Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Kaikki sakot tuplaantuvat.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« : Elokuu 26, 2015, 17:13:15 »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015082020208771_uu.shtml

Mitä mieltä porukka on tästä?

Lisäksi ilmoitettaan että poliisin on kerättävä ylinopeussakkoja 28000kpl kolmen kuukauden aikana, joka on jo pelkkää rahastusta ja poliisikin sen myöntää.

Oma vastaisku on tuolle se että käyn kaupassa noin 45km 4 kertaa kuukaudessa jääpä rahaa muuhunkin kuin bensaan ja ajelen kiusallani tasan mittarinopeutta. Jos ennen meni bensaan 60€ niin vähennän kulutuksen 30€, lisäsäästöjä voi tehdä kun käyttää kaljan kotona, viljellä maata ja sienet/marjat metsästä tai omista puskista. Jääpä verottaja nuolemaan näppejänsä. Sähkölämmitystä en käytä kun talo lämpiää polttopuulla jota voin tehdä hankintakuluilla.
tallennettu
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #1 : Elokuu 26, 2015, 19:44:23 »

Niinpä. Elämä on valintoja täynnä. Paras keino välttyä esimerkiksi ylinopeussakoilta on ajella rajoitusten mukaisesti. En pistä lainkaan pahakseni ylinopeussakkojen korotusta. Tuntuu siltä, että tietyöalue on optimaalisin paikka saada poliisin "sakkokiintiö" täyteen. Tietyöalueilla kun tuntuu olevan aika paljon kiireisiä kulkijoita. Mitäpä väliä on tietyöalueella työskentelevien turvallisuudesta.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #2 : Elokuu 26, 2015, 20:39:05 »

Niinpä. Elämä on valintoja täynnä. Paras keino välttyä esimerkiksi ylinopeussakoilta on ajella rajoitusten mukaisesti. En pistä lainkaan pahakseni ylinopeussakkojen korotusta. Tuntuu siltä, että tietyöalue on optimaalisin paikka saada poliisin "sakkokiintiö" täyteen. Tietyöalueilla kun tuntuu olevan aika paljon kiireisiä kulkijoita. Mitäpä väliä on tietyöalueella työskentelevien turvallisuudesta.

Tietyömaalla ja koulujen läheisyydessä minäkin ymmärrän rajoitukset. Jos tien vieressä kulkee kevyenliikenteenväylä kuten ennen Huittista Punkalaitumen suunnasta katottuna, ainoastaan koulun kohdalla suojatien kohdalla voisi olla 20 metriä vaikka 30km/h muuten 80km/h, nyt koko pätkä on 60km/h. Vastaavasti Vesilahti-Lempäälä väli on kokonaan 80km/h vastaavalla osuudella, veikkaan että kevyenliikenteenväylä rakennetaan koko välille 10-15 sisällä jos kaikki pellot kaavoitettu tonteiksi.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 273


« Vastaus #3 : Elokuu 26, 2015, 22:06:31 »

Mikko kysyi mitä mieltä. Linkistä näkee uudet rikesakkohinnat ja heti tuli mieleen, että jos ne ovat tuplaantuneet niin ovatpa olleet aiemmin pieniä. Ei pahaa sanottavaa. Itselläni ei ole rikesakoista mitään kokemusta, päiväsakkoja olen joutunut joitain kertoja makselemaan mutta niitäkään en ole saanut liikenteestä.

Tasan mittarinopeutta minäkin olen pyrkinyt ajamaan, mutta en ymmärrä miten lain noudattamiseen voisi yhdistää termin "kiusallaan". Toki varmasti on, että kaikissa paikoissa nopeusrajoitukset eivät vastaa "todellisuutta", mutta pienimmällä stressillä pääsee kun ei uhraa ajatustakaan rajoitusten mielekkyyden arviointiin, säätää vain cruisen uuteen nopeuteen ja kääntää mankasta tulevaan Black Flagin biisiin pari pykälää volumea lisää.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #4 : Elokuu 27, 2015, 04:52:24 »

Lievä roskaaminen 100 € kuulostaa vähän hurjalta, muuten pikaisella selaamisella koko hinnasto näytti oikeustajuani vastaavalta. Ennen ilmeisesti 10 € pn ollut mahdollinen sakko. Häh?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #5 : Elokuu 27, 2015, 07:17:32 »

Nousevatkos myös päiväsakkojen määrät samalla? Nopealla googletuksella (voi olla tosin jo vanhentunutta tietoa myös) pienin päiväsakkomäärä pienituloisella on 6€/päivä ja päiväsakkojen määrä hieman yli 20 km/h:n ylinopeudesta on ollut jossakin tapauksessa 12, joten tuosta tulisi maksettavaa 72€. Rikesakoilla sakon suuruus alle 20 km/h ylinopeuksissa vaihtelee jatkossa 140 ja 200 euron välillä. Siis pienituloisen kannattanee ajaa reilummin ylinopeutta, jos kerran tuohon leikkiin ryhtyy?
tallennettu
Ville Mäki-Tuuri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 48


« Vastaus #6 : Syyskuu 03, 2015, 19:18:52 »

Jos tien vieressä kulkee kevyenliikenteenväylä kuten ennen Huittista Punkalaitumen suunnasta katottuna, ainoastaan koulun kohdalla suojatien kohdalla voisi olla 20 metriä vaikka 30km/h muuten 80km/h, nyt koko pätkä on 60km/h.

Ja ihmiset sitten ihan varmasti tietty hidastais sille 20 metrin matkalle. Kaikista parhaimmat sakkorysäthän on tunnetusti tietöiden lisäksi pääteiden risteysalueilla, joilla tulee 80->60 tai 100->80.

Tasan mittarinopeutta minäkin olen pyrkinyt ajamaan, mutta en ymmärrä miten lain noudattamiseen voisi yhdistää termin "kiusallaan". Toki varmasti on, että kaikissa paikoissa nopeusrajoitukset eivät vastaa "todellisuutta", mutta pienimmällä stressillä pääsee kun ei uhraa ajatustakaan rajoitusten mielekkyyden arviointiin, säätää vain cruisen uuteen nopeuteen ja kääntää mankasta tulevaan Black Flagin biisiin pari pykälää volumea lisää.

Tähän tulokseen oon minäkin tullut. Joskaan Black Flag ei kuulu soittolistalleni, mutta korvataan se vaikka Ghostilla tai Opethilla. Joka tapauksessa laskee huomattavasti omaa verenpainetta kun menee sääntöjen mukaan ja muiden tahdissa.

Silloin kun ei meikäläisen autoissa vielä vakkareita ollut niin mulla oli tapana ajella aina joku 5-10 km/h yli suurimman sallitun. Jossain vaiheessa sitten tajusi että eihän tässä oo mitään järkeä kun joutuu koko ajan ohittelemaan kun muut tulee perä edellä vastaan ja kaikki tämä vaiva sen takia että on perillä viis minuuttia aikasemmin, jos sitäkään.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #7 : Syyskuu 04, 2015, 08:12:51 »

Yleisesti mittarinopeus merkitsee reilua alinopeutta. Se kiusaa oikeata, todellista, rajoitusten mukaista nopeutta ajavia. Mittarivirhe voi olla jopa >10km/h. Se olisi kunkin kuskin hyvä tietää ja hallita autostansa. Esim. juuri tietyörajoitusalueet ovat pahoja. Joka kerta on käynyt siten, että penkalle tulee väistö, kun joku aivokuollut tulee takapuskuriin kiinni, yleensä jonkun firman pakulla. Kiirettä on, näissä tapauksissa sitten "autan" väistämällä/poistamalla enemmät kolaririskit.
Yleisesti on alettu valittaa hyvän liikennekäytöksen kauas karkaamisesta. Se on totta. Kyllä näkee turhan usein suorastaan junttimaisuuksia (mahtaileviakin mustilla citymaastureilla....) maanteillä.
Liikennettä ei enää valvota riittävästi.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 273


« Vastaus #8 : Syyskuu 06, 2015, 23:25:17 »

Yleisesti mittarinopeus merkitsee reilua alinopeutta. Se kiusaa oikeata, todellista, rajoitusten mukaista nopeutta ajavia. Mittarivirhe voi olla jopa >10km/h. Se olisi kunkin kuskin hyvä tietää ja hallita autostansa.

Koska virhe on suhteellinen nopeuteen, virhehän on aina yli 10km/h kunhan vain ajaetaan tarpeeksi kovaa! Siksihän virhe yleensä ilmoitetaan prosentteina. Mulla on parhaillaan kolmas auto putkeen missä virhe on mukavasti vain 2-3%. Kun viisari näyttää sataa, nopeutta ilmaisevat taulut näyttää 98:a. Eli mullakin virhe ylittää 10 km/h jos ajelee yli vittäsataa, ainoa vaan että mittari ei näytä niin pitkälle.
tallennettu
Kari Siimes
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 68


« Vastaus #9 : Syyskuu 07, 2015, 12:34:10 »

Ylinopeudenajaminen on lähes aina itsestä kiinni, joten turha on valitella, jos sakot rapsahtaa.

Tärkeintä on kuitekin kaahareiden tuntuva rankaiseminen. Nämä peltipoliisit, kun eivät siihen pysty.
tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #10 : Syyskuu 07, 2015, 14:24:04 »

Minusta ihan tervetullut muutos, koska kuitenkin paljon maanteitä kuluttavana olen joutunut useaan vaaratilanteeseen kaahareiden vuoksi. Ajan lähes aina vähintään ja enintään niin että todellinen nopeus on sama kuin tien rajoitus, ellei sää yms. pakota ajamaan hiljemmin. Moni tuntuu perustelevan esim. 130 km/h nopeutta moottoritiellä sillä että "aika on rahaa", mutta kun vaikkapa kolmostien koko moottoritieosuudella siitä saatava ajansäästö on vain viisi minuuttia jos sitäkään, niin ajan ihan mielelläni sen 120 km/h ja tyydyn muutamaa minuuttia hitaampaan matkantekoon. Lisäksi siitä saatava rahansäästö on huomattava varsinkin tämän sakkouudistuksen myötä.

Ainoat kerrat jolloin koen nopeusrajoituksen rikkomisen oikeutetuksi on silloin kun meikäläinen köyhänmiehen talvi- ja pimeänajan nopeusrajoitusjärjestelmä on käytössä. Jos esim. kasitiellä on kristallinkirkas sää tai vaikka Varkaus–Leppävirta-välillä viitostie sula ja tievalaistus päällä eikä mitään liikennettä niin koen tällöin sn80:n täysin liioiteltuna. Jälkimmäisen järjettömyydestähän on samaa mieltä jopa muutoin niin ankarista mielipiteistään tunnettu sikäläinen komisario, vaikka hänen virkavelvollisuutensa toki ikävä kyllä kuuluu sakottaa sitä rikkovia autoilijoita. Mielestäni tästä vanhasta käytännöstä, jossa etelän herrat päättävät milloin talvi on alkanut ja päättänyt, tulisi pikku hiljaa päästä eroon. On sitä pimeää jo nyt syyskuussakin, eivätkä länsinaapurimme edes tunne tällaista järjestelmää. Ehkäpä sikäläisillä autoilijoilla on sitten hieman enemmän järkeä oikean tilannenopeuden suhteen.
tallennettu
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #11 : Syyskuu 07, 2015, 18:24:06 »

Minusta ihan tervetullut muutos, koska kuitenkin paljon maanteitä kuluttavana olen joutunut useaan vaaratilanteeseen kaahareiden vuoksi. Ajan lähes aina vähintään ja enintään niin että todellinen nopeus on sama kuin tien rajoitus, ellei sää yms. pakota ajamaan hiljemmin.
Meikäläinen ajelee aina rajoitusten mukaisesti ja enemmän tuolla liikenteessä olen ohitettavana kuin ohittajana. Silloin, kun sain ajokortin ja sain "nauttia" kasikympin lätkästä, niin tuntui että ohittajia ei silloin ollut samoissa määrin kuin nykyään. Olisiko liikennekuri nopeusrajoitusten noudattamisen suhteen höltynyt tässä parinkymmenen vuoden aikana?

Moni tuntuu perustelevan esim. 130 km/h nopeutta moottoritiellä sillä että "aika on rahaa", mutta kun vaikkapa kolmostien koko moottoritieosuudella siitä saatava ajansäästö on vain viisi minuuttia jos sitäkään, niin ajan ihan mielelläni sen 120 km/h ja tyydyn muutamaa minuuttia hitaampaan matkantekoon. Lisäksi siitä saatava rahansäästö on huomattava varsinkin tämän sakkouudistuksen myötä.
Totta: hieman kun himmaa kaasujalkaa, niin polttoaineenkulutuskin vähenee. Itse olen huomannut, että 80 km/h nopeudella ajaminen tuottaa kaikkein pienimmän keskikulutuksen per 100 km.

Ainoat kerrat jolloin koen nopeusrajoituksen rikkomisen oikeutetuksi on silloin kun meikäläinen köyhänmiehen talvi- ja pimeänajan nopeusrajoitusjärjestelmä on käytössä. Jos esim. kasitiellä on kristallinkirkas sää tai vaikka Varkaus–Leppävirta-välillä viitostie sula ja tievalaistus päällä eikä mitään liikennettä niin koen tällöin sn80:n täysin liioiteltuna. Jälkimmäisen järjettömyydestähän on samaa mieltä jopa muutoin niin ankarista mielipiteistään tunnettu sikäläinen komisario, vaikka hänen virkavelvollisuutensa toki ikävä kyllä kuuluu sakottaa sitä rikkovia autoilijoita. Mielestäni tästä vanhasta käytännöstä, jossa etelän herrat päättävät milloin talvi on alkanut ja päättänyt, tulisi pikku hiljaa päästä eroon. On sitä pimeää jo nyt syyskuussakin, eivätkä länsinaapurimme edes tunne tällaista järjestelmää. Ehkäpä sikäläisillä autoilijoilla on sitten hieman enemmän järkeä oikean tilannenopeuden suhteen.
Toisinaan tuntuu hieman oudolta, että suurella osalla valtateistä on 80 km/h rajoitus talviaikaan. Ja samaa nopeutta saa ajella joillain mutkaisilla ja kapeilla sivuteillä ympäri vuoden. Mutta länsinaapurimme liikennekulttuurista olen hieman eri mieltä: tuossa reilu kuukausi sitten tuli käytyä Ruotsissa ja sikäläinen liikennekulttuuri moottoriteillä oli pienoinen yllätys. Pakettiautot ajoivat ohitseni 110 km/h nopeusrajoitusalueella. Henkilöautoilijatkin ajoivat ohitse ja aika useasti ns. tappituntumalla, jos ohittajia oli useampi. Vilkun käyttö mm. omalle kaistalle palatessa oli harvinaista.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1779


« Vastaus #12 : Syyskuu 07, 2015, 20:53:23 »

Toisinaan tuntuu hieman oudolta, että suurella osalla valtateistä on 80 km/h rajoitus talviaikaan. Ja samaa nopeutta saa ajella joillain mutkaisilla ja kapeilla sivuteillä ympäri vuoden. Mutta länsinaapurimme liikennekulttuurista olen hieman eri mieltä: tuossa reilu kuukausi sitten tuli käytyä Ruotsissa ja sikäläinen liikennekulttuuri moottoriteillä oli pienoinen yllätys. Pakettiautot ajoivat ohitseni 110 km/h nopeusrajoitusalueella. Henkilöautoilijatkin ajoivat ohitse ja aika useasti ns. tappituntumalla, jos ohittajia oli useampi. Vilkun käyttö mm. omalle kaistalle palatessa oli harvinaista.
Ruotsin ja Suomen liikennekulttuurin eroista voisi kirjoittaa tuoreiden havaintojen perusteella vaikka pienehkön kirjasen. Hymyilee Minulle muodostui puolessa vuodessa käsitys, että suuri massa ajaa mieluummin hiukan rajoitusta alhaisempaa nopeutta ja tällaisen finnjävelin teki sitten usein mieli ohittaa. Mutta moottoritiellä tilanne onkin toinen. Joukossa on sikamaista ylinopeutta paahtavia, mikä taas Suomessa on nykyään melko harvinaista, ellei nyt jotain viikonloppuöitä lasketa.

Kiertoliittymissä pyöriessä vilkutetaan niin usein vasemmalle, että luulin aluksi, että Ruotsissa on erilaiset kiertoliittymäsäännöt. Eipä ole, vaan täysin samat kuin Suomessa. Hymyilee leveästi
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #13 : Syyskuu 08, 2015, 06:28:52 »

Toisinaan tuntuu hieman oudolta, että suurella osalla valtateistä on 80 km/h rajoitus talviaikaan. Ja samaa nopeutta saa ajella joillain mutkaisilla ja kapeilla sivuteillä ympäri vuoden. Mutta länsinaapurimme liikennekulttuurista olen hieman eri mieltä: tuossa reilu kuukausi sitten tuli käytyä Ruotsissa ja sikäläinen liikennekulttuuri moottoriteillä oli pienoinen yllätys. Pakettiautot ajoivat ohitseni 110 km/h nopeusrajoitusalueella. Henkilöautoilijatkin ajoivat ohitse ja aika useasti ns. tappituntumalla, jos ohittajia oli useampi. Vilkun käyttö mm. omalle kaistalle palatessa oli harvinaista.
Ruotsin ja Suomen liikennekulttuurin eroista voisi kirjoittaa tuoreiden havaintojen perusteella vaikka pienehkön kirjasen. Hymyilee Minulle muodostui puolessa vuodessa käsitys, että suuri massa ajaa mieluummin hiukan rajoitusta alhaisempaa nopeutta ja tällaisen finnjävelin teki sitten usein mieli ohittaa. Mutta moottoritiellä tilanne onkin toinen. Joukossa on sikamaista ylinopeutta paahtavia, mikä taas Suomessa on nykyään melko harvinaista, ellei nyt jotain viikonloppuöitä lasketa.

Kiertoliittymissä pyöriessä vilkutetaan niin usein vasemmalle, että luulin aluksi, että Ruotsissa on erilaiset kiertoliittymäsäännöt. Eipä ole, vaan täysin samat kuin Suomessa. Hymyilee leveästi

Siitä on kulunut 12-13 vuotta, kun olen viimeksi ajellut Ruotsin maaperällä. Tuolloin ehkä merkittävin ero Suomeen oli, että hitaammin ajavat yleensä väistivät pientareen puolelle ja antoivat perässäajavalle tilaa turvalliseen ohitukseen, ajoipa perässätulija ylinopeutta tai ei tai olipa perässäroikkuja finnjääveli tai ei.

Finnjäävelille oli hankalampaa tottua moiseen huomaavaisuuteen, sillä Suomessa moinen väistötapa taitaa olla kiellettyä (ainakin jatkuva pientareella ajo), ja täällä asenneilmapiiri oli/on muutenkin itsekkäämpi ja piittaamattomampi. En tiedä, mikä ja minkälainen asenneilmapiiri naapurimaassa vallitsee nykyisin.
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #14 : Lokakuu 21, 2015, 20:37:30 »

Onhan tässä hommassa aika älytön ristiriita. Sakonhan kuuluu olla rangaistus tehdystä rikkeestä tai rikoksesta, ei valtion tapa hankkia lisää rahaa kassaansa jota sitten jakelee sinne sun tänne omien mielihalujensa mukaan. Sakot ja verot on eri asioita, tai ainakin pitäisi olla.

Päiväsakkojärjestelmä on muutoin ihan järkevä ja oikeudenmukainen, mutta pienimpiä tuloryhmiä se kohtelee toki epäoikeudenmukaisesti ja minimin korotus tätä entisestään korostaa. Rikesakko, no se nyt taas ei kiinnosta kuin pienituloisia, rikesakon saatuaan pienituloinen syö viikon vettä ilman makarooneja, hyvätuloinen taas maksaa sen pois ja jatkaa hanhenmaksapalleroiden mutustelua entiseen tapaansa.

Ite kun ajelen rajoitusten mukaan ja muutenkin yritän parhaani mukaan noudattaa liikennesääntöjä niin ei sakkoja ole pahemmin liikenteestä kertynyt. Ei mua rangaistukset pelota, sakottakaa vaan jos haluatte, mä maksan jos viitsin ja on ylimääräistä rahaa.

Ketjun aloittajalla nyt tuntuu olevan melko erikoinen suhtautuminen liikenteeseen. Tieliikenteessä nyt vaan on sääntöjä ihan siksi että siitä saataisiin edes jotenkuten sujuvaa, nopeusrajoituksetkin ovat osa tätä päämäärää. Säännöt koskee ihan samallalailla 850- T5, ja jopa T5r Volvojen kuljettajiakin.

PS. Monet nykyajan perheautojen tehokkaimmat mallit ovat selkeästi suorituskykyisempiä kuin kyseiset Volvon 90-luvun steroidinmallit. Mutta 850 T5r on hieno laite, kauniisti laulaa ja liikkuu, sen minäkin voin myöntää Virnistää
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #15 : Lokakuu 25, 2015, 09:42:21 »

Eri autoissa erilaiset mittarivirheet. Silti ne on hyvä noteerata ja käyttää hyväkseen. Nopeusnäyttötaulut ovat hyvä konsti nähdä mittarivirhe. Omassa kulkineessa ei taidakaan olla %-virhe, vaan n. 6-7km/h-ero, läpi koko nopeusalueen. niinpä esim. 90 mittarinopeus näyttää taulussa 83km/h, 30 keskustassa 24. Ja tuo 90 on vielä "hyväksyttävä". Mitä hitaammin itse ajaa, sitä enemmän on puskurissaroikkujia, ohittajia. Siinä pointtini. Aiemmin jonkin Astran mittarivirhe oli luokkaa: näyttö 80, todellinen 68. Ja sekin on sallituissa rajoissa. Tuo 68 on kyllä kiusanopeus 80 alueella. Mutta astra kulutti vähän bensaa. Iskee silmää On totta nopeuden vaikutus kulutukseen. Moottorilla on jokin kierroslukualue (2800 tyyp.), jolla se on taloudellisimmaan, 5-vaihteella, yleensä n. 80-90 nopeudella. Siinä ei vielä ilman- ym. vastukset ole kovin merkittäviä.
tallennettu
Ville Mäki-Tuuri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 48


« Vastaus #16 : Lokakuu 25, 2015, 23:38:38 »

PS. Monet nykyajan perheautojen tehokkaimmat mallit ovat selkeästi suorituskykyismpiä kuin kyseiset Volvon 90-luvun steroidinmallit. Mutta 850 T5r on hieno laite, kauniisti laulaa ja liikkuu, sen minäkin voin myöntää Virnistää

Vitoskonehan se tekee kasipätkään vähän sellaista omanlaistaan luonnetta. Hieno auto sinänsä, joskaan ei se uutenakaan loppujen lopuksi niin erikoinen kampe ollut - Bemarin kolmos- ja vitossarjat M-versioineen olivat viitoittaneet tietä tehokkaiden perheautojen sarjassa jo 80-luvulta asti ja normaaliinkin vitoseen sai neljän litran V8:n. Rakkaalla ruotsalaisella kilpasiskolla oli 9000 Aero, Opel Omega liikahti tarvittaessa varsin rivakasti sekin ja Audi sementoi paikkansa tiukassa premium-liigan kilpailussa viimeistään S6:lla.

Eikä tietysti pidä unohtaa sitä, että vaikka edustusautojen kuningas Mercedes-Benz tunnettiin lama-Suomessa lähinnä dieselmoottorisena taksiautona niin kaikista merkeistä juuri sillä on pisimmät perinteet tehokkaiden autojen valmistajana.

https://www.youtube.com/watch?v=RF-yBDEWfG4 eipähän tuossa paljoa tartte selitellä.  Näyttää kieltä
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #17 : Lokakuu 26, 2015, 09:25:15 »

Onhan tässä hommassa aika älytön ristiriita. Sakonhan kuuluu olla rangaistus tehdystä rikkeestä tai rikoksesta, ei valtion tapa hankkia lisää rahaa kassaansa jota sitten jakelee sinne sun tänne omien mielihalujensa mukaan. Sakot ja verot on eri asioita, tai ainakin pitäisi olla.

Vastahan Karjalaisessa oli kirjoitus että jostain syystä sakkotulot eivät olekaan kasvaneet vaikka sakot tuplattiin. Eli puhtaasti rahankeruusta on kyse, näkeehän sen jo siitä että edes pyytämällä ei tule valvontaa vaaranpaikkaan vaan "isojen nopeuksien" paikkoihin. Mielestäni kaupungin vilkkain risteys tietyömaineen klo 7:50 olisi ollut tärkeämpi kuin jokin ohituskaistan loppu vaan ei siellä poliiseja näkynyt vaikka pyysin tulemaan läheltäpiti-tilanteen jälkeen. Tämä oli tosin jo 2011.
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #18 : Lokakuu 26, 2015, 23:12:20 »

Miten lienee, vieläkö Ruotsissa on se tilanne että "teknisesti ottaen" moottoritiellä ei voi sakottaa ylinopeudesta. Jossain vaiheessahan oli joku lakimuutos missä kävi vähän hassusti ja rajoitus on muttei sen noudattamatta jättämisestä voitu rangaista..
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #19 : Lokakuu 27, 2015, 00:30:20 »

Eikä tietysti pidä unohtaa sitä, että vaikka edustusautojen kuningas Mercedes-Benz tunnettiin lama-Suomessa lähinnä dieselmoottorisena taksiautona niin kaikista merkeistä juuri sillä on pisimmät perinteet tehokkaiden autojen valmistajana.

https://www.youtube.com/watch?v=RF-yBDEWfG4 eipähän tuossa paljoa tartte selitellä.  Näyttää kieltä

Videolinkissä muuten asiallinen ja harvinainen W124 E60 AMG (6.0L 32-venttiilinen DOHC-vapari-V8), joita ei kovin montaa kymmentä taida maailmassa olla. 381 hp / 580 Nm, 5.4 s 0-100 ja kyllähän tuo jonkun verran syökin sitten. Hymyilee M119 ja sen eri variantit on niitä harvoja V8-bensamoottoreita joista itse tykkään, kunnon "vanhan liiton moottori" mutta kuitenkin modernilla neliventtiilitekniikalla ja ruiskulla.

Eipä noita taida olla yhtään kappaletta Suomessa, siitä vähän laiskempaa E500/500E:itä sen sijaan on ihan jonkun verran.
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 781


« Vastaus #20 : Lokakuu 27, 2015, 03:06:16 »

Näitä ei ole kuin 1 kpl jäljellä (3 kpl valmistettu) lehtimoguli Urpo Lahtinen sen aikoinaan uutena osti, nyt se on museoitu. Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 Waxenberger 450 heppaa +/- jotain, 0-100 km/h 4,4 sekunnissa ja huippunopeus 285 km/h. Normaali 300 SEL arvot 247 heppaa, 0-100 km/h 6.3 sekunnissa ja huippunopeus 229 km/h.
Tämä siis vuonna 1969. Lue tästä lisää. https://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Waxenberger   

Löysin tiedon, että auto olisi maksanut 1969 uutena ja Suomessa verotettuna 60000 taalaa, tämä sitten ostovoimakorjattuna ja euroiksi käännettynä tekee karvan päälle 300 000 euroa. Hinta on mielestäni "haarukassa"?. Tämän varmaan ostaisi tehdaskin mielellään ja huutokaupassa hinta nousisi varmaan pilviin. Ainoa kappale, arvot kohdallaan ja vähän ajettu.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 27, 2015, 04:24:54 kirjoittanut Jouni Halinen » tallennettu

Skiffari 40
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #21 : Lokakuu 27, 2015, 20:18:26 »

Näitä ei ole kuin 1 kpl jäljellä (3 kpl valmistettu) lehtimoguli Urpo Lahtinen sen aikoinaan uutena osti, nyt se on museoitu. Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 Waxenberger 450 heppaa +/- jotain, 0-100 km/h 4,4 sekunnissa ja huippunopeus 285 km/h. Normaali 300 SEL arvot 247 heppaa, 0-100 km/h 6.3 sekunnissa ja huippunopeus 229 km/h.
Tämä siis vuonna 1969. Lue tästä lisää. https://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Waxenberger   

Löysin tiedon, että auto olisi maksanut 1969 uutena ja Suomessa verotettuna 60000 taalaa, tämä sitten ostovoimakorjattuna ja euroiksi käännettynä tekee karvan päälle 300 000 euroa. Hinta on mielestäni "haarukassa"?. Tämän varmaan ostaisi tehdaskin mielellään ja huutokaupassa hinta nousisi varmaan pilviin. Ainoa kappale, arvot kohdallaan ja vähän ajettu.
On niitä kaksi, tämä "replika" on se toinen. Itse laskisin tuon auton aidoksi, lukekaapa sivun viimeinen kappale.
http://www.verhoilijamestari.fi/autot/lehti/index.html
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #22 : Lokakuu 27, 2015, 22:35:51 »

Eikä tietysti pidä unohtaa sitä, että vaikka edustusautojen kuningas Mercedes-Benz tunnettiin lama-Suomessa lähinnä dieselmoottorisena taksiautona niin kaikista merkeistä juuri sillä on pisimmät perinteet tehokkaiden autojen valmistajana.

https://www.youtube.com/watch?v=RF-yBDEWfG4 eipähän tuossa paljoa tartte selitellä.  Näyttää kieltä

Videolinkissä muuten asiallinen ja harvinainen W124 E60 AMG (6.0L 32-venttiilinen DOHC-vapari-V8), joita ei kovin montaa kymmentä taida maailmassa olla. 381 hp / 580 Nm, 5.4 s 0-100 ja kyllähän tuo jonkun verran syökin sitten. Hymyilee M119 ja sen eri variantit on niitä harvoja V8-bensamoottoreita joista itse tykkään, kunnon "vanhan liiton moottori" mutta kuitenkin modernilla neliventtiilitekniikalla ja ruiskulla.

Eipä noita taida olla yhtään kappaletta Suomessa, siitä vähän laiskempaa E500/500E:itä sen sijaan on ihan jonkun verran.

Itseäni lainaten, ilmeisesti noita W124 E60 AMG:eita on tehty maailmaan 30 kappaletta ja Suomessa ilmeisesti kuitenkin yksi on (ainakin ollut, jossakin vaiheessa).
tallennettu
Antti Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #23 : Joulukuu 06, 2015, 18:37:34 »

Monesti ollaan kavereiden kanssa myöskin puhuttu ettäm iksi tänne Suomeen tuodaan autoja joiden huippunopeus ON jopa yli 200km/h?
Missään kun e ivoi ajaa yli 120 laillisesti,aivan hyvin riittäisi 160km/h jokaiselle autolle,jäis monelta teiniltäkin kortti menemättä!
Kovasti kehuvat valmistajat että tekniikka kehittyy mutta pieniä helppoja autoja ei silti voida valmistaa,kuten aikoinaan oli joilla ihmiset pääsi paikasta toiseen maksamatta ittensä kipeeksi.
Mullakaan ei ole mitään tarvetta mennä moottoriteille kuin ylen harvoin ja hyvin siellä on vanhalla kalustolla pärjänny,toisinaan ajettu jopa alinopeuttakin kun muut ei mene.
Turha myös on ostaa isoakalustoa johan sen pelkkä vakuuttaminen maksaa enempi kuin pienemmän,miksi siis pitää ollatehoa reservissä 250Hv kun ihan hyvin pärjää 50Hv,siinä vaan maksaa turhasta monikin.
Sais tulla rajotin henkilöautoonkin pakolliseksi
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #24 : Joulukuu 06, 2015, 20:23:06 »

Monesti ollaan kavereiden kanssa myöskin puhuttu ettäm iksi tänne Suomeen tuodaan autoja joiden huippunopeus ON jopa yli 200km/h?
Missään kun e ivoi ajaa yli 120 laillisesti,aivan hyvin riittäisi 160km/h jokaiselle autolle,jäis monelta teiniltäkin kortti menemättä!
Kovasti kehuvat valmistajat että tekniikka kehittyy mutta pieniä helppoja autoja ei silti voida valmistaa,kuten aikoinaan oli joilla ihmiset pääsi paikasta toiseen maksamatta ittensä kipeeksi.
Mullakaan ei ole mitään tarvetta mennä moottoriteille kuin ylen harvoin ja hyvin siellä on vanhalla kalustolla pärjänny,toisinaan ajettu jopa alinopeuttakin kun muut ei mene.
Turha myös on ostaa isoakalustoa johan sen pelkkä vakuuttaminen maksaa enempi kuin pienemmän,miksi siis pitää ollatehoa reservissä 250Hv kun ihan hyvin pärjää 50Hv,siinä vaan maksaa turhasta monikin.
Sais tulla rajotin henkilöautoonkin pakolliseksi

Onhan Suomessa moottoriratoja, joilla saa ajella laillisesti/luvallisesti niin kovaa kuin kantti kestää ja autosta lähtee, jos on tarpeeksi rahaa ja varusteet (mm. kypärä, jne.) kunnossa ja ratamaksu maksettu. Siellä voi ihan turvallisesti tuuletella enimmät menohalunsa, vaikka olisi tehokkaampikin auto käytössä, niin niitä ei tarviste sitten tieliikenteen seassa tuuletella.

Nykyään on näitä 1.0..1.2 litraisoa kohtuullisen vähäsyömäisiä, trendikkäitä kolmesylinterisiä moottoreita pienemmissä autoissa. Niitä on yllinkyllin saatavilla ja niitä voi ihan kuka tahansa hommata jos sellainen riittää omiin tarpeisiin. Täytyy ottaa huomioon että tarpeita on erilaisia.

Itse kunkin pitää mennä itseensä ja osata hillitä itsensä liikenteessä vaikka olisi kuinka tehokas auto alla, ja mennä sitten leikkimään turvalliseen paikkaan (moottoriradalle) jos leikityttää.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Kaikki sakot tuplaantuvat.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina