Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 20 21 [22] | Siirry alas Tulostusversio
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 142


« Vastaus #525 : Heinäkuu 04, 2018, 14:15:51 »

4.7.
Y-juna 8547/8548 peruttiin välillä Kirkkonummi-Siuntio. Korvaavina junina välillä Kirkkonummi-Siuntio oli HL 88547/88548.
https://julia.dy.fi/timetables?s=88457&d=4.7.2018
https://julia.dy.fi/timetables?s=88458&d=4.7.2018

Ei nyt suoranaisesti liity aiheeseen, mutta miksi Siuntion Y-junien suurin nopeus on koko Sm5-aikakauden ollut 140 eikä 160 km/h, vaikka käsittääkseni sekä radan että kaluston puolesta olisi mahdollista ajaa 160 km/h Vuohimäen ja Siuntion välisellä osuudella?
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 221


« Vastaus #526 : Heinäkuu 10, 2018, 00:11:03 »

Torstaina kulkee MV Ilmalasta Joensuuhun ja puolentoista tunnin päästä takaisin hitaahkolla (ehkä 120 km/h?) aikataululla. Mistä lie kyse?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2054


« Vastaus #527 : Heinäkuu 10, 2018, 00:24:35 »

Torstaina kulkee MV Ilmalasta Joensuuhun ja puolentoista tunnin päästä takaisin hitaahkolla (ehkä 120 km/h?) aikataululla. Mistä lie kyse?

Sm2?
tallennettu

Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 496


« Vastaus #528 : Heinäkuu 10, 2018, 09:22:27 »

4.7.
Y-juna 8547/8548 peruttiin välillä Kirkkonummi-Siuntio. Korvaavina junina välillä Kirkkonummi-Siuntio oli HL 88547/88548.
https://julia.dy.fi/timetables?s=88457&d=4.7.2018
https://julia.dy.fi/timetables?s=88458&d=4.7.2018

Ei nyt suoranaisesti liity aiheeseen, mutta miksi Siuntion Y-junien suurin nopeus on koko Sm5-aikakauden ollut 140 eikä 160 km/h, vaikka käsittääkseni sekä radan että kaluston puolesta olisi mahdollista ajaa 160 km/h Vuohimäen ja Siuntion välisellä osuudella?
Todellisuudessa niiden sn on 160, julia vaan näyttää syystä tai toisesta alempaa lukemaa.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 685


« Vastaus #529 : Heinäkuu 10, 2018, 14:58:03 »

Todellisuudessa niiden sn on 160, julia vaan näyttää syystä tai toisesta alempaa lukemaa.

Operaattori toimittaa LIIKE-järjestelmään kokoonpanosanoman, jossa on jarrupainonopeutena virheellisesti 140 km/h. Sieltä se valuu avoimeen dataan ja edelleen mm. Juliaan.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 876


« Vastaus #530 : Heinäkuu 10, 2018, 19:30:11 »

Jos seurailee tuon Joensuun junan ajoaikoja, niin ei taida Sm2:n nopeus riittää joka välillä?
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 665


« Vastaus #531 : Heinäkuu 10, 2018, 21:58:12 »

Todellisuudessa niiden sn on 160, julia vaan näyttää syystä tai toisesta alempaa lukemaa.

Operaattori toimittaa LIIKE-järjestelmään kokoonpanosanoman, jossa on jarrupainonopeutena virheellisesti 140 km/h. Sieltä se valuu avoimeen dataan ja edelleen mm. Juliaan.
Aikataulu on suunniteltu 140 km/t -nopeudelle. Mikäli se olisi 160 km/t, niin kuljettajalle maksettaisiin turhaan nopean liikenteen lisäpalkkioita. Ollaan säästeliäitä ja maksetaan vain siitä mitä ollaan tilattu. Suuremmasta nopeudesta ei olisi käytännössä mitään hyötyä noin lyhyillä pikataipaleilla kun halvemmallakin juna kulkee.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 685


« Vastaus #532 : Heinäkuu 10, 2018, 22:51:22 »

Todellisuudessa niiden sn on 160, julia vaan näyttää syystä tai toisesta alempaa lukemaa.

Operaattori toimittaa LIIKE-järjestelmään kokoonpanosanoman, jossa on jarrupainonopeutena virheellisesti 140 km/h. Sieltä se valuu avoimeen dataan ja edelleen mm. Juliaan.
Aikataulu on suunniteltu 140 km/t -nopeudelle. Mikäli se olisi 160 km/t, niin kuljettajalle maksettaisiin turhaan nopean liikenteen lisäpalkkioita. Ollaan säästeliäitä ja maksetaan vain siitä mitä ollaan tilattu. Suuremmasta nopeudesta ei olisi käytännössä mitään hyötyä noin lyhyillä pikataipaleilla kun halvemmallakin juna kulkee.

Nyt ei ole antaa faktatietoa kesän kapasiteetin tilanteesta, mutta ainakin keväällä esim. Karjaalle menneiden Sm5-junien kapasiteetti oli haettu Sn160 ja tuota nopeutta ne myös GPS-tietojen perusteella käyttivät, vaikka kokoonpanoissa ilmoitettiinkin vain 140 km/h. Eli ajoivatkohan kuljettajat nyt sitten tarpeettoman kovaa ilma ylimääräistä ”nopean junan lisää”? Hymyilee
tallennettu
Antti Johannes
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #533 : Heinäkuu 11, 2018, 15:51:00 »

Huomenna 12.7. Julian mukaan Sm5 ajaa Tampereelle junana HV 11665.

https://julia.dy.fi/train?s=11665&d=12.7.2018
tallennettu
Nikolas Lintulaakso
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 240


« Vastaus #534 : Heinäkuu 11, 2018, 23:13:04 »

Jos seurailee tuon Joensuun junan ajoaikoja, niin ei taida Sm2:n nopeus riittää joka välillä?

Joensuun varikkoalue on jo sen verran täynnä ettei sinne ehkä yhtä raidetta lukuun ottamatta mahdu enempää romujunia, eli en pidä ainakaan todennäköisenä vaihtoehtona. Tiedä sitten, huomennahan tuon näkee.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 685


« Vastaus #535 : Heinäkuu 12, 2018, 08:21:28 »

Jos seurailee tuon Joensuun junan ajoaikoja, niin ei taida Sm2:n nopeus riittää joka välillä?

Sr3+Ed+Edb+ERd+Edo (126 m) paukahti juuri kokoonpanoksi.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 452


« Vastaus #536 : Heinäkuu 12, 2018, 17:01:15 »

Sr3 siinä oli. Epähuomiossa tuli bongattua, piti olla muuta menoa vaan peruuntui. http://vaunut.org/kuva/127332
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2018, 19:09:33 kirjoittanut Teemu Saukkonen » tallennettu
Antti Johannes
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #537 : Heinäkuu 15, 2018, 18:41:21 »

Julian mukaan IC 966 ajetaan kalustolla Sr1+Expt+Ed+Rx+Edb+Ed
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1014


« Vastaus #538 : Heinäkuu 15, 2018, 21:37:29 »

Julian mukaan IC 966 ajetaan kalustolla Sr1+Expt+Ed+Rx+Edb+Ed

Sama vaunusto oli tänään junassa IC 464, ja runko näkyy siirtyneen Tampereelta turkuun junassa IC 922, ja junassa IC 924 on mennyt Turkuun tampereen vararunko Sr1+Ex+Ex+Rx+Edb+Ed  Hymyilee
tallennettu

Antti Johannes
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #539 : Heinäkuu 16, 2018, 00:16:22 »


Sama vaunusto oli tänään junassa IC 464, ja runko näkyy siirtyneen Tampereelta turkuun junassa IC 922, ja junassa IC 924 on mennyt Turkuun tampereen vararunko Sr1+Ex+Ex+Rx+Edb+Ed  Hymyilee
Ja nyt tuli IC 942:n kalustoksi Sr1+Ed+Edb+Rx+Ex+Ex.
https://julia.dy.fi/timetables?s=942&d=16.7.2018
tallennettu
Sivuja: 1 ... 20 21 [22] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2018 Resiina