Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Bombardier TRAXXin ja Siemes Eurosprinterin yhdennäköisyys  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #25 : Tammikuu 31, 2016, 11:01:14 »

IOREen nostellaan lisäpainoja http://vaunut.org/kuva/64994 

Elin jo toivossa, että pääsisin näkemään lisäpainoista valokuvan, mutta ei vielä onnistunut. Pitkään jo kiinnostanut, minkä kokoisia ja muotoisia ne ovat.

Tässä ole hyvä.

http://lillsjon.net/~a120a/sjk/iore.jpg

Tackar och pockar Hymyilee
Nuo isot vaaleat köntsät vasemmassa laidassa ilmeisesti? Mielenkiintoinen sijoittelu. Mitähän toisella puolella veturia on vastapainona, ettei koko kokonaisuus kippaa kuvan vasemmalle sivulleen?

Ne taitavat olla kuvaajan selän takana.
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #26 : Tammikuu 31, 2016, 12:07:02 »

IOREen nostellaan lisäpainoja http://vaunut.org/kuva/64994  

Elin jo toivossa, että pääsisin näkemään lisäpainoista valokuvan, mutta ei vielä onnistunut. Pitkään jo kiinnostanut, minkä kokoisia ja muotoisia ne ovat.

Tässä ole hyvä.

http://lillsjon.net/~a120a/sjk/iore.jpg

Tackar och pockar Hymyilee
Nuo isot vaaleat köntsät vasemmassa laidassa ilmeisesti? Mielenkiintoinen sijoittelu. Mitähän toisella puolella veturia on vastapainona, ettei koko kokonaisuus kippaa kuvan vasemmalle sivulleen?

Niitä juuri. Toisella puolella pitäisi olla samanlaiset mutta ovat ilmeisesti huollon takia nostettu pois. (edit: Onhan ne siinä kaapin takana.)

Löytyi tällainenkin kuva mistä selviää että jokaisessa veturissa on neljä lisäpainopakettia. Hakusanat "Iore barlast".
http://s25.photobucket.com/user/bengts/media/ellok/IORE/8a.jpg.html
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #27 : Tammikuu 31, 2016, 12:56:09 »

Hyvä kysymys, lokomotiivi on kyllä niin pitkä ja väljäkin sisältä, että olisiko siinä valokuvaajasta oikealla toinen nippu? Lisäpainojen kiinnitys näyttää olevan "riittävä" vaikka vuorenrinnettä alas vyöryttäessä / valuttaessa, joka on yksi tavallisista onnettomuusskenaarioista vyöryherkällä alueella Norjan puolella.

Tässä näkymä IOREjen kotitantereelta. Kuvasta ei heti huomaa että vuonon pintaan radalta on noin 500 metrin korkeusero. Paikka jossa suistumista moni MTAB:n palkkalistoilla oleva kuljettaja varmaan jännittää. Tuosta kuitenkin madellaan tänäänkin 9120 tonnisella junalla! Tekniikasta todella otetaan mittaa täällä, ja on tehty, sitten vuoden 1903.
 


Tässä Hannun kuvassa junakohtaus Rombakissa, joka on harvoja paikkoja sivuuttamiseen Norjan puolella. Kuten yleensäkin, tässä kevyempi juna antaa tilaa (tyhjälle / lähes tyhjälle) malmikuljetukselle.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #28 : Tammikuu 31, 2016, 13:09:27 »

Onpa Bengtillä monipuolinen vaikka jo vähän historiallinen kokoelma! Hienoa kun kaveri on jaksanut nuo julkistaa nettiin.

En ehtinyt lukea otsikkotasoa pidemmälle, mutta ei kai niiden täytynyt nyt sentään ihmetellä 30 tonnin pyörästöjä paitsi kiskojen osalta, kun Fammoorien telit ovat suoraan amerikkalaista tekoa. 

Löytyi tällainenkin kuva mistä selviää että jokaisessa veturissa on neljä lisäpainopakettia. Hakusanat "Iore barlast".
http://s25.photobucket.com/user/bengts/media/ellok/IORE/8a.jpg.html



tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Bombardier TRAXXin ja Siemes Eurosprinterin yhdennäköisyys  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina