Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Lähiliikenteen aikataulut 1.7.2015 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« : Kesäkuu 11, 2015, 21:42:03 »

Lähiliikenteen kesäaikataulut tulevat voimaan vasta 1.7.2015 johtuen Kehäradan avaamisesta liikenteelle. VR:n sivuilta voi nyt katsoa uusia aikatauluja verkkokaupan lisäksi myös PDF-tiedostoina: https://www.vr.fi/cs/vr/fi/paakaupunkiseudun_lahiliikenne. Keravan kaupunkiradan osalta aikataulut muuttuvat mutta säilyvät muilla nykyisillä rataosilla lähes ennallaan.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2015, 22:15:39 kirjoittanut Ari Palin » tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #1 : Kesäkuu 11, 2015, 22:05:56 »

Keravalla tulee käyttöä 6-raiteelle myös lauantaisin, koska jatkossa 10 minuutin välein ajettaessa K-junat saapuvat Keravalle 8-päätteisillä minuuteilla ja lähtevät Keravalta 0-päätteisillä minuuteilla. Kun vuoroväli on 15 minuuttia, K-junat saapuvat Keravalle minuuteilla -05, -20, -35 ja -50 ja lähtevät minuuteilla -02, -17, -32 ja -47, joten silloin riittää pelkkä 5-raide. Kun junat klo 21.30 alkaen vaihtuvat N-juniksi, tulominuutit ovat -21 ja -51 ja lähtöminuutit -27 ja -57. Se tarkoittanee kuuden minuutin kääntöaikaa, kun nykyisin lyhin kääntöaika Keravalla on seitsemän minuuttia. Kuusi minuuttia on nykyisin käytössä Vantaankoskella.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 493


« Vastaus #2 : Kesäkuu 11, 2015, 23:10:48 »

Tässä kuvakaappaus I-junien aikataulusta 1.7. alkaen. Silmään pisti tuo Lentoaseman kohdalle laitettu lentokoneen symboli.


* VR_lähiliikenteen_aikataulu_screenshot1.jpg (366.58 kilotavua, 1204x173 - tarkasteltu 460 kertaa.)
tallennettu

Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1117


« Vastaus #3 : Kesäkuu 12, 2015, 08:17:14 »

Tämäpä oli mielenkiintoinen ketju, kiitokset Arille.

Junatarjonta Helsingin ja Tikkurilan (Hiekkarjuna) tulee olemaan vähintään erinomaisella tasolla: jopa sunnuntaisin Tikkurilaan/sta pääsee kulkemaan junalla alle 10 minuutin välein. Mitähän tämä tulee vaikuttamaan henkilöautoliikenteeseen Stadin ja Tiksin välillä?
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #4 : Kesäkuu 12, 2015, 18:16:11 »

Vaihdoissa K-junien ja I/P-junien välillä ei ole väliä, vaihtaako Hiekkaharjussa vai Tikkurilassa. Vuorovälin ollessa 10 minuuttia vaihtoaika Hiekkaharjussa on molempiin suuntiin 7 minuuttia. Se tarkoittaa, että Tikkurilan kautta ehtii samaan junaan. Kun vuoroväli on 15 minuuttia, vaihdossa P-junasta K-junaan odottelua jää Hiekkaharjuun 14 minuuttia. Toiseen suuntaan mennessä Helsingin suuntaan menevät K-junat ja Lentoaseman suuntaan menevät I-junat kohtaavat Hiekkaharjussa minuuteilla -00, -15, -30 ja -45. Vain silloin Hiekkaharjussa vaihtamalla on mahdollisuus ehtiä aiempaan junaan, jos on tuuria.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #5 : Kesäkuu 20, 2015, 10:48:35 »

Kylläpä N-junia jää vähän...
Panin merkille että Ma-Pe iso osa Rantaradan junista on Sm1/2 kalustolla. Ilmeisesti FLIRT-kalustoa menee paljon Kehäradalle.
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #6 : Kesäkuu 24, 2015, 19:47:31 »

Kylläpä N-junia jää vähän...
Panin merkille että Ma-Pe iso osa Rantaradan junista on Sm1/2 kalustolla. Ilmeisesti FLIRT-kalustoa menee paljon Kehäradalle.
Mikä on susta iso osa? Ruuhka-aikaan jokunen vuoro, suurinpiirtein saman verran kuin nyt.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #7 : Kesäkuu 24, 2015, 20:02:21 »

Kylläpä N-junia jää vähän...
Panin merkille että Ma-Pe iso osa Rantaradan junista on Sm1/2 kalustolla. Ilmeisesti FLIRT-kalustoa menee paljon Kehäradalle.
Mikä on susta iso osa? Ruuhka-aikaan jokunen vuoro, suurinpiirtein saman verran kuin nyt.
No ei FLIRT-junia sentään loputtomasti ole ja Helsinki-Vantaankoski-Lentoasema-Tikkurila-Helsinki on jotain 2,5 kertaa nykyinen M-junan matka, ja jos vuorovälit pysyvät suurinpiirtein samana niin kyllä sen luulisi paljon FLIRT-junia vetävän ja olin noista aikatauluista katsonut että eniten FLIRT-junia poistui Rantaradan vuoroista. Saatan kyllä olla väärässäkin, en ole tätä aikataulua vielä hirveästi edelliseen vertaillut.
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #8 : Kesäkuu 25, 2015, 19:52:39 »

Kylläpä N-junia jää vähän...
Panin merkille että Ma-Pe iso osa Rantaradan junista on Sm1/2 kalustolla. Ilmeisesti FLIRT-kalustoa menee paljon Kehäradalle.
Mikä on susta iso osa? Ruuhka-aikaan jokunen vuoro, suurinpiirtein saman verran kuin nyt.
No ei FLIRT-junia sentään loputtomasti ole ja Helsinki-Vantaankoski-Lentoasema-Tikkurila-Helsinki on jotain 2,5 kertaa nykyinen M-junan matka, ja jos vuorovälit pysyvät suurinpiirtein samana niin kyllä sen luulisi paljon FLIRT-junia vetävän ja olin noista aikatauluista katsonut että eniten FLIRT-junia poistui Rantaradan vuoroista. Saatan kyllä olla väärässäkin, en ole tätä aikataulua vielä hirveästi edelliseen vertaillut.

Kannattaa muistaa, että Kehäradan junat korvaavat myös nykyiset I-junat, joista tosin osa on ruuhka-aikoina Sm1- ja Sm2-kalustolla ajettavia. Lisäksi pitää ottaa huomioon nykyiset I- ja M-junien kääntöajat Tikkurilassa ja Vantaankoskella. Jatkossahan nuo käännöt jäävät pois.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Lähiliikenteen aikataulut 1.7.2015 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina