Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 27.3.2016 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 | Siirry alas Tulostusversio
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 868


« Vastaus #50 : Helmikuu 12, 2016, 11:47:36 »

Tähänkään saakka E:n, S:n ja U:n vakiominuuttiaikataulut eivät ole täysin päteneet aamuruuhkassa. Jatkossa E:n ja U:n vakiominuuttiaikatauluista ei ole tietoakaan ma - pe sen enempää aamu- kuin iltaruuhkissa. S-tunnus jää pois. U:n muutos on kerrottu ketjun alussa.
Toisaalta se on hyvä että ruuhka-aikaan on nyt enemmän valinnanvaraa lähdöistä, ja että ruuhkan ulkopuolella lähdöt 15 minuutin välein ainakin toiseen suuntaan, toiseen 14-16 minuutin välein. X-juna tosin vain vitsi, lähtö vain kerran päivässä. Olisi varmaan voitu ajaa U-junana yhtä hyvin.


tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #51 : Helmikuu 12, 2016, 13:39:51 »

Kaikki K-junat ovat ruuhka-aikoina korkeita. Lisäksi ihmetyttää se. että jäljelle jääviä Y-junia ei lähde iltapäivällä Helsingistä kello 16 jälkeen vaan vasta 17.23. Eikös enemmistö työssä kävijöistä lähde kotiin 16 maissa vai tekevätkö Rantaraddan matkustajat poikkeuksen? Esimerkiksi kaksi E-junaa lähtee Helsingistä kello 17 jälkeen vain vartin päässä toisistaan!
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 868


« Vastaus #52 : Helmikuu 12, 2016, 14:52:47 »

Kaikki K-junat ovat ruuhka-aikoina korkeita. Lisäksi ihmetyttää se. että jäljelle jääviä Y-junia ei lähde iltapäivällä Helsingistä kello 16 jälkeen vaan vasta 17.23. Eikös enemmistö työssä kävijöistä lähde kotiin 16 maissa vai tekevätkö Rantaraddan matkustajat poikkeuksen? Esimerkiksi kaksi E-junaa lähtee Helsingistä kello 17 jälkeen vain vartin päässä toisistaan!
Y-junien aikataulut sellaisia kun ovat varmaan siksi että rungon on ehdittävä palata Siuntiosta takaisin Helsinkiin Y-junana?
Eka lähtö varmaan vie koululaiset ja myöhempi työssäkäyvät ja shoppailijat. Kirkkonummen ja Espoon junissa on täyttä koko illan.
 
tallennettu
Tuomo Pietilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #53 : Helmikuu 12, 2016, 15:15:42 »

Yksi neljästä Y-junaparista näyttäisi aikataulun perusteella ajettavan Sm1/2-kalustolla. Jatkossa siis myös Siuntiosta päästään matalalattiajunan kyytiin.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #54 : Helmikuu 13, 2016, 09:03:17 »

Lähes kaikki A-junat ovat ruuhkassa myös korkeita.

Muutaman kerran on tullut hyödynnettyä lentomatkalta tullessa 22.41 lähtevää Kouvolaan jatkavaa Z-junaa. Maaliskuun lopulta lähtien pitää näemmä etsiä muita kulkutapoja, kun viimeinen juna Kouvolaan (ja Lappenrantaan) on S 113 klo 20.12. Surullinen
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #55 : Helmikuu 13, 2016, 09:33:19 »

Lähes kaikki A-junat ovat ruuhkassa myös korkeita.

Muutaman kerran on tullut hyödynnettyä lentomatkalta tullessa 22.41 lähtevää Kouvolaan jatkavaa Z-junaa. Maaliskuun lopulta lähtien pitää näemmä etsiä muita kulkutapoja, kun viimeinen juna Kouvolaan (ja Lappenrantaan) on S 113 klo 20.12. Surullinen
  Tästä viime mainitusta junasta tulee IC. lauantaita lukuun ottamatta-
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #56 : Helmikuu 13, 2016, 09:40:39 »

Outoa kun ruuhkatunteina vähennetään vuoroja. Esim kello 7 aikaan ei saavu enää junaa Riihimäeltä Helsinkiin eikä vastaavasti lähde 17 aikoihin. Samoin Z-junia on lähtenyt 16.26. ja 16.41., kohta vain 16.35. Mahtavatko ajoon jäävät vuorot pidentyä?
tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #57 : Helmikuu 13, 2016, 09:45:22 »

Käytetäänkö Flirteillä ajettavilla Y-vuoroilla 160 km/h nopeutta Kirkkonummen itäpuolella? Pisti vaan silmään, että korkeilla Y-junilla on Kirkkonummi-Siuntio välillä ajoaika 10 minuuttia, kun taas matalilla 8 minuuttia.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #58 : Helmikuu 13, 2016, 09:52:03 »

Luin ensimmäisen sivun tästä aiheesta ja myös VR:n aikataulu-pdf:n ja on kyllä monimutkaiseksi laitettu. Näin suuria muutoksia ei kyllä kovin nopeasti opi.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #59 : Helmikuu 13, 2016, 23:29:54 »

Lähes kaikki A-junat ovat ruuhkassa myös korkeita.

Muutaman kerran on tullut hyödynnettyä lentomatkalta tullessa 22.41 lähtevää Kouvolaan jatkavaa Z-junaa. Maaliskuun lopulta lähtien pitää näemmä etsiä muita kulkutapoja, kun viimeinen juna Kouvolaan (ja Lappenrantaan) on S 113 klo 20.12. Surullinen

Sangen huono asia tuo, ettei Kouvolaan enää pääse myöhäisillassa. Ilmeisesti Vr suosittelee siirtymään Onnibussin asiakkaaksi, jolla Helsingissä voisi olla vajaan tunnin pidempään.

Tuon Kouvolan myöhäisimmän junan historiahan meni suurinpiirtein näin UJAn aikana: alussa (3.9.2006->) tuli kulkuun IC2 115 jonka tuloaika UJAn alussa oli Kouvolaan 22:40. Muistaakseni jo muutaman kuukauden jälkeen junan saapumisaikaa myöhäistettiin tasan tunnilla, jolloin tuo 115 saapui Kouvolaan siis 23:40. Vuoden 2008 lopulla IC2 juna poistui, jonka tilalle tuli H 9879 saapumisaika puolenyön jälkeen, ja kalustona Sm4. Elokuussa 2014 kalustoksi muuttui Eil ja junanumeroksi 237.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #60 : Helmikuu 14, 2016, 08:18:50 »

Alussahan myös IC 111 kääntyi takaisin Helsinkiin junaksi IC 116, mutta se jäi lyhytikäiseksi.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #61 : Helmikuu 14, 2016, 20:47:29 »

Alussahan myös IC 111 kääntyi takaisin Helsinkiin junaksi IC 116, mutta se jäi lyhytikäiseksi.

Toinen lyhytaikaiseksi jäänyt kokeilu oli aamun IC 103, tuo vaunusto palasi tyhjänä 74:n keulilla muistaakseni.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #62 : Helmikuu 15, 2016, 14:07:54 »

Ihmetyttää, että onko kyseessä suoranainen kiusanteko kun Riihimäki-Kouvola ja vv. taajamajunat katkaistaan Lahdessa eri junavuoroksi; aina joutuu odottamaan, joskus kauankin päästäkseen jatkamaan matkaa. Ja tällaista  odottelua on muillakin rataosilla 
          Jotain positiivistakin sentään löytyy: Iisalmi-Ylivieska aamun taajamajuna alkaa kulkea inhimillisempään aikaan ja saa jopa yhtetden Kuopiosta.
tallennettu
Aulis Korva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #63 : Helmikuu 16, 2016, 02:25:25 »

Eil-runkojahan jää nyt Pääradalta monta vapaaksi, niin mietin että mahtaakohan joku niistä eksyä X:lle tai Y:lle?
tallennettu
Roope Järvinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #64 : Helmikuu 16, 2016, 07:09:01 »

Eil-runkojahan jää nyt Pääradalta monta vapaaksi, niin mietin että mahtaakohan joku niistä eksyä X:lle tai Y:lle?

Mistä niitä vapautuu? D-junat ajetaan Eil-rungoilla
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #65 : Helmikuu 16, 2016, 09:11:22 »

Eil-runkojahan jää nyt Pääradalta monta vapaaksi, niin mietin että mahtaakohan joku niistä eksyä X:lle tai Y:lle?

Mistä niitä vapautuu? D-junat ajetaan Eil-rungoilla

Kouvolan linjalta vapautuu kaksi runkoa.
tallennettu
Aulis Korva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #66 : Helmikuu 16, 2016, 19:47:31 »

Eil-runkojahan jää nyt Pääradalta monta vapaaksi, niin mietin että mahtaakohan joku niistä eksyä X:lle tai Y:lle?

Mistä niitä vapautuu? D-junat ajetaan Eil-rungoilla

Kouvolan linjalta vapautuu kaksi runkoa.

Eli Eil-rungoilla ajetaan yksi Z-juna ja kolme D-junaa. (oma virheeni kun muistin että Z ja yksi D olisi ollut Sm). Runkojahan taitaa olla kuusi käytettävissä. Eli kaksi olisi vapaana. Aikoinaanhan käytössä oli päivittäin seitsemän Eil-runkoa, joista yksi Y:llä.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #67 : Maaliskuu 10, 2016, 20:30:28 »

Säännöllisen liikenteen aikataulut 27.3. - 19.6. ovat ilmestyneet Liikenneviraston sivuille. Mutta mitä ihmettä ovat vain 21. & 22.5  kulkevat matkustajajunat?
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #68 : Maaliskuu 10, 2016, 21:44:48 »

Eil-runkojahan jää nyt Pääradalta monta vapaaksi, niin mietin että mahtaakohan joku niistä eksyä X:lle tai Y:lle?
Ei varmasti, Siuntiossa eikä Kirkkonummella "ei ole" aikaa ruveta veturijunilla sohlaamaan etenkään ruuhka-aikaan.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #69 : Maaliskuu 10, 2016, 21:51:57 »

Säännöllisen liikenteen aikataulut 27.3. - 19.6. ovat ilmestyneet Liikenneviraston sivuille.

Näköjään Joensuun ja Pieksämäen väliset junat muuttuvat HDM-juniksi. Tämä tarkoittaa sitä, että lauantaina 26.3. Joensuuhun klo 20.41 saapuva H 725 tulee olemaan viimeinen säännöllinen Dv12-vetoinen matkustajajuna Suomen rataverkolla, ellei sitten jo sitä ajeta Dm12:lla kalustokierrosta johtuen.

Toki Kolarin junia saatetaan edelleen ajaa Dv12:lla ja mahdollinen junaliikenteen kilpailu voi palauttaa joitakin jo kertaalleen poistuneita junakokoonpanoja.
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #70 : Maaliskuu 11, 2016, 01:05:03 »

Mutta mitä ihmettä ovat vain 21. & 22.5  kulkevat matkustajajunat?
Onhan siellä paljon 21.05.2016 kulussa olevia tavarajuniakin! Ilmeisesti kyseisille päiville merkatut junat ollut tarkoitus poistaa vakituisten junien listalta, esimerkkinä vaikkapa veturivetoiset matkustajajunat Pieksämäen ja Joensuun välillä, mutta jostain kumman osaamattomuus(?)syystä nämä junat ovat nyt vain jääneet näkymään miten näkyvät!  Hymyilee leveästi
tallennettu

Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #71 : Maaliskuu 11, 2016, 09:01:13 »

Mutta mitä ihmettä ovat vain 21. & 22.5  kulkevat matkustajajunat?
Onhan siellä paljon 21.05.2016 kulussa olevia tavarajuniakin! Ilmeisesti kyseisille päiville merkatut junat ollut tarkoitus poistaa vakituisten junien listalta, esimerkkinä vaikkapa veturivetoiset matkustajajunat Pieksämäen ja Joensuun välillä, mutta jostain kumman osaamattomuus(?)syystä nämä junat ovat nyt vain jääneet näkymään miten näkyvät!  Hymyilee leveästi

 Tätä kyllä minäkin ajattelin.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #72 : Maaliskuu 11, 2016, 09:33:49 »

Mutta mitä ihmettä ovat vain 21. & 22.5  kulkevat matkustajajunat?
Onhan siellä paljon 21.05.2016 kulussa olevia tavarajuniakin! Ilmeisesti kyseisille päiville merkatut junat ollut tarkoitus poistaa vakituisten junien listalta, esimerkkinä vaikkapa veturivetoiset matkustajajunat Pieksämäen ja Joensuun välillä, mutta jostain kumman osaamattomuus(?)syystä nämä junat ovat nyt vain jääneet näkymään miten näkyvät!  Hymyilee leveästi
Ei osaamattomuutta vaan Liikenneviraston Liikkeen vuosihakemukseen liittyviä tietotekniikan ihmeellisiä vaatimuksia.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #73 : Maaliskuu 11, 2016, 16:53:04 »

Säännöllisen liikenteen aikataulut 27.3. - 19.6. ovat ilmestyneet Liikenneviraston sivuille.

Näköjään Joensuun ja Pieksämäen väliset junat muuttuvat HDM-juniksi. Tämä tarkoittaa sitä, että lauantaina 26.3. Joensuuhun klo 20.41 saapuva H 725 tulee olemaan viimeinen säännöllinen Dv12-vetoinen matkustajajuna Suomen rataverkolla, ellei sitten jo sitä ajeta Dm12:lla kalustokierrosta johtuen.

Toki Kolarin junia saatetaan edelleen ajaa Dv12:lla ja mahdollinen junaliikenteen kilpailu voi palauttaa joitakin jo kertaalleen poistuneita junakokoonpanoja.
Kaikki tuon lauantain junat ajetaan Dm12-junilla. Katselin nimittäin VR:n verkkokaupasta, ja mihinkään sen päivän juniin ei ole mahdollista varata paikkoja, josta päättelin kiskobussien käytön.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #74 : Maaliskuu 11, 2016, 18:02:23 »

Ei taajamajuniin pysty muutenkaan.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 27.3.2016 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina