Sellaista kalustoa, mikä ei ollut teknistaloudellisen käyttöikänsä ja elinkaarensa päässä.
Eikö edes Dm4?
Dm4 sarjaa käytettiin vielä 1960-luvulla mutta ne syrjäytti Dm8 ja 9 kiitojunaliikenteestä v.sta 1964 lähtien, sen jälkeen ajettiin pika ja paikallisjunia. Viimeinen Dm4-ajo taisi olla 1971 tai 72, paikallisjunana Kouvola-Kotka.
Kiitojunarunkoja käytettiin myös Rantaradalla mutta Hr11 vetämänä, mutta niiden käyttö kaupallisissa matkustajajunissa loppui kanssa 1972. Vaunuista tehtiin johdonvetojunia sähköradan rakennustöihin, katoille rakennettiin telineet joilla pystyi työskentelemään.
Syy Dm4:n lyhyelle uralle oli että tekniikka kehittyi niiden ohi aika nopeasti, edustihan ne sotaa edeltävän ajan tekniikkkaa käytännössä, ja ne olivat vikaherkkiä, ja joitakin tuhoutui onnettomuuksissa.