Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 27.3.2016 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 ... 5 | Siirry alas Tulostusversio
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« : Tammikuu 14, 2016, 22:39:54 »

Perustetaanpa valmiiksi keskusteluketju 27.3.2016 voimaanastuvia lähi- ja kaukoliikenneaikatauluhavaintoja varten.

Tässä näin alkuun tällä hetkellä tiedossa olevia yleisiä muutoksia, kun aikatauluja ei vielä ole saatavilla:

- R- ja H-junat yhdistetään R-junaksi, joka pysähtyy kuten H-juna tähän asti mutta ilman lakkautettavia Purolaa ja Nuppulinnaa.
- S- ja U-junat yhdistetään U-junaksi, joka pysähtyy kuten U-juna tähän asti mutta ilman lakkautettavia Mankkia ja Luomaa.
- Riihimäen tunnuksettomien junien pysähdyskäyttäytyminen yhtenäistetään. Niiden kaikkien pysähdyspaikat ovat jatkossa Pasila, Tikkurila, Järvenpää ja Hyvinkää. Tulisikohan niille tämän muutoksen myötä tunnuskin?
- Riihimäen ja Lahden välinen vuorotarjonta harvenee puoleen.
- Mahdollisesti uusi nopea Pendolino-yhteys Helsingin ja Turun välille arkisin, aamulla Turusta Helsinkiin ja iltapäivällä takaisin.

EDIT 16.1.2016:

Lisätään vielä nämä unohtuneet listalle:
- Y-juna lyhennetään reitille Helsinki - Siuntio ja se liikennöi jatkossa vain ruuhka-aikoina.
- Perustetaan X-juna reitille Helsinki - Kirkkonummi. Sekin liikennöi vain ruuhka-aikoina.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2016, 18:28:10 kirjoittanut Ari Palin » tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #1 : Tammikuu 15, 2016, 00:08:51 »

- Riihimäen tunnuksettomien junien pysähdyskäyttäytyminen yhtenäistetään. Niiden kaikkien pysähdyspaikat ovat jatkossa Pasila, Tikkurila, Järvenpää ja Hyvinkää. Tulisikohan niille tämän muutoksen myötä tunnuskin?

H? Pyörittää silmiään
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #2 : Tammikuu 16, 2016, 19:10:35 »

- Riihimäen tunnuksettomien junien pysähdyskäyttäytyminen yhtenäistetään. Niiden kaikkien pysähdyspaikat ovat jatkossa Pasila, Tikkurila, Järvenpää ja Hyvinkää. Tulisikohan niille tämän muutoksen myötä tunnuskin?

H? Pyörittää silmiään

H olisi toki hyvä valinta Hyvinkäällä pysähtyville Riihimäen tunnuksettomille lähijunille 27.3. alkaen, mutta tunnuksen välitön siirto toiselle junalle voisi aiheuttaa sekaannusta. Samoja tunnuksia on otettu uudelleen käyttöön aiemminkin, mutta ne ovat olleet välillä pois käytöstä jopa vuosikymmeniä. S-juna liikennöi alun perin välillä Helsinki-Kauniainen 28.5.1972 - 25.5.1974. Uudelleen tunnus otettiin käyttöön Helsinki-Kirkkonummi -junalle 27.9.1987. A-juna liikennöi Helsinki-Kirkkonummi 28.5.1972 - 25.5.1974, ja tunnus otettiin nykyiseen käyttöön Helsingin ja Leppävaaran välille 28 vuotta myöhemmin 2.6.2002. Y-juna kulki Helsingin ja Kirkkonummen välillä 26.5.1974 - 26.9.1987, ja tunnus tuli käyttöön Helsinki-Karjaa -junille 2.6.2002. Vanha P-juna kulki 28.5.1972 - 14.8.2004, ja uusi P-juna aloitti kehäradan junana 1.7.2015. Lähdetietona osittain Wikipedia, osittain ulkomuisti.

Ainoan poikkeuksen tekee I-juna, joka siirtyi Helsinki-Tikkurila -reitiltä suoraan Helsinki-Tikkurila-Lentoasema-Myyrmäki-Helsinki -reitille 1.7.2015. Tämän voi kuitenkin tulkita reitin pidennykseksi Lentoasemalle ja edelleen Myyrmäen kautta Helsinkiin - vastaavasti kuin M-junan jatkon Vantaankoskelle 2.9.1991, joidenkin S-, U- ja L-junavuorojen jatkon Karjaalle 1.1.1993 ja E-junan jatkon Kauklahteen 11.8.2007. Toki nämä aiemmat pidennykset olivat "selkeämpiä".

On myös mahdollista, että H-tunnus halutaan pitää pois linjatunnuskäytöstä, jottei se sekoittuisi taajamajunan H-kirjaimeen, samalla tavalla kuin M-tunnuksen pelättiin sotkeutuvan metron M-kirjaimeen. Sama koskee poistuvaa S-tunnusta. Se ei jatkossa enää sekoitu Pendolinoon. Jokin aika sitten odotellessani Leppävaarassa klo 18.41 lähtevää E-junaa ihmettelin hetken, miksi raidenäytön alareunan mukaan E-junan jälkeen seuraavaksi samalta raiteelta olisi lähdössä S-juna klo 18.46, ennen kuin tajusin sen olevan Pendolino. Seuraavasta junasta ei näytetä junan numeroa vaan pelkkä linjatunnus/junalajitunnus, määräasema ja lähtöaika.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2016, 19:31:44 kirjoittanut Ari Palin » tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 311


« Vastaus #3 : Tammikuu 16, 2016, 19:47:25 »

Ainoan poikkeuksen tekee I-juna, joka siirtyi Helsinki-Tikkurila -reitiltä suoraan Helsinki-Tikkurila-Lentoasema-Myyrmäki-Helsinki -reitille 1.7.2015.
Ei se ihan ainoa poikkeus taida olla. Kyllähän S:n ja U:n pysähtymiskaavat muuttuivat huomattavan paljon 2.6.2002, jolloin Arinkin mainitsemat A ja Y herätettiin vuosien tauolta uuteen elämään. S ja U säilyivät siis katkeamatta, vaikka junareittien luonne muuttui kovasti - toisaalta reitti itsessään ei pidentynyt tai lyhentynyt, joskaan samaa ei sitten matka-ajoista voikaan sanoa. Ja tietenkin E:kin muuttui samalla päivämäärällä, kun Ilmala, Valimo, Pitäjänmäki ja Mäkkylä jäivät siltä pois. Reitin pituus siltä erää säilyi, matka-aika Helsingin päässä nopeutui.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #4 : Tammikuu 16, 2016, 21:20:17 »

Ainoan poikkeuksen tekee I-juna, joka siirtyi Helsinki-Tikkurila -reitiltä suoraan Helsinki-Tikkurila-Lentoasema-Myyrmäki-Helsinki -reitille 1.7.2015.
Ei se ihan ainoa poikkeus taida olla. Kyllähän S:n ja U:n pysähtymiskaavat muuttuivat huomattavan paljon 2.6.2002, jolloin Arinkin mainitsemat A ja Y herätettiin vuosien tauolta uuteen elämään. S ja U säilyivät siis katkeamatta, vaikka junareittien luonne muuttui kovasti - toisaalta reitti itsessään ei pidentynyt tai lyhentynyt, joskaan samaa ei sitten matka-ajoista voikaan sanoa. Ja tietenkin E:kin muuttui samalla päivämäärällä, kun Ilmala, Valimo, Pitäjänmäki ja Mäkkylä jäivät siltä pois. Reitin pituus siltä erää säilyi, matka-aika Helsingin päässä nopeutui.

Juhana on kyllä oikeassa. S ja U kävivät mielessäni, mutta pidin niitä samoina junina, koska reitti ei muuttunut 2.6.2002, vaikka pysähtymiskaavio muuttui. Sama tietenkin koskee E-junaa. Samanlainen tilannehan se olisi, jos tunnuksettomista lähijunista tulisi H-junia, koska reitti säilyisi samana ja pysähtymiskaavio muuttuisi. H-junan tapauksessa lisäksi liikennöintiaika ja kalusto muuttuisivat. Liikennöintiaika muuttui merkittävästi toki myös U-junan tapauksessa, kun siitä tuli ruuhka-ajan junasta koko päivän ja myös viikonloppuisin ajettava linja. Joka tapauksessa tunnuksettomien junien ajaminen H-tunnuksella tuskin sekottaisi matkustajia sen enempää kuin S-, U- ja E-junien taannoiset muutokset. Se onkin sitten tulkintakysymys, milloin linjan muutos on niin suuri, että siitä tulee uusi linja.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2423


« Vastaus #5 : Tammikuu 17, 2016, 00:39:50 »

Ihan oikeastiko junamatkustaminen lisääntyy Suomessa, jos lähiliikenteen pysähdyspaikkoja vähennetään? Se on niin erilaista Ruotsissa. Eniten liikennettään kasvattava firma on Skånetrafiken, jonka matkustajamäärät ovat viimeaikoina kasvaneet 7% vuosittain lisäämällä pysähdyksiä ja yhteyksiä. Joillakin työmatkojen kohdeasemilla kasvu on ollut huimaa. Esimerkiksi sellainen keskikokoinen kaupunki kuin Lund: 2000 oli 16500 päivittäistä matkustajaa paikallisjunissa, 2010 oli 28200 ja 2013 oli 36700. Ennuste vuodelle 2020 on 48700, mutta viimeaikainen kehitys viittaa ennusteen olevan pessimistisen.
tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 252


« Vastaus #6 : Tammikuu 17, 2016, 01:12:02 »

Jos LVM:n julkaisemat ostoliikenneaikataulut pitävät kutinsa:

- Hangon junat on Karjaalla niin, että Hki-Tku junat on Karjaalla yleensä xx.30, puolen tunnin siirtymä siis
- Tampereen xx.11 lähtöaikoja on siirtynyt pääradan taajamajunille, nykyisin tuo on Turun junien lähtöminuutti
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #7 : Tammikuu 17, 2016, 13:18:10 »

Esimerkki Virosta:

Tallinna-Tartto pikavuorolla kestää tasan 2 tuntia, pysähdyksiä matkan aikana 5.
Tavallisella vuorolla 2 tuntia 29 minuuttia, pysähdyksiä 17.

tallennettu
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #8 : Tammikuu 17, 2016, 14:35:49 »

Liikenteen jatkumisen tarkka laajuus velvoiteliikenteenä uuden ostoliikennesopimuksen mukaan kokonaan henkilöliikenteeltä lakkautettaviksi aiotuilla rataosilla Jyväskylästä Seinäjoelle, Haapamäeltä Orivedelle ja Joensuusta Nurmekseen ja Varkauteen selvinnee LVM:stä 11.1. saamani tiedon mukaan 22.1. mennessä. Liikenne jatkuu lähes nykylaajuudessaan, jokunen yksittäinen lakkautus saattaa tulla, mutta junalla pääsee noilla alueilla jatkossakin hyvin matkustamaan ja myös tämän vuoden joulukuun jälkeenkin! Punnittavana on vielä kaksi liikenteen järjestämisen mallia ja malli ratkaistaan maaliskuun loppuun mennessä. LVM:ssä tiedostetaan hyvin, että ilman rahaa tai muita kannustimia markkinaehtoisesti mikään operaattori ei kyseisillä rataosuuksilla ryhdy operoimaan, joten odotettavissa lienee jokin toimiva ratkaisu, koska ovat luottavaisia liikenteen jatkumiseen jatkossakin. Tuon tarkemmin eivät suostuneet asioita valottamaan, koska asiat pitää ensin käydä läpi vielä liikenneministerin kanssa. Tiedotetta on siis luvassa ensi viikon loppupuolella velvoiteliikenteestä ja maaliskuun lopussa liikenteen järjestämisen mallista joulukuun jälkeen.  Hesarin taannoinen juttu aiheesta oli turhan pessimistinen ja asiantuntematon.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2016, 17:00:46 kirjoittanut Ismo Brockmann » tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 252


« Vastaus #9 : Tammikuu 29, 2016, 22:33:06 »

VR:n nettisivuilta:

Express-vuoro pysähtyy lähdön jälkeen vain Kupittaalla ja Pasilassa ennen Helsinkiin saapumista.
Nopeamman matka-ajan lisäksi uudella vuorolla halutaan vastata entistä paremmin myös työmatkailijoiden tarpeisiin. Siksi juna lähtee Turusta klo 7:08 ja saapuu Helsinkiin klo 8:46 sekä palaa Turkuun alkuillasta, lähtöaika Helsingistä on 16:10 ja saapumisaika Turkuun 17:48.

Uusi yhteys ei korvaa vanhoja vuoroja vaan tulee täydentämään tarjontaa. Matkustaja voi valita jatkossa 14 edestakaisesta vuorosta sopivimman. Myös muiden vuorojen matka-aika nopeutuu viidellä minuutilla, sillä valtaosa vuoroista ei enää jatkossa pysähdy Kirkkonummella.

- Kirkkonummella pysähtyvät edelleen aamun ensimmäinen junavuoro Helsingistä Turkuun sekä illan viimeinen junavuoro Turusta Helsinkiin. Lisäksi hoidamme suosituimmille junavuoroille liityntäkuljetuksen Kirkkonummelta Karjaalle, joka liitetään osaksi VR:n junalippua. Näin saamme kokemuksia uudenlaisesta, eri matkustusmuodot yhdistävästä palvelusta, kertoo VR:n suunnittelujohtaja Antti Tuominen.

Samalla VR uusii reitin aikataulut siten, että ne palvelevat paremmin Turussa tai Helsingissä tasatunnein alkaviin tai päättyviin tilaisuuksiin matkustavia asiakkaita. Lähtöajat ovat jatkossa Helsingistä xx:37 ja Turusta xx:30 ja saapumisajat Helsinkiin xx:23 ja Turkuun xx:30. Helsinki-Turku -välillä liikennöi myös alkuvuodesta raiteille tuotu uusi Robert's Coffee -vaunu.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #10 : Helmikuu 03, 2016, 10:30:48 »

Matkahakuun ovat uudet aikataulut ilmestyneet. Nopeasti totesin sen, että Turun ja Helsingin välille tulee neljä pendolinovuoroa arkisin, jos oikein huomasin, launtaisin kaksi, sunnuntaina yksi. Kouvolan itäpuolella niitä kulkee enää yksi päivässä mutta Kuopion ja Helsingin välillä niiden liikenne lisääntyy viikonloppuna ja ne kulkevat eri aikoina eri viikonpäivinä.
  Helsingin ja Kouvolan välille jäänee vain yksi veturivetoinen taajamajuna. Kouvolaan ei sitten enää iltamyöhällä pääse eikä sieltä kovin varhain pois. Toivottavasti rataosa-aikataulut saadaan pian VR:n sivuille, niitä on helpompi tarkkailla.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2016, 11:13:01 kirjoittanut Tauno-Juhani Lappi » tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #11 : Helmikuu 03, 2016, 13:08:22 »

Havaitsinpa, että Allegrot ei pysähdy enään Pasilassa 27.3.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2016, 13:29:56 kirjoittanut Milo Hilve » tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #12 : Helmikuu 03, 2016, 13:30:35 »

- Riihimäen tunnuksettomien junien pysähdyskäyttäytyminen yhtenäistetään. Niiden kaikkien pysähdyspaikat ovat jatkossa Pasila, Tikkurila, Järvenpää ja Hyvinkää. Tulisikohan niille tämän muutoksen myötä tunnuskin?

H? Pyörittää silmiään
D. Lukee VR:n matkahaussa.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1112


« Vastaus #13 : Helmikuu 03, 2016, 14:19:39 »

Vuosien arpajaisten jälkeen VR keksi pyörän uudelleen ja niputti kaukoliikenteen uudet aikataulut yhteen pdf:ään:
--
https://www.vr.fi/cs/vr/doc/VR_Aikataulutaulukot_27-03-2016_alk_v01-02-2016_julkinen.pdf
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 868


« Vastaus #14 : Helmikuu 03, 2016, 15:13:07 »

- Riihimäen tunnuksettomien junien pysähdyskäyttäytyminen yhtenäistetään. Niiden kaikkien pysähdyspaikat ovat jatkossa Pasila, Tikkurila, Järvenpää ja Hyvinkää. Tulisikohan niille tämän muutoksen myötä tunnuskin?

H? Pyörittää silmiään
D. Lukee VR:n matkahaussa.
Alunperin niiden piti olla "F" mutta tulikin "D". Yhtä hankalia lausua foneettisesti kumpikin.

t. Rainer
tallennettu
Aulis Korva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #15 : Helmikuu 03, 2016, 17:26:19 »

Latasin VR:n Omat aikataulut -työkalulla aika monen eri reittivälin aikataulut, ladattavissa pdf-tiedostoina osoitteesta http://www.akorva.com/aikatauluja/

Järjestys on karkeasti perinteisen aikataulukirjan mukainen, jos joku siihen tottumaton ihmettelee logiikkaa.
tallennettu
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #16 : Helmikuu 03, 2016, 17:51:10 »

Jännää että Vaasan radalta katoaa kokonaan taajamajunat. Junat muuttuvat joko InterCityiksi tai Pikajuniksi, osa jopa Pendolinoksi. InterCityn kalustona on Edollinen kuusivaunuinen juna. Pikajunassa on perinteinen EFiti+Ed-kokoonpano.
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #17 : Helmikuu 03, 2016, 18:42:36 »

Vuosien arpajaisten jälkeen VR keksi pyörän uudelleen ja niputti kaukoliikenteen uudet aikataulut yhteen pdf:ään:
--
https://www.vr.fi/cs/vr/doc/VR_Aikataulutaulukot_27-03-2016_alk_v01-02-2016_julkinen.pdf

Haapamäen radoilla huomattava vähennys. Voimassa 19.6. saakka. Huh  Mitä sen jälkeen?
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #18 : Helmikuu 03, 2016, 19:06:43 »

Onhan noissa jonkin verran opettelemista. Hämmentävin muutos näin Riihimäen näkökulmasta on se, että Ri - Lh -väliltä näyttää putoavan pois myös se juna, joka on yleensä tuonut hausjärveläisopiskelijat aamukahdeksaksi Riihimäen kouluihin. Itseeni tuo muutos ei vaikuta millään tavalla, mutta moneen muuhun sitäkin enemmän.

Ja sitten Pasilassa näyttää todellakin tapahtuvan se ennakoitu Turun ja Tampereen suuntien välisen vaihtomahdollisuuden tosiasiallinen poistuminen. Omituista. (Lisätty 3.2. klo 19.58.)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2016, 19:58:48 kirjoittanut Timo Salminen » tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #19 : Helmikuu 03, 2016, 20:02:14 »

Keuruulta Tampereella työssä käyvien toivomus on kuultu. Keuruulta pääsee sunnuntaina illalla Tampereelle, ja perjantai-iltana takaisin. Lisäksi vielä yksi aamuvuoro lauantaina.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #20 : Helmikuu 03, 2016, 21:25:19 »

- Riihimäen tunnuksettomien junien pysähdyskäyttäytyminen yhtenäistetään. Niiden kaikkien pysähdyspaikat ovat jatkossa Pasila, Tikkurila, Järvenpää ja Hyvinkää. Tulisikohan niille tämän muutoksen myötä tunnuskin?

H? Pyörittää silmiään
D. Lukee VR:n matkahaussa.
Alunperin niiden piti olla "F" mutta tulikin "D". Yhtä hankalia lausua foneettisesti kumpikin.

t. Rainer

HSL:n uusimmat netissä olevat dokumentitkin puhuvat F-junasta. Ehkäpä muutos D-junaksi on tehty siksi, että sekä F- että R-kirjaimessa on alussa ä-äänne, jolloin ne voisivat kuulutuksissa taustahälyn vuoksi sekoittua toisiinsa. Lisäksi molemmat menevät Riihimäelle, joten kuulutuksessa oleva määräasemakaan ei asiaa ratkaisisi. Toki D ja T ovat vielä enemmän samankaltaisia ääntämykseltään, mutta D- ja T-junat kulkevat eri aikoihin vuorokaudesta.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #21 : Helmikuu 03, 2016, 22:07:20 »

D-junien eli Helsingin ja Riihimäen välisten entisten tunnuksettomien junien määrä vähenee suunnassa Helsinki-Riihimäki neljästä kolmeen arkivuorokaudessa. Toiseen suuntaan niitä on ollut kolme tähänkin asti. Perjantaisin vuoroja on nykyisinkin vain kolme, sillä H 227 kulkee vain ma-to. Junanumeroinnista päätellen kaikki D-junat ovat Eil-junia, ja Eil-vaunut poistuvat R-junista. Ajoaikojen perusteella kaikki R-junat ajetaan Sm4-kalustolla, joten Sm1/2-kalusto poistuu Keravan ja Riihimäen väliltä T-junia lukuun ottamatta. R-junien ajoajat suunnassa Helsinki-Riihimäki ovat 53 minuuttia ja suunnassa Riihimäki-Helsinki 52 minuuttia.

Tunnuksettomien junien nykyiset lähtöajat ovat Helsingistä 15.36 (H 221), 16.02 (H 9689), 16.36 (H 227) ja 17.00 (H 9701) sekä Riihimäeltä 6.29 (H 9640), 7.03 (H 228) ja 7.25 (H 222). Kolminumeroiset ovat Eil-junia ja nelinumeroiset Sm1/2-kalustolla ajettavia junia. Jatkossa D-junien lähtöajat ovat Helsingistä 15.22 (H 221), 15.50 (H 225) ja 16.22 (H 227) sekä Riihimäeltä 6.38 (H 222), 7.13 (H 226) ja 7.32 (H 228).

R-junia lähtee Helsingistä tasaisin puolen tunnin välein klo 20.42 asti, sen jälkeen tunnin välein klo 0.42 asti. Riihimäeltä ajetaan puolen tunnin välein klo 20.55 asti, sen jälkeen tunnin välein klo 23.55 asti. R-junaliikenne alkaa Helsingin suunnasta arkisin klo 4.42 ja viikonloppuisin klo 6.12, Riihimäen suunnasta arkisin klo 5.25 ja viikonloppuisin klo 6.25. Arkisin vuoroväli on heti alusta puoli tuntia, viikonloppuisin ensimmäiset vuorot ajetaan tunnin välein.
tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 252


« Vastaus #22 : Helmikuu 03, 2016, 22:55:55 »

Vuosien arpajaisten jälkeen VR keksi pyörän uudelleen ja niputti kaukoliikenteen uudet aikataulut yhteen pdf:ään:


Pdf ja aikatauluhaku ei kaikin puolin täsmää keskenään. Esim. aamun ensimmäinen lähtö Kouvolasta Mikkeliin pdf:ssä klo 9:55, mutta aikatauluhaun mukaan 6:55.
tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 252


« Vastaus #23 : Helmikuu 03, 2016, 23:16:07 »

Vuosien arpajaisten jälkeen VR keksi pyörän uudelleen ja niputti kaukoliikenteen uudet aikataulut yhteen pdf:ään:
--
https://www.vr.fi/cs/vr/doc/VR_Aikataulutaulukot_27-03-2016_alk_v01-02-2016_julkinen.pdf

Haapamäen radoilla huomattava vähennys. Voimassa 19.6. saakka. Huh  Mitä sen jälkeen?

Tämän foorumin ostoliikennelinkeistä löytyy LVM:n dokumentti. Haapamäenradan aikataulut on voimassa 10.12. asti, VR on nyt vaan  julkaissut juhannukseen saakka. 10.12. jälkeinen aika on sitten eri juttu ja ratkennee syksyllä.
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 244


« Vastaus #24 : Helmikuu 03, 2016, 23:46:33 »

Keuruulta Tampereella työssä käyvien toivomus on kuultu. Keuruulta pääsee sunnuntaina illalla Tampereelle, ja perjantai-iltana takaisin. Lisäksi vielä yksi aamuvuoro lauantaina.

Varsinaiset toivotaan toivotaan talkoot mallia VR. Alkaa VR:n touhu olla todellista pelleilyä. Tampereelta Keuruun suuntaan pääsee arkena aikaisintaan klo 16:17. Nähtävästi nykyisillä matkustajilla ei ole jatkossa liikkumistarpeita, esim. klo 10:05 lähteneellä vuorolla, joka sekin näköjään on lauantaita lukuun ottamatta lopetettu. Herää oikeasti kysymys, ketä tälläiset alamittaiset aikataulut oikein palvelevat?

Tampere-Keuruu väli on kyllä ryssitty lahjakkaasti. En ymmärrä "logiikkaa", miksi  jotain tiettyä junavuoroa ajetaan vain tiettyinä arkipäivinä?!? No, loppuu omatkin kulkemiset tuolla välillä kokonaan, mutta omapahan on VR:n moka. Paskaa palvelua voi onneksi boikotoida.  Virnistää
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 27.3.2016 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina