Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Polkupyörän kuljettaminen junassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« : Elokuu 18, 2009, 15:31:41 »

Aamulehden uutisen mukaan Suomen Liikenneliitto (SuLi ry) tahtoo helpottaa polkupyörän kuljettamista junassa.

http://www.aamulehti.fi/teema/autot/jutut/vraa-vaaditaan-helpottamaan-pyoran-kuljetusta/152606

Itse ajattelen asiaa VR:n yhteiskuntavastuun ja yrityksen imagon kannalta. Yhtiö on siirtynyt vihreämpään sähköön. Samaan linjaan sopisi yrityksen liikuntamyönteisyyden lisääminen. Tähän kuuluisi pyöräkuljetusten kehittäminen ja huomion siirtäminen autojen liityntäpysäköinnistä liityntäpyöräilyyn, -kävelyyn, -sauvakävelyyn ja -rullaluisteluun.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« Vastaus #1 : Toukokuu 03, 2010, 19:20:20 »

Yksi tuttu rouva+2 teiniä pyysi laittamaan kommentin polkupyörien kuljetuksesta junassa: 

"Sulla kun on noita VR- yms junatuttavia, niin voisitko kertoa niille, että on aivan JÄRJETÖNTÄ, että nykyään voi ostaa pyöräpaikan vain kolmelle hengelle samaan junaan: ts JOS meillä olisi normaali 4-henkinen perhe, emme saisi kaikkia pyöriä samaan junaan!!! Ainoastaan Turun junaan lisätään sinisiä vaunuja kesäisin, mutta EI minnekään muualle Suomessa. VR:n mielestä ei saa/voi  lähteä pyöräretkelle junan avulla!! Kävin nimittäin tänään varaamassa meille ne ainukaiset 3 pyöräpaikkaa HKI-JOENSUU-HKI... JOS joku niistä esim menomatkalla olisi jo myyty, meidänkin reissu olisi vaatinut ylimääräisen yön Joensuussa, kun IC-junia, mihin pyöriä ylipäätään voi ottaa mukaan, menee niin harvoin, että sitten ei olisi enää samana päivänä päässyt eteenpäin!

Ylipäätään on ollut PALJON vaikeampaa saada tarvittavia aikataulu- ja majoitustietoja Pohjois-Karjalasta kuin Uudesta-Seelannista! Ts suomalaiset eivät osaa myydä oman maan matkailua!!!! Jos olisin turisti, olisin lyönyt hanskat naulaan jo monta kertaa ja mennyt muualle. Niin kauan kuin asiakaspalvelu ei pelaa, on turha odottaa, että kotimaanmatkailu kukoistaisi!

Samaan aikaan kuitenkin selostetaan, miten pitäisi harrastaa lähimatkailua ja ylipäätään ekologista matkailua. Pyöräily yhdistettynä junaan olisi NIMENOMAAN sitä, mutta arvon VR tekee siitä mahdotonta!"
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Toukokuu 03, 2010, 22:19:11 »

Joopa, tässä kohtaa VR:n palvelu on kyllä mennyt alaspäin kuin lehmän häntä. Aikoinaan 70-luvulla harrastin paljonkin retkipyöräilyä, useimmiten niin, että osa matkasta hoitui junalla ja sitten taas uusiin maisemiin fillarilla. Ja kävi kuin ajatus: pikkuasemilla piti pyörä hakea konnarivaunusta itse, isommilla asemilla sen sai noutaa matkatavarasta. Nythän ei kuljeteta enää lainkaan matkatavaraa... Kainuusta parin viikon Ahvenanmaa-Ruotsi-keikoille lähdettiin niin, että ajeltiin fillari Kajaaniin yöjunalle, vietiin matkatavarapalveluun ja lappu päälle, että "Turku". Seuraavana aamuna sitten haettiin fillari Turun matkatavarasta ja hups laivaan. Stressitöntä, leppoisaa ja suht. edullistakin - noin hyvästä palvelusta tietenkin mielellään myös maksoi.

Joten eipä VR:n erityisesti tarvitse kehittää pyöränkuljetuspalveluita, sen kun peruuttavat nämä "uudistukset".

Ja nyt joku alkaa huutaa, ettei kannata. Roskaa sanon minä: ihan varmasti kannattaa - vaikka ehkä hirveästi lisänollia taseeseen ei ilmaanukaan.
tallennettu
Jokke Harju
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #3 : Toukokuu 10, 2010, 10:08:41 »

Kaverin tarvitsi siirtää polkupyörä junalla Vaasasta Seinäjoelle. Polkupyörä 9€ Opiskelijalippu 5€
Sininen taajamajuna kyseessä.

Olisi ollut tarvetta ottaa pyörä mukaan Jyväskylään, mutta en uskaltanut edes kysyä, paljonko Vaasa-Jyväskylä olisi maksanut pyörän osalta?!?!
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #4 : Toukokuu 10, 2010, 11:07:26 »

Olisi ollut tarvetta ottaa pyörä mukaan Jyväskylään, mutta en uskaltanut edes kysyä, paljonko Vaasa-Jyväskylä olisi maksanut pyörän osalta?!?!

9€.

http://www.vr.fi/fin/junaliput/liput/polkupyoran_kuljetus.shtml
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1078


« Vastaus #5 : Toukokuu 16, 2010, 10:40:27 »

Kainuusta parin viikon Ahvenanmaa-Ruotsi-keikoille lähdettiin niin, että ajeltiin fillari Kajaaniin yöjunalle, vietiin matkatavarapalveluun ja lappu päälle, että "Turku". Seuraavana aamuna sitten haettiin fillari Turun matkatavarasta ja hups laivaan.

Menisköhän Matkahuollon kautta nykyään?
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« Vastaus #6 : Kesäkuu 21, 2010, 12:15:43 »

Eilen (20.6.2010) iltalaiviksessa Turusta (IC 154, Tku satama 20:35) oli koko junassa vain kolme polkupyöräpaikkaa! Osa fillaroijista joutui käyttämään bussia (20:45 satamasta) Helsinkiin. Onneksi yhdessä bussissa on enemmän matkatavaratilaa kuin 5-vaunuisessa (?, arvio, en laskenut vaunuja) junassa, joten kukaan ei joutunut polkemaan Helsinkiin.

Minulla ei ollut fillaria, seurasin tilannetta vain sivusta. Itse valitsin bussin hinnan takia. Ruotsista ostettuna junalippu olisi ollut noin 25€, kun bussilippu oli noin 13€ (130SEK), mikä sekin oli 30% kalliimpi kuin sama matka Ruotsin puolella (100SEK, 200km, Norrköping-Stockholm).
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #7 : Kesäkuu 22, 2010, 01:18:12 »

Taitaisi myös nuo laiva-ic:tkin tarvita sen polkupyörävaunun, kumma kun se IC2:ien perään kyllä laitetaan... Monessako rungossa sellainen yleensä liikkuu, yhdessä?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #8 : Kesäkuu 22, 2010, 07:23:21 »

Muistkakaa että Matkahuollon rahdit lastaa ainakin pienemmillä pysäkeillä autokuski itte - ei tarvita suurta laumaa SAK-laisia tulipalokommunisteja vahtimaan toisiaan niinkuin VR OY:llä, jossa kuskit on niin kädettömiä etteivät voi edes kytkeä vaunuja kiinni veturiin. Nykysiä kuskeja en arvosta laisinkaan, höyryveturimiehet oli oikeita kuskeja, nää pikakoulutetut vain junan siirtäjiä. Se jolla on silmät nähköön. Ei tollasta resurssien tuhlausta että tarvitaan yksinkertasiin asioihin lauma ukkoja voi olla enää missään muualla kuin täällä meidän takapajuisessa Suomessa. Hävetä saa silmänsä päästä koko maata.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #9 : Kesäkuu 22, 2010, 08:59:48 »

Muistkakaa että Matkahuollon rahdit lastaa ainakin pienemmillä pysäkeillä autokuski itte - ei tarvita suurta laumaa SAK-laisia tulipalokommunisteja vahtimaan toisiaan niinkuin VR OY:llä, jossa kuskit on niin kädettömiä etteivät voi edes kytkeä vaunuja kiinni veturiin. Nykysiä kuskeja en arvosta laisinkaan, höyryveturimiehet oli oikeita kuskeja, nää pikakoulutetut vain junan siirtäjiä. Se jolla on silmät nähköön. Ei tollasta resurssien tuhlausta että tarvitaan yksinkertasiin asioihin lauma ukkoja voi olla enää missään muualla kuin täällä meidän takapajuisessa Suomessa. Hävetä saa silmänsä päästä koko maata.

Santeri on noussunna viärällä jalalla ylös tänä uamuna...  Virnistää

VR:llähän matkatavaran, mm. polkupyörien, lastauksen hoitaa matkustaja itse.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #10 : Kesäkuu 22, 2010, 10:05:06 »

VR OY:llä, jossa kuskit on niin kädettömiä etteivät voi edes kytkeä vaunuja kiinni veturiin.

Ei pitäisi vastata tällaisiin säälittäviin trollausyrityksiin, mutta korjataan nyt tämä selvästi virheellinen väite.

Veturinkuljettajat kytkevät veturin vaunuihin ja irrottavat tavaraliikenteessä aina, sekä matkustajaliikenteessä, mikäli paikalla ei ole vaunumiestä (jarrujentarkastajaa, poikkaria). Matkustajaliikenteessä monesti vaunumies on paikalla, heillehän kuuluu vaunuston ulkosyöttöjen kytkennät ja irrotukset sekä jarrujentarkastus. Siinä ohessa sitten hoitavat veturin kytkennän ja irrotuksen, mikä onkin ajankäytöllisesti kätevintä.

Kyse ei siis tietenkään ole (ainakaan tässä tapauksessa Näyttää kieltä) kädettömyydestä, vaan järkevästä toimintamallista. Santeri on toki tervetullut seuraamaan joka arkiaamu Lahteen ennen taajamajuna 230:n lähtöä, miten kuljettaja suorittaa veturin irrotukset ja kytkennät kaikkine letkuineen ja kaapeleineen yksin.

Siinä olen kyllä Santerin kanssa samaa mieltä, että höyryveturikauden kuskit ja lämmittäjät ovat/olivat kyllä ihan kunkkuja.
tallennettu
Arttu Jutila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 10


« Vastaus #11 : Kesäkuu 28, 2010, 15:37:52 »

Pistetääs vastaus varsinaiseen aiheeseen liittyen.

Matkustin 7.6.2010 Rovaniemeltä Helsinkiin polkupyörän kanssa, ensin P708:lla Ouluun ja siitä IC54:llä loppumatka. Pikajunaan polkupyörän sai hienosti matkatavaraosastoon lukkojen taakse konduktöörin avustamana.

Oulussa kun sitten vaihdoin InterCityyn, huomasin hämmästyksekseni, ettei pyöräni mahdu sille osoitetulle paikalle, koska pyörille tarkoitetussa poterossa oli jo kaksi pyörää. Konduktöörikin totesi, että "ei se sinne mahdu". Pyöräni jäi sitten puoliksi eteiseen ja oviaukon eteen. Liitteenä oleva kuva havainnollistaa tilanteen, vaikka ei kännykällä napsaistuna parasta laatua olekaan.

Sen seitsemän tuntia kestäneen matkan aikana sitten pompin asemilla pysähtymisien aikana aina vahtimaan pyörääni, ettei sitä kukaan vie, kun sitä ei saanut lukittua paikalleen.

Jälleen kerran polkupyörämotkotuksen perimmäisenä syynä on InterCity-junien riittämätön kapasiteetti matkatavaroiden säilytyksessä. Koko junassa on vain kolme polkupyöräpaikkaa! Toista kertaa en pyörän kanssa taida junassa matkustaa, ainakaan IC:ssä...


* 07062010.jpg (274.9 kilotavua, 1600x1200 - tarkasteltu 6435 kertaa.)
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« Vastaus #12 : Heinäkuu 04, 2010, 09:24:12 »

Jatketaan juttua aiemmin mainitsemaltani rouvalta:
Lainaus: Ai niin, laitoin VR:lle pitkän palautteen niistä pyöräpaikoista ja pyysin vastausta heiltä! Ja laitoin kiitoksen Ilomantsin matkailuyritykselle varauksista ja sanoin: "Mielestämme pahin este kotimaan matkailulle tällä hetkellä ovat VR:n typerät uudet junat, joihin mahtuu vain 3 pyörää kerrallaan, eivätkä nekään kaikki 3 niille tarkoitettuihin telineisiin! Molempiin suuntiin mennessä konduktöörit olivat aivan "kypsiä" näihin telineisiin. Muinoin kun pyörät vain kepeästi heitettiin konduktöörivaunuun ja niitä mahtui sinne vaikka 50! Millähän ihmeen ilveellä VR:n saisi tajuamaan, minkä karhunpalveluksen he ovat tehneet?" Matkailuyrityksestä vastasivat: "Junien pyörä- ongelmasta olemme saaneet aikaisemminkin suullista palautetta, laitan VR:lle jälleen kerran meidänkin suunnaltamme palautetta, jospa asia joskus vielä korjaantuisi taas ennalleen."

Eli näämmä MUUTKIN valittavat, eikä VR tee mitään. Ehdotin VR:lle, että laittaisivat kesäaikaan pääreiteille vaikka aamujunaan konnarivaunun ja mainostaisivat nettisivuillaan tätä, niin pyörämatkailijat tietäisivät buukata itsensä niihin juniin. Kysyinkin nilltä suoraan: haluatteko te VAIN businessmatkustajia salkkuineen vai ymmärrättekö, mitä tavalliset ihmiset tarvitsevat, jotta eivät valitse autoa junan sijaan. Hihii, katsotaan, vastaavatko mulle, ja jos, niin mitä! Varmaan jotain ympäripyöreää sössötystä... Lainaus loppu
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #13 : Heinäkuu 04, 2010, 20:50:16 »

Eli näämmä MUUTKIN valittavat, eikä VR tee mitään. Ehdotin VR:lle, että laittaisivat kesäaikaan pääreiteille vaikka aamujunaan konnarivaunun ja mainostaisivat nettisivuillaan tätä, niin pyörämatkailijat tietäisivät buukata itsensä niihin juniin.
Tuota noin, viime kesänähän ainakin joissain Turkkusen ja Kouvolan junissa roikkui mukana ihan yksi vaunu polkupyöriä varten. Tänä kesänä ei taida enää roikkua? Johtuisiko siitä, että viime vuonna niille vaunuille ei ollut käyttöä? Eipä niitä juuri kyllä mainostettukaan...
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« Vastaus #14 : Heinäkuu 13, 2010, 08:21:34 »

Eilen, ma 12.7, tulin taas päivälaivalla Turkuun ja tällä kertaa linja-automatkalle jäi viisi (5) polkupyörää  ajajineen. Onko siinä joku sääntö, ettei IC-junaan saa ottaa kuin kolme fillaria? Tällä kertaa juna näytti pitkältä, ainakin 6 yksikerrosvaunua näkyi bussilaiturille Turun satamassa ja bussin ajaessa Turun aseman ohi näytti, että siinä oli vielä 4 kaksikerrosvaunua. Viisi fillaria ei tehnyt tiukkaakaan Pohjolan Liikenteen bussille, mutta 6-10 vaunuiseen junaan mahtuu 2 polkupyörää mukavasti ja kolme ahtaen. Kyllä minusta vaikuttaa, että vaunujen tai sääntöjen suunnittelijat ja hyväksyjät elävät ihan eri maailmoissa kuin matkustavaiset.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1078


« Vastaus #15 : Heinäkuu 13, 2010, 09:03:05 »

Tällä kertaa juna näytti pitkältä, ainakin 6 yksikerrosvaunua näkyi bussilaiturille Turun satamassa ja bussin ajaessa Turun aseman ohi näytti, että siinä oli vielä 4 kaksikerrosvaunua. Viisi fillaria ei tehnyt tiukkaakaan Pohjolan Liikenteen bussille, mutta 6-10 vaunuiseen junaan mahtuu 2 polkupyörää mukavasti ja kolme ahtaen. Kyllä minusta vaikuttaa, että vaunujen tai sääntöjen suunnittelijat ja hyväksyjät elävät ihan eri maailmoissa kuin matkustavaiset.

IC2 junissahan pyöräpaikat ovat siinä Edfs vaunussa, eli lastenvaunussa. Ja niitä on valitettavasti vain kolme. En tiedä mitä yksikerrosvaunuja tuossa IC:ssä oli, mutta varmaankin pelkästään Rx/Rk, Expt ja Ex vaunuja. Eli varsinaista muuta isompaa tavaratilaa ei ole.

Samanlaisia ongelmia, tosin ei välttämättä matkaa seisauttavia, on esimerkiksi Tikkurilassa kun Teneriffalaiset tulevat junaan isoine matkalaukkuineen ja sombreeroineen. Suostuisivatko ihmiset laittamaan matkatavaransa erilliseen vaunuun jos sellainen olisi (vielä) junassa? Ja kuinka iso tuon matkatavaratilan pitäisi olla? Tällä hetkellä kuulemma yöjunissa ei paljon matkatavaraa kulje, vaikka siellä tuollainen vaunu onkin. Sukset talvisin pieni poikkeus.

Itse haluaisin paremmat pyöränkuljetusmahdollisuudet. Juuri tänään oli tarkoitus ottaa pyörä mukaan duuniin, koska olisin tarvinnut sitä Keravalla liikkumiseen. Mutta hinta ja "mahdottomuus" kuljettaa pyörää ruuhka aikaan junassa siirsivät minut taksinkäyttäjäksi.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« Vastaus #16 : Heinäkuu 13, 2010, 10:42:45 »

Pari hyvin simppeliä ratkaisua olisi: EFit-tyyppinen vaunu, missä matkatavaraosastossa olisi pyörätelineitä ja kolikoilla toimivia komeroita ja isoja säilytyslokeroita. Kukahan kumma nekin poisti pikajunista (siis IC ja IC2 nimikkeellisistä). Pelkkää matkatavaraa varten apu olisi jos sekä vaunujen päissä että selät vastakkain olevien penkkien välissä olisi yhtä isot hyllyt ja säilytystilat kuin ruotsalaisissa pikajunavaunuissa.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #17 : Heinäkuu 13, 2010, 10:59:16 »

Pari hyvin simppeliä ratkaisua olisi: EFit-tyyppinen vaunu, missä matkatavaraosastossa olisi pyörätelineitä ja kolikoilla toimivia komeroita ja isoja säilytyslokeroita. Kukahan kumma nekin poisti pikajunista (siis IC ja IC2 nimikkeellisistä). Pelkkää matkatavaraa varten apu olisi jos sekä vaunujen päissä että selät vastakkain olevien penkkien välissä olisi yhtä isot hyllyt ja säilytystilat kuin ruotsalaisissa pikajunavaunuissa.

Kaksikerroskaluston kanssa tällaisen rakentaminen olisi varsin helppoa raivaamalla junasta yhden vaunun alakerrasta istuimet veks. Yläkerta jäisi yhä matkustuskäyttöön. Pitäisi olla varsin halpa muutos tehdä, ja kun yläkerta jäisi yhä matkustuskäyttöön, tulisi vaunusta sitä vaadittua välitöntä kassavirtaakin (sen matkatavarankuljetuksen tuoman suuremman matkustajamäärän lisäksi).
Mitään sen kummempaa palvelua tällaiseen vaunuun ei tarvitsisi sisältyä, koska matalalattiaiseen vaunuun matkustajat saavat tavaransa lokkereihin ja pyörätelineisiin kärrättyä ominkin voimineen.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1078


« Vastaus #18 : Heinäkuu 13, 2010, 11:15:39 »

Kaksikerroskaluston kanssa tällaisen rakentaminen olisi varsin helppoa raivaamalla junasta yhden vaunun alakerrasta istuimet veks. Yläkerta jäisi yhä matkustuskäyttöön. Pitäisi olla varsin halpa muutos tehdä, ja kun yläkerta jäisi yhä matkustuskäyttöön, tulisi vaunusta sitä vaadittua välitöntä kassavirtaakin (sen matkatavarankuljetuksen tuoman suuremman matkustajamäärän lisäksi).

20-40 paikkaa pois junasta on aika paljon kiireisenä aikana. Ellei sitten samalla lisätä vaunuja junaan.

Mutta tuo voisi toimia siten, että kesäksi joistain vaunuista otettaisiin alakerran penkkejä pois. Talveksi nuo voisi laittaa takaisin. Nyt kun penkkien johdottamisestakaan (radio) tarvitse enää välittää voisi penkkien irrottaminen olla helpompaa.

Ongelmina voisi olla:
- mikäli Edfs vaunu, niin invapaikat eivät välttämättä miellyttäviä fillareiden seassa.
- vaunun läpikulun turvaaminen, eli jonkinlaiset telineet oltava, missä fillarit kiinni.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2122


« Vastaus #19 : Heinäkuu 13, 2010, 14:13:57 »

Kaksikerroskaluston kanssa tällaisen rakentaminen olisi varsin helppoa raivaamalla junasta yhden vaunun alakerrasta istuimet veks. Yläkerta jäisi yhä matkustuskäyttöön. Pitäisi olla varsin halpa muutos tehdä, ja kun yläkerta jäisi yhä matkustuskäyttöön, tulisi vaunusta sitä vaadittua välitöntä kassavirtaakin (sen matkatavarankuljetuksen tuoman suuremman matkustajamäärän lisäksi).

20-40 paikkaa pois junasta on aika paljon kiireisenä aikana. Ellei sitten samalla lisätä vaunuja junaan.

Mutta tuo voisi toimia siten, että kesäksi joistain vaunuista otettaisiin alakerran penkkejä pois. Talveksi nuo voisi laittaa takaisin. Nyt kun penkkien johdottamisestakaan (radio) tarvitse enää välittää voisi penkkien irrottaminen olla helpompaa.

Ongelmina voisi olla:
- mikäli Edfs vaunu, niin invapaikat eivät välttämättä miellyttäviä fillareiden seassa.
- vaunun läpikulun turvaaminen, eli jonkinlaiset telineet oltava, missä fillarit kiinni.

Muistaakseni näin toimi (toimii) DB eli Saksan rautatiet IC- (ja aikaisemmin myös IR-) junien ohjausvaunuissa. Irroittamalla penkkejä ja saatiin vaunuun  kesäksi lisää pyöräpaikkoja. Talvisin vaunussa voitiin kuljettaa myös suksia.  Kursbuchin A-osassa oli aikoinaan vaunujen pohjakaaviot, joista tämä selvisi. Nykyisin pohjakaaviot löytyvät: http://kursbuch.bahn.de/hafas-res/img/kbview/ContentPDFs/Wagenskizzen_2010_v2.pdf , mutta enää samalla ohjausvaunutyypillä ole kahta eri sisustusversiota.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #20 : Heinäkuu 27, 2010, 15:04:35 »

Maksaako junissa pyörien kuljettaminen. Itse olen menossa huomenna IC:llä ja tarvitsisin siksi tätä tietoa. Maksaako IC:ssä pyörän kuljettaminen ainoastaan sen, 50 snt, jos haluaa lukita sen.
tallennettu
Sami Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 101


« Vastaus #21 : Heinäkuu 27, 2010, 15:19:36 »

Maksaako junissa pyörien kuljettaminen. Itse olen menossa huomenna IC:llä ja tarvitsisin siksi tätä tietoa. Maksaako IC:ssä pyörän kuljettaminen ainoastaan sen, 50 snt, jos haluaa lukita sen.
Pyörälle pitää ostaa oma lippu. Olikohan se yhdeksän euroa, tarkista VR:n sivuilta. Säilytysteline toimii 50 centin kolikolla. ->http://www.vr.fi/fin/junaliput/liput/polkupyoran_kuljetus.shtml

Jaa, olihan tästä jo mainittu yläpuolella.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #22 : Heinäkuu 27, 2010, 16:56:15 »

Maksaako junissa pyörien kuljettaminen. Itse olen menossa huomenna IC:llä ja tarvitsisin siksi tätä tietoa. Maksaako IC:ssä pyörän kuljettaminen ainoastaan sen, 50 snt, jos haluaa lukita sen.

Miksi katsoa itse tietoa www.vr.fi sivulta, kun voi kysyä vorgissa? Surullista nykyaikaa... InterCity/InterCity2-junaan on asiaa pyörän kanssa ainoastaan ennakkoon varatun pyöräpaikkalipun kanssa, joten lipputoimiston kautta junaan ja mikäli paikkakunnalla ei ole lipputoimistoa tarjolla niin varauksen voi tehdä puhelinpalvelun kautta ja lipun lunastaa esim. R-kioskilta.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #23 : Heinäkuu 27, 2010, 17:04:15 »

Vaklin kysymys on TÄYSIN asiallinen!

Onko tää joku helvetin heikoin lenkki ohjelma, jossa aina potkitaan muut pihalle?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #24 : Heinäkuu 27, 2010, 17:21:48 »

Maksaako junissa pyörien kuljettaminen. Itse olen menossa huomenna IC:llä ja tarvitsisin siksi tätä tietoa. Maksaako IC:ssä pyörän kuljettaminen ainoastaan sen, 50 snt, jos haluaa lukita sen.

Miksi katsoa itse tietoa www.vr.fi sivulta, kun voi kysyä vorgissa? Surullista nykyaikaa... InterCity/InterCity2-junaan on asiaa pyörän kanssa ainoastaan ennakkoon varatun pyöräpaikkalipun kanssa, joten lipputoimiston kautta junaan ja mikäli paikkakunnalla ei ole lipputoimistoa tarjolla niin varauksen voi tehdä puhelinpalvelun kautta ja lipun lunastaa esim. R-kioskilta.
Katsoin kyllä VR:n sivuilta mutta en löytänyt...
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Polkupyörän kuljettaminen junassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina