Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Talvi ja pakkaset laittaa kaluston tekniikan koville  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« : Tammikuu 06, 2016, 20:49:32 »

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195013231083/artikkeli/vr+varautukaa+junien+myohastymiseen+pakkasessa.html
tallennettu

Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #1 : Tammikuu 06, 2016, 21:08:29 »

FLIRT saapui Rakveren asemalle tänään noin 15 minuuttia myöhässä, eikä tahtonut enää lähteä liikkeelle. Ensin sammuivat valot, sitten moottori, mutta muutaman minuutin yskimisen jälkeen käynnistyi taas.

Pendolino Helsingistä Jyväskylään oli vaihdettu "korvaavaan kalustoon" (mitä lienee Pendolinolle tapahtunut), vähän myöhästeltyä matkan varrella, mutta perille tultiin alle puoli tuntia myöhässä.

tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #2 : Tammikuu 06, 2016, 23:04:14 »

Kyllähän tuo "aika mielenkiintoista" katseltavaa on vaikka Julian live-näkymä. 7 kaukojunaa yli tunnin myöhässä, useilla vielä paljon suurempia vaikeuksia. 
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #3 : Tammikuu 06, 2016, 23:44:09 »

Kyllähän tuo "aika mielenkiintoista" katseltavaa on vaikka Julian live-näkymä. 7 kaukojunaa yli tunnin myöhässä, useilla vielä paljon suurempia vaikeuksia.  
Ja nyt IC 274:n Sr2 on sitten hyytynyt Kemiin ja aikaisemmin illalla IC 266:n alle jäi ihminen Oulun pohjoispuolella.
Edit: 274 liikkuu taas, lähti Kemistä noin tunnin myöhässä.
Edit 2: 272 pääsi lähtemään Kolarista kello 23:54.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 07, 2016, 00:06:14 kirjoittanut Toni Lassila » tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #4 : Tammikuu 07, 2016, 00:29:00 »

Onhan varsin surullista katseltavaa nuo myöhästelyt, kaluston viat, alkuvalmisteluiden viivästymiset, SÄÄOLOSUHTEET?? Eikö kalustoa tilattaessa yhtenä kriteerinä ollut toimiminen -40°C lämpötilassa? Nythän etelässäkin vasta elohopea tipahtaa hieman alle -20°C lämpötiloihin ja liikenne vaikeutuu oleellisesti. Paikallisessa (Riihimäki/Hyvinkää) lehdessä (Aamuposti 5.1.2016)(luettavissa valitettavasti vain kirjaitumalla) VR-Yhtymä Oy:n liikennejohtaja Petri Auno kertoilee, että pakkasiin on varauduttu VR:llä junia huoltamalla - ei oikein tuolta mielestäni vaikuta (tällä hetkellä normaali talvikeli).
Uusista Sr3-sarjan vetureista hän mainitsee, että talviluotettavuus on ollut tärkeä kriteeri mm. vetureissa on lumiaurat (?) ympäri vuoden. Dr16-sarjan vetureissa lienee samanlainen lumiaura (?), mutta se on nostettu senverran ylös, että tarvittaessa aurailee vain syvempiä kinoksia. Ennen moista lisälaitetta taidettiin kutsua "karja-auraksi". http://vaunut.org/kuva/84162
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 07, 2016, 01:01:02 kirjoittanut Jorma Toivonen » tallennettu
Aapo Oikarinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 23


« Vastaus #5 : Tammikuu 07, 2016, 19:13:39 »

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2016010720921970_uu.shtml
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2129


« Vastaus #6 : Tammikuu 08, 2016, 11:45:45 »

Ja nyt kun katsoo ulos Helsingin keskustassa, niin täällä sataa lunta tavallisen lumisateen voimakkuudella. Ja kun katsoo Ilmatieteenlaitoksen Kaisaniemen säähavaintoja, niin pakkasta on 17 astetta. Toivottavasti Liikenneviraston vaihteiden lämmityksen tehot riittävät tähän säähän. Muuten voi olla luvassa karu ilta.....
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #7 : Tammikuu 15, 2016, 19:42:14 »

Venäjällä junat kulkevat ajallaan, myös talvipakkasilla.

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1452832757511.html
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Talvi ja pakkaset laittaa kaluston tekniikan koville  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina