Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Korian sillat  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Reino Kalliomäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 463


« Vastaus #25 : Elokuu 21, 2016, 00:52:50 »

Kirja "Suomen Teiden Historia (II)" TVH ja S. Tieyhdistys, 1977, kertoo lyhyesti mainitsematta varasuunnitelmaa, sivulla 353:  "Uudenmaan lääniin valmistui 1941 kaksi komeaa, aiemmat lossiyhteydet korvannutta siltaa. Lähes 12 miljonaa markkaa maksanut, vuodesta 1935 rakennetu Voikkaan silta Kuusankoskella oli tehty välittämään sekä maantie-, että kiskoliikennettä. Kolmen teräsristikon jännemitat olivat 63, 70 ja 63 metriä". Lähdeviitteet: KÄYHKÖ 1945 s.320, ja SORVARI M. 1968 s. 24.
Jänteet oli siis ilmeisesti tilattu ennen sotaa. VR Historiikin 1937 - 62 mukaan rautatatie oli suunniteltu ylätasolle. Tätä ei kiireessä ilmeisesti ehditty tehdä, joten syntyi "kuormaulottuma III"
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2016, 09:13:19 kirjoittanut Reino Kalliomäki » tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Korian sillat  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina