Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Kampikäynnistys  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Marraskuu 19, 2015, 12:26:39 »

Kun katselin Robertin kuvia turvevetureista, tulivat mieleen muistikuvat auton käynnistämisestä veivillä. Siis autoharrastajat: Mikä lienee viimeisin automalli, jossa oli kampikäynnistysmahdollisuus, vai löytyykö vieläkin jostain "perinnemallista"?
Missä puolestaan oli ensimmäinen sähköstartti?
tallennettu
Marko Nyby
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #1 : Marraskuu 19, 2015, 13:01:43 »

Jos puhutaan ihan yleisölle myydyistä henkilöautoista (eikä esim. armeijakalustosta), niin 1970-luvun laatikko-Ladoissa muistan nähneeni paikan kammelle. Entäs muut itäblokin vaunut? Länsiautoissa tuskin enää 1970-luvulla?

Sähköstartin sijoittaisin johonkin USA-autoon, viimeistään 1930-luvulle (ihan sillä logiikalla, että automaattia tuskin on veivattu). Jossain "loistoautossa" on varmasti ollut aiemminkin.

Nämä googlaamatta. Odotetaan eksaktia tietoa  Virnistää
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2414


« Vastaus #2 : Marraskuu 19, 2015, 13:31:41 »

Ensimmäinen sähköstartti oli Arnoldissa 1896 (englantilainen automerkki). Esim.  https://en.wikipedia.org/wiki/Arnold_(automobile)
tallennettu
Ilari Kokko
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 32


« Vastaus #3 : Marraskuu 19, 2015, 14:09:08 »

Ульяновский автомобильный завод, УАЗ-452?
tallennettu

Old gaffer and a film SLR
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #4 : Marraskuu 19, 2015, 14:12:03 »

Eräs tuttavani osti uuden 1200-sarjan Ladan v. 1988. Muistaakseni sen varusteisiin kuului käynnistyskampi.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #5 : Marraskuu 19, 2015, 14:45:55 »

Minullakin on vahva käsitys siitä, että noissa Ladoissa olisi ollut kampimahdollisuus. Mielikuva perustuu jonkin lehden autotestiin. Noin vuonna 1970 veivasin naapurin Datsun Bluebirdiä käyntiin kun akku oli sippi.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #6 : Marraskuu 19, 2015, 16:16:08 »

Ульяновский автомобильный завод, УАЗ-452?
Intissä tuli jokusen kerran ajettua UAZ-469:llä ja siinä oli paikka kammelle.
tallennettu
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1125


« Vastaus #7 : Marraskuu 19, 2015, 19:22:24 »

Minullakin on vahva käsitys siitä, että noissa Ladoissa olisi ollut kampimahdollisuus. Mielikuva perustuu jonkin lehden autotestiin. Noin vuonna 1970 veivasin naapurin Datsun Bluebirdiä käyntiin kun akku oli sippi.

Faijan 1200-sarjan Ladassa oli kampi. Käsittääkseni Lada1200L oli viimeinen malli, jossa oli kampi. Taisi myös olla viimeinen kammella varustettu Suomeen tuotu automalli.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1779


« Vastaus #8 : Marraskuu 20, 2015, 07:01:15 »

Ульяновский автомобильный завод, УАЗ-452?
Intissä tuli jokusen kerran ajettua UAZ-469:llä ja siinä oli paikka kammelle.
Juu, tuli muutaman kerran kokeiltuakin UAZ-469:n kammella käynnistämistä. Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Kampikäynnistys  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina