Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: LVM: "Junien ostoliikenteeseen muutoksia maaliskuussa"  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 | Siirry alas Tulostusversio
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #175 : Marraskuu 12, 2015, 22:15:22 »

Maksavia matkustajia on vähän ja siksi liikennöinti on kannattamatonta ja se pitää lopettaa: http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/automaatti-rikki-ei-konduktooria-saako-tassa-junassa-matkustaa-nyt-ilmaiseksi/2170687

Voiko tällainen puuhastelu olla totta, jota tämä meidän leikkiyhtiömme VR harrastaa?  Huh  Huh  Huh

Pitäisikö VR:n selitysosastoa lopettaa tai ainakin supistaa olemattomaksi ja henkilökunta siirtää oikeisiin ja tuottaviin töihin?

tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #176 : Marraskuu 13, 2015, 07:08:44 »


Reittikartan perusteella Multia pääsee jälleen julkisen liikenteen piiriin. Nykyisellään paikkakunnalta on vain yksi viikottainen vuoro Keuruulle ja takaisin.

Keuruun, Haapamäen ja etenkään Pihlajaveden lakkautettua junaliikennettä Onnipussikaan ei tule korvaamaan.
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #177 : Marraskuu 13, 2015, 18:37:51 »

Onkohan tämä linkki ollut täällä aiemminkin?

http://www.ksml.fi/uutiset/talous/bussiyhtiot-elvyttamassa-maakunnista-loppuvia-junavuoroja/2141029

Joka tapauksessa useat bussiyhtiöt ovat kiinnostuneita korvaamaan lakkautettavia junavuoroja.
tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 252


« Vastaus #178 : Marraskuu 14, 2015, 14:50:38 »

Luin viikolla jostain linkistä, että HSL olisi valmis ottaan hoitoonsa Siuntion - 4 vuoroa sieltä ja 4 vuoroa sinne arkipäivisin. Rahan tarvetta toteutukselle oli kuitenkin vielä noin 300th euroa.
tallennettu
Heikki Koivula
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #179 : Marraskuu 14, 2015, 19:14:38 »

Mitenhän mahtaa käydä Oulun ja Kajaanin väliselle henkilöliikenteelle. Huh                  http://yle.fi/uutiset/kainuun_junayhteydet_etelaan_sailyvat_oulun_suuntaan_on_epavarmempaa/8451564
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2015, 20:20:50 kirjoittanut Heikki Koivula » tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #180 : Marraskuu 15, 2015, 19:50:32 »

Ilmeisesti ensi viikolla on tarkoitus kertoa lakkautettavien junavuorojen korvaavista suunnitelmista:

Berner: VR:n monopoliasemalle loppu jo tällä hallituskaudella
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1117


« Vastaus #181 : Marraskuu 15, 2015, 20:28:57 »

Ilmeisesti ensi viikolla on tarkoitus kertoa lakkautettavien junavuorojen korvaavista suunnitelmista:

Berner: VR:n monopoliasemalle loppu jo tällä hallituskaudella


Hauska sattuma, mutta Maikkarin mainosgeneraattori arpoi nettiselaimeeni hetki sitten tällaisen näkymän:
--


* Näyttökuva 2015-11-15 kello 19.51.46.png (684.81 kilotavua, 1920x1080 - tarkasteltu 405 kertaa.)
tallennettu
Heikki Kannosto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 149


« Vastaus #182 : Marraskuu 18, 2015, 14:51:08 »

Miten vain hankalammaksi saadaan...

http://yle.fi/uutiset/y-junan_korvaava_junaliikenne_tulee_siuntiolle_kalliiksi/8462089
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #183 : Marraskuu 18, 2015, 15:27:12 »

Poliittinen vasemmisto on aina kehunut olevansa pienten ja vähäosaisten asialla.
Näin teki myös eräs liikenneministeri jatkamalla monopolin valtaa. Varmaankin ajaa noita em. tavotteita.
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 332


« Vastaus #184 : Marraskuu 18, 2015, 17:06:42 »

VR joutuu jatkamaan liikennöintiä uhanalaisilla osuuksilla, vaikka ostoliikenne loppuu.

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/90497-henkiloliikenne-ei-lakkaa-maaliskuussa-uhanalaiset-rataosuudet-siirtyvat-velvoiteliikenteeseen
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #185 : Marraskuu 18, 2015, 18:57:53 »

Ja kaikki onkin nyt kunnossa. Ensi kesänä pääsee taas Haapamäelle. Hymyilee leveästi
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #186 : Marraskuu 18, 2015, 19:13:12 »

Kumma kun ministeri ei ota kantaa Haukivuorta ohittavaan liikenteeseen.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #187 : Marraskuu 18, 2015, 19:28:07 »

Seurailin eilistä eduskunnan keskustelua ja valitettavasti sen perusteella nämä hyvät uutiset vaikuttavat toimittajien väärintulkinnalta. Ministeri nimenomaan kertoi, että maaliskuussa lakkautettavaa ostoliikennettä voi siirtää velvoiteliikenteeksi enintään 5 miljoonan euron edestä. Se on vain yksi kolmasosa lakkautettavan liikenteen arvosta. Tämä tarkoittaa sitä, että jopa kaksi kolmasosaa loppuisi joka tapauksessa maaliskuussa. Siihen, mikä liikenne loppuu, ei ministeri ottanut kantaa. Todennäköisesti valikoidaan sellaiset reitit, joille on korvaavaa markkinaehtoista linja-autoliikennettä eli esimerkiksi Haapamäelle ei junaliikenne jatkuisi maaliskuun jälkeen.
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 332


« Vastaus #188 : Marraskuu 18, 2015, 20:06:04 »

LVM:n tiedote asiaan liittyen.

http://www.lvm.fi/tiedote/4451925/hallituksen-tavoitteena-asiakaslahtoiset-ja-palvelevat-liikennemarkkinat
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #189 : Marraskuu 18, 2015, 20:17:04 »

Seurailin eilistä eduskunnan keskustelua ja valitettavasti sen perusteella nämä hyvät uutiset vaikuttavat toimittajien väärintulkinnalta. Ministeri nimenomaan kertoi, että maaliskuussa lakkautettavaa ostoliikennettä voi siirtää velvoiteliikenteeksi enintään 5 miljoonan euron edestä. Se on vain yksi kolmasosa lakkautettavan liikenteen arvosta. Tämä tarkoittaa sitä, että jopa kaksi kolmasosaa loppuisi joka tapauksessa maaliskuussa. Siihen, mikä liikenne loppuu, ei ministeri ottanut kantaa. Todennäköisesti valikoidaan sellaiset reitit, joille on korvaavaa markkinaehtoista linja-autoliikennettä eli esimerkiksi Haapamäelle ei junaliikenne jatkuisi maaliskuun jälkeen.

Juuri näin. Mutta uutisointi ja virallinen tiedottaminen vaikuttaa tässä vaiheessa aavistuksen sekavalta. Hetkittäin kun tuntuu siltä, että lakkautettavaksi aiottaville reiteille olisi tulossa sekä markkinaehtoista bussiliikennettä että velvoitejunia. Tuskin tässä kuitenkaan mitään tårta på tårta himmeliä aiotaan väsätä, se se vasta touhua olisi  Hymyilee leveästi
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #190 : Marraskuu 18, 2015, 20:56:13 »

Ja kaikki onkin nyt kunnossa. Ensi kesänä pääsee taas Haapamäelle. Hymyilee leveästi
Mutta ilmeisesti vain bussilla. Vihainen
tallennettu
Heikki Kannosto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 149


« Vastaus #191 : Marraskuu 18, 2015, 21:00:51 »

Ota näistä nyt sitten selvää...

http://yle.fi/uutiset/lakkautusuhan_alla_oleva_paikallisjuna_taynna_tyomatkalaisia__kunnalle_ei_kerrota_jatkoa_turvaavaa_tukisummaa/8464425

...varsinkin kun...

"Kunta haluaisi tietää tukisumman, jotta juna kulkisi jatkossakin. Sitä ei kerrota kilpailusyistä."

...ja lisäksi...

http://yle.fi/uutiset/nakokulma_onko_hallituksen_sisalla_oppositio/8464873

tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #192 : Marraskuu 18, 2015, 21:14:04 »

Ota näistä nyt sitten selvää...

http://yle.fi/uutiset/lakkautusuhan_alla_oleva_paikallisjuna_taynna_tyomatkalaisia__kunnalle_ei_kerrota_jatkoa_turvaavaa_tukisummaa/8464425

...varsinkin kun...

"Kunta haluaisi tietää tukisumman, jotta juna kulkisi jatkossakin. Sitä ei kerrota kilpailusyistä."

...ja lisäksi...

http://yle.fi/uutiset/nakokulma_onko_hallituksen_sisalla_oppositio/8464873


Ei helvette, ei kelpaa edes ruuhikuiva monopolille.
Jos nyt kerta on niin salaista monopolin ostoliikenne, niin sovittais salaisesti koko homma.
Paikalliset asukkaat tarvitsevat yhteyksiä ja kunnat valmiit maksaa liikenteen mutta ei se käy.
Vr on kyll todella perspaska valtion bolaagi. Tän uutisen jälkeen toivottavasti pilkotaan osiin ja myydään ulkomaisille sijoittajille. Todella ylimielistä paikallisia kuntia kohtaan, jotka haluaisivat joukkoliikennettä omilla rahoillaan.
Välttäkää mahdollisimman paljon junan käyttöö, ei voi muuta sanoa. Tätä myös Vr itse haluaa
tallennettu
Ville Mäki-Tuuri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #193 : Marraskuu 18, 2015, 22:37:14 »

"Kunta haluaisi tietää tukisumman, jotta juna kulkisi jatkossakin. Sitä ei kerrota kilpailusyistä."

Ei hyvää päivää sentään. Tää on jo suoraan ku jostain Tsehovin novellista.
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #194 : Marraskuu 19, 2015, 09:02:59 »

"Kunta haluaisi tietää tukisumman, jotta juna kulkisi jatkossakin. Sitä ei kerrota kilpailusyistä."

Ei hyvää päivää sentään. Tää on jo suoraan ku jostain Tsehovin novellista.

Kuitenkin, kilpailusyistä huolimatta, Siuntiolle on summa kerrottu ja laskuakin varmaan jo kirjoitetaan.

Nähtäväksi jää, miten tämä farssi päättyy. Kun poliitikot ovat ruorissa, voi kurssi muuttua hyvinkin suuresti ja yllättäen.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 142


« Vastaus #195 : Marraskuu 19, 2015, 09:09:39 »

Kävin tutustumassa hiukan tähän uhanalaiseen liikenteeseen.

Pieksämäki - Joensuu
lauantai 14. 11. H721 Pieksämäeltä 11.43
Lähtiessä lienee ollut 40 - 50 matkustajaa. Varkauteen jäi toista kymmentä, tuli 3. Heinävedelle jäi 4, Viinijärvelle 1.
H724 Joensuusta 15.20
Lähtiessä 13 matkustajaa, joista 1 jäi Varkauteen, loput Pieksämäelle.
Junat ovat nykyisin oikein mukavia, rungoissa 2 hyväkuntoista Eipt:tä, välissä nukkavieru EFit.
Liikenne siis näyttää olevan pääosin Joensuun kaukoliikennettä, joten tuntuu oudolta, että jäljelle jätetään väli Pieksämäki - Varkaus. Niissä junissa tulee olemaan väljää matkustaa.

Jyväskylä - Seinäjoki
keskiviikko 18.11 H483 Jyväskylästä 10.28
Matkustajamäärä vaihteli, pienimmillään 8 (Jyväskylä - Petäjävesi), suurimmillaan 22 (Ähtäri - Tuuri). Matkustajia tuli ja meni 6 väliasemalla, vilkkaimmat Keuruu (+8, -2) ja Tuuri (-10)
Tämä junavuoro kulki vielä kesällä teräsvaunullisena Jyväskylästä Vaasaan. Nyt oli 1-vaunuinen Dm12 Jyväskylä - Seinäjoki.
 
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #196 : Marraskuu 19, 2015, 16:19:31 »

Parikin vähän keskenään ristiriitaista uutista:

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195006828534/artikkeli/hyvia+uutisia+pohjois-pirkanmaalle+junasolmu+aukeaa+paussia+ei+ole+tulossa.html

http://yle.fi/uutiset/seinajoki-jyvaskyla_-yhteysvalin_velvoiteliikenteen_kohtalo_viela_epaselva/8466437

http://yle.fi/uutiset/ministeri_henkilojunaliikenne_tampere-keuruun_valilla_jatkuu_ensi_vuoden/8467298

tallennettu
Heikki Kannosto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 149


« Vastaus #197 : Marraskuu 19, 2015, 18:26:12 »

Askel järkevään suuntaan:

http://yle.fi/uutiset/pirkanmaalla_kunnat_selvittavat_mahdollisuutta_ryhtya_junaliikenteen_maksajiksi/8434951?ref=leiki-uu
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #198 : Marraskuu 19, 2015, 19:32:25 »

Tampere-Keuruu-yhteys säilyy, mutta Jyväskylä-Keuruu-Seinäjoki ehkä ei. Mutta laskelmat ovat vielä kesken.

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/osalle-lakkautettavaksi-ilmoitetusta-junaliikenteesta-jatkoaikaa/2176711
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 274


« Vastaus #199 : Marraskuu 19, 2015, 22:50:03 »

Parikin vähän keskenään ristiriitaista uutista:

Sen lisäksi että uutisointi on ristiriitaista se on myös vähän outoa.
"Kansanedustaja Harri Jaskari (kok) kertoo, että ostoliikenne päättyy ensi vuoden keväällä, mutta VR:n velvoiteliikenne jatkuu ensi vuoden loppuun. Tarkoitus on, että henkilöjunaliikenne avautuu vuoden 2017 alusta. Kun liikenne jatkuu, niin emme hukkaa junien asiakaskuntaa, Jaskari tuumii."

"Henkilöjunaliikenne avautuu" tarkoittanee että avautuu kilpailulle? Ja myös, jos tulkitsin oikein, tuossa pidetään itsestään selvänä, että heti vuoden 2017 alusta jokin operaattori alkaa ajamaan väliä markkinaehtoisesti, kun kerran ensi vuoden loppuun asti ulottuva velvoiteliikenne riittää takaamaan keskeytymättömän liikenteen?

"Jaskari toivoo, että bussiyhtiöt innostuisivat kilpailemaan radoilla. Kalustoa voi vuokrata VR:ltä.
- Kyse on uusista monipuolisista logistiikkayhtiöistä. Niistä on jo kokemuksia vaikkapa pääkaupunkiseudulla."

Minä olin ymmärtänyt, että VR:llä ei ole vuokrattavaa kalustoa, ja vaikka olisikin, se on mennyt nauloiksi, ja vaikkei olisikaan naulattu, hinta on viisinkertainen järkevään hintatasoon verrattuna.

Mutta olenkin ollut väärässä sillä tuossahan mainitaan ihan selvästi, että kalustoa voi nykyisin vuokrata VR:n uusista monipuolisista logistiikkayhtiöistä. Mitä yhtiöitä nämä ovat? wtf?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: LVM: "Junien ostoliikenteeseen muutoksia maaliskuussa"  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina