja FERille. Onko se millainen yritys, en ole kuullutkaan moisesta?

Oletko tietoinen, mikä firma omistaa nuo mainitsemasi telit? Voisin käydä Savossa liikkuessani kuikkimassa firman pihalle.
Ei hirveän kovaa menee RP-Hitsauksella, kun on ollut jonkun kuukauden konkurssissa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina