Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR lähtee kumipyörillä kilpaan Onnibussia vastaan  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« : Tammikuu 01, 2016, 14:25:27 »

VR-yhtymän henkilöliikennedivisioonaan kuuluva Oy Pohjolan Liikenne Ab on jättänyt ELY:n reittiliikennelupahakemuksen Tampere - Helsinki -reitille seitsemälle päivittäiselle vuoroparille.

Liikennöintimalli on otettu suoraan Onnibussilta eli Pohjolan Liikenteen bussit eivät pysähtyisi Sääksjärven ja Keimolan välisillä pysäkeillä. Tampereella päätepysäkkinä toimisi Pyynikintori. Liikennenöinti alkaisi maaliskuussa.

Odotettavissa mielenkiintoinen kevät, jos vielä rautatielippujenkin hinnat lasketaan kilpailukykyisiksi vai olisiko VR:n strategiana tarjota halpayhteydet kumipyörillä?
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1112


« Vastaus #1 : Tammikuu 01, 2016, 14:34:28 »

Odotettavissa mielenkiintoinen kevät, jos vielä rautatielippujenkin hinnat lasketaan kilpailukykyisiksi vai olisiko VR:n strategiana tarjota halpayhteydet kumipyörillä?

Simon jälkimmäinen arvaus osui täsmälleen oikeaan. Asia selviää VR:n henkilöliikennestrategiasta vuosille 2013-2015, joka on julkaistu 1.2.2013 toisaalla internetissä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 01, 2016, 15:15:21 »

Myisivät PL:n Stagecoach-Souterille hyvään hintaan vaan!
tallennettu
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #3 : Tammikuu 01, 2016, 16:47:37 »

Odotettavissa mielenkiintoinen kevät, jos vielä rautatielippujenkin hinnat lasketaan kilpailukykyisiksi vai olisiko VR:n strategiana tarjota halpayhteydet kumipyörillä?

Simon jälkimmäinen arvaus osui täsmälleen oikeaan. Asia selviää VR:n henkilöliikennestrategiasta vuosille 2013-2015, joka on julkaistu 1.2.2013 toisaalla internetissä.


Nyt täytyy muistaa, että VR:n 1.2.2013 julkaistu henkilöliikennestrategia vuosille 2013-2015 on tältä osin vanhentunut ja tämän Mikko Nymankin aivan hyvin tietää, joten turha vedota ko strategiaan. Kaukoliikenteen kilpailutilanne on tuon jälkeen olennaisesti muuttunut ja VR:llä on ollut jo ainakin vuodenpäivät tehokkaat hintakampanjat kaukojunaliikenteessä ja tänä vuonna hintojen on luvattu laskevan pysyvämminkin. Kyllä VR aikoo oikeasti pysyä vahvasti rautatieoperaattorina kaikilla keskeisillä henkilöliikennereiteillä. Mitä Pohjolan Liikenteen liikennetarjonnan lisäämiseen tulee, yhtiöllä on nähdäkseni aika itsenäinen operatiivinen toimivalta VR-yhtymän sisällä. Tai voihan kyse olla halusta asettaa kapuloita rattaisiin Souterin bisneksille. Ja mitä taas Pohjolan henkilöliikenteen mahdolliseen myyntiin tulee, ainakin tällä hetkellä olettaisin Pohjolan liikenteen olevan VR:lle korvaamattoman arvokas työkalu henkilöliikennemarkkinan hallinnan kannalta.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #4 : Tammikuu 01, 2016, 16:49:52 »

Höh, miksi myydä hyvin toimivia yrityksen osia?  Virnistää

VR on näyttänyt että bussiliikenteen se oikeasti osaa. Muuten ei menestyisi kovassa Pääkauspunkiseudun kilpailussa.

Joka tapauksessa: asiakas kiittää! Ja vaihtoehtoja löytyy!  
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1112


« Vastaus #5 : Tammikuu 01, 2016, 17:47:08 »

Höh, miksi myydä hyvin toimivia yrityksen osia?  Virnistää

VR on näyttänyt että bussiliikenteen se oikeasti osaa. Muuten ei menestyisi kovassa Pääkauspunkiseudun kilpailussa.

Mikään ei estä perehtymästä Oy Pohjolan Liikenne Ab:n tilinpäätöksiin. Niiden lukemisen perusteella en ehkä itse olisi samaa mieltä kuin Juha...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2016, 12:33:36 kirjoittanut Mikko Nyman » tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #6 : Tammikuu 01, 2016, 21:26:41 »

Eipähän luvut bussiliikenteessä hääppöisiä ole missään, mutta Pohjolan liikenne näyttää olevan yksi niistä jotka ovat onnistuneet hieman laajentamaan liikennettä Helsingin seudulla, eli eivät ole pudonneet pudotuspelissä epäterveessä kilpailutilanteessa. Mutta pitääpä lukaista tarkemmin, voihan olla että muualla ajaminenkaan ei ole ollenkaan auvoista.

Höh, miksi myydä hyvin toimivia yrityksen osia?  Virnistää

VR on näyttänyt että bussiliikenteen se oikeasti osaa. Muuten ei menestyisi kovassa Pääkauspunkiseudun kilpailussa.

Mikään ei estä perehtymästä Oy Pohjolan Liikenne Ab:n tilinpäätöksiinn. Niiden lukemisen perusteella en ehkä itse olisi samaa mieltä kuin Juha...
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #7 : Toukokuu 31, 2016, 12:37:37 »

Tuli eilen korkattua tämäkin yhteys eli ajoin Kampista Tampereelle Pispalan torille Pohjolan liikenteen expressvuorolla.

Lippujahan siihen myydään vain Pohjolan liikenteen verkkokaupasta ja sovellus on presiis sama kuin rautateidenkin puolella. Jopa matkalippu on yksiyhteen junalipun kanssa yläreunan logoa lukuunottamatta.

Kyyti oli hyvää ja alla oli uudenkarhea Scanian (malli jäi tuntemattomaksi) bussi. Sisustus oli Pohjolan liikenteen väreissä, jalkatilaa paljon paremmin kuin Onnibussissa ja sähköpistokkeitakin oli kattopaneelissa riittävästi tarjolla.

Kokemuksena aivan ok, ja kun hintakin oli pari-kolme euroa vähemmän kuin Onnibussissa, niin voin siltäkin osin suositella.

Käsittämätöntä oli se, että vaimoni lisäksi matkustajia oli vain yksi (1 !) eli vuoro ajettiin kolmen matkustajan kuormassa. Lähtöaika Kampista oli 14:25, joten ei siinäkään vikaa voinut olla. Samalla Kampissa kiemurteli jono Onnibussin autoon samalla reitille ja arvatenkin junissakin riitti matkustajia satamäärin.

En yhtään ihmettele, jos VR:n pääkonttorissa joudutaan useimpiin asioihin toteamaan, ettei kannata!

Vika lienee markkinoinnin lähes täydellisessä puutteessa. Pohjolan liikenteen vuoroja ei löydy Matkahuollon, VR:n tai minkään muunkaan portaalin sivuilta. Niitä pitää tietää etsiä Pohjolan liikenteen sivuilta ja sitä ei 99 %:a matkustajista varmastikaan ymmärrä tai tiedä.

Ei siinä tietysti mitään, VR:llä on lähes rajattomat resurssit ajattaa tyhjiä busseja ja leikata liikennettä jostain muualta. Sääli kuitenkin firman omistajia eli meitä veronmaksajia.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #8 : Toukokuu 31, 2016, 19:11:06 »

Mielenkiintoinen havainto tuo kolme matkustajaa...kertoo todellakin markkinoinnin voimasta. Ykkönen Onnibus on selvästi onnistunut "ilmiön" luomisessa taannoisella laajalla markkinoinnillaan. Siinä sitä kelpaa paistatella.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #9 : Kesäkuu 01, 2016, 18:42:01 »

Tuli eilen korkattua tämäkin yhteys eli ajoin Kampista Tampereelle Pispalan torille Pohjolan liikenteen expressvuorolla.

Lippujahan siihen myydään vain Pohjolan liikenteen verkkokaupasta ja sovellus on presiis sama kuin rautateidenkin puolella. Jopa matkalippu on yksiyhteen junalipun kanssa yläreunan logoa lukuunottamatta.

Kyyti oli hyvää ja alla oli uudenkarhea Scanian (malli jäi tuntemattomaksi) bussi. Sisustus oli Pohjolan liikenteen väreissä, jalkatilaa paljon paremmin kuin Onnibussissa ja sähköpistokkeitakin oli kattopaneelissa riittävästi tarjolla.

Kokemuksena aivan ok, ja kun hintakin oli pari-kolme euroa vähemmän kuin Onnibussissa, niin voin siltäkin osin suositella.

Käsittämätöntä oli se, että vaimoni lisäksi matkustajia oli vain yksi (1 !) eli vuoro ajettiin kolmen matkustajan kuormassa. Lähtöaika Kampista oli 14:25, joten ei siinäkään vikaa voinut olla. Samalla Kampissa kiemurteli jono Onnibussin autoon samalla reitille ja arvatenkin junissakin riitti matkustajia satamäärin.

En yhtään ihmettele, jos VR:n pääkonttorissa joudutaan useimpiin asioihin toteamaan, ettei kannata!

Vika lienee markkinoinnin lähes täydellisessä puutteessa. Pohjolan liikenteen vuoroja ei löydy Matkahuollon, VR:n tai minkään muunkaan portaalin sivuilta. Niitä pitää tietää etsiä Pohjolan liikenteen sivuilta ja sitä ei 99 %:a matkustajista varmastikaan ymmärrä tai tiedä.

Ei siinä tietysti mitään, VR:llä on lähes rajattomat resurssit ajattaa tyhjiä busseja ja leikata liikennettä jostain muualta. Sääli kuitenkin firman omistajia eli meitä veronmaksajia.
eiks VR:lle matkustajat ole vaan "ylimääräinen" riesa, sotkeevat bussin käytävät etc.  Pohjolan liikenne pelkkää "silmän lumetta", VR leipoo hillot ihan muualta.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #10 : Kesäkuu 01, 2016, 19:09:44 »

eiks VR:lle matkustajat ole vaan "ylimääräinen" riesa

Eipä ole, ei.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #11 : Kesäkuu 09, 2016, 08:15:20 »

Pohjolan Liikenne on näköjään saanut nämä vuoronsa myös Matkahuollon aikatauluhakuun.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR lähtee kumipyörillä kilpaan Onnibussia vastaan  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina