Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 27.3.2016 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 | Siirry alas Tulostusversio
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #75 : Maaliskuu 11, 2016, 20:06:08 »

Säännöllisen liikenteen aikataulut 27.3. - 19.6. ovat ilmestyneet Liikenneviraston sivuille.

Näköjään Joensuun ja Pieksämäen väliset junat muuttuvat HDM-juniksi. Tämä tarkoittaa sitä, että lauantaina 26.3. Joensuuhun klo 20.41 saapuva H 725 tulee olemaan viimeinen säännöllinen Dv12-vetoinen matkustajajuna Suomen rataverkolla, ellei sitten jo sitä ajeta Dm12:lla kalustokierrosta johtuen.

Toki Kolarin junia saatetaan edelleen ajaa Dv12:lla ja mahdollinen junaliikenteen kilpailu voi palauttaa joitakin jo kertaalleen poistuneita junakokoonpanoja.

Aihetta sivuten. Mistähän johtuu, että yksi Jyväskylän ja Seinäjoen väliä kulkeva taajispari on merkattu aikatauluun H-tunnuksella (H483 - H484), vaikka sen kalusto on sama kuin HDM-tunnuksilla kulkevissa taajiksissa? Esim. http://junat.dy.fi/liikenne/asema/VN/2016-03-11
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #76 : Maaliskuu 12, 2016, 09:36:25 »

Ei taajamajuniin pysty muutenkaan.
Kyllä vielä viime vuonna pystyi, niihin joita ei ajettu kiskobusseilla.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #77 : Maaliskuu 12, 2016, 20:34:39 »

Ei taajamajuniin pysty muutenkaan.
Kyllä vielä viime vuonna pystyi, niihin joita ei ajettu kiskobusseilla.

Ei ainakaan Joensuusta Pieksämäkeen kulkeneisiin pystynyt.
tallennettu
Antti Vanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 38


« Vastaus #78 : Maaliskuu 12, 2016, 23:21:20 »

Kyllä vielä viime vuonna pystyi, niihin joita ei ajettu kiskobusseilla.

No ei todellakaan pystynyt, vai voitko kertoa yksilöidyn esimerkin?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #79 : Maaliskuu 13, 2016, 10:15:43 »

Jyväskylä-Seinäjoki-välille muistikuvani perusteella, mutta saatan sitten sekoittaa sen esim. pohjoisen pikajuniin. Lippuakaan en säilyttänyt, koska en ajatellut että joskus kaksi vuotta myöhemmin pitäisi ruveta todistelemaan, että on varannut paikan junasta. Ja siis viime vuodella tarkoitin vuotta 2014.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #80 : Maaliskuu 13, 2016, 14:35:19 »

Jyväskylä-Seinäjoki-välille muistikuvani perusteella, mutta saatan sitten sekoittaa sen esim. pohjoisen pikajuniin. Lippuakaan en säilyttänyt, koska en ajatellut että joskus kaksi vuotta myöhemmin pitäisi ruveta todistelemaan, että on varannut paikan junasta. Ja siis viime vuodella tarkoitin vuotta 2014.

Eikös jossain vaiheessa monet myöhemmin taajamajuniksi tulleet vuorot olleet aikaisemmin pikajunia? Muistelen että esim. Porin radalla olisi ollut näin.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #81 : Maaliskuu 13, 2016, 15:56:49 »

Jyväskylä-Seinäjoki-välille muistikuvani perusteella, mutta saatan sitten sekoittaa sen esim. pohjoisen pikajuniin. Lippuakaan en säilyttänyt, koska en ajatellut että joskus kaksi vuotta myöhemmin pitäisi ruveta todistelemaan, että on varannut paikan junasta. Ja siis viime vuodella tarkoitin vuotta 2014.

Eikös jossain vaiheessa monet myöhemmin taajamajuniksi tulleet vuorot olleet aikaisemmin pikajunia? Muistelen että esim. Porin radalla olisi ollut näin.

Kyllä, näin oli Pieksämäeltä Joensuuuhunkin. Ennen uutta juna-aikaa kulki Turku (satama) - Joensuu pikajunia, joihin tietenkin sai paikkalippuja. Siitä tosin on aikaa jo 10 vuotta..
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #82 : Maaliskuu 16, 2016, 03:08:42 »

Turku - Joensuu junat jäivät pois, kun sähköistys lännestä eteni Pieksämäelle. Siitä alkoi Pieksämäki - Joensuu välin alasajo, joka on nyt lähellä päättyä koko liikenteen lakkauttamiseen.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #83 : Maaliskuu 16, 2016, 06:18:18 »

Turku - Joensuu junat jäivät pois, kun sähköistys lännestä eteni Pieksämäelle. Siitä alkoi Pieksämäki - Joensuu välin alasajo, joka on nyt lähellä päättyä koko liikenteen lakkauttamiseen.
Yöjunat kulkivat loppuun 2.9.2006 asti (Uuden juna-ajan alkuun) Turun ja Joensuun välillä.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 908


« Vastaus #84 : Maaliskuu 18, 2016, 00:15:49 »

Uuden aikataulukauden ensimmäisen arkipäivän graafiset aikataulut (ja toki muutkin aikataulutiedot) löytyvät nyt Juliasta.

EDIT: Tosin tuo maanantai 28.3. on toinen pääsiäispäivä, joten ehkä pitää vielä odottaa 24 tuntia, jotta saadaan seuraavan tiistain aikataulut esiin.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2016, 00:40:42 kirjoittanut Teemu Sirkiä » tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 176


« Vastaus #85 : Maaliskuu 25, 2016, 11:37:29 »

Nyt myös lähiliikenteen maksuvyöhykekartta on päivitetty uuden aikakauden mukaiseksi. Harmi vaan, että sellainen mitätön pikkujuttu kuin Tolsan asema on unohtunut kartasta kokonaan.

https://www.vr.fi/cs/vr/fi/paakaupunkiseudun_maksuvyohykkeet
tallennettu
Milo Hilve
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #86 : Maaliskuu 25, 2016, 17:51:20 »

Mikä lienee Flirt-Y-junien suurin nopeus välillä Kirkkonummi-Siuntio? 2 minuuttia tiukempi aikataulu verrattuna Sameihin enteilee nopeutta 160 km/h. Osaako kukaan sanoa?
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 176


« Vastaus #87 : Maaliskuu 25, 2016, 18:56:47 »

Sama kuin veturijunilla eli Kirkkonummen asemalta Vuohimäkeen 130 ja siitä eteenpäin 160 km/h. Jos muutaman vuoden takaisia Z-junia ei lasketa, niin tuo onkin maamme ensimmäinen rataosa, jossa päästään hyödyntämään Flirttien maksiminopeutta normaalissa matkustajaliikenteessä.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #88 : Maaliskuu 25, 2016, 22:35:59 »

Nyt myös lähiliikenteen maksuvyöhykekartta on päivitetty uuden aikakauden mukaiseksi. Harmi vaan, että sellainen mitätön pikkujuttu kuin Tolsan asema on unohtunut kartasta kokonaan.

https://www.vr.fi/cs/vr/fi/paakaupunkiseudun_maksuvyohykkeet

Maksuvyöhykekartassa on sentään mukana Riihimäen ja Lahden välinen poikkiorsi, joka reittikartasta puuttuu.
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lahiliikenteen_reittikartta_fi
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #89 : Maaliskuu 26, 2016, 09:36:40 »

Maksuvyöhykekartassa on sentään mukana Riihimäen ja Lahden välinen poikkiorsi, joka reittikartasta puuttuu.
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lahiliikenteen_reittikartta_fi

Eikä puutu Hymyilee
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Mikko Miettinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 19


« Vastaus #90 : Maaliskuu 26, 2016, 16:14:46 »

Maksuvyöhykekartassa on sentään mukana Riihimäen ja Lahden välinen poikkiorsi, joka reittikartasta puuttuu.
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lahiliikenteen_reittikartta_fi

Eikä puutu Hymyilee
Uudesta kartasta (vanhan alapuolella) puuttuu.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #91 : Maaliskuu 26, 2016, 16:36:14 »

Maksuvyöhykekartassa on sentään mukana Riihimäen ja Lahden välinen poikkiorsi, joka reittikartasta puuttuu.
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lahiliikenteen_reittikartta_fi

Eikä puutu Hymyilee
Uudesta kartasta (vanhan alapuolella) puuttuu.

Virhe lienee huomattu, koska uutta karttaa ei näy. (Virheellinen tiedosto poistettu mutta kuvalinkki jätetty)


* Näyttökuva 2016-03-26 kello 16.35.07.png (178.52 kilotavua, 840x392 - tarkasteltu 311 kertaa.)
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #92 : Maaliskuu 26, 2016, 16:54:48 »

Maksuvyöhykekartassa on sentään mukana Riihimäen ja Lahden välinen poikkiorsi, joka reittikartasta puuttuu.
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lahiliikenteen_reittikartta_fi

Eikä puutu Hymyilee
Uudesta kartasta (vanhan alapuolella) puuttuu.

Virhe lienee huomattu, koska uutta karttaa ei näy. (Virheellinen tiedosto poistettu mutta kuvalinkki jätetty)

Näkyy mutta ei näy viivaa.
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 176


« Vastaus #93 : Maaliskuu 27, 2016, 00:04:42 »

Maksuvyöhykekartassa on sentään mukana Riihimäen ja Lahden välinen poikkiorsi, joka reittikartasta puuttuu.
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lahiliikenteen_reittikartta_fi

Eikä puutu Hymyilee
Uudesta kartasta (vanhan alapuolella) puuttuu.

Virhe lienee huomattu, koska uutta karttaa ei näy. (Virheellinen tiedosto poistettu mutta kuvalinkki jätetty)

Riippunee selaimesta. Itsekään en iPadin Safarilla saa uudempaa karttaa näkyviin, mutta Windows 7:aan asennetuilla Firefoxilla, Chromella ja IE:llä näkyy molemmat kartat ja ainakin tätä kirjoittaessa uudemmasta versiosta puuttuu edelleen Riihimäen ja Lahden väli kokonaan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #94 : Maaliskuu 27, 2016, 13:23:57 »

Kukahan taliaivo noita uusia aikatauluja on suunnitellut? Itseäni ei paljon hetkauta, mutta sukulaisilta ja tuttavilta olen kuullut, että esim työmatkayhteydet ovat huonontuneet monessa suhteessa. Tietoni koskevat tosin vain Helsinki-Tampere väliä. Kun taajamajunia on vähennetty ja aikatauluja muutettu, on tullut sellaisia kummallisuuksia, että esim. Lempäälässä saattavat pysähtyä taajis ja Ic muutaman minuutin välein ja sitten on tietysti pitkä kuollut jakso! Mitä järkeä?
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #95 : Maaliskuu 27, 2016, 21:00:40 »

Maksuvyöhykekartassa on sentään mukana Riihimäen ja Lahden välinen poikkiorsi, joka reittikartasta puuttuu.
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lahiliikenteen_reittikartta_fi

Eikä puutu Hymyilee
Uudesta kartasta (vanhan alapuolella) puuttuu.

Virhe lienee huomattu, koska uutta karttaa ei näy. (Virheellinen tiedosto poistettu mutta kuvalinkki jätetty)

Riippunee selaimesta. Itsekään en iPadin Safarilla saa uudempaa karttaa näkyviin, mutta Windows 7:aan asennetuilla Firefoxilla, Chromella ja IE:llä näkyy molemmat kartat ja ainakin tätä kirjoittaessa uudemmasta versiosta puuttuu edelleen Riihimäen ja Lahden väli kokonaan.

Riihimäen ja Lahden väli puuttuu myös asemille jaetuista paperisista reittikartoista.
tallennettu
Roope Järvinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #96 : Maaliskuu 28, 2016, 09:12:54 »

Maksuvyöhykekartassa on sentään mukana Riihimäen ja Lahden välinen poikkiorsi, joka reittikartasta puuttuu.
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lahiliikenteen_reittikartta_fi

Eikä puutu Hymyilee
Uudesta kartasta (vanhan alapuolella) puuttuu.

Virhe lienee huomattu, koska uutta karttaa ei näy. (Virheellinen tiedosto poistettu mutta kuvalinkki jätetty)

Riippunee selaimesta. Itsekään en iPadin Safarilla saa uudempaa karttaa näkyviin, mutta Windows 7:aan asennetuilla Firefoxilla, Chromella ja IE:llä näkyy molemmat kartat ja ainakin tätä kirjoittaessa uudemmasta versiosta puuttuu edelleen Riihimäen ja Lahden väli kokonaan.

Riihimäen ja Lahden väli puuttuu myös asemille jaetuista paperisista reittikartoista.
Tiedustelin asiaa HSL:tä joka on nämä kartat tehnyt, Ri-Lh väli on jätetty pois tilankäytöllisistä syistä.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #97 : Maaliskuu 30, 2016, 17:47:20 »

Lähdin tänä aamuna Ri:ltä Hkiin H228:lla, joka siis on klo 7.32 lähtevä D-juna. Koska matkustan tällä hetkellä kaikkien junien sarjalipulla, minun oli mentävä lipunmyyntivaunuun, ja siellä pääsin todistamaan, että konduktöörikään ei ollut vielä ehtinyt oppia uusia aikatauluja ulkoa. Kello oli 7.35 ja juna seisoi yhä lähtöraiteellaan. Kuulin silloin, kun konduktööri tuli eteiseen, hänen puhelimensa soi, hän vastasi, toisessa päässä oli ilmeisesti kuljettaja, ja tälle hän kuului sanovan, että muisteli lähtöajan olevan 7.37 - kun ei tähän aikaan ole pitkään aikaan ollut Eil-junaa lähdössä. Sanoi sitten vielä jotakin sen tapaista, että "laitan ovet lukkoon ja lähetään" ja juna olikin liikkeellä saman tien. Koska aikataulu on löysä, Helsinkiin saavuttiin minuutilleen aikataulussa.

Iltapäivällä klo 15.22 Helsingistä lähtevän D-junan junailija puolestaan joutui lunttaamaan pysähdyspaikkoja papereistaan niitä kuuluttaessaan vähän junan lähdön jälkeen. "Pysähdymme Pasilassa - väli - Tikkurilassa - pitkä väli, paperien rapinaa - Järvenpäässä - pitkänpitkä väli - Riihimäelle - Hyvinkäällä! - Riihimäelle saavumme kello 16.21." Jotenkin tähän tapaan.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #98 : Maaliskuu 30, 2016, 23:55:58 »

Jaaha... informaation puute suorittavalle tasolle toimii kuten ennenkin. Kymmenisen vuotta olen ollut poissa kuvioista, mutta parannusta aiempaan ei ole haluttu saada aikaiseksi (jatkui jo kauan aiemminkin). Ei ollut lainkaan harvinaista, että työvuoroon tultaessa "Hesarista" saattoi lukea odotettavissa olevat vuoronmuutokset (ratatyöt yms.) - ei virallista tietoa näkyvillä missään (viikkovaroitus/ilmoitustaulu).
Hienoa tämä kaiken ennakoivan tiedon omaava "tietokoneaika".

Muistoihini putkahti eräs "laivaseminaari" johon jouduin osallistumaan. ATK oli tuloillaan ja eräs esittelijä käytti uutta hienoa tietokoneohjelmaansa... odoteltiin ja odoteltiin, ei avaudu, ei sulkeudu... Saatoin tuossa vaiheessa ilmoittaa mielipiteeni - paperiversiossa kansio kiinni ja baariin. Tuliaisena seminaarista kassillinen muistilehtiöitä ja lyijykyniä, ei sijaa muille tuliaisille...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2016, 00:13:46 kirjoittanut Jorma Toivonen » tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #99 : Maaliskuu 31, 2016, 07:30:58 »

Tämä 27.3. aikataulunmuutoshan tulikin kaikkien tietoon vasta edellisenä päivänä...
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 27.3.2016 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina