Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 27.3.2016 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 | Siirry alas Tulostusversio
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #25 : Helmikuu 04, 2016, 08:00:58 »

Lisää: VR lupaili nopeita vuoroja Riihimäen ja Helsingin väliseen työmatkaliikenteeseen, mutta niitä ei näytä tulleen. Tietysti entisten H-junien tilalle tulevat R-junat ovat nopeampia kuin H, mutta muutenhan suuntaus on pikemmin päinvastoin eli hitaaseen päin, koska useimmat muut junat hidastuvat.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #26 : Helmikuu 04, 2016, 08:29:37 »

Onko tämä jokin yleinen vika kun ainakaan minun koneeltani ei ole eilisillasta lähtien voinut katsoa yhdenkään junan vaunuja tai ostaa lippuja? Sivu kehottaa valitsemaan lipputyypin mutta siihen se sitten jääkin. Ainoa mahdollisuus on peruuttaa.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1690


« Vastaus #27 : Helmikuu 04, 2016, 09:57:41 »

Varsinaiset toivotaan toivotaan talkoot mallia VR. Alkaa VR:n touhu olla todellista pelleilyä. Tampereelta Keuruun suuntaan pääsee arkena aikaisintaan klo 16:17. Nähtävästi nykyisillä matkustajilla ei ole jatkossa liikkumistarpeita, esim. klo 10:05 lähteneellä vuorolla, joka sekin näköjään on lauantaita lukuun ottamatta lopetettu. Herää oikeasti kysymys, ketä tälläiset alamittaiset aikataulut oikein palvelevat?

Tampere-Keuruu väli on kyllä ryssitty lahjakkaasti. En ymmärrä "logiikkaa", miksi  jotain tiettyä junavuoroa ajetaan vain tiettyinä arkipäivinä?!? No, loppuu omatkin kulkemiset tuolla välillä kokonaan, mutta omapahan on VR:n moka. Paskaa palvelua voi onneksi boikotoida.  Virnistää

Nämä aikataulut ovat selvä jatkumo sille, että VR saa käteensä sellaiset rätingit, ettei ole matkustajia, eikä tarvetta liikennöille.
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #28 : Helmikuu 04, 2016, 18:58:41 »

Kesällä on taas uudet aikataulut. Ehkä vuoroja on enemmän, jotta turistit pääsevät tärkeisiin kohteisiin Ähtäriin, Tuuriin, Haapamäelle...
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #29 : Helmikuu 04, 2016, 21:57:32 »

Kesällä on taas uudet aikataulut. Ehkä vuoroja on enemmän, jotta turistit pääsevät tärkeisiin kohteisiin Ähtäriin, Tuuriin, Haapamäelle...

Ei ole tulossa lisää vuoroja.
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #30 : Helmikuu 04, 2016, 22:37:52 »

Ehkä sitten ensi vuonna, kun uudet VR:n kilpailijat ovat vauhdissa. Epävarma
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #31 : Helmikuu 05, 2016, 06:27:46 »

Lisää: VR lupaili nopeita vuoroja Riihimäen ja Helsingin väliseen työmatkaliikenteeseen, mutta niitä ei näytä tulleen.

Katteettomat lupaukset näyttävät olevan talon uuden johdon trendi. Eikös lippujen hinnatkin pitänyt tipahtaa kymmenillä prosenteilla oliko se vuodenvaihteessa? Sitten ilmoitettiin, että tässä nyt vielä kestääkin ja edelleen näyttäisi vaikka Helsinki-Tampere/Turku osuus 30-39 euron luokkaa... Onkohan suunnitteilla menestyksekkään rautateiden alasajon jälkeen poliittisia uria..? Taidot näyttäisivät jo olevan kunnossa.

Kaukana ovat ajat, jolloin rautateillä oli voimassa sanonta "yhdet puheet". Se, mikä luvattiin, myös pidettiin.

Harvoja positiivisia asioita viime aikoina on ollut aikataulukoosteen julkaiseminen taas vihdoin myös asiakaskäyttöön. Jostain ihmeen syystä sekin oli kaksi vuotta "vain sisäiseen käyttöön" merkinnällä, eikä siis asiakkaille jaettavana versiona VR:llä. Mitä siitä nyt tulisi, jos asiakkaat saisivat nähdä meidän aikataulujamme..? Tulisivat vielä kyytiin... Surullista, hyvin surullista...
tallennettu
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #32 : Helmikuu 05, 2016, 07:57:21 »

Lisää: VR lupaili nopeita vuoroja Riihimäen ja Helsingin väliseen työmatkaliikenteeseen, mutta niitä ei näytä tulleen.

Katteettomat lupaukset näyttävät olevan talon uuden johdon trendi. Eikös lippujen hinnatkin pitänyt tipahtaa kymmenillä prosenteilla oliko se vuodenvaihteessa? Sitten ilmoitettiin, että tässä nyt vielä kestääkin ja edelleen näyttäisi vaikka Helsinki-Tampere/Turku osuus 30-39 euron luokkaa... Onkohan suunnitteilla menestyksekkään rautateiden alasajon jälkeen poliittisia uria..? Taidot näyttäisivät jo olevan kunnossa.

Kaukana ovat ajat, jolloin rautateillä oli voimassa sanonta "yhdet puheet". Se, mikä luvattiin, myös pidettiin.

Harvoja positiivisia asioita viime aikoina on ollut aikataulukoosteen julkaiseminen taas vihdoin myös asiakaskäyttöön. Jostain ihmeen syystä sekin oli kaksi vuotta "vain sisäiseen käyttöön" merkinnällä, eikä siis asiakkaille jaettavana versiona VR:llä. Mitä siitä nyt tulisi, jos asiakkaat saisivat nähdä meidän aikataulujamme..? Tulisivat vielä kyytiin... Surullista, hyvin surullista...

Hieman ihmetyttää tuo vuodatus. Eiköhän Riihimäen ja Helsingin välinen junatarjonta ole tarpeeksi hyvä muutenkin ja varmaankin tuo muutamien rataosuuksien velvoiteliikennelisäys on ollut osaltaan vaikuttamassa siihen, ettei niitä nopeita vuoroja sitten tullutkaan Helsinki-Riihimäki -liikenteeseen. Turku sai kuitenkin expressinsä! Ja kärsivällisyyttä, Lari, kyllä ne lippujen hinnat vielä laskevat, mutta toteutus pitää valmistella huolella. Muutos luvattiin alkuvuodeksi, mutta jos toteutus viivästyy, hyvät tarjouskampanjat kuitenkin säännöllisin väliajoin jatkuvat, nyt ja hintatason laskun jälkeenkin. Ja rautateiden alasajosta puhuminen on mielestäni kyllä aikamoista puppua, kun ottaa huomioon, miten hyviä ovat uudetkin aikataulut, muutamista heikennyksistä huolimatta. Vaikuttaa siltä, että ihan vain hieman pienemmällä junamäärällä on päästy jopa aiempaa parempaan aikataulurakenteeseen. VR on liikkeellä täysin ylivertaisella arsenaalilla, verrataan tarjontaa vaikkapa nyt siihen piskuiseen Onnibussiin. Matkustajajunia on edelleen paljon enemmän kuin vaikkapa 70-, 80- tai jopa 90-luvuilla. Ei junaliikenne mihinkään häviä. Aaltoliikettä on ollut aina ja tiettyjä kehitystrendejä, mutta on junaliikennettä myös aika paljon viime vuosikymmeninä lakkautusten vastapainoksi lisättykin. Ja infra on puheista huolimatta paremmalla tasolla kuin koskaan. Ja "yhdet puheet", whaaat? Mikä tässä on surullista? Minusta on ennemminkin surullista, jos entiset vannoutuneet rautatieihmiset lähtevät rautatieliikenteen kilpailijoiden leipiin auttamaan niitä kilpailemaan junaliikenteen kanssa. Esimerkkejä löytyy. Ja aikataulukoosteesta vielä: Lari, eikö meidän ole nyt syytä ennemminkin iloita siitä, että se saatiin vihdoin yleisökäyttöön, sensijaan että päivitellään, miksei saatu aiemmin?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2016, 11:02:56 kirjoittanut Ismo Brockmann » tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 868


« Vastaus #33 : Helmikuu 05, 2016, 11:30:54 »

Havaitsinpa, että Allegrot ei pysähdy enään Pasilassa 27.3.

Ei pysähdy niin, mutta Tolstoi pysähtyy.

Sensijaan kun siirrytään kesäaikaan niin Tolstoi nopeutuu tunnilla paluusuunnassa koska lähtö ja saapumisaika samalla kellonlukemalla sekä ennen että jälkeen kesäaikaan siirtymisen. (Venäjä ei vahda kesäaikaan mutta Suomi ja EU vaihtaa).
Onko akataulun suunittelijoilta tapahtunut moka vai kulkeeko juna todella tunnin nopeammin kuin mennessä?

tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2420


« Vastaus #34 : Helmikuu 05, 2016, 11:49:53 »

--- Matkustajajunia on edelleen paljon enemmän kuin vaikkapa 70-, 80- tai jopa 90-luvuilla. Ei junaliikenne mihinkään häviä. Aaltoliikettä on ollut aina ja tiettyjä kehitystrendejä, mutta on junaliikennettä myös aika paljon viime vuosikymmeninä lakkautusten vastapainoksi lisättykin. ---
Vaikea uskoa, että nykyisin olisi enemmän junia kuin -70-luvulla, Ainakaan Hki-Tpe ja Hki-Tku ulkopuolella. Tosin esim. 1973 junatarjonta oli surkea verrattuna vuoteen 1967. Junat ovat kyllä 2016 paljon nopeampia kuin 1973.

Vuoden 1973 jälkeen on kokonaan lakkautettu Ke-Prv, Hy-Kr, Tku-Nnl, Tku-Ukp, Pej-Ra, Pri-Hpk, Jy-Srj, Lr-Vna, Jns-Nrl, Nur-Kon, Kon-Tlk, Psk-Äm, Kem-Tor ("keskusta") ja Pnä-Pts makuuvaunuyhteysjuna.

Laskin junien määrän arkipäivinä yhteen suunteen joillekin väleille:
Hki-Ri 24 pikajunaa+38 paikallisjunaa = 62
Hki-Kkn 35 junaa (Hki-Sti oli 4)
Hki-Slo 6
Po-Tku 6
Hl-Tpe 15
Tpe-Pri 6
Tpe-Ov 15
Sk-Alv 7
Sk-Vs 7
Kok-Ol 6
Kv-Imr 6
Pm-Kuo 8
Pm-Jns 4
Jns-Lis 5

Jaksaako joku verrata nykyiseen?
tallennettu
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #35 : Helmikuu 05, 2016, 12:51:31 »


Vaikea uskoa, että nykyisin olisi enemmän junia kuin -70-luvulla, Ainakaan Hki-Tpe ja Hki-Tku ulkopuolella. Tosin esim. 1973 junatarjonta oli surkea verrattuna vuoteen 1967. Junat ovat kyllä 2016 paljon nopeampia kuin 1973.

Vuoden 1973 jälkeen on kokonaan lakkautettu Ke-Prv, Hy-Kr, Tku-Nnl, Tku-Ukp, Pej-Ra, Pri-Hpk, Jy-Srj, Lr-Vna, Jns-Nrl, Nur-Kon, Kon-Tlk, Psk-Äm, Kem-Tor ("keskusta") ja Pnä-Pts makuuvaunuyhteysjuna.

Laskin junien määrän arkipäivinä yhteen suunteen joillekin väleille:
Hki-Ri 24 pikajunaa+38 paikallisjunaa = 62
Hki-Kkn 35 junaa (Hki-Sti oli 4)
Hki-Slo 6
Po-Tku 6
Hl-Tpe 15
Tpe-Pri 6
Tpe-Ov 15
Sk-Alv 7
Sk-Vs 7
Kok-Ol 6
Kv-Imr 6
Pm-Kuo 8
Pm-Jns 4
Jns-Lis 5

Jaksaako joku verrata nykyiseen?

Kyllä matkustajajunia on tänä päivänä enemmän kuin esim. 70-luvulla. Ensinnäkin pääkaupunkiseudun lähiliikenteen junamäärä on kasvanut valtavasti. On tullut kaupunkiratoja ja kehärataa. 10 vuotta sitten valmistui Keravan-Lahden oikorata, 70-luvun alussa Tampereen-Parkanon-Seinäjoen oikorata ja lopussa Jämsänkosken-Jyväskylän oikorata. Totta on, että hyvin monelta vähäliikenteiseltä radalta on matkustajaliikenne loppunut (junamäärät ovat kuitenkin olleet usein aika vähäiset), mutta pitkämatkaisemman kaukojunaliikenteen määrä on joko kasvanut jopa huomattavasti tai pysynyt samoissa lukemissa. Esim. Kokkolan ja Oulun välillä on tulevien lakkautusten jälkeenkin 9 junaa suuntaansa, kun niitä parhaimmillaan vielä viime kesänä oli 11 suuntaansa. Eniten tietysti kasvua on ollut eteläisimmän Suomen tiettyjen rataosuuksien kaukojunaliikenteen määrissä. Esim. Turun radan arkipäivien junatarjonta on jatkossakin hyvällä tasolla verrattunut vaikkapa 90-luvun alun surkeuteen, vaikkei vedäkään vertoja Tampereen ja Lahden suuntien nykyisiin junavuorojen määriin. Uskalla sanoa, että matkustajaliikenteessä ajetut junakilometrit ovat edelleen enemmän kuin vaikkapa 70-luvulla.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #36 : Helmikuu 05, 2016, 15:18:30 »

--- Matkustajajunia on edelleen paljon enemmän kuin vaikkapa 70-, 80- tai jopa 90-luvuilla. Ei junaliikenne mihinkään häviä. Aaltoliikettä on ollut aina ja tiettyjä kehitystrendejä, mutta on junaliikennettä myös aika paljon viime vuosikymmeninä lakkautusten vastapainoksi lisättykin. ---
Vaikea uskoa, että nykyisin olisi enemmän junia kuin -70-luvulla, Ainakaan Hki-Tpe ja Hki-Tku ulkopuolella. Tosin esim. 1973 junatarjonta oli surkea verrattuna vuoteen 1967. Junat ovat kyllä 2016 paljon nopeampia kuin 1973.

Vuoden 1973 jälkeen on kokonaan lakkautettu Ke-Prv, Hy-Kr, Tku-Nnl, Tku-Ukp, Pej-Ra, Pri-Hpk, Jy-Srj, Lr-Vna, Jns-Nrl, Nur-Kon, Kon-Tlk, Psk-Äm, Kem-Tor ("keskusta") ja Pnä-Pts makuuvaunuyhteysjuna.

Laskin junien määrän arkipäivinä yhteen suunteen joillekin väleille:
Hki-Ri 24 pikajunaa+38 paikallisjunaa = 62
Hki-Kkn 35 junaa (Hki-Sti oli 4)
Hki-Slo 6
Po-Tku 6
Hl-Tpe 15
Tpe-Pri 6
Tpe-Ov 15
Sk-Alv 7
Sk-Vs 7
Kok-Ol 6
Kv-Imr 6
Pm-Kuo 8
Pm-Jns 4
Jns-Lis 5

Jaksaako joku verrata nykyiseen?

Kulkuväli / Aika1973  xxxxxxx01/2016
Hki-Ri24+3822+41
Hki-Kkn3513+45
Hki-Slo613
Hl-Tpe1530
Tpe-Pri67
Tpe-Ov1511
Sk-Alv73
Sk-Vs77
Kok-Ol610
Kv-Imr67
Pm-Kuo89
Pm-Jns44
Jns-Lis52

Tilastokeskuksen tietojen mukaan junakilometrejä on ollut seuraavasti:

1970: 42,6 milj. km
1980: 44,9 milj. km
1990: 41,0 milj. km
2000: 44,8 milj. km
2010: 51,0 milj. km

Junaliikenne kilometreissä laskien on siis lisääntynyt 1970-luvusta noin 20%, mikä on tietysti kohtalainen lisäys liikenteeseen.

EDIT: Tuplat pois taulukosta.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2016, 22:37:16 kirjoittanut Juhani Pirttilahti » tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2420


« Vastaus #37 : Helmikuu 05, 2016, 16:03:24 »

Kiitos, tämä oli mielenkiintoista. Tärkeimmillä pääradoilla näkyy olevan varsin iso lisäys junien määrässä. Seuraavan tason yhteysväleillä tarjonta on karkeasti ennallaan ja sivuradoilla joko loppunut tai vähentynyt.

Junakilometrien määrä ei tietenkään kerro koko totuutta, koska yksi lisäjuna Hki-Ol sallii aika monen lyhyemmän matkan junan poistamisen (esim Sk-Vs väliltä) ennenkuin kilometrit vähenevät.

Vertailussa minua ehkä eniten yllätti Hl-Tpe ja Kok-Ol välien noin voimakas tarjonnan lisäys ja vastaavasti Hki-Ri tarjonnan pysyminen täysin ennallaan.
tallennettu
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #38 : Helmikuu 05, 2016, 21:10:49 »

Mistäköhän aikataulusta olet Juhani Pirttilahti saanut päivittäiseksi Kokkola-Oulu -matkustajajunamääräksi 14 suuntaansa, kun oikea luku on nyt 10 ja maaliskuun lopun jälkeen 9. Kolarin junat eivät ole kulussa joka päivä.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #39 : Helmikuu 05, 2016, 22:01:35 »

Mistäköhän aikataulusta olet Juhani Pirttilahti saanut päivittäiseksi Kokkola-Oulu -matkustajajunamääräksi 14 suuntaansa, kun oikea luku on nyt 10 ja maaliskuun lopun jälkeen 9. Kolarin junat eivät ole kulussa joka päivä.

Ne on laskettu tuolta tietokannasta maanantain 11.1.2016 liikenteestä.

Junat ovat:

    41
    45
    47
    49
    50
    53
    54
    55
    59
   265
   266
   273
   274
   403

Joku vastasuunnan juna on laskeutunut syystä tai toisesta mukaan. Selitystä moiseen en tiedä. Hyvä huomio.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #40 : Helmikuu 05, 2016, 22:16:07 »

Lisää ihmeteltävää vuoden 1979 talven ja 2015 talven liikenteestä ja kaluston käyttövarmuudesta liitteenä.


* dm8-9-ja-nykyaika-vertailu.png (38.27 kilotavua, 551x545 - tarkasteltu 347 kertaa.)
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #41 : Helmikuu 05, 2016, 22:43:47 »

Vuoden 1973 jälkeen on kokonaan lakkautettu Ke-Prv, Hy-Kr, Tku-Nnl, Tku-Ukp, Pej-Ra, Pri-Hpk, Jy-Srj, Lr-Vna, Jns-Nrl, Nur-Kon, Kon-Tlk, Psk-Äm, Kem-Tor ("keskusta") ja Pnä-Pts makuuvaunuyhteysjuna.

Lisähuomiona tähän, että noista koko henkilöliikenteen lakkautuksista kaikki ovat tapahtuneet aikajänteen 1973-2016 alkupuolella, viimeisenkin (Nur-Kon) sijoittuessa vuoteen 1993, jos ei mukaan lueta lyhyttä osuutta Savonlinna (uusi) - Savonlinna (vanha). Siinä mielessä trendi on ollut viime aikoina melkoisen hyvä. Uusien rataosien eli oikoradan ja kehäradan sekä Kotka - Kotkan satama -osuuden ansiosta henkilöliikennettä on itse asiassa nyt selvästi useammalla ratakilometrillä kuin vuoden 1993 lopulla.
tallennettu
Tuomo Pietilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #42 : Helmikuu 06, 2016, 03:51:23 »

Lisähuomiona tähän, että noista koko henkilöliikenteen lakkautuksista kaikki ovat tapahtuneet aikajänteen 1973-2016 alkupuolella, viimeisenkin (Nur-Kon) sijoittuessa vuoteen 1993

wtf is Nur?
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2420


« Vastaus #43 : Helmikuu 06, 2016, 11:11:15 »

Lisähuomiona tähän, että noista koko henkilöliikenteen lakkautuksista kaikki ovat tapahtuneet aikajänteen 1973-2016 alkupuolella, viimeisenkin (Nur-Kon) sijoittuessa vuoteen 1993

wtf is Nur?
Kas, joku luki koko listan. Nrm siinä piti olla. Nur ja Kon välillä ei ole koskaan ollut suoraa yhteyttä, mutta joskus sieltä käsin on voitu käydä Seinäjoella koulussa, töissä tai asioimassa, vaan ei enää. (Nur=Nurmo)
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #44 : Helmikuu 06, 2016, 13:04:06 »

EPö:n listallahan on toinenkin virhe, nimittäin Rauma, joka on Rma, ei Ra.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2420


« Vastaus #45 : Helmikuu 06, 2016, 21:22:16 »

Se Rauma, jossa minä kävin junalla, oli Ra. Mahtaako olla sama Rauma, jonka lyhenne on Rma?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #46 : Helmikuu 06, 2016, 22:13:12 »

Se Rauma, jossa minä kävin junalla, oli Ra. Mahtaako olla sama Rauma, jonka lyhenne on Rma?

Ahaa, no olisihan tuonkin voinut tarkistaa Cool
http://vaunut.org/liikennepaikka/1491
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2420


« Vastaus #47 : Helmikuu 06, 2016, 22:48:20 »

Se Rauma, jossa minä kävin junalla, oli Ra. Mahtaako olla sama Rauma, jonka lyhenne on Rma?

Ahaa, no olisihan tuonkin voinut tarkistaa Cool
http://vaunut.org/liikennepaikka/1491
Töissä kun näitä joskus naputtelee, niin ei siinä viitsi liikoja stressata. Olisi sitten pitänyt alkaa miettiä, että mikä se Pej nykyään on. Mutta löytyi se rataosa vanhoillakin tunnuksilla, mikä oli pääasia.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #48 : Helmikuu 07, 2016, 18:13:54 »

Se Rauma, jossa minä kävin junalla, oli Ra. Mahtaako olla sama Rauma, jonka lyhenne on Rma?

Ahaa, no olisihan tuonkin voinut tarkistaa Cool
http://vaunut.org/liikennepaikka/1491
Töissä kun näitä joskus naputtelee, niin ei siinä viitsi liikoja stressata. Olisi sitten pitänyt alkaa miettiä, että mikä se Pej nykyään on. Mutta löytyi se rataosa vanhoillakin tunnuksilla, mikä oli pääasia.

Anteeksi, tarkoitin kyllä että itse olisin voinut tarkistaa.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 311


« Vastaus #49 : Helmikuu 12, 2016, 08:34:08 »

Lähiliikenteen pdf:iä on saatavilla verkkosivuilla. Ensimmäiseksi olen selannut Rantaradan aikatauluja. Turun junien aikataulumuutosten takia myös Kauklahden ja Kirkkonummen junien aikataulujen tasaminuuttilähdöt on uusittu. Y-reitti ulottuu enää Siuntioon asti ja sille on lisätty aiemmin kerrotut Huopalahden ja Espoon pysähdykset. Myös Kirkkonummen pikareitti X aloittaa, se pysähtyy Y:n kanssa samoilla asemilla päättyen kuitenkin Kirkkonummelle (Y jatkaa Siuntioon).

Tähänkään saakka E:n, S:n ja U:n vakiominuuttiaikataulut eivät ole täysin päteneet aamuruuhkassa. Jatkossa E:n ja U:n vakiominuuttiaikatauluista ei ole tietoakaan ma - pe sen enempää aamu- kuin iltaruuhkissa. S-tunnus jää pois. U:n muutos on kerrottu ketjun alussa.

Rantaradan aikatauluihin on sisällytetty myös I- ja P-junat koskien osuutta Helsinki - Huopalahti.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 27.3.2016 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina