Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 53 | Siirry alas Tulostusversio
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #50 : Heinäkuu 28, 2015, 01:32:04 »

http://vaunut.org/kulkutiedot#t10800

Junassa Dr16, ERd, Edameja. Nokela-Otanmäki. Mistä kyse?

Hyvin kiinnostavaa - Dr16 A - radalla Murtomäki - Otanmäki. Odotettavissa ehkä veturinvaihto Kontiomäellä?

Aikataulussa ei ole varattuna aikaa veturinvaihdoille. Eikä pysähtynyt Kontiomäellä, eikä Kajaanissa pidempään. Mielenkiintoista.
Kaveri soitteli illalla. Dr16 2822 veturina ja siinä tosiaan meni se vaurioitunut yöjunarunko Transtech:lle niin kuin odotettavissa oli. Itse en päässyt sitä kuvaamaan.
tallennettu
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« Vastaus #51 : Heinäkuu 28, 2015, 08:26:23 »

Kontiomäellä oli kuljettajanvaihto, joten sen verran pysähdystä oli.
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #52 : Heinäkuu 29, 2015, 00:20:15 »

Tänä yönä IC 265:n keulilla työskentelee 2 Sr1:stä Ryttylästä eteenpäin johtuen siellä tapahtuneesta veturin ja kulunvalvontalaitteen vikaantumisesta.
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #53 : Heinäkuu 29, 2015, 06:59:50 »

Kylläpäs nyt on ollut ongelmia yöjunilla. IC 273 oli jäänyt myöhään Pännäisissä sattuneen eläimen allejäännin vuomai.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 107


« Vastaus #54 : Heinäkuu 29, 2015, 10:00:34 »

Tänä yönä IC 265:n keulilla työskentelee 2 Sr1:stä Ryttylästä eteenpäin johtuen siellä tapahtuneesta veturin ja kulunvalvontalaitteen vikaantumisesta.

Mikähän tuossa VR:n datassa taas oli, kun tuo IC 265 poistui kartalta tuossa 22.00 aikoihin? Juna oli tällöin Ryttylässä. Tuliko toinen Sr1 keulille vai nollattiinko jotain laitteita tms?

Tuo ei ole ensimmäinen kerta kun pahasti myöhässä ollut juna mystisesti poistuu VR:n datasta. Tämä on vähän ikävää, koska omasta mielestäni olisi juurikin (pahasti) myöhässä olevien junien tärkeää näkyä Junat kartalla -palvelussa.
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #55 : Heinäkuu 29, 2015, 10:38:46 »

Kylläpäs nyt on ollut ongelmia yöjunilla. IC 273 oli jäänyt myöhään Pännäisissä sattuneen eläimen allejäännin vuomai.

Ja Kokkolassa vielä vaihdettu veturi kyseisen tapahtuman seurauksena. Tuloksena yli 1,5h myöhästyminen aikataulusta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2015, 17:28:14 kirjoittanut Ville Hautamäki » tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #56 : Heinäkuu 29, 2015, 11:32:24 »

Kylläpäs nyt on ollut ongelmia yöjunilla. IC 273 oli jäänyt myöhään Pännäisissä sattuneen eläimen allejäännin vuomai.

Ja Kokkolassa vielä veturi hajonnut.. Tuloksena noin 1,5h myöhästyminen aikataulusta.

Sitä varten on yöjunien löysät aikataulut...
tallennettu

Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #57 : Heinäkuu 29, 2015, 17:55:11 »

Kylläpäs nyt on ollut ongelmia yöjunilla. IC 273 oli jäänyt myöhään Pännäisissä sattuneen eläimen allejäännin vuomai.

Ja Kokkolassa vielä vaihdettu veturi kyseisen tapahtuman seurauksena. Tuloksena yli 1,5h myöhästyminen aikataulusta.

Sitä varten on yöjunien löysät aikataulut...

Eivät ne löysät aikataulut johdu matkalle sattuvien kommellusten ennakoinnista, vaan siitä että matkustajat voivat nukkua junassa kauemmin. Yöllä kun ei ole niin kiire kuin päivällä.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #58 : Heinäkuu 29, 2015, 18:03:26 »

Kylläpäs nyt on ollut ongelmia yöjunilla. IC 273 oli jäänyt myöhään Pännäisissä sattuneen eläimen allejäännin vuomai.

Ja Kokkolassa vielä veturi hajonnut.. Tuloksena noin 1,5h myöhästyminen aikataulusta.

Sitä varten on yöjunien löysät aikataulut...

Koska muutamilla ihmisillä tällä palstalla on taipumus joko tarkoituksella, tai sitten v**tuilumielessä ymmärtää kommenttini täällä väärin, niin oikaistaan vähän: Yöjunien löysät aikataulut eivät toki ole sitä varten, että junat voisivat myöhästellä. Niin kuin Ville tuossa totesi, niin löysä aikataulu mahdollistaa pidemmät yöunet ja myös sen, ettei tarvi ajaa "talla tiskissä". Mutta pointtini tuossa oli se, että JOS yöjuna jostain syystä jää myöhään, on junalla mahdollisuus kuroa aikataulu kiinni osittain tai parhaimmassa tapauksessa kokonaan. Esimerkkinä viime vuodelta,  Tampereella huomattiin 265:ssä Hki:stä tulleessa autovaunussa pahat lovet pyörissä. Siinä sitten venkslattiin suuntaan ja toiseen. 265 lähti Tpe:lta 1.5h hitaassa, mutta saapui Kemijärvelle ihan aikataulussaan. Paljonko olisi mahtanut olla myöhässä, jos aikatauluissa ei olisi ns löysyyttä...
tallennettu

Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #59 : Heinäkuu 29, 2015, 18:22:31 »

Kylläpäs nyt on ollut ongelmia yöjunilla. IC 273 oli jäänyt myöhään Pännäisissä sattuneen eläimen allejäännin vuomai.

Ja Kokkolassa vielä veturi hajonnut.. Tuloksena noin 1,5h myöhästyminen aikataulusta.

Sitä varten on yöjunien löysät aikataulut...

Koska muutamilla ihmisillä tällä palstalla on taipumus joko tarkoituksella, tai sitten v**tuilumielessä ymmärtää kommenttini täällä väärin, niin oikaistaan vähän: Yöjunien löysät aikataulut eivät toki ole sitä varten, että junat voisivat myöhästellä. Niin kuin Ville tuossa totesi, niin löysä aikataulu mahdollistaa pidemmät yöunet ja myös sen, ettei tarvi ajaa "talla tiskissä". Mutta pointtini tuossa oli se, että JOS yöjuna jostain syystä jää myöhään, on junalla mahdollisuus kuroa aikataulu kiinni osittain tai parhaimmassa tapauksessa kokonaan. Esimerkkinä viime vuodelta,  Tampereella huomattiin 265:ssä Hki:stä tulleessa autovaunussa pahat lovet pyörissä. Siinä sitten venkslattiin suuntaan ja toiseen. 265 lähti Tpe:lta 1.5h hitaassa, mutta saapui Kemijärvelle ihan aikataulussaan. Paljonko olisi mahtanut olla myöhässä, jos aikatauluissa ei olisi ns löysyyttä...

No enhän minä nyt tieten tahtoen yrittänyt kettuilla, vaan vastata asiallisesti, niin kuin teinkin. 

Toki 265 olisi saapunut Kemijärvelle reilusti myöhässä mikäli pelivaraa ei olisi ollut, sitä en toki käy kieltämään.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #60 : Heinäkuu 29, 2015, 18:53:00 »

Ville: et sinä minulle ole vinoillut. Oikeassa olet, yöjunien aikataulut on löysät jotta matkustajat ehtii nukkua. Tuo tarina 265:stä oli vain esimerkki siitä, milloin löysästä taulusta voi muussakin tilanteessa olla hyötyä
tallennettu

Juuso Hyvärinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #61 : Elokuu 11, 2015, 05:33:11 »

Maanantaina 10.8.2015 mm.  S59:n, HSM344:n ja IC184:n aikataulupoikkeaman syyksi on mainittu "muut häiriöt". Asia liittyi poliisin ja Vapaaehtoisen pelastuspalvelun Viialassa suorittamaan kadonneen henkilön etsintään. Etsijöillä oli perusteet epäillä, että etsittävä saattaisi pyrkiä radalle ei-toivottavista syistä hieman Viialan pohjoispuolella. Näin ollen poliisi pyysi liikenteenohjaukselta nopeuden alentamista ko. alueella. Liikennetilanne normalisoitui, kun etsintäoperaation painopiste siirtyi Viialan taajamaan.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 340


« Vastaus #62 : Elokuu 25, 2015, 15:14:15 »

Vorgin kulkutiedot jumissa jo kolmatta päivää.
tallennettu

Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #63 : Elokuu 25, 2015, 17:24:26 »

Vorgin kulkutiedot jumissa jo kolmatta päivää.

Akuuttiin hätään http://julia.dy.fi/live.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #64 : Elokuu 29, 2015, 10:45:46 »

Hämeenlinnan ja Vinnilän välillä ajellaan muutaman päivän päästä öisin vilkasta tavaraliikennettä:
julia.dy.fi/timetables/advanced?s=1&date=future&type=T&number=53000-53700&via=VIN

Onko kellään arvauksia tai tietoa, mistä on kyse? Vieläkö Vectron on Suomessa ja voisi päästä kiskomaan tavarajunia? Tosin kääntöaika on kyllä äärimmäisen lyhyt, joten ei tuossa ajassa mitään ympäriajoa ehdi tehdä.

tallennettu
Pekka Porkkakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 144


« Vastaus #65 : Elokuu 29, 2015, 11:12:43 »

Leteensuolla (km 124) on itäisellä raiteella mittausasema melulle. 
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #66 : Elokuu 29, 2015, 11:23:42 »

Onko kellään arvauksia tai tietoa, mistä on kyse? Vieläkö Vectron on Suomessa ja voisi päästä kiskomaan tavarajunia? Tosin kääntöaika on kyllä äärimmäisen lyhyt, joten ei tuossa ajassa mitään ympäriajoa ehdi tehdä.

Junalaudassa oli tästä myös keskustelua, siellä arveltiin että voisi olla kiihdytysajojen tyyppisiä Vectron-testejä. Jännää täs on myös, että Vinnilään mennään 80 km/h mut takaspäin tullaan 30 km/h...

Taidan mennä mökille Hämeenlinnaan perjantaina Iskee silmää

Edit: Tuli mieleen semmonen, että jos se juna ei tee ollenkaan ympäriajoa, eli jos Vinnilään ajetaan normaalisti, mut takas päin Hämeenlinnaan tullaan peruuttaen eli testataan peruutusominaisuuksia Hymyilee leveästi En tiedä onko se edes mahdollista mut se selittäis lyhyen kääntöajan ja nopeuksien erot.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 29, 2015, 11:39:14 kirjoittanut Visa Pöntinen » tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #67 : Elokuu 29, 2015, 17:09:04 »

Kehäradan junat näyttävät olevan haasteellisia esittää, kun samannumeroinen juna lähtee ensin Helsingistä ja saapuu sitten sinne takaisin tuntia myöhemmin.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 291


« Vastaus #68 : Elokuu 29, 2015, 19:03:26 »

Veikkaan melunmittausta. Olin eräänä yönä pari vuotta sitten ajamassa Sr2+ICS-vaunuilla tuolla samalla suunnalla, eli Iittalasta tuonne km 124 paikkeille. Vauhtia otettiin sen mitä rata sallii, olikohan 170, ja kun mittapaikka ohitettiin, täysjarrutus ja vaihotyönä peruuttaen takaisin Iittalaan. Muistaakseni 12 edestakaista ajoa mahtui yhteen yöhön.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #69 : Elokuu 29, 2015, 22:18:22 »

Veikkaan melunmittausta. Olin eräänä yönä pari vuotta sitten ajamassa Sr2+ICS-vaunuilla tuolla samalla suunnalla, eli Iittalasta tuonne km 124 paikkeille. Vauhtia otettiin sen mitä rata sallii, olikohan 170, ja kun mittapaikka ohitettiin, täysjarrutus ja vaihotyönä peruuttaen takaisin Iittalaan. Muistaakseni 12 edestakaista ajoa mahtui yhteen yöhön.

Okei, kuulostaa hiivattimaiselta Hymyilee leveästi Pitää käydä kattomassa.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #70 : Elokuu 30, 2015, 09:19:25 »

Mitähän mahtaa tässä Liikenneviraston työjunassa olla kalustona?

http://junat.dy.fi/liikenne/juna/80001/2015-08-30
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #71 : Elokuu 30, 2015, 19:13:45 »

Nyt on koko data jumissa. 11:30 jälkeen ei ole tiedot päivittyneet.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #72 : Elokuu 31, 2015, 05:26:39 »

Nyt kaivattaisiin Tomi Lapinlammen infoa asiaan.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #73 : Elokuu 31, 2015, 07:29:13 »

Nyt kaivattaisiin Tomi Lapinlammen infoa asiaan.

Eiköhän dataa ala kohta taas tulla, kun palvelun tekninen toteuttaja (Solita) saa homman toimimaan. Palvelu on kuitenkin edelleen betavaiheessa, joten pienet katkot sallittakoon muutaman kuukauden välein.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #74 : Elokuu 31, 2015, 07:49:15 »

Nyt kaivattaisiin Tomi Lapinlammen infoa asiaan.

Eiköhän dataa ala kohta taas tulla, kun palvelun tekninen toteuttaja (Solita) saa homman toimimaan. Palvelu on kuitenkin edelleen betavaiheessa, joten pienet katkot sallittakoon muutaman kuukauden välein.

Data liikkuu taas.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 53 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina