Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sm5-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 32 | Siirry alas Tulostusversio
Taavi Ahonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #550 : Heinäkuu 04, 2014, 08:14:12 »

37 ohitti juuri Hyvinkään kohti pohjoista
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 341


« Vastaus #551 : Heinäkuu 04, 2014, 12:27:41 »

Joku Flirtti matkasi etelään Rekolan aseman lähellä n. klo 12.40 ykkösraidetta pitkin. Olisiko 37?
tallennettu

Marko Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 134


« Vastaus #552 : Heinäkuu 06, 2014, 19:57:05 »

Taitaa kaikki Flirtit ehtiä hyvin valmistua ennen kehäradan avajaisia. Saa nähdä tilataanko, kuinka pian lisää Flirttejä. Onko kenelläkään tietoa kuinka monta Flirt runkoa tarvitaan "kehäradan" ja "heiluriradan" liikenteeseen? Kuinkahan paljon tulee vaikutusta pisara-radan valmistumisen jälkeen?

Tarkat määrät lienee vielä virallisestikin hakusessa, mutta vaikuttaisi siltä, että 41 kappaletta Sm5-yksiköitä eivät riitä HSL-alueen sisäiseen liikennöintiin (eli siihen osaan lähiliikenteestä, joka kilpailutetaan). Niitä siis tarvitaan lisää, tai sitten tarvitaan jokin toinen ratkaisu...

HSL on jo päättänyt tilata lisää Flirttejä, vähintään 13 kappaletta ja enintään 34 kappaletta. 13 lisäyksiköllä saataisiin kaikki Sm1 junat pois HSL:n liikenteestä (ja samalla VR:n tietenkin) ja 34 yksiköllä lisäksi Sm2 junat pois HSL:n liikenteestä.

Erittäin järkevää olisi olla "omavaraisia" tässä kalusto asiassa viimeistään silloin, kun kilpailutus on tarkoitus ensikertaa järjestää. Ei tarvitse olla mitenkään VR:stä mitenkään riippuvaisia. Ei muuta, kuin 13 junaa samantien tilaukseen edellisten perään, jos rahaa on. Samaten myöhemmin 21 junaa lisää. Se on sitten tulevaisuudessa sama, kuka on operaattorina VR, Arriva, Veolia...
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #553 : Elokuu 07, 2014, 13:08:33 »

KLO 14:00 Dv12 + Sm5 nro 38?/39? hinauksessa kohti Helsingin varikkoa Ilmalassa. Äkkiä ajateltuna Karjaalla varmaan ennen klo 15 ja siitä IC2-junan jäljessä eteenpäin.
tallennettu
Hannu Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #554 : Elokuu 07, 2014, 13:20:03 »

KLO 14:00 Dv12 + Sm5 nro 38?/39? hinauksessa kohti Helsingin varikkoa Ilmalassa. Äkkiä ajateltuna Karjaalla varmaan ennen klo 15 ja siitä IC2-junan jäljessä eteenpäin.
xx39
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #555 : Elokuu 07, 2014, 13:35:50 »

Kiitos varmennuksesta. Siis yksikkö 39 sivuutti hinauksessa Hajalan klo 14:00, mikä jäi ylempänä mainitsematta.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1117


« Vastaus #556 : Elokuu 07, 2014, 14:54:25 »

Erittäin järkevää olisi olla "omavaraisia" tässä kalusto asiassa viimeistään silloin, kun kilpailutus on tarkoitus ensikertaa järjestää. Ei tarvitse olla mitenkään VR:stä mitenkään riippuvaisia. Ei muuta, kuin 13 junaa samantien tilaukseen edellisten perään, jos rahaa on. Samaten myöhemmin 21 junaa lisää. Se on sitten tulevaisuudessa sama, kuka on operaattorina VR, Arriva, Veolia...

VR teki erinomaisen diilin merkitessään Pääkaupunkiseudun Junkalusto Oy:n osakkeita 9 miljoonan euron edestä vuonna 2004 - siis itsensä kannalta. Tuon häsläyksen pitäisi olla yksiselitteisesti lainvastaista, sillä HSL:n tilaaman (ja rahoittaman) liikenteen operaattorina on itse asiassa firma, joka omistaa yli kolmanneksen HSL:n kalustoyhtiöstä (35 %). Kaiken huippuna tässä on vielä se, että VR toimii tässä sotkussa monopolissa.

Tässä nyt ei tarvitse olla juristi tai ekonomi, jotta tämän kuvion mielettömyyden ja kustannus- ja kerrannaisvaikutukset pystyy hahmottamaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2014, 18:06:08 kirjoittanut Mikko Nyman » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #557 : Elokuu 07, 2014, 18:16:37 »

Sm5 38 ravasi tänään Lahden ja Riihimäen välillä testiajoissa, pysähdys tehtiin joka asemalla ja (myös Hausjärvi tavaran edessä) ja ovet avattiin, Oitista en tiedä eikä sattunut Herralassa eikä Lappilassa kohdalle mutta muissa. Pari havaintoa tuosta löytyy Juliasta Hymyilee Tänään Vr:n junakartassa näkyi V 11656 Kouvola-Käpylä, joka on melko varmasti tän Sm5:sen siirto Ilmalaan.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #558 : Elokuu 07, 2014, 19:07:59 »

Olin klo 16.15-18.15 Mäkkylässä odottamassa Sm5-hinausta mutta eipä näkynyt. Oli luultavasti mennyt jo.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #559 : Elokuu 07, 2014, 20:40:30 »

Turussa oli allejäänti päivällä klo 12 aikaan. Se viivästytti tota siirtoa ja sekoitti myös iltaan asti Turun kalustokiertoja sekä aikatauluja, joten voi olla Tommi et on voinu mennä pahastikkin "myöhässä", jos on joutunu jäämään esim. Karjaalle odottamaan radan vapautumista jne.
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #560 : Elokuu 07, 2014, 22:39:29 »

Minä taas luulen, että Karjaalla oli viimeistään se 15 aikaan ja siitä Espooseen ei tarvita 1h 15 min eli oli ehkä mennyt jo klo 16:15, jos sattui sopivien "viivojen väliin".  Mikähän tuo hinausnopeus suurimmillaan on? 80 km/h?
tallennettu
Hannu Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #561 : Elokuu 08, 2014, 04:38:59 »

Minä taas luulen, että Karjaalla oli viimeistään se 15 aikaan ja siitä Espooseen ei tarvita 1h 15 min eli oli ehkä mennyt jo klo 16:15, jos sattui sopivien "viivojen väliin".  Mikähän tuo hinausnopeus suurimmillaan on? 80 km/h?
Max 100 km/h, se Turun allejääntikin sattui tuolle hinaukselle.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #562 : Elokuu 28, 2014, 19:02:35 »

Ti 26.8. seurailin liikennettä klo 15.30-17.00 Helsinki-Pasila-akselilla ja silmien eteen osui 34 Flirtiä. #38 näyttää olevan jo liikenteessä. En ollut kuullut, että I-junatkin ajetaan nyt jo kokonaan Flirteillä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #563 : Elokuu 28, 2014, 19:29:03 »

Ti 26.8. seurailin liikennettä klo 15.30-17.00 Helsinki-Pasila-akselilla ja silmien eteen osui 34 Flirtiä. #38 näyttää olevan jo liikenteessä. En ollut kuullut, että I-junatkin ajetaan nyt jo kokonaan Flirteillä.

Maaliskuusta asti on osa vuoroista ajettu Flirteillä. 10.8. lähtien on aamuruuhkassa joka toinen I-juna ajettu Flirtillä ja iltaruuhkassa kaikki vuorot.
tallennettu
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #564 : Syyskuu 10, 2014, 14:16:45 »

Flirt 39 koeajolla Lahdessa.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 493


« Vastaus #565 : Syyskuu 10, 2014, 16:23:41 »

Flirt 39 koeajolla Lahdessa.
Mihin aikaan teit havainnon ja oliko matkalla jonnekin, jos niin minne päin oli menossa?
tallennettu

Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 341


« Vastaus #566 : Syyskuu 11, 2014, 08:23:40 »

Sm5 39 jälleen koeajossa, ohitti Rekolan aseman klo 9.00.
tallennettu

Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #567 : Syyskuu 11, 2014, 11:29:37 »

2704 hinaa Sm5 40:ä Ilmalaan. Nähty 12.25 Piikkiö-Paimio -välillä.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #568 : Syyskuu 11, 2014, 13:54:01 »

2704 hinaa Sm5 40:ä Ilmalaan. Nähty 12.25 Piikkiö-Paimio -välillä.
Kuva: https://www.flickr.com/photos/95365559@N02/15203838461/
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #569 : Syyskuu 11, 2014, 17:04:46 »

Flirt 39 koeajolla Lahdessa.
Mihin aikaan teit havainnon ja oliko matkalla jonnekin, jos niin minne päin oli menossa?

Se oli siinä vähän 13 jälkeen. Kyseinen yksikkö seisoi ihan asemalaitureiden läheisyydessä eli eli liikkunut kyseisen havainnon aikana.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #570 : Syyskuu 11, 2014, 21:25:18 »

Flirt 39 koeajolla Lahdessa.
Mihin aikaan teit havainnon ja oliko matkalla jonnekin, jos niin minne päin oli menossa?

Se oli siinä vähän 13 jälkeen. Kyseinen yksikkö seisoi ihan asemalaitureiden läheisyydessä eli eli liikkunut kyseisen havainnon aikana.

Saapui Lahteen n. 13:05. Olin ite lähössä Zetalla siitä. Seisoi niillä raiteilla missä tavaravaunuja yleensä seisoskelee, ihan melkein raiteen 4 laiturin kulmalla. Kuljettaja käppäili ilmeisesti tauolle eikä täten lähtenyt ainakaan ennen mun Zetaa (13:17).
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 341


« Vastaus #571 : Syyskuu 25, 2014, 08:22:20 »

Sm5 40 koeajossa, ohitti Rekolan aseman klo 8.45.

Joku tomppeli oli töhrinyt Sm5 07:n kylkeen graffitin. Havainto Rekolasta 8.46 (myöhässä ollut N-juna).
tallennettu

Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #572 : Syyskuu 28, 2014, 12:34:41 »

Sm5 39 havaittu tänään junassa U-8501.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 341


« Vastaus #573 : Syyskuu 28, 2014, 13:47:18 »

Sm5 39 havaittu tänään junassa U-8501.
Se oli eilenkin jo kaupallisessa liikenteessä, odotteli Helsingin aseman raiteella 14 lähtöaikaansa (12.07) S-junassa.
tallennettu

Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #574 : Lokakuu 22, 2014, 17:37:50 »

Huomenna 94 10 2081 041 tulee.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Sivuja: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 32 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sm5-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina