Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 20 | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 836


« Vastaus #375 : Kesäkuu 25, 2019, 15:21:35 »

Fer:n junalla 7011 (Kvla-Ptg) ongelmia eilen Kinnissä. Odotteli lähes 6h:a ennen matkan jatkumista toista veturia saapuvaksi Imatralta (17201 Imt-Kii). Jäikö rikkoontunut veturi Kiinniin vai jatkoivatko lopulta parina eteenpäin?

Lienee parannettu Kinnissä, kun tänään julian mukaan on ylimääräinen VET 17202 Kinnistä Kouvolaan.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #376 : Kesäkuu 26, 2019, 09:36:14 »

Fer:n junalla 7011 (Kvla-Ptg) ongelmia eilen Kinnissä. Odotteli lähes 6h:a ennen matkan jatkumista toista veturia saapuvaksi Imatralta (17201 Imt-Kii). Jäikö rikkoontunut veturi Kiinniin vai jatkoivatko lopulta parina eteenpäin?
Ainakin Oulussa junaa veti Dr18 101 ja ei ollut kuin yksi veturi.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #377 : Kesäkuu 26, 2019, 23:19:05 »

Kiitokset Jarille ja Harrille "seurannasta".
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 836


« Vastaus #378 : Lokakuu 23, 2019, 16:25:46 »

FenniaRailin tulevaisuudesta kirjoitelma Autotekniikka ja kuljetus lehden numerossa 08/2019.

Lisää kalustoa ja sähkövetureita

(valitettavan huono kuva)



* 20191023_123421.jpg (370.36 kilotavua, 4128x3096 - tarkasteltu 558 kertaa.)
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #379 : Lokakuu 23, 2019, 20:49:59 »

Tää Fennia Rail vähän kummastuttaa mua. Suuri määrä rahaa on kiinni kalustossa jonka käyttöaste ei ole kai kovin korkea. Vai onko se jo siedettävällä tasolla?

Aika pitkäpinnaisia rahoittajia on taustalla, ehkä sellaisia jotka käyttävät ja tarvitsevat rautatiekuljetuksia. Käytännössä pääsevät siis kilpailuttamaan kuljetuksensa. Tuleeko se hyöty FR:n halvemmista taksoista vai siitä, että VR joutuu tarjoamaan kuljetukset vähän halvemmalla, vaiko sekäköettä.

Kun lisää kalustoa ollaan hankkimassa, niin pelattaisko tässä upporikasta tai rutiköyhää kun VR ei ole vastannut haasteeseen, kun FR ei ole oikein nykyisellään ollut VR:lle mikään todellinen haastaja VR:n toiminnalle.

Mut iso yläpeukku FR:lle ja sen taustapiruille, pelaavat omilla rahoillaan eivätkä odota mitään valtion tunkkaamaa kalustovuokrausta.
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #380 : Lokakuu 24, 2019, 16:11:34 »

Tää Fennia Rail vähän kummastuttaa mua. Suuri määrä rahaa on kiinni kalustossa jonka käyttöaste ei ole kai kovin korkea. Vai onko se jo siedettävällä tasolla?

Aika pitkäpinnaisia rahoittajia on taustalla, ehkä sellaisia jotka käyttävät ja tarvitsevat rautatiekuljetuksia. Käytännössä pääsevät siis kilpailuttamaan kuljetuksensa. Tuleeko se hyöty FR:n halvemmista taksoista vai siitä, että VR joutuu tarjoamaan kuljetukset vähän halvemmalla, vaiko sekäköettä.

Kun lisää kalustoa ollaan hankkimassa, niin pelattaisko tässä upporikasta tai rutiköyhää kun VR ei ole vastannut haasteeseen, kun FR ei ole oikein nykyisellään ollut VR:lle mikään todellinen haastaja VR:n toiminnalle.

Mut iso yläpeukku FR:lle ja sen taustapiruille, pelaavat omilla rahoillaan eivätkä odota mitään valtion tunkkaamaa kalustovuokrausta.

Aika hassuja väitteitä. Kenen rahoilla sä ajattelit FR:n kalustoa vuokraavan, jos ei omillaan? Esimerkiksi vaunukalustohan sillä on vuokralla jo nyt, ja nimenomaan omalla rahalla vuokrattuna. Kenen sä edes oletat antavan ilmaista rahaa vetokaluston vuokraamiseen?

Ja mistä tuo ajatus kaluston heikosta käyttöasteesta on peräisin?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Hannu Peltola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 137


« Vastaus #381 : Lokakuu 25, 2019, 13:38:09 »

Fennia Rail on tehnyt tappiota viimeisen viiden vuoden aikana 4,045 miljoonaa euroa eikä toiminnassa ole ollut yhtään voitollista vuotta. Rahoittajat on selvästi valittu (valikoituneet) niin, että p**** kestää merivettä!
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #382 : Lokakuu 25, 2019, 20:54:50 »

Fennia Rail on tehnyt tappiota viimeisen viiden vuoden aikana 4,045 miljoonaa euroa eikä toiminnassa ole ollut yhtään voitollista vuotta. Rahoittajat on selvästi valittu (valikoituneet) niin, että p**** kestää merivettä!

Tuohan on tosi pieni tappio. Suunnilleen yhden tai kahden veturin hinnan suuruusluokkaa kai?. Näyttää lähinnä velkavivun käyttämiseltä mun silmääni.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 836


« Vastaus #383 : Lokakuu 26, 2019, 05:43:56 »

Fennia Rail on tehnyt tappiota viimeisen viiden vuoden aikana 4,045 miljoonaa euroa eikä toiminnassa ole ollut yhtään voitollista vuotta. Rahoittajat on selvästi valittu (valikoituneet) niin, että p**** kestää merivettä!

Viralliset luvut vuodelta 2018

Yrityksen Fenniarail Oy liikevaihto oli 5,4 miljoonaa euroa 2018 ja työllisti 21 henkilöä. Liikevaihto nousi 313,5 prosenttia. Tilikauden tulos oli -933000 euroa ja liikevoittoprosentti oli -15,4. Yhtiön omavaraisuusaste oli 40 prosenttia.

Vetureiden kallis hinta Suomen suljetulla rataverkolla on yksi syy tappioihin, liikevaihto on kasvanut kuitenkin mukavasti.

tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 836


« Vastaus #384 : Marraskuu 08, 2019, 15:18:32 »

Fenniarailille lisää yksi Dr18-veturi ensi vuonna, optiolla voi viedä hankkia 6 kpl vetureita.

Lähde facebook

tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #385 : Marraskuu 08, 2019, 16:33:42 »

Fenniarailille lisää yksi Dr18-veturi ensi vuonna, optiolla voi viedä hankkia 6 kpl vetureita.

Lähde facebook



Tarkemmin sanottuna Dr18:ia valmistavan CZ Lokon FB-sivu.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 456


« Vastaus #386 : Marraskuu 08, 2019, 21:15:35 »

Lähde facebook
Tarkemmin sanottuna Dr18:ia valmistavan CZ Lokon FB-sivu.

Nykyteknologialla tällaisia pystyy jopa niin sanotusti linkittämään.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 836


« Vastaus #387 : Marraskuu 09, 2019, 11:28:26 »


Nykyteknologialla tällaisia pystyy jopa niin sanotusti linkittämään.
Juu, ongelma oli vain englannin kielisessä czloko facessa ei ollut postausta, vaan 3 kuvaa joten ei pystynyt tekemään linkitystä.

Mutta suuri ihme on ettei tästä ole missään muualla uutista, ei fenniarailin, czloko:n sivuilla eikä missään mediassa.
 
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 836


« Vastaus #388 : Marraskuu 14, 2019, 08:45:04 »


vai että Open Access operaattori

https://www.railwaygazette.com/traction-and-rolling-stock/finnish-open-access-operator-expands-fleet/55106.article
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #389 : Marraskuu 14, 2019, 14:07:03 »


vai että Open Access operaattori

Mitä tällä tarkoitat?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 836


« Vastaus #390 : Marraskuu 14, 2019, 18:27:13 »


Mitä tällä tarkoitat?

Että media kutsuu Fenniarailia Open Access-operaattoriksi Suomessa, vaikka valtioneuvosto vasta miettii mitä se merkitsee.

Ja tuolle Open Access-sanalle olisi hyvä keksiä suomenkielinen nimi. Ehdotuksia ?

tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #391 : Marraskuu 20, 2019, 23:01:39 »


Mitä tällä tarkoitat?

Että media kutsuu Fenniarailia Open Access-operaattoriksi Suomessa, vaikka valtioneuvosto vasta miettii mitä se merkitsee.

Ja tuolle Open Access-sanalle olisi hyvä keksiä suomenkielinen nimi. Ehdotuksia ?


Open access tarkoittaa juuri sellaista liikennettä, mitä Fenniarail hoitaa. Se on vuosia yleisesti käytössä ollut ilmaus, jolle on ihan selkeä määritelmä. En tiedä, mistä tieto valtioneuvoston nimenmiettimisestä on peräisin.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 836


« Vastaus #392 : Marraskuu 22, 2019, 07:31:30 »


Open access tarkoittaa juuri sellaista liikennettä, mitä Fenniarail hoitaa. Se on vuosia yleisesti käytössä ollut ilmaus, jolle on ihan selkeä määritelmä. En tiedä, mistä tieto valtioneuvoston nimenmiettimisestä on peräisin.

Hallitusohjelmasta.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #393 : Marraskuu 22, 2019, 07:48:43 »


Open access tarkoittaa juuri sellaista liikennettä, mitä Fenniarail hoitaa. Se on vuosia yleisesti käytössä ollut ilmaus, jolle on ihan selkeä määritelmä. En tiedä, mistä tieto valtioneuvoston nimenmiettimisestä on peräisin.

Hallitusohjelmasta.

No just. Kertoo aika paljon siitä, millä ammattitaidolla rautateitä Suomessa ohjataan, jos ammattisanaston perusteita ei osata.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #394 : Tammikuu 04, 2020, 22:38:53 »

Toisaalla vorkissa linkattiin tällainen: https://julkaisut.vayla.fi/pdf8/lts_2017-42_ertms_kayttoonotto_web.pdf .
Siitä ilmenee sellainen jännä asia, että jo joskus vuosien 2024 ja 2026 välisenä aikana Oulun pohjoispuolelta puretaan JKV-ratalaitteet pois, ja kysesellä alueella on vain ETCS-kulunvalvonta.

Tämähän tarkoittaa, että Dr18:aan on asennettava seuraavan neljän vuoden kuluessa ETCS-laitteet!
VR:llä ja Operaililla ei ole asian kanssa mitään ongelmaa, koska molemmilla on jo olemassa riittävästi ETCS-kalustoa.

Veturisarja on kuitenkin sen verran uusi, että siihen on toivottavasti osattu jättää valmis paikka ETCS-laitteille.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 836


« Vastaus #395 : Tammikuu 05, 2020, 08:45:08 »


Tämähän tarkoittaa, että Dr18:aan on asennettava seuraavan neljän vuoden kuluessa ETCS-laitteet!
VR:llä ja Operaililla ei ole asian kanssa mitään ongelmaa, koska molemmilla on jo olemassa riittävästi ETCS-kalustoa.

Veturisarja on kuitenkin sen verran uusi, että siihen on toivottavasti osattu jättää valmis paikka ETCS-laitteille.

czlokon sivun mukaan Effishunter1000 malliin on jo toimitettu ETCS-veturilaite, joten ihmettelen jos Ferrin kuudennessa veturissa ei olisi myös .
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #396 : Tammikuu 05, 2020, 22:17:11 »

Tää Fennia Rail vähän kummastuttaa mua. Suuri määrä rahaa on kiinni kalustossa jonka käyttöaste ei ole kai kovin korkea. Vai onko se jo siedettävällä tasolla?

Aika pitkäpinnaisia rahoittajia on taustalla, ehkä sellaisia jotka käyttävät ja tarvitsevat rautatiekuljetuksia. Käytännössä pääsevät siis kilpailuttamaan kuljetuksensa. Tuleeko se hyöty FR:n halvemmista taksoista vai siitä, että VR joutuu tarjoamaan kuljetukset vähän halvemmalla, vaiko sekäköettä.

Kun lisää kalustoa ollaan hankkimassa, niin pelattaisko tässä upporikasta tai rutiköyhää kun VR ei ole vastannut haasteeseen, kun FR ei ole oikein nykyisellään ollut VR:lle mikään todellinen haastaja VR:n toiminnalle.

Mut iso yläpeukku FR:lle ja sen taustapiruille, pelaavat omilla rahoillaan eivätkä odota mitään valtion tunkkaamaa kalustovuokrausta.

Aika hassuja väitteitä. Kenen rahoilla sä ajattelit FR:n kalustoa vuokraavan, jos ei omillaan? Esimerkiksi vaunukalustohan sillä on vuokralla jo nyt, ja nimenomaan omalla rahalla vuokrattuna. Kenen sä edes oletat antavan ilmaista rahaa vetokaluston vuokraamiseen?

Ja mistä tuo ajatus kaluston heikosta käyttöasteesta on peräisin?

Sun väitteet ovat hassuja. Itsehän tuossa viestissäni juuri pohdin rahoitusta, mistä ja millä perusteella se on olemassa. Mun ymmärtääkseni OY ei ole mikään sellainen toimija jolla sitä rahaa nyt vaan on, ihan vaan koska näin jonkun mielestä on. Ehkä olen ymmärtänyt jotenkin väärin ja en kuvitellut että OY on jo itsessään kasa rahaa, eikä tilin saldolla sinänsä ole mitään väliä, ne on vaan numeroita... Muutaman veturin hinta tappiota, ei kai se ole paljookaan kun niitä vetureitahan riittää Pyörittää silmiään
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #397 : Tammikuu 06, 2020, 03:31:39 »

Tää Fennia Rail vähän kummastuttaa mua. Suuri määrä rahaa on kiinni kalustossa jonka käyttöaste ei ole kai kovin korkea. Vai onko se jo siedettävällä tasolla?

Aika pitkäpinnaisia rahoittajia on taustalla, ehkä sellaisia jotka käyttävät ja tarvitsevat rautatiekuljetuksia. Käytännössä pääsevät siis kilpailuttamaan kuljetuksensa. Tuleeko se hyöty FR:n halvemmista taksoista vai siitä, että VR joutuu tarjoamaan kuljetukset vähän halvemmalla, vaiko sekäköettä.

Kun lisää kalustoa ollaan hankkimassa, niin pelattaisko tässä upporikasta tai rutiköyhää kun VR ei ole vastannut haasteeseen, kun FR ei ole oikein nykyisellään ollut VR:lle mikään todellinen haastaja VR:n toiminnalle.

Mut iso yläpeukku FR:lle ja sen taustapiruille, pelaavat omilla rahoillaan eivätkä odota mitään valtion tunkkaamaa kalustovuokrausta.

Aika hassuja väitteitä. Kenen rahoilla sä ajattelit FR:n kalustoa vuokraavan, jos ei omillaan? Esimerkiksi vaunukalustohan sillä on vuokralla jo nyt, ja nimenomaan omalla rahalla vuokrattuna. Kenen sä edes oletat antavan ilmaista rahaa vetokaluston vuokraamiseen?

Ja mistä tuo ajatus kaluston heikosta käyttöasteesta on peräisin?

Sun väitteet ovat hassuja. Itsehän tuossa viestissäni juuri pohdin rahoitusta, mistä ja millä perusteella se on olemassa. Mun ymmärtääkseni OY ei ole mikään sellainen toimija jolla sitä rahaa nyt vaan on, ihan vaan koska näin jonkun mielestä on. Ehkä olen ymmärtänyt jotenkin väärin ja en kuvitellut että OY on jo itsessään kasa rahaa, eikä tilin saldolla sinänsä ole mitään väliä, ne on vaan numeroita... Muutaman veturin hinta tappiota, ei kai se ole paljookaan kun niitä vetureitahan riittää Pyörittää silmiään

No hyvä. Olet siis perusasioista kärryillä.
Ilmeisesti virkkeessä "Mut iso yläpeukku FR:lle ja sen taustapiruille, pelaavat omilla rahoillaan eivätkä odota mitään valtion tunkkaamaa kalustovuokrausta" oli siis jossain kohdassa aika kohtalokas kirjoitusvirhe?
Tuossahan siis tuli sellainen kuva, kuin sun mielestä valtion tunkkaamasta kalustovuokrausyrityksestä kalustoa vuokratessa sitä kalustoa jotenkin ei vuokrattaisi omalla rahalla.

Kiinnostaisi tietää, mitä tuon virkkeen kohdalla oli varsinaisesti tarkoitus lukea.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 836


« Vastaus #398 : Tammikuu 06, 2020, 10:05:41 »


FenniaRailin Dr18 veturin tyyppihyväksyntä löytyy ERATV:stä

https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/11-051-0002-6-001

Joudutaanko tyyppihyväksyntä suorittamaan uudelleen nyt kun kaluston hyväksyntä prosessi on muuttunut ?
Eli uuden veturin pitäisi saada kalustoyksikön markkinoillesaattamislupa.

https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/hae-rautatiekaluston-markkinoillesaattamislupaa-tai-tyyppihyvaksyntaa

ERA:n suomenkielinen ohje kalustohyväksynnästä

https://www.era.europa.eu/sites/default/files/applicants/docs/guidelines_practical_arrangement_for_va_fi.pdf




tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #399 : Tammikuu 06, 2020, 19:02:30 »

Joudutaanko tyyppihyväksyntä suorittamaan uudelleen nyt kun kaluston hyväksyntä prosessi on muuttunut ?
Eli uuden veturin pitäisi saada kalustoyksikön markkinoillesaattamislupa.

Tuskinpa. Euroopassa on niin valtava määrä veturityyppejä, että koko eurooppalaisen kaluston uudelleenhyväksyntä olisi aivan pähkähullu prosessi. Jo pelkästään Suomessa on useampikymmentä veturityyppiä, kun teollisuusveturit lasketaan mukaan.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 20 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina