Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] | Siirry alas Tulostusversio
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1872


« Vastaus #400 : Tammikuu 06, 2020, 21:01:28 »

Tuskinpa. Euroopassa on niin valtava määrä veturityyppejä, että koko eurooppalaisen kaluston uudelleenhyväksyntä olisi aivan pähkähullu prosessi. Jo pelkästään Suomessa on useampikymmentä veturityyppiä, kun teollisuusveturit lasketaan mukaan.

Joo, vanhoja kalustotyyppejä yleensä kohdellaan vanhan lainsäädännön mukaan.
tallennettu

Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 432


« Vastaus #401 : Tammikuu 14, 2020, 21:27:22 »

Tää Fennia Rail vähän kummastuttaa mua. Suuri määrä rahaa on kiinni kalustossa jonka käyttöaste ei ole kai kovin korkea. Vai onko se jo siedettävällä tasolla?

Aika pitkäpinnaisia rahoittajia on taustalla, ehkä sellaisia jotka käyttävät ja tarvitsevat rautatiekuljetuksia. Käytännössä pääsevät siis kilpailuttamaan kuljetuksensa. Tuleeko se hyöty FR:n halvemmista taksoista vai siitä, että VR joutuu tarjoamaan kuljetukset vähän halvemmalla, vaiko sekäköettä.

Kun lisää kalustoa ollaan hankkimassa, niin pelattaisko tässä upporikasta tai rutiköyhää kun VR ei ole vastannut haasteeseen, kun FR ei ole oikein nykyisellään ollut VR:lle mikään todellinen haastaja VR:n toiminnalle.

Mut iso yläpeukku FR:lle ja sen taustapiruille, pelaavat omilla rahoillaan eivätkä odota mitään valtion tunkkaamaa kalustovuokrausta.

Aika hassuja väitteitä. Kenen rahoilla sä ajattelit FR:n kalustoa vuokraavan, jos ei omillaan? Esimerkiksi vaunukalustohan sillä on vuokralla jo nyt, ja nimenomaan omalla rahalla vuokrattuna. Kenen sä edes oletat antavan ilmaista rahaa vetokaluston vuokraamiseen?

Ja mistä tuo ajatus kaluston heikosta käyttöasteesta on peräisin?

Sun väitteet ovat hassuja. Itsehän tuossa viestissäni juuri pohdin rahoitusta, mistä ja millä perusteella se on olemassa. Mun ymmärtääkseni OY ei ole mikään sellainen toimija jolla sitä rahaa nyt vaan on, ihan vaan koska näin jonkun mielestä on. Ehkä olen ymmärtänyt jotenkin väärin ja en kuvitellut että OY on jo itsessään kasa rahaa, eikä tilin saldolla sinänsä ole mitään väliä, ne on vaan numeroita... Muutaman veturin hinta tappiota, ei kai se ole paljookaan kun niitä vetureitahan riittää Pyörittää silmiään

No hyvä. Olet siis perusasioista kärryillä.
Ilmeisesti virkkeessä "Mut iso yläpeukku FR:lle ja sen taustapiruille, pelaavat omilla rahoillaan eivätkä odota mitään valtion tunkkaamaa kalustovuokrausta" oli siis jossain kohdassa aika kohtalokas kirjoitusvirhe?
Tuossahan siis tuli sellainen kuva, kuin sun mielestä valtion tunkkaamasta kalustovuokrausyrityksestä kalustoa vuokratessa sitä kalustoa jotenkin ei vuokrattaisi omalla rahalla.

Kiinnostaisi tietää, mitä tuon virkkeen kohdalla oli varsinaisesti tarkoitus lukea.

Mä taidan olla pudonnut kärryiltä tuon kalustoyhtiön suhteen jo aikoja sitte. Luulen kuitenkin ymmärtäväni kaluston vuokraamisen olevan vuokraajan puolelta toimintaa jossa ei pelata omilla tai edes kaverin rahoilla, se on vain ja ainoastaan yksi rahoitusmalli muiden joukossa. Toimintaa aloittavan on sitten aivan itse pohdittava mikä olisi se viisain ratkaisu hoitaa kalustoa itselleen. Onko itsellä rahaa, onko mahdollista saada pankista lainaa tai saatko vuokrattua kalustoa jostain. Valtion ei mun näkemykseni mukaan kuulu olla yksikään näistä esittämieni rahoitusmallien toteuttajista. Näillä kaikilla markkinoilla on olemassa jo yksityisiä toimijoita jos vaikka kuinka.
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2806


« Vastaus #402 : Tammikuu 15, 2020, 00:10:04 »

Valtion ei mun näkemykseni mukaan kuulu olla yksikään näistä esittämieni rahoitusmallien toteuttajista.

Okei, päästiin vihdoin asiaan. Perustelut kuitenkin vielä puuttuvat. Voisitko perustella, miksi valtio ei saisi tuolla tavalla hankkia lisätuloja kalustonvuokraustoiminnalla, joka samalla parantaa kuljetuspalveluiden toimivuutta Suomessa?

Lainaus
Näillä kaikilla markkinoilla on olemassa jo yksityisiä toimijoita jos vaikka kuinka.

Okei, näistä en ole tiennyt. Mainitsisitko vaikkapa viisi Suomessa toimivasta kalustonvuokrausfirmasta, niin lueskelen heistä lisää? Häpeäkseni joudun myöntämään, etten ole niiden olemassaolosta kartalla.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 432


« Vastaus #403 : Tammikuu 15, 2020, 02:10:54 »

Valtion ei mun näkemykseni mukaan kuulu olla yksikään näistä esittämieni rahoitusmallien toteuttajista.

Okei, päästiin vihdoin asiaan. Perustelut kuitenkin vielä puuttuvat. Voisitko perustella, miksi valtio ei saisi tuolla tavalla hankkia lisätuloja kalustonvuokraustoiminnalla, joka samalla parantaa kuljetuspalveluiden toimivuutta Suomessa?

Lainaus
Näillä kaikilla markkinoilla on olemassa jo yksityisiä toimijoita jos vaikka kuinka.

Okei, näistä en ole tiennyt. Mainitsisitko vaikkapa viisi Suomessa toimivasta kalustonvuokrausfirmasta, niin lueskelen heistä lisää? Häpeäkseni joudun myöntämään, etten ole niiden olemassaolosta kartalla.

En minä ala sinulle pyynnöstäsi mitään luetteloa tekemään. Miksi juuri viisi, kun et itsekkään pyri esittämään kuin yhden, eli valtion?

Mutta etsi vaikka googlea tai millä vaan hakukoneella sopivia globaaleilla markkinoilla toimivia yrityksiä, harvalla näistä on erityisiä rajauksia koskien Suomea.
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2806


« Vastaus #404 : Tammikuu 15, 2020, 05:09:10 »

Valtion ei mun näkemykseni mukaan kuulu olla yksikään näistä esittämieni rahoitusmallien toteuttajista.

Okei, päästiin vihdoin asiaan. Perustelut kuitenkin vielä puuttuvat. Voisitko perustella, miksi valtio ei saisi tuolla tavalla hankkia lisätuloja kalustonvuokraustoiminnalla, joka samalla parantaa kuljetuspalveluiden toimivuutta Suomessa?

Lainaus
Näillä kaikilla markkinoilla on olemassa jo yksityisiä toimijoita jos vaikka kuinka.

Okei, näistä en ole tiennyt. Mainitsisitko vaikkapa viisi Suomessa toimivasta kalustonvuokrausfirmasta, niin lueskelen heistä lisää? Häpeäkseni joudun myöntämään, etten ole niiden olemassaolosta kartalla.

En minä ala sinulle pyynnöstäsi mitään luetteloa tekemään. Miksi juuri viisi, kun et itsekkään pyri esittämään kuin yhden, eli valtion?

Mutta etsi vaikka googlea tai millä vaan hakukoneella sopivia globaaleilla markkinoilla toimivia yrityksiä, harvalla näistä on erityisiä rajauksia koskien Suomea.

Globaaleilla markkinoilla toimivista kansainvälisistä rautatiekaluston vuokraajista toki tiedän – aivan kuten sinäkin – ettei niillä ole Suomeen hyväksyttyä vetokalustoa tai moottorivaunuja valikoimissaan. Tässä olikin kysymys niistä, jotka voisivat toimia korvikkeena sille kalustoyhtiölle, joka Suomeen olisi järkevää perustaa.

Eli jos sä tarkoitit, että on olemassa yhtiöitä, jotka nyt ylipäänsä vuokraavat kalustoa jonnekin päin maailmaa, niin ookoo, oikeassa olet tietysti, ja me siinä tapauksessa vain puhuimme eri asioista. Se tietosi ei vaan sitten liity tähän keskusteluun mitenkään.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 432


« Vastaus #405 : Tammikuu 19, 2020, 22:37:13 »

Kyllä se voi Tuukka muuallakin maailmassa olla vaikeata saada kalustoa käyttöönsä kuin makkaraa kaupanhyllyltä. Mutta kuten itsekkin myönsit, sitä on saatavilla, ei ehkä huomiseksi, mutta jollain aikataululla kyllä. Ehkä rautatieliikenteen aloittaminen suomessa on muutenkin sen verran hankalaa, että kyllä se sun liisinki kalusto saadaan valmiiksi siihen mennessä.

En minäkään tiedä miten tämäntyyppinen keskustelu liittyy FR:n toimintaan ja kalustoon. Mutta minähän vaan vastailen sun kysymyksiin joihin tuntuu olevan mahdotonta vastata. Kysymyksen-asettelu tuntuu vaihtuvan jatkuvasti.

Kaikenmaailman idealistit pilaa jokaisen keskustelualustan.
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Fennia Railin kalusto ja Dr18  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2020 Resiina